תיוג

ענתנוי

New member
תיוג

הבעיה היא לא באיזה תיוג משתמשים אלא עצם העובדה שיש כל כך הרבה אנשים שלא מסוגלים לראות את המציאות כשלעצמה אלא רק את התיוגים שמוצמדים אליה.

אפילו המושג "תינוק" הוא סתם קופסה ריקה מתוכן ואם לאימא אין את היכולת לראות את התינוק שלה אלא רק "תינוק" היא גורמת לו נזק תקשורתי שיתבטא בבעיות בשלב מאוחר יותר בחיים.
ואם ה"תינוק" לא מתאים לספר ההוראות או לאוסף המושגים שנמצאים אצלה בקופסה היא מחפשת תיוג חדש שיעזור לה לא-לראות-אותו.......

כולנו סובלים מבעיות בתקשורת, אבל יש כאלו שחושבים שהקושי שלהם הוא מתנה מאלוהים.....
 

dina199

New member
הבעיה בתיוג כשהוא מהווה עלה תאנה

על ידי מישהו שרוצה לעשות או לא לעשות דברים בשם אותו תיוג.
להגיד 'הוא מתנהג כך כי הוא אוטיסט ולכן אני לא אלמד אותו לקרוא' (למשל) זה סוג של עלה תאנה כזה.
אז בעלי הכח מייצרים עלה תאנה מתיוג ואז ההורים מפחדים מתיוג במקום להתמודד עם בעלי הכח עצמם.
 
התיוג הופך להיות "סמכות"

יש סיבה גם לפחד מתיוג, כשהוא מבטא יישום כחני, בא כח של בעלי כח
להשתמש בתיוג, אבל לשנות את משמעויותיו, את יישומו, לפרוץ את סמכותו, זו התמודדות עם בעלי הכח?
 

dina199

New member
אני מרוצה מה'תיוג' של הבן שלי.

הוא לא מנופף בו יותר מדי. סה"כ השתמשנו בו כדי למצוא תיכון מתאים, לקבל פטור מהצבא ולהתנדב לצבא.
מה שיהיה בעתיד אין לי מושג
 

dd19

New member
באותו נושא

האם יש כאן הורים שויתרו בכלל על איבחון בגלל הפחד `תיוג` ?
והאם יש כאן הורים שבעקבות האיבחון חושבים שיש `בעית תיוג` אבל עדיין משתמשים באבחנה על מנת לקבל עזרה?
 

dina199

New member
ועוד שאלה: האם יש כאן הורים שבטוחים

בצורה מוחלטת שהאבחנה של הילד ששייך לספקטרום האוטיסטי היא לא נכונה ?
 
לדעתי אין כאלו בפורום

כי לדעתי הורים שבצורה מוחלטת חושבים שאבחנה לא נכונה בטח המשיכו לאבחן אצל מאבחנים אחרים. ובטח במקרה הזה היה מאבחן ששלל אבחנה.
אז הם פשוט מסירים את האבחנה וממשיכים את החיים בלי לגלוש בפורום הזה.

לדעתי לא יכול להיות מצב שהורים עשו הרבה איבחונים וכל המאבחנים אומרים שילד בספקטרום... ועדיין הורים יודעים בצורה מוחלטת שאבחנה שגויה..
 

dina199

New member
אותי לא מעניין מי עוזב את הפורום

או מי נשאר ומאיזו סיבה
. הפורום פתוח וקוראים כאו גם אנשים שאין להם שום קשר אישי לנושא.
מה שמעניין האם יש אנשים שבטוחים שיש בידם אבחנה לא נכונה .
 
את מתכוונת האם קיימים כאלו בכלל?

בלי קשר לפורום?
כי כתבת "..האם יש כאן הורים שבטוחים.."
לכן חשבתי שמדובר בפורום
 

dina199

New member
כאלה שקוראים ולא כותבים.

הרי אי אפשר לדעת על קיומם של כאלה אלא אם כן הם יגיבו ?
 
יש לי הרגשה שכל הגולשים שילדם אובחנו

מסכימים עם האבחנה.
לדעתי אני היחידה בפורום שמטילה ספק...
לדעתי אחרים שמטילים ספק פשוט לא גולשים בפורום..
 

dd19

New member
אני חושבת שאת היחידה שכותבת.

כמו בכל נושא כאן, תמיד יש יותר קוראים מכותבים.
ייתכן שיש אנשים שלא מסכימים עם האבחנות, אבל אחרי השקעת אנרגיה וכסף
הם לא מרשים לעצמם לכתוב משהו `חורג`.
 

dina199

New member
הכוונה שאולי הם חושבים שלא להסכים

עם אבחנה מקצועית זה משהו 'חורג'. הרי אנשי מקצוע אלופים בלגרום להורים רגשי אשמה.
 
להטיל ספק גם אני מטילה.

לא חושבת שאין בעיות תקשורת.רר יודעת שהסף לספקטרום שונה ממאבחן למאבחןקואיך אני יודעת עם מי להסכים.ומה לגבי ילד שהאבחנה נראית שייכת אבל עם הזמן השתפר?סביר שאם אני אעשה אבחון עכשיו הוא כבר לא יצא בספקטרום.אבל קשיים עוד יש וטיפולים עדיין צריך.אז לעשות אבחון חוזר?בקופת חולים אמרו לי לחכות ובינתיים להמשיך לטפל.
 
זה קשה

האדם המתויג לא עומד בפני עצמו, נפרד,, הוא מושפע מן המבט, מושרה ממנו, תלוי בו לתחושת היותו קיים
אני חושבת שכשמשתמשים בשפה, כשמשתמשים בסמלים, תמיד קיים תיוג
כל דבר שמעורר התנגשות בין התיוג לבין המפגש עם המציאות יכול לערער את התיוג, כמו מפגש שמעורר תינוק עם הציפיות והתקוות
ההתנגשות והערעור הללו יכולים להיות כר יצירתי, לראות ולהיראות, לשנות את התיוג למשהו מדויק יותר, חי, שואל
במקרים אחרים, הם יכולים לחזק תחושה של ערעור עצמי, כמו "כשלון" אל מול מוסכמה, שיכול להפנות לחפש מוסכמה אחרת.

להיות מוזן במבט כזה, כמישהו שהוא "נפרד עמום" (כי הוא מחובר חושנית לזרימת מידע), זה לקבל פידבק שהוא הפרעה תקשורתית מתמדת
כמו לא להיות 'אני', כמו לא להיות מביט כ'אני' באחרים
 

dina199

New member
גם אדם 'לא מתוייג רשמית'.

למעשה כל האנשים מתוייגים.
אז למשל א"ס יכול לבחור בין להיות מתוייג לא רשמית 'מוזר' וכד' (יש מילים הרבה פחות נעימות) או מתוייג רשמית כאוטיסט. הפיד שלו (או של ההורים שלו) יקבע את סוג התיוג. אבל התיוג עצמו יהיה.
 
למעלה