תל אביב-מסיון ללא הפסקה

אגנון

New member
תל אביב-מסיון ללא הפסקה

תל אביב עיר מדהימה. אלא שביום שישי קסום כמו היום, כל 10 מטרים עומד דוכן בלב המדרכה וסביבו אברכים קדושים הקוראים להנחת תפילין. מעבר לסלידה, לעלבון הדמוקרטי, האינטלקטואלי והתרבותי, יש לדעתי לפחות עבירה על שני חוקים, האמנם? 1. יש חוק האוסר על מסיונריות במדינת ישראל. החוק נאכף כנראה על כל הדתות מלבד הדת היהודית. הכיצד זה יתכן? 2. יש חוק עזר עירוני האוסר על הצבת דוכן והצעת מרכולת כלשהיא ללא אישור. הדוכנים הללו מוצבים ללא אישור ובאופן בוטה ופולשני מציעים מרכולתם (אמונה/הנחת תפילין/כפרת עוונות?) לכל עובר ושב בתנאי שאיננו נקבה כמובן. מה אפשר לעשות כדי להפסיק את החרפה???
 

Fleddermaus

New member
אין כאן מסיון

לפחות לא מבחינה חוקית החוק אוסר על פעילות המעודדת המרת דת, וכאן אין המרת דת כלל (הם פונים רק ליהודים אחרים), ואין כאן מרכולת (הם לא מוכרים כלום). לכן, עד כמה שהחבר'ה של חב"ד יכולים להיות מעצבנים, הם פועלים על פי החוק ואין מה לעשות פרט להצהרת "אני דרוזי" בפעם הבאה שהם מציעים לך תפילין.
 

doresh shalom

New member
צריך לבדוק את העניין לעומק, ולראות מה ../images/Emo41.gif

ניתן לעשות בכ"ז
 

Fleddermaus

New member
הלוואי

ובכל זאת, בשם חופש הביטוי, אני מעדיף שהחב"דניקים יעמדו שם עם התפילין והמשיח שלהם ומולם יעמדו פעילים של חופש, שב"י, מרצ, פאלון גונג ועלה ירוק. יש בהחלט טעם במאבק ציבורי לחשיפת האמת מאחורי ה"מחזירים בתשובה" על כל גווניהם (כולל המשיחיסטים של חב"ד, ראלים, ג'וז פור ג'יזס וכו'), אבל לסתום להם את הפה זה לא דמוקרטי ובסיכומו של עניין יהווה יריה ברגל לציבור החופשי-חילוני.
 

doresh shalom

New member
אתה צודק ../images/Emo41.gif

היום אני נפגש עם חברת מועצת מטםע מרצ בעריית ת"א ואשאל אותה מה היא מציעה.
 

Nightborn

New member
אתה צודק.

גם ברכבת אי אפשר לנסוע בלי שיציקו לי לשים תפילין (מה שדי מצחיק בדרך כלל, אבל לא כשכואב לי הראש ואני מנסה לישון). ונשים צנועות חסודות שדוחפות לאנשים "נרות לשבת". לדעתי יש פרצה בהגדרת מיסיונריות כניסיון לעודד המרת דת- פשוט משום שדת היא בחירה אישית ולא כתובה לאף אחד על המצח. אני אתאיסט. וזה מציב אותם בעמדה של עידוד להמרת דת. (או לאימוץ של אחת.)
 

Fleddermaus

New member
מה ההבדל בין עידוד להמרת דת לעידוד להמרת דעה?

ושוב הגענו לגבולות חופש הביטוי במדינה דמוקרטית....
 
למעלה