"תחקיר" ערוץ 10: מי צריך את רכבת העמק?

מצב
הנושא נעול.


בצורה רצינית?

מעולם לא התייחסתי בצורה רצינית לתיאוריות קונספירציה תמהוניות, לפראנויה, ולאנשים שמעלים שוב ושוב טענות מופרכות בנושאים שהם לא מבינים בהם מאומה (חישמול ועכשיו גם רכבת לעפולה). בטח שלא אתייחס ברצינות למישהו שהטענות שלו הופרכו כמה וכמה פעמים, אבל הוא לא חזר בו מעולם אלא חזר על הכל כאילו כלום. איך אפשר לדון עם מישהו כזה ברצינות על נושא כלשהו בכלל? פשוט חבל על הזמן.

לקחת לי את המילים ואפילו היטבת לערוך שימוש במילים פחות מעליבות מאלו שאני הייתי מגיב לדבריו, אריק. טוב שהגבת במקומי. אני הייתי קוטל אותו בפראות האופיינית שלי !
 

Ccyclist

Well-known member
הנה תמונה עם חיווט עילי ל9 מסילות, שוויץ.


לקחת לי את המילים ואפילו היטבת לערוך שימוש במילים פחות מעליבות מאלו שאני הייתי מגיב לדבריו, אריק. טוב שהגבת במקומי. אני הייתי קוטל אותו בפראות האופיינית שלי !
הנה תמונה עם חיווט עילי ל9 מסילות, שוויץ.
(התגובה בתת-השירשור הנכון, אך נועדה למתנגד לחישמול)

הקוראים הקבועים בפורום יודעים שמאז יוני אני משרשר תמונות ממסע רכבתי בשוויץ, שם כל הרכבות הבינעירוניות משתמשות בחישמול עילי, ומי שלא התנסה ברכבות עם חישמולת עילית מוזמן לעיין בשירשורים האלו ( 1 עד 6 והשביעי בדרך ) ולהנות מהנופים והערים שבהם ביקרתי, שנהנים מהאוויר הנקי שרק הינע חשמלי (שמקורו בשוויץ בכוח הידרו-אלקרטרי מסכרים) יכול לספק.

התמונה המצורפת מראה את תחנת סנט מוריץ, תחנת הקצה של הרכבת הראטית Rhaetian Railways , רשת שהיא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו. ממרחק מאה מטר אי אפשר להבחין בחוטים עצמם, רק בתשתית שמחזיקה אותם, וזה חיווט למפלג ו9 מסילות ( 6 דיור, 1 לתחנה נוספת בדואר, 2 חיוג ). המסילה ממשיכה לצד השמאלי של התמונה, שם יש בית מלון (הבניין עם הדגל השוויצרי) מטרים ספורים מהמסילה.

למען הסר ספק - המסילות בתחנה הזו מחברות בין סאן מוריץ לצרמאט, מרחק של מעל 200 קילומטר, וכן בין סאן מוריץ וטיראנו שבאיטליה, מרחק של כ50 קילומטר נוספים.
 
תודה רבה איש יקר ! תמונה נהדרת !


הנה תמונה עם חיווט עילי ל9 מסילות, שוויץ.
(התגובה בתת-השירשור הנכון, אך נועדה למתנגד לחישמול)

הקוראים הקבועים בפורום יודעים שמאז יוני אני משרשר תמונות ממסע רכבתי בשוויץ, שם כל הרכבות הבינעירוניות משתמשות בחישמול עילי, ומי שלא התנסה ברכבות עם חישמולת עילית מוזמן לעיין בשירשורים האלו ( 1 עד 6 והשביעי בדרך ) ולהנות מהנופים והערים שבהם ביקרתי, שנהנים מהאוויר הנקי שרק הינע חשמלי (שמקורו בשוויץ בכוח הידרו-אלקרטרי מסכרים) יכול לספק.

התמונה המצורפת מראה את תחנת סנט מוריץ, תחנת הקצה של הרכבת הראטית Rhaetian Railways , רשת שהיא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו. ממרחק מאה מטר אי אפשר להבחין בחוטים עצמם, רק בתשתית שמחזיקה אותם, וזה חיווט למפלג ו9 מסילות ( 6 דיור, 1 לתחנה נוספת בדואר, 2 חיוג ). המסילה ממשיכה לצד השמאלי של התמונה, שם יש בית מלון (הבניין עם הדגל השוויצרי) מטרים ספורים מהמסילה.

למען הסר ספק - המסילות בתחנה הזו מחברות בין סאן מוריץ לצרמאט, מרחק של מעל 200 קילומטר, וכן בין סאן מוריץ וטיראנו שבאיטליה, מרחק של כ50 קילומטר נוספים.
תודה רבה איש יקר ! תמונה נהדרת !

אהבתי !
 
עושה חשק לקפוץ למים שם ! חישמול הוא חובה

הנה תמונה עם חיווט עילי ל9 מסילות, שוויץ.
(התגובה בתת-השירשור הנכון, אך נועדה למתנגד לחישמול)

הקוראים הקבועים בפורום יודעים שמאז יוני אני משרשר תמונות ממסע רכבתי בשוויץ, שם כל הרכבות הבינעירוניות משתמשות בחישמול עילי, ומי שלא התנסה ברכבות עם חישמולת עילית מוזמן לעיין בשירשורים האלו ( 1 עד 6 והשביעי בדרך ) ולהנות מהנופים והערים שבהם ביקרתי, שנהנים מהאוויר הנקי שרק הינע חשמלי (שמקורו בשוויץ בכוח הידרו-אלקרטרי מסכרים) יכול לספק.

התמונה המצורפת מראה את תחנת סנט מוריץ, תחנת הקצה של הרכבת הראטית Rhaetian Railways , רשת שהיא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו. ממרחק מאה מטר אי אפשר להבחין בחוטים עצמם, רק בתשתית שמחזיקה אותם, וזה חיווט למפלג ו9 מסילות ( 6 דיור, 1 לתחנה נוספת בדואר, 2 חיוג ). המסילה ממשיכה לצד השמאלי של התמונה, שם יש בית מלון (הבניין עם הדגל השוויצרי) מטרים ספורים מהמסילה.

למען הסר ספק - המסילות בתחנה הזו מחברות בין סאן מוריץ לצרמאט, מרחק של מעל 200 קילומטר, וכן בין סאן מוריץ וטיראנו שבאיטליה, מרחק של כ50 קילומטר נוספים.
עושה חשק לקפוץ למים שם ! חישמול הוא חובה
ולא רק בחלק מהמסילות אלא בכולן - כולל הקו לדימונה. ניתן תמיד לחבר קטר חשמלי לקטר דיזל ולהגדיל את כח הסחיבה. ניתן גם לחבר קטר קיטור לקטר דיזל או לקטר חשמלי. כל האופציות אפשריות.
ועכשיו תשמע גיסנו היקר: יש לך ד"ש חם מתחנת הרכבת של עמק המצלבה !
 

Ccyclist

Well-known member
נראה שיש תשובה עפורה מפז להתנגדות לחישמול:

עושה חשק לקפוץ למים שם ! חישמול הוא חובה
ולא רק בחלק מהמסילות אלא בכולן - כולל הקו לדימונה. ניתן תמיד לחבר קטר חשמלי לקטר דיזל ולהגדיל את כח הסחיבה. ניתן גם לחבר קטר קיטור לקטר דיזל או לקטר חשמלי. כל האופציות אפשריות.
ועכשיו תשמע גיסנו היקר: יש לך ד"ש חם מתחנת הרכבת של עמק המצלבה !
נראה שיש תשובה עפורה מפז להתנגדות לחישמול:
(שגיאת הכתיב במתכוון)

הקמפיין הזה כנראה מקבל כספים ממי שרוצה להמשיך לספק דלק מנפט מיובא, שמעובד בבתי הזיקוק ואינו רוצה שרכבת ישראל תשתמש בחשמל שיופק בעתיד מגז ישראלי זול.

לעיריית חיפה לבדה אין מספיק כספים לנהל את הקמפיין הזה נגד החישמול. גם הנדל"ן החיפאי בחוף הכרמל שווה בסך הכל כמה מיליונים, ולא שווה כל כך הרבה שקרים מ"מומחים" שמסתכנים בהרס המוניטין שלהם בכל מדינה נורמאלית בה יש חישמול עילי לרכבות.

