תירוצים אפשריים לפתיחת הקו לירושלים באיחור

מצב
הנושא נעול.

down und

New member
ה"משחקים" עם חשוון וכסלו (או 29 או 30 או אחד כך והשני ארוך

הנוסחה מייצבת ביחס לשנה היוליאני אך ישנו התיקון הגרגוריאני.
לוח השנה הרומי הספיק לנוע 10 יום אל תוך החורף בתקופה דומה לתקופת קיומו של הלוח העברי עם נוסחאת הייצוב שהסברת.
&nbsp
התוצאה היא שגם אם במחזור 19 שנים יש יציבות טובה מעידן המשנה אז היא מול הלוח היוליאני (ע"ע מהפיכת אוקטובר) הרי שבמחזור גדול יותר של מאות ואלפי שנים אותה הנדידה עלולה להשפיע על לוח השנה העברי.
&nbsp
אבל כמובן שאדר ג' - ח' - יב' הם תירוצים לדחיית הפסח לכל תאריך לועזי שיפתח בו הקו לירושלים ולעזאזל ההצמדה לאביב זה.
&nbsp
ה"משחקים" עם חשוון וכסלו (או 29 או 30 או אחד כך והשני ארוך
יותר ביום) אין להם קשר לעונות השנה, קרי "ל"לוח (ל השימוש היא במרכאות
שכן ההתאמה היא לא מול שנת השמש אלא מול עונות השנה בלבד.
את היהדות מעניינת השנה היוליאנית/גריגוריאנית כמו שאותך מעניינת הטיפול
בצרעת באלבניה במאה ה-18) הלועזי.
הסברתי, המשחק הזה שנותן 3 אורכים שונים במעוברת ו-3 אורכים שונים בלא מעוברת הוא על מנת להמנע מאד"ו ראש (מצב שראש השנה ביומו הראשון יפול
על ימים ראשון, רביעי או שישי), מצב של אד"ו ראש גורר בהכרח (בשל מבנה לוח
השנה העברי) מצב של בד"ו פסח, קרי ש-א' פסח (יום השבתון הראשון) יפול
על ימי שני, רביעי ושישי.
שים לב, לעולמי עלמיא א' דפסח נופל רק על ימים ראשון, שלישי, חמישי ושבת.


להתאים את הלוח העברי ללועזי יש את עניין העיבור.
בעוד בערך 1,500 עד 2,000 שנה מהיום הפסח היהודו-עברי, בחלק קטן מהשנים,
יפול לפני יום השוויון האביבי (מה שקרה עם הפסחא בשנים מסויימות בתקופת
גריגוריוס).
מהרגע שזה יקרה תוך כמה עשרות שנים כל הפסחים העבריים יהיו בחורף
(בהנחה שלא תבוצע רפורמה/תיקון בלוח השנה העברי).

אילולא התיקון של גריגוריוס כבר בכל השנים פסחא היה נחגג בחורף
(כי שנה לועזית קצרה בבערך רבע יממה מהזמן האמיתי של הקפת כדוה"א את
השמש).
למרות התיקונים של גריגוריוס, שבסוף אפילו הפרובוסלאבים והאורתודוכסים קבלו
אותם לצורך ענייני חולין (אבל לא לצורך חגיגות דתיות, לכן אצלם חג המולד הוא ב-7 בינואר במקום ב-25 בדצמבר)
גם בלוח הגריגוריאני תוך כ-3,000 שנה יהיו מקרים שפסחא יחול בחורף.
ואם לא יבצעו תיקון אזי תוך כ-90 עד 110 שנה נוספות כל חגי הפסחא, בהעדר תיקון, יחולו בחורף.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ומה עם מצב שנה רגילה ושנה מעוברת עם הפוך של חשון 30 וכסלו 29

ה"משחקים" עם חשוון וכסלו (או 29 או 30 או אחד כך והשני ארוך
יותר ביום) אין להם קשר לעונות השנה, קרי "ל"לוח (ל השימוש היא במרכאות
שכן ההתאמה היא לא מול שנת השמש אלא מול עונות השנה בלבד.
את היהדות מעניינת השנה היוליאנית/גריגוריאנית כמו שאותך מעניינת הטיפול
בצרעת באלבניה במאה ה-18) הלועזי.
הסברתי, המשחק הזה שנותן 3 אורכים שונים במעוברת ו-3 אורכים שונים בלא מעוברת הוא על מנת להמנע מאד"ו ראש (מצב שראש השנה ביומו הראשון יפול
על ימים ראשון, רביעי או שישי), מצב של אד"ו ראש גורר בהכרח (בשל מבנה לוח
השנה העברי) מצב של בד"ו פסח, קרי ש-א' פסח (יום השבתון הראשון) יפול
על ימי שני, רביעי ושישי.
שים לב, לעולמי עלמיא א' דפסח נופל רק על ימים ראשון, שלישי, חמישי ושבת.


להתאים את הלוח העברי ללועזי יש את עניין העיבור.
בעוד בערך 1,500 עד 2,000 שנה מהיום הפסח היהודו-עברי, בחלק קטן מהשנים,
יפול לפני יום השוויון האביבי (מה שקרה עם הפסחא בשנים מסויימות בתקופת
גריגוריוס).
מהרגע שזה יקרה תוך כמה עשרות שנים כל הפסחים העבריים יהיו בחורף
(בהנחה שלא תבוצע רפורמה/תיקון בלוח השנה העברי).

אילולא התיקון של גריגוריוס כבר בכל השנים פסחא היה נחגג בחורף
(כי שנה לועזית קצרה בבערך רבע יממה מהזמן האמיתי של הקפת כדוה"א את
השמש).
למרות התיקונים של גריגוריוס, שבסוף אפילו הפרובוסלאבים והאורתודוכסים קבלו
אותם לצורך ענייני חולין (אבל לא לצורך חגיגות דתיות, לכן אצלם חג המולד הוא ב-7 בינואר במקום ב-25 בדצמבר)
גם בלוח הגריגוריאני תוך כ-3,000 שנה יהיו מקרים שפסחא יחול בחורף.
ואם לא יבצעו תיקון אזי תוך כ-90 עד 110 שנה נוספות כל חגי הפסחא, בהעדר תיקון, יחולו בחורף.
ומה עם מצב שנה רגילה ושנה מעוברת עם הפוך של חשון 30 וכסלו 29
יוצא לא שישה אורכים שונים שצינת בהודעה הקודמת, אלא יותר
 

orchilit

New member
ישנם חוקי עיבור שנים ברורים.

ומה עם מצב שנה רגילה ושנה מעוברת עם הפוך של חשון 30 וכסלו 29
יוצא לא שישה אורכים שונים שצינת בהודעה הקודמת, אלא יותר
ישנם חוקי עיבור שנים ברורים.
שמתוכם נובע רק שישה אורכים לשנה העברית (383/4/5 , 353/4/5) , ו-14 "קביעות" , 7 לשנים מעוברות, ו-7 לשנים פשוטות.
אין כבר תצפיות של מולד ירח וכל זה, כל זה נגמר ברגע שהלל נשיאה קבע את חוקי העיבור כ-1700 שנים קודם.
יש גם נוסחה שקובעת מה יהיה התאריך היוליאני של ט"ו בניסן, אבל אין בה ממש צורך, אם יש נקודת ייחוס מסויימת שמכירים.
בזמנו תכנתתי (בפסקל!) את לוחות השנים לשנים עבריות עד כמה עשרות אלפים קדימה, ורואים בבירור את הנסיגה האיטית לאורך השנה הלועזית.
כל מה שצריך לעשות זה לבטל עיבור שנה מסויימת ממחזור 19 השנים (גו"ח אדז"ט שהוזכר קודם), פעם בכמה אלפי שנים וזהו. יותר פשוט מלקבוע מחזור יותר מורכב.
 

נתנאל531

Well-known member
יש כמה רעיונות

ישנם חוקי עיבור שנים ברורים.
שמתוכם נובע רק שישה אורכים לשנה העברית (383/4/5 , 353/4/5) , ו-14 "קביעות" , 7 לשנים מעוברות, ו-7 לשנים פשוטות.
אין כבר תצפיות של מולד ירח וכל זה, כל זה נגמר ברגע שהלל נשיאה קבע את חוקי העיבור כ-1700 שנים קודם.
יש גם נוסחה שקובעת מה יהיה התאריך היוליאני של ט"ו בניסן, אבל אין בה ממש צורך, אם יש נקודת ייחוס מסויימת שמכירים.
בזמנו תכנתתי (בפסקל!) את לוחות השנים לשנים עבריות עד כמה עשרות אלפים קדימה, ורואים בבירור את הנסיגה האיטית לאורך השנה הלועזית.
כל מה שצריך לעשות זה לבטל עיבור שנה מסויימת ממחזור 19 השנים (גו"ח אדז"ט שהוזכר קודם), פעם בכמה אלפי שנים וזהו. יותר פשוט מלקבוע מחזור יותר מורכב.
יש כמה רעיונות
העיקרי שבהם הוא להחליף את סדר השנים המעוברות במחזור כדי לאזן את ההפרש הקטן (עודף של 5 דקות ל-19 שנים הפרש בין 19 שנים עבריות ל-19 שנים שמשיות) בין מדת השנה העברית למידה האסטרונומית. אפשרות אחרת היא ליצור מחזור חד-פעמי של 11 שנים שבו יהיה פער שיאזן את ההפרש שהצטבר.
&nbsp
ביטול שנה מעוברת במחזור יוביל לפער אדיר (במושגי לוח שנה) של 30 יום לכיוון ההפוך, ולכן לא ריאלי.
&nbsp
על כל פנים אין בעתיד הנראה לעין התכנות לתיקון של הלוח העברי, זה מסוג הדברים שמשאירים למשיח.
&nbsp
לגבי אורכם המשתנה של חשוון וכסלו, מדובר באמצעי עזר לסידור היום שבו יחול ראש השנה כך שיחול רק בימים ב', ג' ה' ושבת (ולא בימי א' ד' ו-ו', כך שנמנעת הצמדה של יום כיפור לשבת משני צדדיה, והושענא רבה לא יחול בשבת), וזה דבר שמתאזן בטווח הרחוק, זה לא משמש להארכת / קיצור מחזור 19 השנים אלא רק להתאמת יום החודש העברי הראשון עם מולד הירח
 

orchilit

New member
ביטול של 30 יהיה טוב רק כאשר הנדידה תגיע למצב הזה

יש כמה רעיונות
העיקרי שבהם הוא להחליף את סדר השנים המעוברות במחזור כדי לאזן את ההפרש הקטן (עודף של 5 דקות ל-19 שנים הפרש בין 19 שנים עבריות ל-19 שנים שמשיות) בין מדת השנה העברית למידה האסטרונומית. אפשרות אחרת היא ליצור מחזור חד-פעמי של 11 שנים שבו יהיה פער שיאזן את ההפרש שהצטבר.
&nbsp
ביטול שנה מעוברת במחזור יוביל לפער אדיר (במושגי לוח שנה) של 30 יום לכיוון ההפוך, ולכן לא ריאלי.
&nbsp
על כל פנים אין בעתיד הנראה לעין התכנות לתיקון של הלוח העברי, זה מסוג הדברים שמשאירים למשיח.
&nbsp
לגבי אורכם המשתנה של חשוון וכסלו, מדובר באמצעי עזר לסידור היום שבו יחול ראש השנה כך שיחול רק בימים ב', ג' ה' ושבת (ולא בימי א' ד' ו-ו', כך שנמנעת הצמדה של יום כיפור לשבת משני צדדיה, והושענא רבה לא יחול בשבת), וזה דבר שמתאזן בטווח הרחוק, זה לא משמש להארכת / קיצור מחזור 19 השנים אלא רק להתאמת יום החודש העברי הראשון עם מולד הירח
ביטול של 30 יהיה טוב רק כאשר הנדידה תגיע למצב הזה
כרגע ראש השנה חל בערך בין 5 בספטמבר ל-5 באוקטובר (ופסח בערך בין 26 במרץ ל-25 באפריל).
כאשר לוח השנה יגיע למצב שבו ראש השנה חל בין 1 באוקטובר ל1 בנובמבר (ופסח כבר ב-21 באפריל עד 21 במאי), אפשר לבטל 30 יום , ואפילו להבטיח שפסח יחול כביכול אחרי יום השוויון (תקופת ניסן).
אם תשנה את הסדר של השנים במחזור של 19 שנים, זה עדיף שיקרה בשנה השמינית (שהיא המעוברת שגורמת לראש השנה שאחריה להיות הכי מאוחר) ואז להפוך את זה לתשיעית. אבל זה פתרון נקודתי שאפשר לבצע אותו אולי לפני שמבצעים את מה שהיצעתי.
פתרון 11 שנים חד פעמי יכול לעשות את זה גם, השאלה מה הפתרון הכי נוח לביצוע.
 

נתנאל531

Well-known member
במצב החברתי הנוכחי של העולם היהודי - אין שום התכנות

ביטול של 30 יהיה טוב רק כאשר הנדידה תגיע למצב הזה
כרגע ראש השנה חל בערך בין 5 בספטמבר ל-5 באוקטובר (ופסח בערך בין 26 במרץ ל-25 באפריל).
כאשר לוח השנה יגיע למצב שבו ראש השנה חל בין 1 באוקטובר ל1 בנובמבר (ופסח כבר ב-21 באפריל עד 21 במאי), אפשר לבטל 30 יום , ואפילו להבטיח שפסח יחול כביכול אחרי יום השוויון (תקופת ניסן).
אם תשנה את הסדר של השנים במחזור של 19 שנים, זה עדיף שיקרה בשנה השמינית (שהיא המעוברת שגורמת לראש השנה שאחריה להיות הכי מאוחר) ואז להפוך את זה לתשיעית. אבל זה פתרון נקודתי שאפשר לבצע אותו אולי לפני שמבצעים את מה שהיצעתי.
פתרון 11 שנים חד פעמי יכול לעשות את זה גם, השאלה מה הפתרון הכי נוח לביצוע.
במצב החברתי הנוכחי של העולם היהודי - אין שום התכנות
להפך, העולם היהודי נהיה יותר ויותר מקוטב, וסמכויות על המקובלות על ציבור רחב הולכות ומתמעטות, הכל נהיה מבוזר ופרטני, כמו העולם הכללי (לדוגמא, אין היום סמכות רפואית כללית, במקום יש מגוון של מומחים לנושאים פרטניים), גם בין הרבנים מתפתחת מגמה כזו, ומעמדה של הרבנות הראשית בישראל כסמכות הולך ומתדדרר ועוד אין מדובר בנושא דתי-הלכתי פנימי, אלא במשהו משותף לכל העולם היהודי, מצב שבו יהודים יחגגו מועדים שונים בהפרש ימים זה מזה הוא מצב שאי אפשר להתפשר עליו בשום אופן.
&nbsp
זה מסוג הדברים שאף אחד לא מדבר עליהם כי אין כיום התכנות ריאלית להסכמה כלל-יהודית לשינוי הלוח העברי, כפי שלא הייתה בעבר. העולם הדתי מחכה למשיח, העולם החילוני הרבה פחות מוטרד מהמועד האסטרונומי היחסי של סוכות ופסח
 

orchilit

New member
בקיצור, נפתור את זה כשהמשיח יבוא


במצב החברתי הנוכחי של העולם היהודי - אין שום התכנות
להפך, העולם היהודי נהיה יותר ויותר מקוטב, וסמכויות על המקובלות על ציבור רחב הולכות ומתמעטות, הכל נהיה מבוזר ופרטני, כמו העולם הכללי (לדוגמא, אין היום סמכות רפואית כללית, במקום יש מגוון של מומחים לנושאים פרטניים), גם בין הרבנים מתפתחת מגמה כזו, ומעמדה של הרבנות הראשית בישראל כסמכות הולך ומתדדרר ועוד אין מדובר בנושא דתי-הלכתי פנימי, אלא במשהו משותף לכל העולם היהודי, מצב שבו יהודים יחגגו מועדים שונים בהפרש ימים זה מזה הוא מצב שאי אפשר להתפשר עליו בשום אופן.
&nbsp
זה מסוג הדברים שאף אחד לא מדבר עליהם כי אין כיום התכנות ריאלית להסכמה כלל-יהודית לשינוי הלוח העברי, כפי שלא הייתה בעבר. העולם הדתי מחכה למשיח, העולם החילוני הרבה פחות מוטרד מהמועד האסטרונומי היחסי של סוכות ופסח
בקיצור, נפתור את זה כשהמשיח יבוא
 

down und

New member
אין מצב כזה

ומה עם מצב שנה רגילה ושנה מעוברת עם הפוך של חשון 30 וכסלו 29
יוצא לא שישה אורכים שונים שצינת בהודעה הקודמת, אלא יותר
אין מצב כזה
יש רק את שלושת המצבים הבאים, שלא קשורים לעיבור (כלומר הם קורים גם
במעוברת וגם בשנה רגילה).

חשוון 29 וגם כסלו
חשוון 30 וגם כסלו
אחד מהם 29 והשני 30 (אבל תמיד, תמיד, זה אותו אחד. נניח חשוון 29 וכסלו 30.
אין את המצב ההפוך).

לכן רק 3 מצבים שזה יוצא 3 מצבים בלא מעוברת ועוד 3 מצבים במעוברת
ומכאן 6 אורכי שנה שונים בלוח העברי.
 

orchilit

New member
אכן, או שניהם 29, או שניהם 30, או חשוון 29 וכסלו 30. זהו.

אין מצב כזה
יש רק את שלושת המצבים הבאים, שלא קשורים לעיבור (כלומר הם קורים גם
במעוברת וגם בשנה רגילה).

חשוון 29 וגם כסלו
חשוון 30 וגם כסלו
אחד מהם 29 והשני 30 (אבל תמיד, תמיד, זה אותו אחד. נניח חשוון 29 וכסלו 30.
אין את המצב ההפוך).

לכן רק 3 מצבים שזה יוצא 3 מצבים בלא מעוברת ועוד 3 מצבים במעוברת
ומכאן 6 אורכי שנה שונים בלוח העברי.
אכן, או שניהם 29, או שניהם 30, או חשוון 29 וכסלו 30. זהו.
לכן יש רק שלוש אופציות לאורך השנה הרגילה ו3 לאורך השנה המעוברת.
&nbsp
 
יתברר שהעובדים הספרדים של SEMI הם יהודים

תירוצים אפשריים לפתיחת הקו לירושלים באיחור
לדעתי הקו לא יפתח במרץ , השאלה מה יהיה התירוץ
יתברר שהעובדים הספרדים של SEMI הם יהודים
ואז כל עבודת החשמול שנעשתה בשבת לא כשרה והציבור לא יוכל להשתמש בה.
עיכוב של עוד כמה שנים עד שיבנו את החשמול מחדש בצורה כשרה למהדרין.
 

luckydude

Active member
אנוסים בוודאי


יתברר שהעובדים הספרדים של SEMI הם יהודים
ואז כל עבודת החשמול שנעשתה בשבת לא כשרה והציבור לא יוכל להשתמש בה.
עיכוב של עוד כמה שנים עד שיבנו את החשמול מחדש בצורה כשרה למהדרין.
אנוסים בוודאי
 
תומכי הBDS הסתננו לפרויקט ולכן צריך לבדוק כל שלב בו מחדש

יתברר שהעובדים הספרדים של SEMI הם יהודים
ואז כל עבודת החשמול שנעשתה בשבת לא כשרה והציבור לא יוכל להשתמש בה.
עיכוב של עוד כמה שנים עד שיבנו את החשמול מחדש בצורה כשרה למהדרין.
תומכי הBDS הסתננו לפרויקט ולכן צריך לבדוק כל שלב בו מחדש
[ציניות]
 

david80

Member
מותר לאכול אוכל שבושל בשבת

יתברר שהעובדים הספרדים של SEMI הם יהודים
ואז כל עבודת החשמול שנעשתה בשבת לא כשרה והציבור לא יוכל להשתמש בה.
עיכוב של עוד כמה שנים עד שיבנו את החשמול מחדש בצורה כשרה למהדרין.
מותר לאכול אוכל שבושל בשבת
בתנאי שלא נהנים מעצם העובדה שהיא בושלה בשבת, אז הרכבת תהיה כשרה כשיגיע התאריך שבו היא הייתה נפתחת אילו לא היו עובדים בשבת
 

Ccyclist

Well-known member
או שהרבנות נדרשת לתת חותמת כשרות לחמון שלהם...

יתברר שהעובדים הספרדים של SEMI הם יהודים
ואז כל עבודת החשמול שנעשתה בשבת לא כשרה והציבור לא יוכל להשתמש בה.
עיכוב של עוד כמה שנים עד שיבנו את החשמול מחדש בצורה כשרה למהדרין.
או שהרבנות נדרשת לתת חותמת כשרות לחמון שלהם...
ע"ע הדרישה שכל מטבח ציבורי יהיה כשר והעובדה שהספרדים אוכלים חמון (רגלי חזירים ממולחים ומשומרים, בעלי אומר שהטעם כמו המראה אבל מבחינתם זה מעדן לאומי).
&nbsp
קשה למצוא פשרה בין שתי הדרישות המנוגדות.
 

david80

Member
יגלו בעיה בריאותית בנסיעה:

תירוצים אפשריים לפתיחת הקו לירושלים באיחור
לדעתי הקו לא יפתח במרץ , השאלה מה יהיה התירוץ
יגלו בעיה בריאותית בנסיעה:
שינויים קיצוניים בלחצי האוויר עקב הפרשי גובה (במיוחד ביציאה ממנהרה 3), מה שעלול לגרום במקרה הטוב לכאבים באוזניים ובמקרה הפחות טוב לאובדן הכרה, אז יצטרכו להזמין רכבות אטומות עם מנגנון לוויסות הדרגתי של לחץ האוויר.
 

Ccyclist

Well-known member
כבר ב 1830 הזהירו שנסיעה ב 50 קמ"ש תוציא את האוויר מהריאות.

יגלו בעיה בריאותית בנסיעה:
שינויים קיצוניים בלחצי האוויר עקב הפרשי גובה (במיוחד ביציאה ממנהרה 3), מה שעלול לגרום במקרה הטוב לכאבים באוזניים ובמקרה הפחות טוב לאובדן הכרה, אז יצטרכו להזמין רכבות אטומות עם מנגנון לוויסות הדרגתי של לחץ האוויר.
כבר ב 1830 הזהירו שנסיעה ב 50 קמ"ש תוציא את האוויר מהריאות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה