תנאים לאמהות בהיי טק

תנאים לאמהות בהיי טק

שלום, אני כבר 7 שנים מפתחת תוכנה בהיי טק בחברה מצויינת. אני אמא ל-2 ואני מרויחה יפה, ומקבלת תנאים נוחים ביותר מבחינת שעות עבודה חלקיות, גמישות, וכו. ובכל זאת אני שוקלת לעזוב את מקום העבודה הנוח והמפנק שלי, כי כבר ממש נמאס לי ממנו אחרי המון שנים. אני רוצה לחפש מקום שונה עם אנשים אחרים, שיתן לי יותר אתגר ויותר סיפוק מקצועי ואפשרויות להתפתחות מקצועית בכיוונים חדשים. אבל - אני ממש מפחדת שבחוץ אני לא אמצא בחיים מקום שיתן לי את הנוחות שיש לי היום, שמאפשרת לי גם לקיים חיי משפחה סבירים. רציתי לשאול אתכן הבנות, מה קורה בחוץ??? - מה אתן רואות בסביבתכן? יש פתיחות בקבלה לעבודה של אמהות? יש סיכויים לקבלה למשרות חלקיות בפיתוח? יש הבנה ותמיכה מספקת לסטאטוס הזה מבחינת המנהלים\ות? - מהן תנאי ההעסקה של אמהות שאתן רואים בסביבתכן? - מה אתן אומרות? עדיף להתפשר, להנות מהנוחות אבל להיות כל הזמן בדיכאון, או שווה לעשות את הצעד, לאזור אומץ ולהתחיל לחפש בחוץ? תודה!!!
 

mayaki

New member
הדעות בפורום חצויות...../images/Emo13.gif

היי בילבי וברוכה הבאה. בפורום יש למעשה חילוקי דעות. דעה אחת אומרת, שהפחד שלך מוצדק, ושהסיכויים של נשים להצליח בעולם ההייטק נמוכים יותר בגלל הסביבה- חוסר קבלה של אימהות, משפחה, וכו', חוסר פתיחות, ולמעשה מה שמדאיג אותך. אני לא פוסלת חלילה את הדעה הזו, אך אני מאמינה יותר בעמדה השניה, והיא: אין לך ממה לפחד! את יכולה להצליח כמו כל אחד אחר! נכון, יש הרבה מאוד מקומות שיש בהם נורמה של שעות עבודה מטורפות על גבול הלא-אנושיות. נכון, יש גם מעט מעסיקים שוביניסטיים שעלולים להרתע מכך שאת אשה/אמא, או לחלופין רוצה לקבל שעות עבודה נוחות. אבל אני מאמינה שרוב המעסיקים לא שוביניסטיים ולא יירתעו מכך שאת אמא. בנוסף, לגבי השעות, המצב הולך ומשתפר- יותר ויותר מעסיקים מבינים שכדי לשמור על העובדים מרוצים, כדאי לתת להם גם קצת זמן להיות עם המשפחה שלהם (ולא משנה אם מדובר בגברים או בנשים), ומתחשבים בהורים (שוב, גברים ונשים כאחד)- ויש כאן כמה שיוכלים להעיד על כך. בנוסף, אני מאמינה שאם את טובה במה שאת עושה, ויודעת את זה, תוכלי לקבל את התנאים שתרצי. אם תדעי כמה את שווה ותגרמי למעסיקים הפוטנציאלים לדעת את זה- השעות לא יהיו מכשול. זו דעתי לפחות. אין סיבה להשאר בעבודה שנמאס לך ממנה! תעיזי ואני בטוחה שזה ישתלם.
 

mummi

New member
לא בריא להיות בדכאון... ../images/Emo101.gif

שלום לך! אני אמא היי-טקית שמחפשת עבודה...
עד עכשיו נתקלתי רק במקום עבודה אחד בו עודה שהייתי אמא "הדאיגה" את המראיין. בשאר המקומות התגובה לכך הייתה נוסח "להרבה עובדים\ות אצלינו יש ילדים וזה בכלל לא בעיה". מה גם שברוב המקומות שעות העבודה גמישות. את יכלה להתחיל "לגשש" וללכת לכמה ראיונות עבודה. למה לא בעצם? בהצלחה!
 
אני?

אני עוד לא סגורה על עצמי, והייתי שמחה לשמוע עוד תגובות מה אתן רואות בחוץ ת'כלס.
 

mummi

New member
נראה לי שאין פא הרבה בנות עם ילדים

לכן אגיב פעם נוספת
לגביי: "דגתי" שתי הצעות עבודה (אחרי 1.5 חודשים של חיפושים), מטלבטת אם "לחתום" או להמשיך לחפש. מקירה אישית מישהי עם 3 ילדים (אחד תינוק...) שחיפשה ומצאה (וכן, היא נתקלה מס' פעמים בודדות במעסיקים מסוג "אנטי-אמא") ועוד מישהי שהתקבלה בחודש שישי להריון. וכן, לידידה שלי יש ילד בן שנה והיא עוד מעט הולכת לחפש עבודה. והעמיין "הרגיש" הזה של "ילדים" לא ממש מעסיק אותה... היא יודעת שהיא "שווה" הרבה מבחינה מקצועית. לגבי משרה חלקית: אני יודעת שיש מקומות עבודה שמאפשרים לעבוד ב- 80% משרה. לדעתי, פחות חשוב אם את אמא או לא אמא, אלא את צריכה לשאול האם יש דרישה בשוק לאנשים בתחום שלך. ככל שהדרישה יותר גדולה -- כך תוכלי "להוציא" מהמעסיק הפוטמציאלי תנאים יותר טובים. וכן, שוק ההיי-טק כרגע בפריחה (זה לא אני המצאתי, זה מה שאמרו לי במס' חברות השמה).
 

Dodo28

New member
המצב הרבה יותר טוב מבעבר

תשמעי תמיד ניתן לפגוש את הבוס/ית וורקרהוליק שאין לו/לה חיים חוץ מעבודה מנסיון אישי רצוי לא לעבוד עבור אנשים כאלה ברמה העקרונית.אם הגיל הממוצע של חברה יהיה 23 רוב הסיכויים שתתפסי כחריגה אבל בחברה שהרוב סביב ה30 הרי שהיותך הורה תהיה הנפוץ ולא החריג. לי יש ילד מתחת לגיל שנה ואפחד לא חשב להגיד לי משהו על השעות. הבוס של בעלי העיר משהו כללי כמו "אני מבין שעכשיו אתה מעדיף להשקיע את הזמן הפנוי שלך פחות בעבודה" אז הוא ענה לו "כן" ובזה הסתיים הנושא. קרי כלל המפתח (אצלינו בבית) לא מתנצלים אבל גם לא משתמשים בילד כתירוץ. מה שכן צריך בטחון עצמי שאת/ה טוב/ה ושווה לגייס אותך (וזה כבר קשור לאישיות לא לאמהות לדעתי)
 

carlo123

New member
תנאים לאמהות בהיי טק

שלום, אני עובדת בפיתוח במשרה חלקית. שנתיים עבדתי בייעוץ ב 80% משרה (כל יום 8-15) וכאשר הודעתי שאני עוזבת, הרבה מהלקוחות שאצלהם ייעצתי הציעו לי להצטרף, גם כן לסיים כל יום ב 15:00. בסוף בכל זאת עזבתי ומצאתי עבודה בפיתוח בחברה מוצרית, כאשר היקף המשרה שלי מוגדר 90% - 3 פעמים בשבוע אני יוצאת ב 15:30, ופעמיים ימים ארוכים יותר של 9-10 שעות, אבל לא על מנת להשלים ל 45 שעות בשבוע. כמו כן, אמרתי מראש שאם בעלי ואמא שלי לא יוכלו לאסוף את הילדים בימים שלהם, יהיו גם שבועות שאצא 4-5 פעמים בשבוע מוקדם, בלי להשלים שעות. בימים המוקדמים שלי אני מגיעה ב 7:30-8:00, אבל אם יש לי משהוא ואגיע מאוחר יותר, אני לא משלימה את השעות. יש יותר פתיחות בשוק לעבודה חלקית מאשר לפני כמה שנים, אבל אין ספק שעליך להיות אסרטיבית מאוד בהגדרת היקף המשרה בתהליך הקבלה, ולהקפיד להציג "קבלות" בזמן העבודה, אחרת תעשי מעצמך צחוק, ותקשי על הרעיון של משרה חלקית לחלחל לתעשייה. אחרי שתעברי למשרה חלקית, לא תביני למה לא עשית זאת קודם. בהצלחה !!!
 
למעלה