תכנית רכבת ארצית

  • פותח הנושא kbb
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
קטרים חשמליים בארץ

מה??? באמת???
הנראה בקרוב את קטרי JT42BW/CW וקטרי G-12/16/24CW עם פנטוגרפים? האם יש סיכוי שנראה בארץ את ה-IR4? האם גם ה-IC3 ניתנים להסבה? אם יש לך עוד הפתעות, אשמח אם תציג אותם!
קטרים חשמליים בארץ
כמה עובדות: למיטב ידיעתי והבנתי, אף אחד מהקטרים הדיזל-חשמליים בארץ לטא בנוי כך שניתן להסבו להפעלה חשמלים ´בלחיצת כפתור´, אפילו אם יתקינו להם פנטוגרף. באופן עקרוני, ניתן להסב כל קטר דיזל-חשמלי להפעלה חשמלית ע"י התקנת ציוד השנאה וכיו"ב מתאים, אולם אם הקטר לא בנוי לזה מראש, הרי שהתהליך עשוי להיות יקר ומסובך כמעט כמו יצירת קטר חשמלי חדש מאפס. אביתר, למיטב הבנתי את הנושא, הקטרים שלנו מתוצרת Alstom לא נבנו עם ´הכנה לחשמול´, אלא עם ציוד ´מהמדף´ של חברת GM-EMD (בדומה ל-Class 66הנפוץ באירופה, שנבנה במפעלי החברה האמריקאית בקנדה), שלא כולל ציוד השנאה מתאים או אפילו מקום לציוד כזה.
 
שיחות עם מריו מרטי מאלסטום...

מה??? באמת???
הנראה בקרוב את קטרי JT42BW/CW וקטרי G-12/16/24CW עם פנטוגרפים? האם יש סיכוי שנראה בארץ את ה-IR4? האם גם ה-IC3 ניתנים להסבה? אם יש לך עוד הפתעות, אשמח אם תציג אותם!
שיחות עם מריו מרטי מאלסטום...
לאחר ראיון שערכתי עם מר מרטי הוברר כי את קטרי הבו-בו ממס´ 741 ועד 766 ניתן יהא להסב להפעלה חשמלית מלאה. העניין הוא המחיר היקר והוצאת מנוע הדיזל ממקומו. את שאר הקטרים לא ניתן להסב. דרך אגב: צפה בישראל לנסיעתם של קטרים מס´ 731 ועד קטר מס´ 770.
 

david80

Member
ולאחר הסבתם לחשמל, האם ניתן...

שיחות עם מריו מרטי מאלסטום...
לאחר ראיון שערכתי עם מר מרטי הוברר כי את קטרי הבו-בו ממס´ 741 ועד 766 ניתן יהא להסב להפעלה חשמלית מלאה. העניין הוא המחיר היקר והוצאת מנוע הדיזל ממקומו. את שאר הקטרים לא ניתן להסב. דרך אגב: צפה בישראל לנסיעתם של קטרים מס´ 731 ועד קטר מס´ 770.
ולאחר הסבתם לחשמל, האם ניתן...
להעלות את המהירות המירבית ל-160 קמ"ש ויותר?
 

אדיה

New member
חן, האם לא ניתן ליצור הפרדה

רכבות פרברים ו-IC3
קודם כל, רק בערים מאוד גדולות יש מסילות נפרדות לרכבות הפרבריות מאלו של שאר הרכבות (למעט, כמובן, ערים בהן עוברים קווים יחודיים כמו מהירות גבוהה או מסילה צרה, בנוסף לרשת הרכבות הפרבריות). במרבית המקומות האחרים, הרכבבות הפרבריות חולקות את אותה קיבולת מסילה כמו מרבית הרכבות האחרונות - בין עירוניות, משא וכיו"ב. לגבי המושג S-Bahn - הוא אמנם מושג נפוץ, אבל הפירוש שלו שונה ממקום למקום - בחלק מהמקומות, כמו ברלין, הוא קרוב מאוד לזה של מטרו (כמו רכבת תחתית) ובאחרים הוא דומה דווקא לשירות הפרברי של רכבת ישראל. בהתאמה, חלק מרכבות ה-S-Bahn מגיעות מהר מאוד למהירותן המירבית (אם כי היא הרבה יותר נמוכה מזו של ה-IC3) ואחרות דומות בביצועיהן ל-IC3 שלנו. ולמי שתהה - ל-IC3 אין מה להתבייש בענייני האצה ביחס לרכבות רבות וטובות בכל רחבי העולם, ומכל הסוגים.
חן, האם לא ניתן ליצור הפרדה
דה פאקטו ע"י הקצאת מסילות שונות בתוואי האיילון? בהנחה שבעתיד הלא רחוק תושלם המסילה השלישית בין ת"א מרכז להגנה, ניתן יהיה להקצות 2 מסילות באופן בלעדי לקווים פרבריים (בנימינה, נתניה, כפר סבא, רחובות וכו) שעוצרים עצירות קצרות ככל האפשר בכל התחנות (כולל יצחק שדה) ולהסתפק במסילה אחת לקווים בינעירוניים (חיפה, ב"ש וירושלים) עם פחות עצירות (אך יותר ממושכות). יובל
 
