תיבול באבקת מרק עוף

קשר חדש

New member
תיבול באבקת מרק עוף

שמתי לב, שכאשר אני מתבלת את האוכל (ירקות מבושלים למיניהם, תבשילי בשר/עוף/דגים, פתיתים) בין יתר התבלינים באבקת מרק עוף, אני מתקשה מאד להפסיק לאכול את האוכל בשובע. ואני יותר רוצה לאכול את האוכל, גם ללא רעב.
יש אתרים, כמו האתר של ניקיB, שבו כמעט בכל מתכון יש תוספת של אבקת מרק עוף. אני זוכרת שמישהי פעם כתבה לה על זה, וביקשה תחליף. ניקי ענתה לה, שככה היא אוהבת לבשל, ושהאשה מוזמנת ללכת לאתר אחר של מתכונים, אם זה לא מתאים לה.
מתבלים באבקת מרק עוף?
מכירים את התופעה?
יש עוד רכיבים כאלה שאתם מזהים?
במה אתם מחליפים במתכון את אבקת מרק העוף?
 
אבקת מרק

משטחת טעמים, יוצרת טעם די אחיד של אבקת מרק.
אני לא משתמשת בה ויכולה לזהות מיד מאכל ש"תובל" באבקת מרק.
החומרים שמרכיבים את אבקת המרק הם כאלה שאין מצב שאסכים שיכנסו אלי ולא לבני הבית.
לשאלת תיבול נכון: כל מאכל לגופו.
זה היופי בתיבול אמיתי של מאכלים ויצירת מגוון טעמים מתאים למאכל.
 
את צודקת לטעמי

אני לא משתמשת באבקת מרק בכלל בגלל התיעוש והחומרים המוספים שורדה ציינה אבל גם בגלל שאני אוהבת שהטעם יהיה מדויק ולא משהו ״על עיוור״ שאני לא יודעת מה יש בו גם מבחינת הרכב טעמים.
אני אוהבת את המתכונים של ניקי ב שסך הכל הם בריאים חוץ מהאבקה אז במקום אבקת מרק אני מתבלת במעט כורכום ופפריקה, לפעמים בראס אל חנות או בהרט, אבקת ג׳ינג׳ר, דו אל ערביית (תבלין צפון אפריקאי שמתאים למאכלים טיפה חמצמצים) קארי תחליף טוב למרק עוף לדעתי. בקיצור - בלי א.מ. עוף יש מליון תבלינים אחרים הרבה יותר מעניינים
 

avi5199

New member
במקום אבקת מרק עוף את יכולה לתבל בציר עוף\בשר

אני - עד לפני שרזיתי , הפסקתי להשתמש באבקת מרק עוף בגלל הכימיקלים הלא בריאים שמכניסים בה.
במקום להתשמש באבקת מרק עוף, לוקחים עצמות בשר וירקות ועשבי תיבול ומרתיחים בסיר הרבה זמן ומסננים, את הציר מקפיאים במקפיא ומשתמשים בו לתיבול. ( אפשר לחלק אותו למנות קטנות...)
שיטה נוספת שנהוגה אצל שפים צרפתיים זה לשמור תמיד רוטב של מאכל אחד לתיבול מאכל אחר ...
 

avi5199

New member
בנוסף אני תמיד מתבל בירקות ועשבי תיבול טריים

יש הבדל גדול בין הטעם של תבלינים טריים לטעם של המיובשים.
ג'ינג'ר טרי ( מגרדים בפומפיה) שום טרי ( ישראלי ), שורש כורכום (גם מגורד בפומפיה) , פלפל חריף ירוק ואדום טרי, כוסברה (גם עלים וגם גרעינים), פטרוזיליה, סלרי, תימין, שמיר, נענע, וכ"ד (את כל התבלינים הנ"ל אני מגדל בגינה, אבל יש גם לקנות בסופר) .
בצל כנ"ל (הטעם של בצל משתנה בבישול ובאפיה ולכן גם לשונאי בצל טרי אפשר לגרד בצל בפומפיה כתיבול),
בנוסף אני משתמש בחומצים שונים בלסמי חומץ תפוחים אורז וכ"ד וקצת גם ברוטב סויה ( למרות שהוא לא כלכך בריא) בעיקר בתערובת חומץ עם רוטב סויה ועם דבש לרוטב חמוץ מתוק.
מיץ לימון רק מלימון חי - לא נוגע במיץ לימון מלאכותי או משומר או מלח לימון .
משתדל להמנע מאבקות תבלינים מסחריות, בגלל שיש בהם צבעי מאכל סינטטיים, והם עוברים תהליכים של עיקור ושימור עם חומרים לא בריאים.
 
למעלה