האינטרס הגדול הוא של מי שמספקים כיום דיזל לרכבת ישראל, ולא רוצים שההכנסה הקבועה והגדולה הזו תיקטע.

נראה לי שמצאתי את התשובה העופרה מפז לשאלה הבוערת - מאיפה צץ הכסף והמומנטום לקמפיין המטורף נגד משהו שקיים בכל העולם.
 

Ccyclist

Well-known member
כשה"מומחים" מוזמנים לכנס בבירה אירופאית

נראה שיש תשובה עפורה מפז להתנגדות לחישמול:
(שגיאת הכתיב במתכוון)

הקמפיין הזה כנראה מקבל כספים ממי שרוצה להמשיך לספק דלק מנפט מיובא, שמעובד בבתי הזיקוק ואינו רוצה שרכבת ישראל תשתמש בחשמל שיופק בעתיד מגז ישראלי זול.

לעיריית חיפה לבדה אין מספיק כספים לנהל את הקמפיין הזה נגד החישמול. גם הנדל"ן החיפאי בחוף הכרמל שווה בסך הכל כמה מיליונים, ולא שווה כל כך הרבה שקרים מ"מומחים" שמסתכנים בהרס המוניטין שלהם בכל מדינה נורמאלית בה יש חישמול עילי לרכבות.

האינטרס הגדול הוא של מי שמספקים כיום דיזל לרכבת ישראל, ולא רוצים שההכנסה הקבועה והגדולה הזו תיקטע.

נראה לי שמצאתי את התשובה העופרה מפז לשאלה הבוערת - מאיפה צץ הכסף והמומנטום לקמפיין המטורף נגד משהו שקיים בכל העולם.
כשה"מומחים" מוזמנים לכנס בבירה אירופאית
הם צריכים הרי לעלות על רכבת בחישמול עילי משדה התעופה לעיר הבירה.

איך ידברו בכנס בינ"ל כ"מומחים" אם אפילו על הרכבת הם לא יכולים לעלות לפי שקריהם ?
 
אם הייתי מאמין בקונספירציות

כשה"מומחים" מוזמנים לכנס בבירה אירופאית
הם צריכים הרי לעלות על רכבת בחישמול עילי משדה התעופה לעיר הבירה.

איך ידברו בכנס בינ"ל כ"מומחים" אם אפילו על הרכבת הם לא יכולים לעלות לפי שקריהם ?
אם הייתי מאמין בקונספירציות
לא הייתי מתחיל דווקא בחישמול תתחיל בבדיקה של מיקומי תחנות לא אטרקטיבים (האחראים הם לא מי שחושבים)מהירות נסיעה על קווים חדשים חצי מהיכולת האמיתית שלהם ,חניונים קטנים מידי, וכן על זה הדרך...
רק שהייתי מדגיש דברים אחרים רק שהם מסובכים מאד להדגשה.
 

Ccyclist

Well-known member
הקמפיין נגד החישמול הוא דבר אמיתי.

אם הייתי מאמין בקונספירציות
לא הייתי מתחיל דווקא בחישמול תתחיל בבדיקה של מיקומי תחנות לא אטרקטיבים (האחראים הם לא מי שחושבים)מהירות נסיעה על קווים חדשים חצי מהיכולת האמיתית שלהם ,חניונים קטנים מידי, וכן על זה הדרך...
רק שהייתי מדגיש דברים אחרים רק שהם מסובכים מאד להדגשה.
הקמפיין נגד החישמול הוא דבר אמיתי.
לא קונספירציה, והייתי רוצה לדעת אם יש אינטרס כלכלי שעומד מאחורי ההתמדה שלו.
 

easylivin

New member
שמע, אביתר: לפעמים אני דווקא מצטער על כך


לקחת לי את המילים ואפילו היטבת לערוך שימוש במילים פחות מעליבות מאלו שאני הייתי מגיב לדבריו, אריק. טוב שהגבת במקומי. אני הייתי קוטל אותו בפראות האופיינית שלי !
שמע, אביתר: לפעמים אני דווקא מצטער על כך
שאין לי יכולות דיפלומטיות מפותחות, ושאיני יודע למתן את התגובות כדי להיות יותר נחמד ושפחות יתעצבנו עליי. אבל... לא במקרה הזה. כמה פעמים הבנאדם יכול לחזור על טענות הזויות כמו "החישמול הוא פרוייקט מיותר של עדי אלדר", אחרי שעשרות אנשים בפורום הסבירו לו שלא מיותר, לא אלדר ולא נעליים? אז זה בהחלט יכול להקפיץ את הפיוז גם לבנאדם שהוא מאוד נינוח מחוץ לדיונים הסוערים בפורום. אוף.
 
הפורום הזה בהחלט יודע להוציא את הרוע


שמע, אביתר: לפעמים אני דווקא מצטער על כך
שאין לי יכולות דיפלומטיות מפותחות, ושאיני יודע למתן את התגובות כדי להיות יותר נחמד ושפחות יתעצבנו עליי. אבל... לא במקרה הזה. כמה פעמים הבנאדם יכול לחזור על טענות הזויות כמו "החישמול הוא פרוייקט מיותר של עדי אלדר", אחרי שעשרות אנשים בפורום הסבירו לו שלא מיותר, לא אלדר ולא נעליים? אז זה בהחלט יכול להקפיץ את הפיוז גם לבנאדם שהוא מאוד נינוח מחוץ לדיונים הסוערים בפורום. אוף.
הפורום הזה בהחלט יודע להוציא את הרוע
 
מה אתה סח יא אחי???


שמע, אביתר: לפעמים אני דווקא מצטער על כך
שאין לי יכולות דיפלומטיות מפותחות, ושאיני יודע למתן את התגובות כדי להיות יותר נחמד ושפחות יתעצבנו עליי. אבל... לא במקרה הזה. כמה פעמים הבנאדם יכול לחזור על טענות הזויות כמו "החישמול הוא פרוייקט מיותר של עדי אלדר", אחרי שעשרות אנשים בפורום הסבירו לו שלא מיותר, לא אלדר ולא נעליים? אז זה בהחלט יכול להקפיץ את הפיוז גם לבנאדם שהוא מאוד נינוח מחוץ לדיונים הסוערים בפורום. אוף.
מה אתה סח יא אחי???

לך יש את היכולות הללו טוב מכולנו !!!
אתה ביזבוז שלא הלכת להיות שגריר !!!
מי? אני הייתי הולך להיות שגריר??? מקסימום הייתי עוזר נהג.....

אביה המלעון !
 

zvir1

New member
יש משהו שהיה חסוי עד עכשיו

רכבת העמק היא פרויקט מיותר וזו האמת
היא לא תקצר בשנייה את המרחק בין עפולה/ בית שאן למרכז, וכמות היוממים ובעיקר זו הפוטנציאלית בין בית שאן לחיפה היא אפסית.
במקום זאת, יש לפתח את קו המזרחי בין עפולה לת"א דרך ואדי ערה שאיני יודע האם הוא אפילו נמצא בתכנון בכלל.
בית שאן והאזור הם מקרה קלאסי בצורך לפתח תשתיות מקומיות ותעסוקה מבוססת היי טק (שמיקומך הג"ג אינו מהווה שיקול בהקמת מרכז הפיתוח), במקום לנסות לשנע אותם.
לגבי השימושים המסחריים של הקו העכשוויים או העתידיים, אין בידי נתונים. מה שכן, לא נראה שהשלום עומד לפרוץ פה בקרוב באזור, והלוואי ואני טועה.
יש משהו שהיה חסוי עד עכשיו
התוואי נמל חיפה- ירדן הופך להיות המסדרון הראשי של תורכיה לאזןר ירדן ומשם לסעודיה ומדינות המפרץ.
כבר היום כמה מאות משאיות תורכיות עוברות בדרך 71 המסכנה וגורמות פקקי תנועה אנסופיים.
הרבה יותר פשוט להעלות מכולות ישר מהאוניה לרכבת ולפרוק במסוף בית שאן ישר למשאיות ירדניות .ובהמשך לאירביד
 
עד שמסילת העמק תושלם בעוד מספר שנים

יש משהו שהיה חסוי עד עכשיו
התוואי נמל חיפה- ירדן הופך להיות המסדרון הראשי של תורכיה לאזןר ירדן ומשם לסעודיה ומדינות המפרץ.
כבר היום כמה מאות משאיות תורכיות עוברות בדרך 71 המסכנה וגורמות פקקי תנועה אנסופיים.
הרבה יותר פשוט להעלות מכולות ישר מהאוניה לרכבת ולפרוק במסוף בית שאן ישר למשאיות ירדניות .ובהמשך לאירביד
עד שמסילת העמק תושלם בעוד מספר שנים
המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון עשוי/עלול להשתנות ולהתהפך כמה וכמה פעמים.
אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד שבוע במצרים, בסוריה, בעירק ואפילו באירן, בטורקיה, בירדן ובסעודיה. שלא לדבר על מה יקרה עד 2015, 2016 או 2017.
 

amit1270

New member
ואולי יסיעו משם גם סחורות לסוריה?

עד שמסילת העמק תושלם בעוד מספר שנים
המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון עשוי/עלול להשתנות ולהתהפך כמה וכמה פעמים.
אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד שבוע במצרים, בסוריה, בעירק ואפילו באירן, בטורקיה, בירדן ובסעודיה. שלא לדבר על מה יקרה עד 2015, 2016 או 2017.
ואולי יסיעו משם גם סחורות לסוריה?
 
יכול להיות, לא כתבתי משהו שסותר את זה

ואולי יסיעו משם גם סחורות לסוריה?
יכול להיות, לא כתבתי משהו שסותר את זה
אולי גם יסיעו משם אנשים לירדן ולסוריה, מישראל, מהרש"פ, ממצרים, מלוב, מסודן...
אולי יסיעו אנשים מסוריה ומירדן לישראל, לרש"פ, למצרים, ללוב, לסודן, לתוניסיה, למרוקו...
ואולי לא...
הכל יכול להיות...
 
כל מילה בסלע צביקה ! והמצב הולך

יש משהו שהיה חסוי עד עכשיו
התוואי נמל חיפה- ירדן הופך להיות המסדרון הראשי של תורכיה לאזןר ירדן ומשם לסעודיה ומדינות המפרץ.
כבר היום כמה מאות משאיות תורכיות עוברות בדרך 71 המסכנה וגורמות פקקי תנועה אנסופיים.
הרבה יותר פשוט להעלות מכולות ישר מהאוניה לרכבת ולפרוק במסוף בית שאן ישר למשאיות ירדניות .ובהמשך לאירביד
כל מילה בסלע צביקה ! והמצב הולך
ומחמיר על הכביש הנ"ל. גם באמצע הלילה הכביש עמוס ולא מעט במשאיות אלה.
 
באמת שאני לא מבין מה הרווח שיוצא

יש משהו שהיה חסוי עד עכשיו
התוואי נמל חיפה- ירדן הופך להיות המסדרון הראשי של תורכיה לאזןר ירדן ומשם לסעודיה ומדינות המפרץ.
כבר היום כמה מאות משאיות תורכיות עוברות בדרך 71 המסכנה וגורמות פקקי תנועה אנסופיים.
הרבה יותר פשוט להעלות מכולות ישר מהאוניה לרכבת ולפרוק במסוף בית שאן ישר למשאיות ירדניות .ובהמשך לאירביד
באמת שאני לא מבין מה הרווח שיוצא
למדינת ישראל מהסידור הזה חוץ מזיהום אוויר פקקים ואולי אגרות מסויימות בנמל שאם מחשבים את הנזק מהזיהום והפקקים אזי זה ממש לא שווה זאת.
 
רווח אסטרטגי שלא נמדד בכסף

באמת שאני לא מבין מה הרווח שיוצא
למדינת ישראל מהסידור הזה חוץ מזיהום אוויר פקקים ואולי אגרות מסויימות בנמל שאם מחשבים את הנזק מהזיהום והפקקים אזי זה ממש לא שווה זאת.
רווח אסטרטגי שלא נמדד בכסף
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה