תמיר איש החלל -

תמיר איש החלל -

כיוון שראיתי שכבר התעוררת מזמן: בתחילת החודש היתה כאן הודעה ממשתתף חדש בשם צבי ברלב, שהיה מעוניין למכור אוסף בולי חלל משנות החמישים והשישים. האם נתקלת בהודעה? יצרת קשר? ידוע לך משהו על כך? ובעצם, התחילו היום הלימודים, ותענה לי רק בצהריים.
 

תמיר1991

New member
לא ראיתי את ההודעה,

ובכל מקרה, אני לא קונה מפרטיים, אלא רק מחנויות ומאיביי, והחלפות (ולקבל כמובן...). תודה בכל מקרה! תמיר.
 

רוזן71

New member
תמיר, למה אתה לא קונה מפרטיים?...

בס"ד. יש אספנים שיש להם עודפים גדולים (כמוני למשל) או שסתם נמאס להם. וזו הזדמנות לקנות בזול. רצית לקנות את סידרת חלונות שאגאל, בחנות רצו ממך 48 ש"ח, ויתרת כי זה היה יקר לך, אם היית מתעניין בפורום היית נוכח שהיית משיג את הסידרה מפרטי ב-20 ש"ח. ואיביי, זה לא מקור פרטי? בברכה, רוזן.
 

בּני

New member
צודק רוזן.

את רב המטבעות שרכשתי, רכשתי מ"אנשים פרטיים". בהתחלה עוד הייתי משווה לחנויות וראיתי שאין מה להשוות בכלל. בני
 

תמיר1991

New member
זה לא אותו דבר...

שם אני יודע בוודאות שיש את הפריט, ובפרטי אני לא תמיד יודע שהפריט קיים, אני לא יודע בוודאות איכות וכו'. זו גם נקודה, לא? ואגב, ממי אפשר לקנות את הסריה ב- 20 ש"ח? אם זה אתה בוודאי שאני מסכים. אשמח לקנות במפגש הבא, אם תגיע. תודה לך על העזרה! תמיר.
 

בּני

New member
אבל לבדוק כדאי

יש לך כרגע כ-600 בולי חלל מתוך כמה שיצאו? סביר להניח שאוסף שמוצא למכירה כולל הרבה בולים שאין לך. בכל שאתה הולך לבדוק אתה לא מתחייב לכלום, אתה הולך, רואה את האוסף ואם הכל מוצא חן בעיינך אתה רוכש. לבדוק תמיד כדאי. בני
 

תמיר1991

New member
צודק 200%,

אבל אין לי ולאבא שלי (בייחוד לאבא שלי) זמן וכוח להסתובב בבתים של אחרים ולראות אוספים... ולקנות - אני קונה רק לפי 75% מחיר קטלוגי ומטה, ולא ממש יודע מחירים קטלוגיים של בולי חלל... זאת בעיה... חשבתי על מתנה כזו לבר-מצווה, אבל לא נראה לי (כדאיות מועטה ביחס למחיר). מה דעתכם? תמיר.
 

doroni10

New member
אספן "חייב" קטלוג

ולפחות כזה שמכסה את תחום האוסף המרכזי שלו. זו דעתי לפחות... דורון,
 

meytar

New member
צודק, אם זאת הכוונה שלך...

אני מסכימה לקנות מפרטי, או למכור, רק אם אני פוגשת את המוכר/קונה פנים אל פנים. וגם אז עדיף שזה יהיה מישהו שאני מכירה. בכלל, אני לא אוהבת לקנות בדואר, אולי רק דרך האינטרנט באתרים של חברות גדולות.
 

תמיר1991

New member
דורון - בדיוק.

אני קונה "דומפיל" של חלל בבר-מצווה, עוד חודשיים. זה ממש יעזור לי~! תמיר.
 
לגבי דומפיל -

הקטלוגים שלהם חלקיים מאוד, והמחירים מצוצים מן האצבע. יש לי קטלוג הכלבים שלהם, והאמן לי - לי באוסף יש כחמישים אחוז יותר פריטים מהקטלוג. ואם הייתי מעריך אותו לפי המחירים שלהם - הייתי מוכר אותו, קונה יכטה ויוצא לפנסיה מחר. היתרון היחיד שלו שהוא צבעוני...
 