הפרדת מסילות

חן, האם לא ניתן ליצור הפרדה
דה פאקטו ע"י הקצאת מסילות שונות בתוואי האיילון? בהנחה שבעתיד הלא רחוק תושלם המסילה השלישית בין ת"א מרכז להגנה, ניתן יהיה להקצות 2 מסילות באופן בלעדי לקווים פרבריים (בנימינה, נתניה, כפר סבא, רחובות וכו) שעוצרים עצירות קצרות ככל האפשר בכל התחנות (כולל יצחק שדה) ולהסתפק במסילה אחת לקווים בינעירוניים (חיפה, ב"ש וירושלים) עם פחות עצירות (אך יותר ממושכות). יובל
הפרדת מסילות
אכן, במקומות רבים בעולם מקובל להפריד בין מסילות המיועדות לסוגים שונים של רכבות, ובכך להגביר גם את הקיבולת של אותם קווים (רכבות עם אותם מאפייני נסיעה תופסות פחות ´מקום´ על הקו) וגם לייעל ולמנוע הפרעות הדדיות בין סוגי הרכבות. אני מסכים בהחלט שכאשר יהhו ארבע מסילות בציר האיילון (כמו שכבר היום מתוכנן...) זו תהיה האפשרות הטובה ביותר, אבל אינני יודע לומר האם ניתן לבצע הפרדה יעילה מסוג זה כאשר יש רק שלוש מסילות. לדעתי, המקור הכי אמין לתשובה על שאלה זו יהיה רכבת ישראל - ניתן לשלוח לנציב פניות הציבור שלהם שאלה בסגנון של: "האם לאחר הפעלת מסילה שלישית בין תחנות ת"א אוניברסיטה ל-_____ (כאן צריך להחליט לאיזה שלב של הפרויקט מתייחסת השאלה) מתוכננת, במהלך כל היום או חלק ממנו, חלוקה של השימוש במסילות בין רכבות בין-עירוניות שתעצורנה רק בחלק מהתחנות לבין רכבות פרבריות שתעצורנה בכולן?" ונשמח כמובן לשמוע את התשובה שתתקבל (לפעמים לוקחים כמה שבועות, אבל בסוף בד"כ מתקבלת תשובה רצינית).
 

iliketrains

New member
איך ניתן להוסיף מסילה רביעית בציר

הפרדת מסילות
אכן, במקומות רבים בעולם מקובל להפריד בין מסילות המיועדות לסוגים שונים של רכבות, ובכך להגביר גם את הקיבולת של אותם קווים (רכבות עם אותם מאפייני נסיעה תופסות פחות ´מקום´ על הקו) וגם לייעל ולמנוע הפרעות הדדיות בין סוגי הרכבות. אני מסכים בהחלט שכאשר יהhו ארבע מסילות בציר האיילון (כמו שכבר היום מתוכנן...) זו תהיה האפשרות הטובה ביותר, אבל אינני יודע לומר האם ניתן לבצע הפרדה יעילה מסוג זה כאשר יש רק שלוש מסילות. לדעתי, המקור הכי אמין לתשובה על שאלה זו יהיה רכבת ישראל - ניתן לשלוח לנציב פניות הציבור שלהם שאלה בסגנון של: "האם לאחר הפעלת מסילה שלישית בין תחנות ת"א אוניברסיטה ל-_____ (כאן צריך להחליט לאיזה שלב של הפרויקט מתייחסת השאלה) מתוכננת, במהלך כל היום או חלק ממנו, חלוקה של השימוש במסילות בין רכבות בין-עירוניות שתעצורנה רק בחלק מהתחנות לבין רכבות פרבריות שתעצורנה בכולן?" ונשמח כמובן לשמוע את התשובה שתתקבל (לפעמים לוקחים כמה שבועות, אבל בסוף בד"כ מתקבלת תשובה רצינית).
איך ניתן להוסיף מסילה רביעית בציר
האיילון?! אילו פתרונות הנדסיים עומדים על הפרק?
 

Shrud

New member
יצחק שדה...

