תראו איפה ייצרו את הרכבת הקלה ב

מצב
הנושא נעול.
תראו איפה ייצרו את הרכבת הקלה ב

תראו איפה ייצרו את הרכבת הקלה ב
ירושלים: מתוך "גלובס" היום: (לקרוא עד הסוף) !! בי.איי.אי סיסטמס הבריטית תבצע רכש גומלין רב שנתי עם ישראל ההסכם עם יצרנית הביטחון יתחיל ב-2004 בהיקף של 1-2 מיליון דולר, ויגדל מדי שנה הדס מנור 26/06/03 12:21 חברת בי.איי.אי סיסטמס הבריטית, מגדולות יצרניות הביטחון בעולם, תחתום על הסכם רכש גומלין רב-שנתי עם ישראל, שיתחיל ברכש ישראלי בהיקף 1-2 מיליון דולר כבר ב-2004, וצפוי לגדול מדי שנה. לבי.איי.אי מחזור מכירות שנתי של 20 מיליארד דולר, מפעלים ברחבי אירופה וארה"ב ו-100 אלף עובדים. החברה סיכמה את פרטי ההסכם עם מנהל הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת), אפרים שוהם, במהלך הסלון האווירי בפריס. שוהם אמר אתמול (ד'), כי במהלך הסלון האווירי קיים פגישות עם חברות אמריקניות ואירופיות, המחויבות ברכש גומלין בישראל, וסיכם עמן על הרחבת שיתוף הפעולה שלהן עם התעשייה הישראלית. מודעה בין החברות האמריקניות שעם נציגיהן הבכירים נפגש: נציגי הקבוצה הצבאית והאזרחית של בואינג, נציגי לוקהיד מרטין, יונייטד טכנולוג'יס, פראט אנד וויטני וסיקורסקי, ג'נרל אלקטריק, רייטאון, ג'נרל דינמיקס, בומברדייה (קנדה) והחברות האירופיות רולס רויס, יורוקופטר, סוקאטה וסנקמה. שוהם אמר ל"גלובס", כי ראשי כל החברות עימן נפגשו התחייבו להגדלת רכש הגומלין בהיקף עשרות מיליוני דולרים בשנה, שיתווספו לרכש הגומלין הקיים. היקף רכש הגומלין מישראל ב-2002 היה של כ-1.7 מיליארד דולר, בתחום הצבאי והאזרחי יחד. בפגישה שקיים שוהם בפאריס, בהשתתפות הנספח המסחרי בפאריס ינון אלרועי, עם סגן נשיא אלסטום הצרפתית, חזרה החברה ואישרה את התחייבותה בכתב, לייצור בארץ של הרכבת הקלה לירושלים, פרויקט הצפוי להתחיל בשנה הקרובה. שוהם אמר, כי בעקבות זאת תחויב אלסטום ברכש גומלין, שלהערכתו יגיע ל-10 מיליון דולר במהלך שנות ביצוע פרויקט הרכבת הקלה. בנוסף, מתמודדת אלסטום במכרז מערכת ההסעה ההמונית בגוש דן, שבו צפוי רכש מחו"ל בהיקף כמיליארד דולר. במסגרת זו נמצא הרשפ"ת במו"מ עם החשב הכללי באוצר, המכהן גם כראש ועדת המכרזים של פרויקט זה. הרשפ"ת דורש להכניס למכרז התחייבות לרכש גומלין בהיקף 35%, שאינה קיימת היום. לדברי שוהם, אם תוכנס התחייבות זו למכרז, היא תביא לרכש גומלין ישראלי בהיקף 350 מיליון דולר בשנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה