תרפיה עם חיות

inbalmei

New member
תרפיה עם חיות

שלום לכם, אני סטודנטית במכללת לוינסקי ואני לומדת תרפיה עם חיות ותעודת הוראה בחינוך מיוחד. רציתי לדעת כמה דברים: א. האם ידוע לכם על טיפול בתסמונת באמצעות בע"ח? ב. האם נראה לכם שטיפול באמצעות בע"ח יכול בכלל לעזור במקרה הזה? אשמח לתשובות רבות, יום טוב ענבל.
 
מיקי אברמוביץ

מיקי אברמוביץ המכונה פה mickya עשתה את עבודת הדוקטואר שלה בנושא. כדאי שתפני אליה והיא תתן לך תשובות מדוייקות. היא בכך מקרה המליצה להורים להביא לילדיהם חיית מחמד וזה עוזר להם בהפחתת הטיקים. שיהיה לך יום טוב
 
היי ענבל, תוכלי לפרט אודות הטיפול?

אני לא מכירה טיפול כזה, אבל כלבים וחתולים עושים לי טוב על הנשמה באופן כללי. (חוצמזה הקירבה אליהם מרגיעה אותי מאוד). מה הטיפול כולל?
 

inbalmei

New member
קצת פירוט, ובוקר טוב

הטיפול באמצעות בע"ח הוא רחב ומגוון, כיוון שאני רק בתחילת הלימודים אני יכולה להגיד לך רק די מעט בנושא. אבל בגדול כמו שהקירבה של חיות מרגיעה אותך כך מחקרים מצאו שהיא מרגיעה גם ילדים עם בעיות קשב וריכוז, לדוגמא. חוץ מזה גילו שהתקשורת עם בע"ח עוזרת לאנשים (ילדים או מבוגרים) לתרגל תקשורת ובסופו של דבר להתחיל לתקשר יותר גם בינם לבין עצמם. דבר נוסף במקרה של ילדים בעיקר, דרך החיות עובדים על נושאים כמו אחריות, משפחה, סדר יום (מתי מאכילים) ועוד דברים רבים ומגוונים.
 

השגיא

New member
משה היו לי כמה שיחות עם מיקי בענין

ואני רוצה ברשותך לדייק את תשובתך. ככל הידוע לי, גם על סמך ניסיוני האישי, קשר עם בע"ח לא מפחות טיקים, אבל מסייע מאוד מבחינה ריגשית. (ואולי מי שיותר נינוח הטיקים שלו פוחתים), כמו כן ,חלק מהלוקים בתסמונת סובלים מקשיים חברתיים ובע"ח יכולים להיות חברים ולהקל על הבדידות. INBALMEI- אוכל להעיד על עצמי שאם בני לא היה לוקה בטוראט, אין מצב שהייתי מסכימהב להכניס כלב הביתה. אם זה עוזר? לא יודעת, זה בטח לא מזיק. הוא אוהב את הכלבה וישן איתה במיטה ואני חושבת שזה עזר לו להתגבר על החרדות.
 

חגית35

New member
למה את קוראת "מקרה"?

הרי טוראט זה אוסף מקרים יש המון ספרות על הנושא על הרוך והליטוף והשיער של החיות בכלל יש התאמה איזו חיה לאיזה טיפוס אבל זה לא חשבון אין אישיות אחת של טוראטי זהה למשנה כל אחד עולם שלם וגם עולם שלם הוא מבחינת אלמנטי התסמונת יש כאלו עם היפראקטיביות או התקפי זעם או בעיות של תיאום תגובה במצבים חברתיים או יש מי שיש לו רק טיקים או חרדה או ocd או דכאון או כולם או חלק מזה ... בקיצור - אין פה מתמטיקה אני מוצאת שקריאת נושא זה מרתקת ולא סתם מוצאים שאנשים שמגדלים חיית מחמד יותר רגישים ורגועים... אגב יש בי"ס בת"א שמיישם זאת- שכחתי את שמו אבל זה הוזכר בכנס חיות וחברה ומופיע באתר שלהם. מישהי בשם דפנה אחראית על הנושא.
 

הלנה

New member
מסכימה עם חגית וגלית

מילת המפתח כאן היא... עוזר למה? הילדים שלנו מאד שונים זה מזה ולכל אחד מהם קשיים שונים ויכולות שונות... אנחנו קנינו כלבה בהמלצתה של מיקי, בהתחלה זה מאד עזר לערן בקטע הרגשי, אבל עכשיו הוא בקושי מתסכל עליה ולדעתי היא מאד מסכנה בבית שלנו. מצד שני הוא לא מוכן לוותר עליה.
 

יעלבל

New member
שלום ענבל

טיפול באמצעות בע"ח הוא טיפול שעוזר לכל אחד...גם למי שיעיד על עצמו נורמלי, בריא וחי בכושר ובאושר... יש לנו בבית 2 כלבים. הראשונה הגיעה כי הבן פחד פחד מוות מחיות. ישב שבועיים על השיש ועל השולחנות בבית רק בכדי שהכלבה לא תגע בו (והיא היתה בת 5 שבועות...). השני הצטרף כי הבן והבת מצאו אותו ברחוב - חולה רעב ומוזנח וביקשו לקחת אותו...היום, 7 שנים אחרי הכלבים בבית הזה הם מלכים...אפילו יש להם ספה משלהם.... אני יכולה להעיד שבתקופות קשות, אפילו בתקופות של התפרצות OCD קשה - לכלבים תמיד הייתה עדיפות. הבן תמיד חיפש בקירבתם, חיבק ונישק שיחק והשתולל איתם - אבל אף פעם הם לא הפחיתו מעוצמת הטיקים למינהם או מעוצמת התפרצות ה- OCD. היום הבן מקבל טיפול פסיכולוגי כשלפסיכולוג 2 כלבים. המפגשים כוללים את נוכחות הכלבים במפגש...הוא מלטף אותם, מגרד אותם, משחק איתם והכל במהלך המפגש. לבן OCD שמונע ממנו יציאה לרחוב, למפגש עם אנשים, והפסיכולוג לוקח את הבן והכלבים לסיבוב ברחובות כשהכלבים מהווים רק אלמנט של הפגת חששות, משהו שנעים לגעת בו, הוא פרוותי וחם ופשוט משחרר במעט את הלחץ שהבן מצוי בו... אז לשאלתך האם זה יעזור - לרפא אני בטוחה שלא ירפא כלום...להקל ולשחרר חששות ולחצים אני בטוחה שזה יועיל. ואת חושבת שאני לא מוצאת את עצמי על הספה אם שני הכלבים מחובקת ומכורבלת איתם????...בטח שכן....ממליצה בחום רב. יעל
 
למעלה