זה די סותם את הגולל על "תחליף לתעלת סואץ"ובאותו העניין,
מסתבר שתוכנית "נמל התעלה" הועבדה לארכיון ואין שום כוונה לישם אותה בעתיד הנראה לעין. הרכבת לא תגיע לשום נמל אלא תעצור באיזשהו מקום בצפון העיר אילת ומשם המטען יועבר לנמל הנוכחי על גבי משאיות, או בעזרת איזשהו מסוע שאולי יוקם.
הרעיון לא מעשי מלכתחילהזה די סותם את הגולל על "תחליף לתעלת סואץ"
תחליף מלא בוודאי לא מעשיהרעיון לא מעשי מלכתחילה
עם ובלי נמל תעלה..
זה כבר לא קשור לתנאיםתחליף מלא בוודאי לא מעשי
תחרות מסוימת יכולה להתקיים בתנאים מאוד מאוד מיוחדים, שכנראה לא יתקיימו גם כן. בכל אופן, נמל אילת כן יכול להשתדרג ולהפוך לשחקן מרכזי יותר אם יחובר אליו קו רכבות משא. מעבר לכך, העברת הנמל לתעלה תפנה רצועת חוף יקרה לשימוש תיירותי. הבעיה היא שההשקעה העצומה לא נראית כדאית בהיעדר תחרות לתעלת סואץ וחוזרים למשבצת הראשונה.
הנה שני הפני שלי''תל אביב-אילת ב400 שקל''
כתבה במגזין סופ''ש של וואלה! על הרכבת לאילת
הנה שני הפני שלי
קראתי רק חלק מהויכוח הסוער שההי בחלקו כשישנתי שנת ישרים..
גם אני פוסל דיעות נגד אנשי מדע שזה המקצוע שלהם (במקרה שלנו פייטלסון וסדן) רק בגלל שזה שמם, כלומר פסילה לגופו של אדם.
שנית, רוב הדיון מסתמך על כתבה בתקשורת וייתכן שיש עוד גורמים לטובת הרכבת שבכתבה מגמתית (והיא מגמתית) הם לא צפו ועלו.
עכשיו לכמה נקודות מראייה שהיא לאו דווקא כלכלית כי אם היינו מסתכלים על החור שבגרוש אז חצי מדינה, ישובי ספר, המוביל הארצי, הטייגר הצהוב לא היו מתבצעים.
יש כאן שאלה ערכית של יחסי הגומלין בין הרכבת והערבה. אז נכון, עמית שהרכבת היא לא "הנגב" כמו שהקו לנהריה הוא לא "הגליל". אבל הרכבת היא כן "הערבה".
לדעתי הלא מיקצועית אבל ההסטורית הרכבת תתן דחיפה אדירה לערבה שהיא אסם הירקות של המדינה, למיטב זכרוני יש מתחת לאדמה כמות אדירה של מים לחקלאות וזה באמת יכול לאזן את"הנזק הכלכלי" שגורמת הרכבת, שלא לדבר על הקמת יישובים נוספים. אני כבר לא מדבר על הורדת משאיות מהכביש וגם מכוניות פרטיות(אם הרכבת תפעיל קצת דמיון ותשנע מכוניות כמו שקורה במסילות דומות באירופה)
נקודה נוספת היא יחסי הגומלין של שדה התעופה והרכבת. לדעתי הטיעון שאלו שתי השקעות מתחרות הוא בולשיט כי שדה תעופה כזה ישרת בעיקר את תיירות החוץ ויאפשר המראות ונחיתות של מטוסים רחבי גוף, דבר שיוזיל את מחירי הטיסה. כך שמשווים כאן בין עגבניות ומזווזדות..
לדעתי רכבת נוסעים בשעתיים היא לא כדאית בכל מקרה כי באמת יש תחבורה אוירית (סגירת שדה דב דווקא מטה את הכדאיות לטובת הרכבת וזה לא נלקח בחשבון בעלות הכוללת של הפרוייקט).
לסיכום, הצעתו של המומחה הגדול לתחבורה, ר' בניומין בן ברנרד ויהודית לבית הספל: מסילה אחת ויחידה, לא כפולה, שתוקדש למטענים מאילת והערבה בלילה ונוסעים במהירות הקול ביום...
דעתי לא שונה *בהרבה* מדעתכםלסיפא. וכעת לגופו של מומחה:
שמחתי לראות שלפחות משרד התחבורה (שגם עמדתו הנחרצת בעד קו מהיר ללא שום גיבוי כלכלי בכלל לא מקובלת עליי, בלי קשר) מבין היטב עם מי יש לנו עסק.
מתוך תגובת משרד התחבורה:
"ה'מומחים' המוזכרים בכתבה הם למעשה גורמים הידועים כמתנגדים באופן קבוע לפיתוח רשת הרכבות בישראל, כפי שהחליטה ממשלת ישראל. פרופ' ערן פייטלסון, ידוע בהתנגדותו לכל פרויקט רכבתי וכמי ששולל באופן נחרץ פרויקטים חיוניים וחשובים של הרכבת, כמו למשל קו הרכבת המהיר והחשוב לירושלים."
http://news.walla.co.il/?w=//2698812
טוב שהם שמים מרכאות סביב המילה "מומחה"לסיפא. וכעת לגופו של מומחה:
שמחתי לראות שלפחות משרד התחבורה (שגם עמדתו הנחרצת בעד קו מהיר ללא שום גיבוי כלכלי בכלל לא מקובלת עליי, בלי קשר) מבין היטב עם מי יש לנו עסק.
מתוך תגובת משרד התחבורה:
"ה'מומחים' המוזכרים בכתבה הם למעשה גורמים הידועים כמתנגדים באופן קבוע לפיתוח רשת הרכבות בישראל, כפי שהחליטה ממשלת ישראל. פרופ' ערן פייטלסון, ידוע בהתנגדותו לכל פרויקט רכבתי וכמי ששולל באופן נחרץ פרויקטים חיוניים וחשובים של הרכבת, כמו למשל קו הרכבת המהיר והחשוב לירושלים."
http://news.walla.co.il/?w=//2698812
שלום לד"ר הנכבד, מתי גם אדוני יגיד למישהוהנה שני הפני שלי
קראתי רק חלק מהויכוח הסוער שההי בחלקו כשישנתי שנת ישרים..
גם אני פוסל דיעות נגד אנשי מדע שזה המקצוע שלהם (במקרה שלנו פייטלסון וסדן) רק בגלל שזה שמם, כלומר פסילה לגופו של אדם.
שנית, רוב הדיון מסתמך על כתבה בתקשורת וייתכן שיש עוד גורמים לטובת הרכבת שבכתבה מגמתית (והיא מגמתית) הם לא צפו ועלו.
עכשיו לכמה נקודות מראייה שהיא לאו דווקא כלכלית כי אם היינו מסתכלים על החור שבגרוש אז חצי מדינה, ישובי ספר, המוביל הארצי, הטייגר הצהוב לא היו מתבצעים.
יש כאן שאלה ערכית של יחסי הגומלין בין הרכבת והערבה. אז נכון, עמית שהרכבת היא לא "הנגב" כמו שהקו לנהריה הוא לא "הגליל". אבל הרכבת היא כן "הערבה".
לדעתי הלא מיקצועית אבל ההסטורית הרכבת תתן דחיפה אדירה לערבה שהיא אסם הירקות של המדינה, למיטב זכרוני יש מתחת לאדמה כמות אדירה של מים לחקלאות וזה באמת יכול לאזן את"הנזק הכלכלי" שגורמת הרכבת, שלא לדבר על הקמת יישובים נוספים. אני כבר לא מדבר על הורדת משאיות מהכביש וגם מכוניות פרטיות(אם הרכבת תפעיל קצת דמיון ותשנע מכוניות כמו שקורה במסילות דומות באירופה)
נקודה נוספת היא יחסי הגומלין של שדה התעופה והרכבת. לדעתי הטיעון שאלו שתי השקעות מתחרות הוא בולשיט כי שדה תעופה כזה ישרת בעיקר את תיירות החוץ ויאפשר המראות ונחיתות של מטוסים רחבי גוף, דבר שיוזיל את מחירי הטיסה. כך שמשווים כאן בין עגבניות ומזווזדות..
לדעתי רכבת נוסעים בשעתיים היא לא כדאית בכל מקרה כי באמת יש תחבורה אוירית (סגירת שדה דב דווקא מטה את הכדאיות לטובת הרכבת וזה לא נלקח בחשבון בעלות הכוללת של הפרוייקט).
לסיכום, הצעתו של המומחה הגדול לתחבורה, ר' בניומין בן ברנרד ויהודית לבית הספל: מסילה אחת ויחידה, לא כפולה, שתוקדש למטענים מאילת והערבה בלילה ונוסעים במהירות הקול ביום...
קראת את כל המאמרים שלו?שלום לד"ר הנכבד, מתי גם אדוני יגיד למישהו
"זאב, זאב"?
במשל המפורסם הספיקו פעמיים בלבד עד שהאנשים לא האמינו לרועה הכזבן והפעם השלישית היתה מאוחר מדי (הגיעו באמת זאבים).
אם יש מדען שמפרסם 9 מאמרים/מחקרים שקריים או, במקרה הפחות חמור, טעותיים מהמסד ועד הטפחות, האם אתה תסכים בכלל לקרוא את המאמר/מחקר העשירי שלו?
אם התשובה חיובית אתה יכול לתת לעצמך שתי נקודות שליליות אבל שליליות בזנ"ט ומהסוג שלא מוסיפות כבוד למי שמקבל אותן.
קובי בזמנו ריסק כאן לחתיכותקראת את כל המאמרים שלו?
שוב סוטים מהדיוןקובי בזמנו ריסק כאן לחתיכות
את הטיעונים של פייטלסון נגד A1.
הוא לא היה זקוק לשום מחקר לצורך כך, רק קצת שכל ישר. עד כדי כך טיעוניו של פייטלסון מגוחכים ומופרכים.
ראשית יש לי תואר שעמלתי עליו 65 שנה:שלום לד"ר הנכבד, מתי גם אדוני יגיד למישהו
"זאב, זאב"?
במשל המפורסם הספיקו פעמיים בלבד עד שהאנשים לא האמינו לרועה הכזבן והפעם השלישית היתה מאוחר מדי (הגיעו באמת זאבים).
אם יש מדען שמפרסם 9 מאמרים/מחקרים שקריים או, במקרה הפחות חמור, טעותיים מהמסד ועד הטפחות, האם אתה תסכים בכלל לקרוא את המאמר/מחקר העשירי שלו?
אם התשובה חיובית אתה יכול לתת לעצמך שתי נקודות שליליות אבל שליליות בזנ"ט ומהסוג שלא מוסיפות כבוד למי שמקבל אותן.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.