תיבת הילוכים רובוטית בפונטו

imagine001

New member
תיבת הילוכים רובוטית בפונטו

שלום אני מעוניין לקנות פונטו ספייס חדשה (אקטיב, 60 כ"ס) עם תיבת הילוכים רובוטית. האם חווית הנהיגה ברכב עם תיבה כזו טובה? אני מכיר את הפונטו 80 כ"ס האוטומטית, והיא מצויינת (לטעמי). עד כמה ההבדל גדול בין שני הרכבים? האם 60 כ"ס לפונטו מספיקים כדי להנות מנסיעות קצרות (בעיקר) - עד נסיעות לחיפה/ירושלים (מדי פעם)? תודה
 

imagine001

New member
האמת שהייתי בנסיעת מבחן, אבל אני לא

יודע עד כמה ה10 דקות אלה משקפות, בעיקר בכל האמור למנוע 60 כ"ס....
 

be_roo

New member
למה רק 10 דקות?

אם זה מה שהיו מוכנים להקציב לך אז חפש יבואן אחר. אם זה בגלל העדפה שלך, אז בקש נסיעה נוספת.
 

שי ז.

New member
10 דקות?

לי נתנו נסיעת מבחן של שעה וחצי עם הדובלו (אשקלון-לטרון וחזרה). תבקש עוד נסיעת מבחן ותציין שאתה רוצה לראות איך הרכב מגיב בנסיעות לירושלים.
 

גרמי

New member
לא.

60 כוחות הסוס של הפונטו הקטנה הביאו אותי לירושלים במהירות הרבה יותר גבוהה ממהירות התנועה הממוצעת בעליות האלה. צריך רק לא לפחד ללחוץ חזק על הגז.
 

gilka

New member
בקשר לפונטו

לנו יש פונטו 2000 60 כ"ס והיא מצויינת. העלתה אותנו את הגולן בכיף. עם זאת, היא עם תיבה ידנית ואין לי שמץ של מושג מה האיכות של התיבה הרובוטית. בקשר לנסיעת המבחן: אם תיכנס לאתר של פיאט תגיע לאתר של הפונטו ספייס החדשה, שם תוכל לתאם נסיעת מבחן. אני יודע שהם מנסים להחדיר עכשיו את הפונטו והם מאוד משתדלים: אני לא יודע עם איזה סוכנות אתה נמצא בקשר, אבל חברה של אחותי רוצה לקנות אוטו חדש, בו עיקר הנסיעות יהיו מת"א לירושלים, בתוך ירושלים (היא לומדת באוניברסיטה העברית) ובחזרה. כשהיא תיאמה איתם את נסיעת המבחן הם שאלו אותה לאן היא רוצה לנסוע, ובנסיעת מבחן הם נסעו לירושלים ובחזרה (הרבה יותר מ10 דקות). ככה שכדאי לך להכניס פרטים דרך האתר ולראות איזה אפשויות יציעו לך.
 
תיבה רובוטית היא...

תיבה ידנית, המבוססת על גלגלי שיניים אלא שבמקום שהנהג יחליף פיסית את ההילוכים באמצעות ידית, הוא מעביר פקודה חשמלית ממוחשבת ל"רובוט" שמחליף את ההילוכים תוך התאמת הסל"ד הנכון (גז ביניים). מכיוון שיש רובוט שמחליף הילוכים ומחשב שמפקח על כך, ניתן בעצם להפעיל את התיבה במצב אוטומטי. ההחלפה בתיבות הרובוטיות הראשונות הייתה קופצנית ולא נעימה, אבל נהגתי כבר בתיבות טובות שכאלו (בב.מ.וו M3 למשל) ומצויינות (בפולקסווגן-אודי). את התיבה החדשה שבפונטו טרם ניסינו.
 
למעלה