תנוחות/תנועות בלידה להשלמת ההתברגות של התינוק

נננעמה1

New member
תקשיבי, אולי אני לגמרי מפספסת אבל

בעקבות מה שכתבת, וכיוון שממילא כבר כמה לילות אני לא ישנה טוב, חשבתי שהגיע הזמן לנסות משהו אחר וסידרתי לי אתמול כרית לתמיכה כדי לישון על צד שמאל בלילה (במקום על הבטן, שמשום מה ככה ישנתי כל ההיריון הזה בניגוד לקודמים). באיכות השינה זה לא השפיע לטובה או לרעה, אבל אני די בטוחה שהרגליים עכשיו בצד ימין של הבטן והגוף בצד שמאל. כמובן שיש את התהייה איפה הראש בכל הקונסטלציה הזאת, אבל זה נשאיר לאולטרא סאונד.
 

savvysunflower

New member
חחח

משום מה גם אני התחלתי לישון על הגב בשנים האחרונות... כשאני נרדמת אני על הצד וכשאני מתעוררת על הגב זה לא נוח לי בכלל, אבל כנראה שזה מה שהגוף רוצה...

אגב, דגם ג' היה ממש דווקאניק בקטע הזה. ישנתי על צד ימין--בבוקר הגב שלו היה בצד שמאל. צד שמאל--גב בימין. עמידת 6, אקרובטיקה, לא משנה מה, גם כשהיה בצד שמאל ליום, הוא תמיד התהפך חזרה לימין. הבנתי שאני משגעת את עצמי ואותו ושחררתי, אמרתי יאללה, שיוולד איך שבא לו, מצדי שיצא עורף לאחור, העיקר שיצא!!! בסוף, כאמור, הוא באמת התחיל בצד ימין, הסתובב יפה נגד כיוון השעון ויצא כמו ילד טוב, עורף לפנים.
 

ninii

New member
בלת"ק

כל תנוחה יציבה תעזור. כח המשיכה יעזור לו לרדת ולהתברג. התנועות של הגוף באות באופן יחסית טבעי. תנועות של סיבוב האגן, פתיחה של הרגליים, כיפוף.
לגבי התברגות "נכונה" האם יש סיבה מיוחדת בגינה את חוששת?
יש מצבים של התברגות "לא נכונה" אבל מיילדת טובה או דולה מנוסה ושיתוף פעולה מצד הצוות יכול לעזור "בתיקון" המצב.
 

לילך 56

New member
כן

חששתי בגלל נסיון קודם עם התברגות לא נכונה.
ואני לא רוצה לסמוך על המזל שבדיוק תהיה שם מיילדת טובה שתוכל לעזור בתיקון המצב, אלא לדעת את הדברים בעצמי, את התנוחות והתנועות הנכונות כדי להיות פעילה בלידה בכוחות עצמי בלי להיות תלויה באחרים.

את יודעת איך מתקנים מצב שתינוק כבר תקוע בצורה לא טובה?

ואגב, מה זה ראשי תיבות בלת"ק?
 

ninii

New member
בלי לקרוא תגובות קודמות= בלת"ק

אני מכירה תנוחות שמסייעות לבמקרה של התברגות במצג לא טוב.
זה בעיקר תנוחות "הפוכות" נגיד עומדים על 6 כשהטוסיק גבוה והראש על הריצפה.
יש אפשרות של שימוש בריבוזו (צעיף יעודי ללידות)- אבל זה רק דולה או מיילדת מנוסה בריבוזו יכולה לעשות.

טוב שאת מכינה את עצמך. מציעה בחום גדול לעבור עיבוד של חווית הלידה כהכנה ללידה הקרובה ומציעה בחום גדול גדול לפנות לדולה מנוסה, שיש לה ניסיון עם "תיקון" מצבי מצגים לא נוחים.
 
היום בדיוק המיילדת דיברה איתי על זה

והמליצה להרבות בעמידה על ארבע ואם בלתי אפשרי עבורי אז להשען על כדור פיזיו בפלג גוף העליון.

לא להשען אחורית בישיבה מרושלת. לשבת פסוקת רגליים ולישון כמה שיותר על צד שמאל.
 
ברור, על זה מבוססת כל שיטת התחנות

(בלת"ק)
תנועתיות בלידה היא מאד משמעותית להתברגות והתבססות נכונה של העובר בלידה, למניעת חלק מהסיבוכים שעלולים לקרות וכן להתמודדות טובה יותר עם כאבי הלידה. בקורסים שלי אני מקדישה לכך חלק גדול של תרגול מעשי.
בגדול, חשוב לשלב תנועה אנכית, א-סימטריה, תנועתיות של עצם הזנב, רכינה לפנים ועוד, אבל זה מסוג הדברים שלא מספיק לקרוא אותם, על מנת זה יהיה זמין עבורך בלידה צריך גם לתרגל אותם.
תוכלי לקרוא עוד קצת על שיטת התחנות בקישור הזה

http://www.darmayoga.co.il/noladim.htm
 

לילך 56

New member
קראתי

זה נראה מעניין, אפשר לומר ש"תרגלתי" בלידות הקודמות. דוקא התנוחת חתול שמופיעה במאמר היתה לי מאד לא נוחה.

מה ההגיון בזה שעמידת 6 עוזרת להתברגות, לי זה עושה תחושה כאילו זה דוקא "משחרר" את התינוק מהאגן וגורם לו לשייט במים למעלה
? (אגב, זה לא התנוחה שמציעים למי שמנסה לעזור לעובר במצג עכוז להתהפך לבד?)

ומה הכוונה בא-סימטריה?

סתם משהו שעלה לי לראש כשקראתי את המאמר - כתבת שהלידה השניה היתה הרבה יותר טובה, מהירה וכו', זה בדר"כ נכון אצל רוב הנשים בלידה שניה לעומת ראשונה. גם אצלי למרות ששתיהן היו אפידורליות בלי הרבה תנועה היה הבדל ענק בין לידה ראשונה לשניה, מבחינת אורך הלידה, התמודדות עם הצירים עד האפידורל, שלב הלחיצות, חתך יזום בראשונה לעומת לידה שניה שלא היה חתך/קרע/שריטה/תפר - כלום.

חלק מהקושי שנשים חוות בלידה ראשונה לדעתי הוא שעד שלא מגיעים ללידה הראשונה, לא באמת יודעים מה זה, נכון שלמידה ותרגול מראש יכולים לעזור אבל עדיין כשזה מגיע, זה תמיד הרבה יותר ממה שדמיינת. כך נראה לי לפחות. אולי אני טועה.
 
הי לילך

כמה דברים:
* אני לא יודעת מה בדיוק תרגלת, אני מניחה שזה לא בדיוק מה שעושים אצלי בשיעורי היוגה להריון וקורסי ההכנה ללידה. בכל מקרה אצלי רוכשים מגוון רחב של כלים- חתול הוא רק אחת מהאופציות, תחנה אחת מתוך עשר, וחלק מהרעיון הוא להרחיב את ארגז הכלים הטבעי שלך.
* לשאלתך הספציפית לגבי החתול, כל תנוחה (או תחנה) נותנת דברים קצת אחרים. בחתול הרגיל אין שימוש בכוח המשיכה, אבל זה גם לא נגדו כך שלא נכון להגיד שזו תנוחה שמשחררת את העובר מהאגן. העובר לא רק יורד למטה במהלך הלידה אלא גם מסתובב (כך אנחנו מקווים) עם העורף לפנים, ותנוחת חתול עוזרת בעניין זה. יש לה עוד יתרונות של נוחות, אפשרות לקבל עיסויים בגב בקלות, חופש לעצם הזנב ועוד (זה ממש על רגל אחת).
* לגבי שאלתך על העכוז, במצבים של מצג עכוז צריך לעשות שני דברים: לשחרר את העובר קצת כלפי מעלה ואז לעודד אותו לנוע, כך ששילוב של תנוחה הפוכה המותאמת להריון ואחריה תנוחת חתול עם סיבובי אגן יכול בהחלט להועיל. רק חתול לא יספיק בד"כ.
* לגבי הלידה השנייה- סיפרתי את החוויה האישית שלי. ברור שאין כאן ניסיון להציג משהו סטטיסטי או מחקרי לגבי שיטת התחנות, וברור שהלידה השנייה שלי כנראה היתה קלה יותר גם אם לא הייתי לומדת את שיטת התחנות, כי זוהי הסטטיסטיקה וגם ההיגיון. ועדיין, אני יכולה להעיד על התחושה האישית שלי שהיתה הרבה פחות חסרת אונים בזמן הצירים, ובהחלט הרגשתי ששיטת התחנות תורמת לי להתמודדות, ובנוסף אני יכולה להעיד שהרבה הרבה סיפורי לידה של תלמידות שלי מספרים את אותו דבר, גם בלידות ראשונות. מוזמנת לקרוא כמה סיפורים כאלה אצלי באתר.
 
בלת"ק לגמרי

בלידה לא מאולחדת אין שום סיבה "ללמוד" מה לעשות. הגוף מדריך נפלא איך ולאן לזוז. לדעתי זו בכלל הסיבה שצירים כואבים=- כדי שנזוז
אין גם שום סיבה להאמין שהוא לא יתברג טוב. התברגות לא תקינה היא היוצא מהכלל שמעיד על הכלל
זו לא תחרות. אין איזה צ'ק ליסט שחייבים להספיק. אם הגוף שלך מחליט שעכשיו נח לך לנוח- את תנוחי. ואפילו רחמנא ליצלן תשכבי....
 

לילך 56

New member
מהנסיון שלי זה לא תמיד ככה

היה לי פחד מהצירים ששיתק אותי ודוקא לא הצלחתי לא לזוז ולא לנשום בזמן הציר, וכשהגיעה הדולה ועזרה לי לזוז, ממש הזיזה אותי בעדינות וכיוונה אותי, אז התחלתי לזרום עם הציר, וגם הזכירה לי לנשום ולהרפות.
לא תמיד הגוף מדריך איך ולאן לזוז.

וגם הענין של המנוחה - הרגשתי שאני צריכה מנוחה נואשות אבל לא יכלתי לשאת את הצירים בשום תנוחה חוץ מעמידה על הרגליים, בטח שלא יכלתי להעלות על דעתי לשכב, זה היה מאד מתיש. אז אני לא יודעת על מה את מדברת...
אני מניחה שזה נכון לחלק מהנשים אבל בטח לא תמיד.
 
למעלה