תראו מה מצאתי... שהפורום קצת יחיה..

  • פותח הנושא tuxx
  • פורסם בתאריך

tuxx

New member
תראו מה מצאתי... שהפורום קצת יחיה..

י ש פה כתבה על כיתות מדעי המחשב בתיכון וייצוג של נשים במקצועות מדעיים http://www.asimon.co.il/ArticlePage.aspx?AID=2307&AcatID=101
 

טושטוש5

New member
../images/Emo45.gif אכן כתבה חשובה!

הופתעתי לגבי הממצאים במגזר הערבי! מדוע לדעתכם זה המצב?
 

iritki

New member
מסכימה עם כל מילה !

הילדים יודעים בדיוק מה משפיע עליהם והחוקרת מצאה כמה שרכים מאוד טובות לשינוי המצב.
 
יש לטעמי במחקר טעם לפגם....

אני חושבת שהמחקר לא ממש משקף אלא עוזר לחוקרת לתקף טענתה. כלומר אם היתה מציגה את אחוז הבנות שניגש ל-4 יח מתימטיקה לדעתי התמונה היתה אחרת לחלוטין והיתה לה קצת יותר בעיה להגיע למסקנות חד משמעיות מאחר ובנות מעדיפות הרבה פעמים לשלב ביולוגיה וכימיה ולוא דוקא פיזיקה בבגרות= מסלול בחירה נשים/ בנות מעדיפות פיתוח וניתוח ב HIGH LEVEL ועיסוק שיש בו ראיה מערכתית ומכאן נטייתן למערכות מידע ופחות מדעי המחשב / אלקטרוניקה וזו העדפה- ולא נגזרת של יכולת מה דעתכן????
 

einatns

New member
דעתי...

אני חושבת שהחוקרת הראתה נתונים גם לגבי בנות שניגשות ל ארבע יחידות. השאלה היא למה הן בוחרות ללמוד פחות מתמטיקה מבנים. אפשר ללמוד ביולוגיה/כימיה ו-5 מתמטיקה )מניסיון(. אם משדרים להן שהן לא יכולות להצליח )בניגוד לנתונים שמביאה החוקרת( זה מגדיל את הסיכוי שהן לא ינסו.
 

mayaki

New member
מעניין

עוד לא הספקתי לקרוא את הכול... אבל בנתיים שמתי לב לשני דברים: 1. כמו שטושטוש אמרה, למה במגזר הערבי אחוזי הבנות גבוהים יותר, ואפילו שווים לבנים? מעניין אותי אם יש לכם רעיונות, אני מנסה להבין... 2. המחקר מתאר גם סיבות לאחוז הנמוך של נשים. כמו שאמרתי לא סיימתי לקרוא את הכול, אבל בהחלט עולה שם דגש חזק מאוד על הסביבה של הנשים, החינוך ("עידוד") שהן מקבלות (או לא מקבלות...), ותפיסת המקצוע כגברי ולא נשי. שימו לב שעל 3 הסיבות האלו דיברנו כאן בדיונים קודמים... האם באמת אלו הסיבות היחידות? להערכתי (כמו שאמרתי בדיונים קודמים)- הן הסיבות המרכזיות והמכריעות.
 
למעלה