תרשו לי להפריד את המוץ מתוך התבן.

afiksambol

New member
תרשו לי להפריד את המוץ מתוך התבן.

אורן (orend123) הוא גולש ותיק, פעיל וקבוע בפורום, שכפי שכתב בעצמו, העלה כאן הודעה המביעה את דעתו האישית בלבד, מתוך ידיעה שהפורום מהווה נקודת מפגש לשותפיו למקצוע רפואת החירום ועל מנת ליצור איזשהו סוג של דיון מקצועי. הקידום לעמוד הראשי של תפוז לא נעשה ביוזמתו או בידיעתו, אלא מתוך כוונה שלנו (הנהלת הפורום) להביא אל הפורום עוד גולשים בעלי עניין ותוך נטילת "הסיכון" שהדבר יביא איתו גם תגובות מתלהמות, קיצוניות, או סתם חסרות תוכן רלוונטי. כל התגובות בשרשור, ללא יוצאות מן הכלל, זכו לקבל את תשומת ליבי ולהיקרא. מאחר ולא ניסינו לכפות דעה מסוימת רובן המכריע גם נשאר על גבי הפורום (לכל אלא שחששו שתגובתם תימחק). למעשה, התגובות היחידות שנמחקו היו כאלו שהפריעו לניהולו התקין של הפורום (בעיקר הצפות) וכאלו שלא עלו בקנה אחד עם תקנון תפוז. ועדיין – בין כל התגובות היו כמה גולשים שהתעלו על עצמם, לשני הכיוונים. חלק מן הגולשים בשרשור זכו להתייחסות ישירה, כל השאר יכולים לראות בהודעה זו תגובה למה שכתבו... אם אשתדל להניח את השקפותיי האישיות בצד לרגע, ולהוציא מן המשוואה את שאלת מליון הדולר "האם המערכה צודקת ?", כבר אמרו את זה קודם, לפני, אין מלחמות יפות. וכן, אנחנו נמצאים במלחמה, נרצה בכך או לא ובמלחמה הזו לכל אחד מאיתנו יש את התפקיד הקטן שלו. כיצד הוא יבצע את התפקיד הזה? זה כבר תלוי אך ורק בו. כפי שתפקידם של הכוחות הלוחמים לבצע את המהלכים הטקטיים עליהם החליטו מקבלי ההחלטות (וזה לא משנה כרגע אם הם קיבלו החלטה נכונה או לא), תפקידנו ככוחות ההצלה הוא להציל, אנחנו לא שופטים ולא שוטרים ואין זה מתפקידנו להחליט על העונש לעבריינים, בטח שלא להוציא אותו לפועל. כולנו נשבענו, לפחות לעצמנו, בשמו של היפוקרטס או סתם בהשראתו, להגיש את הטיפול המיטבי למי שיזדקק לנו. אני לא אשפוט בשטח אף אחד מאנשי הרפואה שיגיד שאיננו מסוגל מצפונית לטפל בפצוע זה או אחר, את הדין הוא ייתן אחר-כך מול עצמו או מול הממונים עליו. באותו הרגע רק אבקש ממנו להוריד מעצמו את אמצעי הזיהוי ולעזוב את המקום. אבל, וכאן האבל הגדול, אם כבר החלטת להתחיל במתן הטיפול, וודא שאתה מעניק את הטיפול בצורה הכי טובה שאתה יכול (כמובן, SAFTY FIRST...). לצורך הדוגמא, ואני חושב שלכאן חתר אורן בהודעתו המקורית, במקרה הנ"ל היה ראוי להתייחס אל הפצוע כנפגע טראומה ולהשכיב אותו בתנוחה נכונה, כשהאזיקה תתאים לתנוחת השכיבה והטיפול ולא להיפך. זה גם מה שקרה בפועל בשלב מאוחר יותר. אמנות ג'נבה אכן מיושמות (לצערנו) בסכסוך הנוכחי בצורה חד צדדית. זה לא ממש תלוי בנו, יותר במקבלי ההחלטות. אנחנו יכולים לקבל את זה, או למחות על זה בדרכים המקובלות יותר או המקובלות פחות, בפועל זה לא ממש יעזור. השאלה היחידה שאנחנו שואלים את עצמנו בסוף היום – האם אנחנו מרגישים בנוח עם מה שעשינו במשכו...
 

טומי*

New member
אדון אורן צודק במאת האחוזים ../images/Emo45.gif

המחבל כרגע פצוע....ז"א צריכים לטפל בו, ובטח לא בצורה שזה משתקף מהתמונה! זכורות לי מקרים בו טיפלנו במחבלים שנתפסו דקות לאחר שהרגו ופצעו ישראלים רבים. במיוחד זכור לי מקרה ברח' אילת בתל אביב שבו מחבל בודד הרג 3 אזרחים ופצע כ 30 בדקירות. זכור לי היטב שהנט"ן טיפל בו כפצוע לכל דבר, ולא כמחבל. כך נעשה גם לאחר מכן בב"ח. דעות אישיות ופוליטיות הם מחוץ לתחום במ.ד.א. ובכל גוף רפואי המכבד עצמו.
 

hakrom

New member
לא מדובר כאן על דיעות אישיות

אלא על מציאות כואבת... לי יצא גם-כן לטפל בשני מחבלים פצועים קשה. הטיפול היה כמו לכל אחד אחר מבחינה רפואית. במקרה הזה לא קשרנו אותם כיוון שהם היו מספיק פצועים בשביל שלא יוכלו לעשות נזק. אך אל תשכח שמחבל יכול לנסות לנשוך או לדקור את החובש שמטפל בו תוך כדי הטיפול וזה לבד מצדיק כבילה שלו, בלי קשר לדיעות אישיות. מה שהפריע להרבה אנשים בהודעה של אורן לא היה דוקא האמירה שצריך לכבול או המחבל מקדימה ולא מאחורה, ייתכן ונעשתה טעות בכבילתו והיא, כאמור, תוקנה לאחר מכן. הבעיה היא נימת הדברים המביעה זעזוע כה עמוק מסבלו של אחד שהינו ראוי לכל הסבל שהוא סובל (וזה, אני מקווה, לכל הדיעות) והזלזול בבטיחותם של החובשים שעומדת כאן לעומת סבלו של חיית האדם הזו.
 
למעלה