תעזרו לי להחליט מה לעשות

קייצית22

New member
תעזרו לי להחליט מה לעשות

יש לי תור לניתוח טבעת ב16 לספטמבר ועכשיו שמתי לב שזה יוצא יומיים לפני ראש השנה..זה נכון שבשבוע הראשון מותר רק לשתות אז מה אני יעשה בחג?אולי כדאי לדחות את הניתוח?מה אתם אומרים?
 

כיירון

New member
לי היה בדיוק אותו הדבר

אני עשיתי את הניתוח יומיים לפני ראש השנה. והאמת תכננתי בכוונה שכדי שאם בטעות תהיה לי החלמה קשה אני לא אפסיד יותר מדי ימי עבודה והחופש יפול על החג. אז מותר רק לשתות... אז מה? אם תדחי את הניתוח אז תהיה לך עוד ארוחה אחת ענקית? מאחרי הניתוח אין יותר אף פעם ארוחות ענקיות. הכל בקטן. אני יכולה להגיד לך שאני ישבתי בכיף עם כולם, ומכיוון שהחלמתי אצל אמא שלי (כדי להתפנק קצת ...) אז היא אירחה את כולם אצלה, ושתיתי מרק עם כולם, והיא טחנה לי פירות למיצים מגניבים שיהיה לי לשתות. ועבר ממש בכיף ובקלות. האמת גם היו עוד קצת כאבים, אז גם לא היה כ"כ בא לי. אצל היהודים כמעט כל תאריך שתעשי בו את הניתוח יוצא לפני איזשהו חג. זה לא יעזור. תמיד יהיה משהו. לקחת את ההחלטה הכי חכמה שאת יכולה לקחת, אל תדחי! נחגוג ביחד את ואני את יום השנה של הניתוח כל ראש שנה. זה כיף! בייחוד אחרי הירידה שכולם אומרים איך הייתי לפני 2 חגים ואיך אני היום! המון הצלחה ואהבה
 

קייצית22

New member
איזה קטע שגם לך זה היה ככה

יופי ממש עודדת אותי עכשיו..לוידעת חשבתי לעצמי שזה יהיה מבאס כזה לשבת עם כולם ולא לאכול כלום..אבל עכשיו זה נשמע אחרת.תודה רבה!
 

אופירA

New member
מנהל
מאיזו בחינה השאלה -

מבחינה דתית או גסטרונומית? אם מבחינה גסטרונומית - מה הבעיה שתאכלי בחג ארוחת מרק צח? ארוחת שוקו או רוויון, או ארוחת מעדן חלב? אם מבחינה דתית - שאת רוצה לקיים את מצוות האכילה בחג בלחם - ובכן, לחם לא תוכלי לאכול בשום אופן יומיים לאחר הניתוח. אז אם את יכולה להחליף את התאריך עם מישהו בתאריך שלאחר החג - בסדר. אבל אם את דוחה לתאריך לא ידוע, שעלול אח"כ להידחות שוב בנסיבות שאין לך עליהן שליטה - זה כבר נראה לי פיקוח נפש ממש (תלוי מה מצב ההשמנה שלך כרגע), ולא הייתי דוחה כל כך הרבה. אני עשיתי את הניתוח בחול המועד סוכות - זמן שמחתנו. היו כמה שהרימו גבה - מה, בזמן המועד השמח ביותר ליהודים את הולכת לניתוח? עניתי להם שהאיזון בחיים שלי זה לנצל את החופשה היזומה מהעבודה כדי לעבור ניתוח בנחת, וחוסר מעש קשה לי מאוד, ולכן תקופות חול המועד שבהן אני יושבת בטלה בבית אינן טובות לי. זה נראה לי מבחינת תנאי החיים שלי המועד הטוב ביותר לעשות ניתוח. בחג שמיני עצרת - שמחת תורה, כמובן, לא אכלתי את סעודות החג, אלא שוקו, מרק פירות, מרק ירקות ומעדן חלב.
 

קייצית22

New member
לא מבחינה דתית אפילו שאני דתיה

אלא סתם נראה לי מעצבן לשבת בסעודת חג ורק לשתות..אפשר לאכול גם מעדנים?חשבתי שבשבוע שאחרי הניתוח מותר רק לשתות!
 

אופירA

New member
מנהל
ד"ר אבינוח מרשה

לאכול מעדן חלב חלק, בלי חתיכות פירות, בשבוע הראשון. הקטע שמעצבן לשבת בסעודת החג ולא לאכול - זה סיבה לדחות ניתוח??? קשה לי להבין את זה. אני לא חושבת שבני המשפחה צריכים להכריח אותך לשבת איתם לאורך כל הסעודה. את יכולה ללכת לשבת על הספה ולקרוא להנאתך. אם מישהו יגיד לך משהו, יש לך מה לענות: לך נעים לשבת שעה ליד השולחן ולראות אנשים אוכלים? מה איכפת לך אם עזבתי את השולחן באמצע, כי משעמם לי? מבטיחה לך שכאשר אוכל לאכול, אשב לך על הווריד אפילו כל היום. לשוחח עם המשפחה אפשר גם מהספה. לא חובה מהזווית של האוכל.
 
דילמה?

את התקנת הטבעת שלי קבעתי לחול המועד פסח מטעמי נוחות בעבודה. שבוע טרם הפסח, ביקרתי במספר מסעדות, בבחינת ימי פומפיי האחרונים. ליל הסדר עבר כרגיל, בידיעה שזה האחרון "כזה". אני סבורה שהשינוי הוא לכל החיים, ועוד ארוחת חג או פחות אחת לא צריכות לשנות. כשתפנימי את הצורך בשינוי, לא תהיה לך דילמה כלל. אגב, מאז הניתוח, הסביבה מתחשבת מאד, מכינים לארוחות המשותפות דברים שאני כן יכולה, ואני מביאה גם. שורה תחתונה - לא הייתי דוחה ניתוח בגלל ארוחה, ואפילו לא בגלל מספר ארוחות. הכל עניין של עדיפויות, ועלות/תועלת.
 

edit10

New member
הי קייצית

שיהיה בשעה טובה!!!!!!!!!!!!!!!!! אני אחרי ניתוח טבעת!!!!!!!!!! אל תדחי כי כל החיים יש " סיבה למסיבה" והריי תמיד אנחנו "מתחילים דיאטה ממחר" אז חישבי על כך שאחרי הניתוח יהיה עוד חג ועוד חג.............אז יאללה צאי לדרך כי זה שווה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! המון הצלחה וצרי קשר אם תצטרכי חיזוקים
 
למעלה