תרבות הנגד של תרבות הנגד

forever changes

New member
תרבות הנגד של תרבות הנגד

יש הרבה שטויות שאפשר לקרוא באינטרנט ואני מאמין רק לאנשים שפה .. יש לי כמה שאלות בסיסיות בנושא, ולדעתי צריך לשים כאן דגש על הזרם הזה כי אי אפשר להפריד את הזרם הזה מתרבות הנגד לדעתי.
 

forever changes

New member
כי עוד לא שאלתי ../images/Emo13.gif

האם אפשר לומר שה velvet underground יצרו את הזרם האלטרנטיבי ?
 

Jflyaway

New member
אפשר לומר ככה:

ברגע שהאלבום VELVET UNDERGROUND AND NICO זכה להיות מוכר ופופולרי (זה לא קרה בסיקסטיז, אלא לקראת אמצע/סוף שנות השבעים), התפתחה "גישה" קצת אחרת ליצירה המוסיקלית ה"עצמאית" יותר. אתה יכול לקרוא לזה "אלטרנטיבי" , אני אף פעם לא בדיוק הבנתי מה זה אלטרנטיבי. מבחינתי תמיד היה משהו אלטרנטיבי. גם לפני VELVET. אבל יצירה עצמאית שקרתה מחוץ ל "מכונת התעשייה הושפעה מן האלבום הזה, ומ WHITE LIGHT WHITE HEAT. מלבד שני אלבומים אלו של ה VELVET - לדעתי האישית, לא היו להם יציאות יוצאות דופן, ואם יורשה לי להוסיף - VELVET UNDERGROUND AND NICO קצת קצת OVER RATED.
 

forever changes

New member
אני לא מסכים שהוא אוברייטד ..

אולי כמו שאמרת קצת קצת אבל לפי דעתי יש באלבום 2-3 יציאות זה אלבום מיוחד מאוד לדעתי אני לא מכיר שירים שיש בהם מין אווירה מיסטית משוגעת כמו ב venus in furs יציאה מטלטלת european son אומנם יש מעט נפילות כמו run run run שהוא אומנם חביב אבל חסר פאונטה, לדעתי זה אלבום טוב אני לא מהאנשים שיחשיבו את זה כאחת מיצירות המופת הגדולות ביותר אבל זה בהחלט אלבום טוב מאוד.
 

Jflyaway

New member
שים לב, לא אמרתי שהוא אובר רייטד

"קצת קצת" אמרתי.. התבטאתי בזהירות רבה. בסך הכל אלבום מצויין, אבל בשבילי אישית - לא מה שעשו ממנו, וזה נאמר על סמך הקשבה להרבה אלבומים, והאמן לי הרבה - וגם לאורך זמן. חובבי מוסיקה מהדור שלי רכשו את האלבומים (להבדיל מלהוריד שיר או שניים מקאזה) והיה לנו זמן לחקור אותם שלושים שנה... (להבדיל מלהקשיב פעמיים שלוש לדגימה הדיגיטלית שהורדה מקאזה או סולסיק). ואחת העצות שלי אליך, (ואני מקווה שתשכיל ליישם אותה): אל תמהר לשפוט. אחרי שחיית עם אלבום (כל האלבום, לא שירים ממנו) במשך הרבה זמן, והקשבת והתעמקת כמו שצריך, לאורך תקופה - רק אז תגיד "אומנם יש נפילות " או "חביב אבל חסר פאונטה"... לשפוט זו אחריות, ולהגיד "חביב אבל חסר פואנטה" על שיר של VEKLVET UNDERGROUND - מוטב שתכיר בע"פ כל תיו בשביל לומר את זה.... גם למבקרי מוסיקה מקצועיים יש חוקים, ואחד מהם: הקשב והתעמק באלבום מתחילתו ועד סופו לפחות 10 פעמים (דגש על מתחילתו ועד סופו), ועשה זאת לאורך זמן. כשסיימת - אתה יכול לשפוט אם "יש נפילות" ודרך אגב: באלבום הזה אין נפילות, או לפחות: אני מהמר בגדול שבפורום הזה אף אחד לא יסכים איתך שיש. בקיצור: קצת משמעת... זה יהיה טוב בשבילך, האמן לי . אל תתבעס - תחשוב על זה ותיווכח שזה נכון
 

forever changes

New member
לקחתי מה שרשמת, אבל דבר אחת

אל תחשוב שאני מוריד שיר או שניים ושופט, את האלבום הזה קניתי והתאהבתי בו משמיעה ראשונה ואני זוכר את הצלילים שלו בעל פה וגם של run run run שאולי קצת נסחפתי לגביו אבל הוא היחיד מהאלבום שאני לא משוגע עליו אז הוא לא "חביב אבל חסר פאונטה".. אבל לפחות כרגע יחסית לאלבום המצויין הזה פחות לטעמי.
 

Jflyaway

New member
שמע לי FC ידידי

אני קורא כבר הרבה זמן את ההודעות שלך (בפורום השני בעיקר) היית צריך להיות בן של מיליונר פזרן בשביל לרכוש את כל האלבומים שעליהם כתבת. האמן לי, אני פונה אליך כבעל ברית, לא בביקורת, ולא בהתנשאות. כתוב על האלבומים שלהם באמת הקשבת. אלו שרכשת וחיית איתם מספיק זמן על מנת להכיר אותם. כתוב מתוך תחושת אחריות. ואל תרגיש צורך להתפזר על כל כך הרבה דברים (שאתה לא מכיר... OK?) זה יוסיף לאמינות שלך. וקח את זה בסבבה... בסדר?
 

forever changes

New member
מה ?

תראה לי אלבום אחד, אבל אלבום אחד חוץ מג'ולי ששמעתי רק חלק ממנו ובחרתי בו בימים הראשונים שהייתי בפורום השני ולא שמעתי את כולו, באמת תראה לי, אומנם לא רכשתי 1 חלקי 3000 ממה שכתבתי וזה אתה צודק אבל זה לא אומר שאני לא מכיר את כולם ומתוך 10 דיסקים מקוריים שכן רכשתי אלבום הבננה הוא אחד מהם ואני מכיר אותו מספיק טוב אולי לא כדי לתת לו ביקורת נוקבת אבל מספיק טוב כדי להעדיף שירים מסויימים על פני שירים אחרים.
 

Jflyaway

New member
בוא לא נתווכח... אני בצד שלך

סמוך עלי, אני יודע למה אמרתי את מה שאמרתי. אל תתבעס, פשוט תחשוב על זה טוב טוב. ועכשיו...בוא נעזוב את זה .. ובוא נראה אם אפשר לעצור את ה ת'רד הזה .OK? PEACE
 

forever changes

New member
תמיד peace

ואני יחשוב על מה שאמרת, להכיר טוב טוב אלבום לפני שרושמים עליו, אבל אם אני ירשום רק על אלבומים שרכשתי אני יגיע ל 7 שמתאימים לפורומים האלו, ואם אני ירשום רק על אלבומים שאני כל צליל בהם בע"פ אני יגיע ללא יותר מ 40 אז יש בזה משהו אבל מה לעשות שאני חדש בתחום. למזלך הרע הצלחת ליפול דווקא על האלבום שלא עובר שבוע בלי שאני יקשיב לו, ודווקא אותו כבר רכשתי. זהו הודעה אחת-שתיים ונעצור את התרד.
 

melancholy man

New member
רבותי מסרים

נראה לי שהדו שיח האישי הזה, עדיף שיתקיים במסרים או במייל ולא בפומבי. ורק הערת אגב ל forever changes, תאמין לי, אני לא אגיד אם Jey צודק בהנחה שלו או לא, אבל מה שהוא כותב לך בא ממקום טוב של פירגון ורצון לעזור. יש דברים, אפילו אם יש לך אותם ואפילו שמעת אותם הרבה, הם מצריכים הרבה בגרות וקצת קילומטרז' לפני שאפשר לגבש עליהם דעה, כתבתי כאן על July לפני שבוע ששמעתי אותם בצבא וחשבתי שהם "בסדר" היום, לאחר ששמעתי אותם מחדש לא מזמן, אני יכול להגיד שהם הרבה יותר מזה. האלבום נשאר אותו דבר, החוויות שלי בחיים הם שהשתנו. אם בא לך לקחת עצה מאיש זקן, תמשיך לדבר עם Jey ותנסה לקרוא ברצינות את מה שהוא כותב לך, אתה לא חייב להסכים או אפילו לענות ישר, רק קצת תקרא ותחשוב. אני בטוח שכמוני, Jey, שיש לו קצת יותר נסיון חיים ומכיר קצת יותר דברים ממני, רואה פה ושם אנשים צעירים שממהרים להביע דעות לא מושכלות, אם הוא בחר לנסות ולהעיר, אז תקבל את זה כמחמאה, לא כעלבון. בכל מקרה, מעל גבי הפורום, נדמה לי שהדיון הזה מוצה.
 

modulo1000

New member
הכל בגלל הקלות הבלתי נסבלת של

המציאות בה אנו חיים. פעם לקנות תקליט ויניל היה פסגת החלומות עבור כל אחד מבני ה 40+- שביננו היינו מחביאים אותו בארון חשמל ומגניבים לבית כשההורים היו הולכים לישון אני זוכר פעם שהלכתי מפאז הביתה ברגל מאחר ובזבזתי גם את הכסף לאוטובוס על קניית SOFT MACHINE 2 היום הכל זמין כל כך קל כל כך זול כל כך ולכן גם יש זילות בההערכה לאומנות ובאומנות בכלל לכן מדברים על כך שהטכנולוגיה הורסת את האומנות. פעם בעולם הויניל המקסימום היה להקליט על קסטה והסאונד היה מחריד (זוכרים את מה שהיה כתוב על העטיפה הפנימית של התקליטים: HOME TAPING IS ILLEGAL AND ITS KILLING MUSIC ) ןזה מה שקורה היום כפי שאמר מלנכולי אסור לעודד או להפנות להורדות בלתי חוקיות אבל אני לא מסיונר של ויניל או של חוקים אבל פשוט נראה לי שמי שהקיז דם לקניית ויניל מקורי או דיסקים מקוריים ואני הקזתי דם בפועל (סיפור בהמשך) יש את הלגיטימציה האחריות והבגרות עם חלוף הזמן לבקר משהו ששילם עבורו במיטב כספו וכל השאר הם שרלטנים חסרי מצפון ומוסר ולא הייתי רוצה להחליף חוויות של העולם הפנימי שלי עם כאלה (ואני ממש לא מכוון לאף אחד ספציפי) אני כאן בשביל אנשים שאוכל לאהוב אותם רוחנית. הסיפור על הקזת הדם כשהייתי בן 16 חזרתי הביתה על אופניים עם תקליט ביד אחת וכידון האופניים בשניה חתול שחצה את הכביש בפתאומיות גרם לי ללחוץ על הברקס מה שגרם לי לפול מן האופניים. אינסטקטיבית הרמתי את התקליט אל על ושחקתי את היד השניה על האספלט העיקר שהתקליט היקר לליבי ישאר שלם זאת אמונה שנרכשת בדרך הקשה ומזכה את המאמין בזכות הצעקה !!!
 

LadyG

New member
הזדהתי מאד עם מה שכתבת

לא אשכח את היום בו נשבר Seventh Soujourn של המודי בלוז, כשהחליק לי מהידיים. את הדמעות שזורמות מעצמן, היה לי קשה להפסיק.
 

melancholy man

New member
אם כבר פתחתנו קבוצת תמיכה...

הארוע שלי אני חושש הוא קטסטרופלי במידה שקשה לתאר, לפני מספר שנים עברתי דירה, מאחר והתקליטים שלי, כ 700 ומשהו במספר אותם אספתי בעיקר במהלך עבודתי בחנות תקליטים קטנה בעיר מגורי (וחלקם היו ירושה מאחותי), היו קשים מידיי להעברה (כמובן שלא היה לי כסף לחברת העברה והתקליטים היו סמפר ארגזים שלא יכלתי לסחוב לבד) ולפיכך השארתי אותם בבית הורי. הורי גרו אז בבית פרטי ישן, כזה שבנו בשנות החמישים (בצד החיובי: גדלתי בבית עם יותר מדונם אדמה) ואת הארגזים סידרתי לפי סדר של ז'אנרים בחדר הישן שלי, אחד הדברים שצריך לדעת לגבי בתים ישנים כאלה, הוא שבחורף בתים כאלה נוטים לפתח נזילות קשות בתיקרה ובקירות. כמו שאפשר להבין, כשחזרתי הביתה, אמא שלי אמרה לי בשמה משונה שהייתה הצפה בחדר אבל זה בסדר, כי היא ייבשה את התקליטים בחוץ, מכל האלבומים הישנים, יש לי היום 50 בערך שאפשר לשמוע אותם באמת, למרבה האירוניה אחד מהם הוא האלבום Abba Gold שחברה לשעבר שהצטיינה בטעם רע במיוחד קנתה לי ליום הולדת ולא היה לי נעים להחזיר. אם יש מי שחושבים שאני דיכאוני (והיו כמה רופאים שחשבו כך ובצדק) אני חושב שאפשר לחזור ליום ההוא שחזרתי הביתה וראיתי את טבח התקליטיה שלי...
 

forever changes

New member
גם על משפחתי לא פסחו המכות

עד שאני מכריח את האחיות שלי בדם יזע ודמעות לקנות מקוריים כל זמן, באה אחותי היקרה ונתנה 7 פנינות בדיסקים לחברה של אמא שלי והם נגנבו .. מה היה שם אוי זמיר צ'יקובסקי, ג'וני מיטשל וטובים אחרים, לי למזלי רק נעלמה עטיפה חביבה מדיסק שמזמן לא יצא לי לשמוע the bends של רדיוהד וקצת שריטות על הפלסטיק של כרית סוריליסטית וזהו (טפו טפו טפו
)
 

Jflyaway

New member
ע"פ החשבון שלי

הוצאתי עד כה, בימי חיי, כ חמישים אלף דולר על תקליטים ודיסקים. אני חושב שאצל MODULO זה דומה.... לכן - המצפון כבר שקט ...גם כשהפעילות פחות לגיטימית לעיתים (ורק לעיתים) WE HAVE ALREADY PAID OUR DUES
 

מורנא007

New member
../images/Emo130.gif

הוצאתי כ- 8% ממך. לכן, אני מכיר 8% בהתאמה... גם סכום של בערך $4000 הוא לא זניח.
 

מורנא007

New member
נכון, אבל

באותו דור היו כאלה (כל מיני "קמצנים") שהקליטו מחברים לקסטות (לפעמים שירים מסוימים בלבד) מאלבומים. או שהקליטו מהרדיו. אני מסכים איתך לגבי הצורך להקשיב מס' רב של פעמים על מנת לחוות דעה.
 

modulo1000

New member
דור ההקלטות

הקלטה על קסטה להבדיל מעולם לא היוותה תחליף לדבר האמיתי היום אנשים שבנו אוסף של שנים מעבירים הכל למספר הרדיסקים גדולים במיוחד לא ב MP3 אלא בסאונד המקורי לדוגמא 1000 דיסקים בני כ400 MB כל אחד זה 400 GB הרד דיסק חיצוני כזה עולה 400 $ כלומר 2 שקל לדיסק והכל בגודל של קופסאת סיגרים. 5000 דיסקים זה 10000 ש"ח וזה בדיוק מה שהיזכרתי קודם על הקלות הבלתי נסבלת של השגת מוסיקה בחינם והתולדה שהיא תביא בעתיד.... לחורבן עולם המוסיקה ?! או...אולי..יקרה דבר נפלא...מוסיקה תפסיק להיות מוצר מחורבן שמוכרים לך ותחזור להיות כמו בארה"ב שנת 1965-1966 נחלת TEENAGERS שב GARAGE של ההורים יוצרים מוצר אמיתי ולא פלסטיקת MTV על החתום נוסטרMODULO100דמוס
 
למעלה