ועוד עצה לתמיר:

קראתי שוב בתשומת לב את השרשור הזה, ואני מרשה לעצמי להעיר לך הערה כללית: אתה מאוד "מקובע" בדעות ובהחלטות שלך. עקרונות הם דבר יפה, אבל כאספן אתה מוכרח להיות קצת יותר גמיש. כשאתה קונה אוסף מאספן שנמאס לו או הפסיק לאסוף מסיבה אחרת, אתה לא רק קונה בולים אלא שנים של מאמץ אספני שיש לו ערך עצום כשלעצמו. לפני שנים הזדמן לי לרכוש אוסף כזה, מאלמנה של אספן שנפטר. היא לא ידעה מה היא מוכרת, אך רצתה שהכל יימכר יחד, ונתנה אותו לסוחר. הוא לא הצליח למכור אותו בחטיבה אחת, ונתקע. המחיר ירד, ויום אחד נודע לי על כך. עזבתי את העבודה באמצע היום, נסעתי אליו, נכנסתי לחנות, שאלתי למחיר - לא התווכחתי בכלל, ויצאתי לאחר חמש דקות עם אוסף של שנים רבות. עד היום העניין הזה מחזיק כ-50 אחוז מהאוסף שלי. פרייטם שלא הייתי מצליח למצוא גם בעוד שנים. אם אבא לא יכול לעזור, בקש מאמא טרמפ. אל תרפה מהם, עד שיתרצו. הם לא צריכים לראות או לבדוק - רק ללוות אותך. אוסף שלם לא בודקים בכלל במונחים של מחירי קטלוג - אלא בהערכה כללית לכל האוסף. מחיר כולל, חלקי מספר הפריטים, נותן מחיר ממוצע לבול. אם המחיר הממוצע סביר - קפוץ על המציאה. אם אתה זוכר דיון ישן שלנו לגבי מה בא קודם - איכות או כמות, וכולם הסכימו שקודם כמות ואז איכות - זו הזדמנות פז להגדיל באופן חד פעמי ומיידי את הכמות, והזדמנות כזו מקרבת אותך ליום שבו תעבור לאיכות. ולסיום - הרי קניה באי ביי גם היא קניה מפרטי, ואין לך שום בטחון יותר טוב לגביה פרט לתמונה... בקניה ממישהו בשר ודם יש לך אפשרות לגשת, לראות, למשש, לשאול - הרבה יותר "בטוח", אם בכלל צריך בטחון. ועכשיו - חשוב שוב, וספר אם דעתך השתנתה.
 

תמיר1991

New member
דעתי השתנתה,

אבל שוב, 2 הורי עובדים, אתמול קיבלתי שיעורים בכל מקצוע (שלא לדבר על מה שדחיתי), ובקושי יש לישעתיים ביום לבולים... מאיפה אני אמצא זמן ללכת??? וכסף לקנות אוסף, יהיה לי אם כבר, רק בבר-מצווה... תמיר.
 
אל תתבכיין!

יש לך בקושי שעתיים ביום? לי יש בקושי שעתיים בשבוע! ואני בטוח שלרוב החברים כאן אין יותר מזה, ואנחנו לא מקטרים. אתה יודע- יום העבודה של המבוגרים קצת יותר ארוך מיום הלימודים שלך, עם הזמן שמוקדש להכנת שעורים. מאיפה בכלל הבאת את התלונה המצחיקה הזו? וכסף- גם זו בעיה מוכרת, אפילו אצל מבוגרים. יחד עם זאת, אם תפסיק לקנות באי-ביי בולים שאתה לא צריך, כמו שסיפרת אתמול, אולי יהיה לך כסף לאוסף שאתה כן צריך יותר מהר...
 

תמיר1991

New member
היי!

שעתיים ביום זה מעט מדי בשבילי... לפני החטיבה היו לי 4! זה לא פייר... בכל אופן, אני קניתי עד עכשיו רק משהו אחד באי-ביי, ועכשיו אני רוצה לרכוש את השני. יש לציין שעוד לא הצעתי העה, ונותרו עוד 3 ימים. תמיר.
 

בּני

New member
הכי חשוב

שתציע הצעה רק לאחר שתהיה בטוח שאתה באמת רוצה לרכוש את הפריט... בני
 

meytar

New member
נכון זה באמת לא פייר!!

גם כן תוקעים לנו עכשיו שעת אפס): לפחות יש לי חבר לצרה:)
 

תמיר1991

New member
לי אין שעת אפס!

ביטלו אותה בעירוני ד', ביה"ס שלי. איפה את גרה ולומדת? תמיר.
 
למעלה