למה היא בעלת חשיבות ?
היא מרוחקת פחות מקילומטר מתחנת השלום ! בכלל, ריבוי התחנות על ציר האיילון סתם גורם עיכובים בתיזמון הרכבות. לדעתי טוב היה נעשה אם בת"א היו בסך הכל 2 תחנות בציר האיילון: תחנת השלום - צריכה היתה לשרת את כל איזור מרכז ודרום ת"א. תחנת האוניברסיטה - צריכה לשרת את איזור ת"א צפון. אבל מכיון שהמערך התחבורתי הפנים עירוני של ת"א כל כך רע ולא מושקע, מעדיפים להקים תחנות על ציר איילון שלא דורשות השקעה בגרוש. תחשוב איזה יופי היה לו היו מוקמים קווי רכבת תחתית/קלה, לאורך אבן גבירול שממשיך ביהודה הלוי עד לאיזור ת"א הישנה (אלנבי, רוטשילד), וקו לאורך כל דרך נמיר (מצומת הקאנטרי ליד הרצליה) כולל דרך פתח תקווה, עד לתחנה מרכזית ישנה (ומשם לחולון, בת-ים). וקו רוחב שמגיע מכיוון ז´בוטינסקי ברמת גן, וממשיך בארלוזרוב ובעצם מחבר את כל הקווים היחד. אחח.... חלומות.
יצחק שדה...
בקשר לתחנת יצחק שדה אני לא כל כך יודע אבל בקשר לשאר התחנות: תחנת תל אביב האוניברסיטה-מרכז הירידים - כשמה כן היא, היא נועדה לשרת את אזור מרכז הירידים המושך אליו הרבה אנשים, לשמש כתחנה מקשרת לקו לראש העין/כפר סבא וגם להוות מרכז תחבורתי ראשי לאוניברסיטה, בעוד כמה זמן כאשר יפתחו את היציאה/כניסה המערבית יתאפשר גם הנהגת קווי אוטובסים מאספים (שישמשו את הסטודנטים ועובדי האוניברסיטה מאזור הפריפריה - ולתוהים זה אומר רחובות, אשדוד, נתניה, וכהנה). תחנת תל אביב-מרכז - תחנה זו לא רק שמשמשת את אזור הבורסה המתפתח והולך (ע"ע גורדי השחקים ששם) באמצעות גשר הבורסה החדש (יחסית) אלא גם את כל הבאים בשערי תל אביב שמשם ימשיכו באמצעות אוטובוסים מתחנת האוטובוסים הסמוכה (קווים כמו 18 ו-5 - שעכשיו האריכו את מסלולו). וכמובן תל אביב ההגנה - תחנה המשמשת כחלק ממתחם התחנה המרכזית החדשה שבין היתר תכלול בעתיד גם תחנת רכבת קלה וקישור נוח וקל בין שלושת אמצעי התחבורה הנ"ל. בנוסף היא משמשת גם כתחנה ראשונה לתושבי דרום תל אביב, בת ים וחולון (עד לפתיחת הקו המערבי לראשון לציון). כל זה נאמר מתוך הבנה בצורך של פיזור אוכלוסיה באמצעות הרכבת בפריפריה ושימור מרכז העסקים של ישראל בת"א, היכן שהוא ראוי להיות !!! בנוסף, כל זה נאמר מתוך הבנה שהצורך ברכבת קלה הוא הכרחי (ואני מסכים איתך, רק שאני מעדיף תחתית לכל אורך התוואי), אבל אני בכל זאת מעדיף את מראה הIC-3 עוצרת בתחנת תל אביב ההגנה על כל 4 רציפיו ולוקחת אותי משם אל ירושלים - החאן. עדכונך - ידיעתך
 

איליה.

New member
מפה לא מי יודע מה מדויקת.

תכנית רכבת ארצית
שימו לב, תכנית רכבת ארצית לפי הפורום למען תחבורה. הם טוענים, שזה התכנון של משרד התחבורה. לנו נשאר רק לקוות, שנזכה לראות את הדברים קורמים עור וגידים.
מפה לא מי יודע מה מדויקת.
מספיק להסתכל על תחנות אשקלון וארז ה"קיימות" ועל תחנת בית המכס שהם "שכחו", ועוד.
 

luckydude

Active member
מפות רציניות באמת

תכנית רכבת ארצית
שימו לב, תכנית רכבת ארצית לפי הפורום למען תחבורה. הם טוענים, שזה התכנון של משרד התחבורה. לנו נשאר רק לקוות, שנזכה לראות את הדברים קורמים עור וגידים.
מפות רציניות באמת
טוב רבותי מספיק עם המפות האלה שמצוירות עם טושים ברמה של כיתה ב מקסימום. הנה היכן להשיג חומר נורמלי: כנסו לאתר הGIS של משרד הפנים (ראו לינק למטה). התקינו את הACTIVE X COMPONENT של AUTODESK ב"בחר מידע תכננוני" בחרו "תוכניות מתאר ארציות" ובתוכנית רשמו "23" הוסיפו את היישום למפה והנה לכם כל המידע שאי פעם רציתם לדעת!
 

luckydude

Active member
עוד משהו

מפות רציניות באמת
טוב רבותי מספיק עם המפות האלה שמצוירות עם טושים ברמה של כיתה ב מקסימום. הנה היכן להשיג חומר נורמלי: כנסו לאתר הGIS של משרד הפנים (ראו לינק למטה). התקינו את הACTIVE X COMPONENT של AUTODESK ב"בחר מידע תכננוני" בחרו "תוכניות מתאר ארציות" ובתוכנית רשמו "23" הוסיפו את היישום למפה והנה לכם כל המידע שאי פעם רציתם לדעת!
עוד משהו
לציין שזה זה מראה את התמ"א 23 ה"אורגינלי" מ1990 היה נחמד עם היו מוסיפים את כל התוספות (והמחיקות) שנעשו מאז.
 

luckydude

Active member
התוספות והמחיקות

עוד משהו
לציין שזה זה מראה את התמ"א 23 ה"אורגינלי" מ1990 היה נחמד עם היו מוסיפים את כל התוספות (והמחיקות) שנעשו מאז.
התוספות והמחיקות
בשביל הטקסט של התוספות והמחיקות חפשו תחת "תכניות מתאר ארציות" מס 23 בלינק למטה.
 

luckydude

Active member
תיקון קל

התוספות והמחיקות
בשביל הטקסט של התוספות והמחיקות חפשו תחת "תכניות מתאר ארציות" מס 23 בלינק למטה.
תיקון קל
כדי לראות את הטקסטים עצמם, כנסו לאתר משרד הפנים, בחרו "מנהל התכנון" בצד ימין ואז "הוראות תכניות מתאר ארציות ומחוזיות" וחפשו תמ"א 23 דרך שם.
 

McKaby

New member
קו ירוק

תיקון קל
כדי לראות את הטקסטים עצמם, כנסו לאתר משרד הפנים, בחרו "מנהל התכנון" בצד ימין ואז "הוראות תכניות מתאר ארציות ומחוזיות" וחפשו תמ"א 23 דרך שם.
קו ירוק
לפי מפה,אריאל היא העיר היחידה מעבר לקו הירוק שתזכה בתחנת רכבת. למה דווקא היא ? מה עם קו דרך בקעת הירדן (מטבריה לירושליים) או באר שבע - קרית ארבע ?
 

איליה.

New member
מטבריה לי-ם??? ב"ש-קרית ארבע???

קו ירוק
לפי מפה,אריאל היא העיר היחידה מעבר לקו הירוק שתזכה בתחנת רכבת. למה דווקא היא ? מה עם קו דרך בקעת הירדן (מטבריה לירושליים) או באר שבע - קרית ארבע ?
מטבריה לי-ם??? ב"ש-קרית ארבע???
אני מציע שתיכנס לפרופורציות. העליה מבקעת הירדן לירושלים תלולה הרבה יותר מהעליה מתל אביב לירושלים. תראה כמה עולה הקו מתל אביב לירושלים ותעשה את החישוב. באר שבע - קרית ארבע? תגיד לי, אתה צוחק? לבנות קו רכבת לעיירה של 10,000 תושבים שיעבור בתוך הרים ויחבר אותה בסך הכל לעיר החמישית בגודלה במדינה?
 

McKaby

New member
אריאל

מטבריה לי-ם??? ב"ש-קרית ארבע???
אני מציע שתיכנס לפרופורציות. העליה מבקעת הירדן לירושלים תלולה הרבה יותר מהעליה מתל אביב לירושלים. תראה כמה עולה הקו מתל אביב לירושלים ותעשה את החישוב. באר שבע - קרית ארבע? תגיד לי, אתה צוחק? לבנות קו רכבת לעיירה של 10,000 תושבים שיעבור בתוך הרים ויחבר אותה בסך הכל לעיר החמישית בגודלה במדינה?
אריאל
וכמה תושבים לפי דעתך יש באריאל ? 15,000 ? לגבי הבקעה, הרי קו המתוכנן לבית שאן (רכבת העמק ) גם עושה עליה מבקעה (אומנם קטנה יותר). ולגבי קווים שכתבתי ,זו הצעה שלי בלבד .פשוט מעניין אותי השיקולים בהחלטה לתכנן קו דווקא לאריאל. שלא תבין אותי לא נכון ,אני בשתי ידיים בעד . השאלה ,למה רק אריאל?
 

איליה.

New member
באריאל יש מעל 20,000 תושבים

אריאל
וכמה תושבים לפי דעתך יש באריאל ? 15,000 ? לגבי הבקעה, הרי קו המתוכנן לבית שאן (רכבת העמק ) גם עושה עליה מבקעה (אומנם קטנה יותר). ולגבי קווים שכתבתי ,זו הצעה שלי בלבד .פשוט מעניין אותי השיקולים בהחלטה לתכנן קו דווקא לאריאל. שלא תבין אותי לא נכון ,אני בשתי ידיים בעד . השאלה ,למה רק אריאל?
באריאל יש מעל 20,000 תושבים
ובנוסף כמה אלפים בישובי הסביבה. אבל זאת לא הנקודה היחידה. מסילה לאריאל לא מצריכה השקעה ענקית כמו המסילות שהזכרת, כי אריאל אינה נמצאת בלב רכס הררי אלא בגבעות של מערב שומרון. המסלול מכפר סבא לאריאל יוצא די מישורי. סדר הגודל של הפרויקט הוא שונה לחלוטין. לגבי הקו המתוכנן מבית שאן - אין מה להשוות בכלל. הפרש הגבהים בין עפולה לבית שאן הוא פחות מ-300 מטר, והפרש הגבהים בין הבקעה לירושלים הוא 1100 מטר (מים המלח 1200 מטר).
 

McKaby

New member
תודה

באריאל יש מעל 20,000 תושבים
ובנוסף כמה אלפים בישובי הסביבה. אבל זאת לא הנקודה היחידה. מסילה לאריאל לא מצריכה השקעה ענקית כמו המסילות שהזכרת, כי אריאל אינה נמצאת בלב רכס הררי אלא בגבעות של מערב שומרון. המסלול מכפר סבא לאריאל יוצא די מישורי. סדר הגודל של הפרויקט הוא שונה לחלוטין. לגבי הקו המתוכנן מבית שאן - אין מה להשוות בכלל. הפרש הגבהים בין עפולה לבית שאן הוא פחות מ-300 מטר, והפרש הגבהים בין הבקעה לירושלים הוא 1100 מטר (מים המלח 1200 מטר).
תודה
תודה על הפרטים שכתבת. אם זה כך ,אני בהחלט מסכים איתך.
 

McKaby

New member
מפה

באריאל יש מעל 20,000 תושבים
ובנוסף כמה אלפים בישובי הסביבה. אבל זאת לא הנקודה היחידה. מסילה לאריאל לא מצריכה השקעה ענקית כמו המסילות שהזכרת, כי אריאל אינה נמצאת בלב רכס הררי אלא בגבעות של מערב שומרון. המסלול מכפר סבא לאריאל יוצא די מישורי. סדר הגודל של הפרויקט הוא שונה לחלוטין. לגבי הקו המתוכנן מבית שאן - אין מה להשוות בכלל. הפרש הגבהים בין עפולה לבית שאן הוא פחות מ-300 מטר, והפרש הגבהים בין הבקעה לירושלים הוא 1100 מטר (מים המלח 1200 מטר).
מפה
אגב ,במפה של פרום לתחבורה מסומן קו מקוקו אדום מקרית גת למזרח בלי ציון תחנה. מעניין למה התכוונו.
 

McKaby

New member
אריאל

מטבריה לי-ם??? ב"ש-קרית ארבע???
אני מציע שתיכנס לפרופורציות. העליה מבקעת הירדן לירושלים תלולה הרבה יותר מהעליה מתל אביב לירושלים. תראה כמה עולה הקו מתל אביב לירושלים ותעשה את החישוב. באר שבע - קרית ארבע? תגיד לי, אתה צוחק? לבנות קו רכבת לעיירה של 10,000 תושבים שיעבור בתוך הרים ויחבר אותה בסך הכל לעיר החמישית בגודלה במדינה?
אריאל
וכמה תושבים לפי דעתך יש באריאל ? 15,000 ? לגבי הבקעה, הרי קו המתוכנן לבית שאן (רכבת העמק ) גם עושה עליה מבקעה (אומנם קטנה יותר). ולגבי קווים שכתבתי ,זו הצעה שלי בלבד .פשוט מעניין אותי השיקולים בהחלטה לתכנן קו דווקא לאריאל. שלא תבין אותי לא נכון ,אני בשתי ידיים בעד . השאלה ,למה רק אריאל?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה