אגב,אם כבר מדברים על תחנות תפעוליות, מפלגים,מסילות דיור וכו'
יש תחנות תפעוליות ממזרח לנתב"ג ובשפירים.
אני משתמש באופן קבוע ברכבות המסתיימות ברציף הנגדי בתחנות דו מסילתיות. אופן ההפעלה הוא שהרכבת נוסעת במסילה הרגילה עד למפלג שלפני התחנה וחצה במפלג למסילה הנגדית ולרציף הנגדי המשמשים תחנה סופית לרכבת המגיעה ותחנה ראשונה לאותה הרכבת בנסיעה חדשה יוצאת. החיסרון במקרה של נתב"ג הינו שכל נוסעי הקו מירושלים יצטרכו להחליף רציף לצד השני.
 
שיטה אחרת הנהוגה בתחנות ויסות של התחתית היא שהרכבת המסתיימת מגיעה לתחנה כרגיל, מתרוקנת מנוסעיה וממשיכה למסילת דיור תפעולית בין המסילות הרגילות. כאשר יש צורך ברכבת הזו היא חוזרת בכיוון החזור לרציף של כיוונה החדש. החיסרון של שיטה זו היא שהרכבת תצטרך להמשיך עד תפעולית שפירים כדי לחייג לנתב"ג. חיסרון נוסף הוא שיצטרכו תיאום טוב, 5 דקות למשל, בין הרכבת מת"א לנתבג וזו שמנתב"ג לירושלים, ובין זו שמירושלים לנתב"ג וזו שממודיעין דרך נתב"ג לאיילון והלאה.
אגב,אם כבר מדברים על תחנות תפעוליות, מפלגים,מסילות דיור וכו'
האם יש איפה שהוא איזו מפה מעודכנת נורמלית שבה מוצגות ומסומנות כל המאפיינים הללו, כולל מסילות דיור, עקלתונים וכו' - ועבור כל הרשת, אך ללא דברים מיותרים של שכבות תוכן שלא קשורות לרכבת (אם לנסות לעקוב אחרי מסילות באתרי מפות)?
עד רמת פירוט של תצורת מסילות בכל תחנה (אי/צד) ומיקום וכמות המפלגים לפני ואחרי תחנה...
כלומר שיהיה אפשר לעקוב איך כל המסילות ממזרח ומדרום נכנסים לאיילון, מתאחדים ל-5 רציפים בההגנה, מתאחדים לשלושה רציפים בהשלום, מתפצלים לשש רציפים בסבידור.... וכן גם את כל מסילות הדיור...