תרמית המשקפים הצהובים ההופכים נהיגת-לילה לבטוחה יותר

Permafrost

Well-known member
בעת דפדוף באתרים רבים, YNET ביניהם, מופיעה לעתים פרסומת "נהגים: המשקפיים המהפכניים האלה הופכים את הנסיעה בלילה לבטוחה!".
סיכום: רוב הנהגים מתקשים לנהוג בלילה. אורות בוהקים, חשכה, השתקפויות מסנוורות וקושי בראייה בלילה. כל אלה מהווים סכנות משמעותיות לבטיחות של הנוהגים בלילה. תודות להמצאה חדשה הנקראת ClearView, אפשר סוף סוף לנהוג בבטחה בלילה. המשקפיים הנפלאים האלה מאפשרים לכם לראות בלילה כמו ביום. זה כמעט כאילו יש לכם ראיית רנטגן. אתם גם יכולים להשיג כעת את ה ClearView שלכם ב50% הנחה ומשלוח חינם!
=== סוף צטוט ===

מפיצי גדג'טים חסרי-ערך אלה אינם חוסכים מאמצים ומפרסמים חוות-דעת בדויות הנחזות להיות כתובות בידי מומחי ראיה וכמובן מעשיות "התנסות אישית" חיובית, testimonials.

אשר על כן נחלצתי לחפש מחקרים שנערכו על פי פרוצדורות מחקר מדעי במכונים מסונפים לאוניברסיטאות נודעות...ומצאתי אחד:

מחקר זה נערך ב- Harvard’s Schepens Eye Research Institute, פורסם ב- JAMA Ophthalmology (ר"ת Journal of American Medical Association) ומוצבע ממאמר זה:

בקליפת-אגוז:
מדובר בנסיון לשווק מוצר הדומה למשקפי ציידים (לשמוש באור יום חזק) בטענה כי מתאימים לשפור יכולת נהיגת לילה ובטיחותה.
משקפים כאלה פורסמו לפני כעשור ויותר כ- Eagle-eye Glasses לשמוש באור יום, בטענה כי הם בנויים באותו אופן בו בנויים עיני עופות טרף המסוגלים לאתר פגרים ממרחק גדול.
אין נתונים אודות העדשה וה- performance שלה ולכן סביר כי מדובר בפלסטיק צבעוני.
כשמדובר במשקפי-ראיה (prescription) - המשקפים הטובים מכל לנהיגת לילה הם משקפים שקופים לחלוטין (לא צהובים) מצופים חיצונית בצפוי Anti Reflective, כדי למנוע אבדן חלק מן האור עקב החזר. מי שאינו זקוק למשקפי-ראיה בעת נהיגה - ייטיב אם לא ירכיב שום משקפים...אלא אם כן הוא רוכב על אופנוע...להגנה מפני רוח ומפני גרגרי חול נישאים ברוח...
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מנסיון אישי - לפני הרבה שנים (יותר מעשרים) היו לי משקפיים צהובים שהקלו מאד על נהיגה בלילה. הן איכשהו ביטלו את הסינוור.
 

Permafrost

Well-known member
מנסיון אישי - לפני הרבה שנים (יותר מעשרים) היו לי משקפיים צהובים שהקלו מאד על נהיגה בלילה. הן איכשהו ביטלו את הסינוור.
הם כנראה היו מקוטבים אנכית.
זה מבטל החזר האור משלוליות או מכביש רטוב שלפני הרכב הבא ממולך.
בלא הקיטוב - תראה לכאורה גם את הפנסים וגם את השתקפותם בשלולית או בכביש הרטוב.

דומני כי פנסי דרך של רכב של ימינו כבר מקטבים בזוית מסויימת וזה עוד פקטור שצריך להלקח בחשבון שעה שמנסים להעריך performance של משקפים.
בעצם, יתכן כי השמשה הקדמית אף היא מקטבת במישור כלשהו והעסק מסתבך.

מכל מקום - הפרסומת עליה אני מדבר אינה מזכירה את המונח "קיטוב" כלל ולפיכך סביר כי מדובר בעדשות פלסטיק נטולות performance אופטי כלשהו, פרט לצבע...
 
למעלה