"תחקיר" ערוץ 10: מי צריך את רכבת העמק?

מצב
הנושא נעול.
באמת ראיתי המון כאלה ליד אחת

באוסטריה פשוט נותנים לנהגים לישון בנסיעה
מזלצבורג לאיטליה \ יגוסלביה \ או בעצם לאן שהם רוצים
עולי בערב בזלצבורג שותים הרבה בירה וישנים טוב בלילה ומתעוררים בבוקר בצד השני של האלפים

בנקודות אסטרטגיות בערב עוברות רכבות כאלה בתדירות של כל חצי שעה
באמת ראיתי המון כאלה ליד אחת
המנהרות הארוכות בשווייץ!
 

droriko

New member
מי אמר שזה נועד לקרב אותם לתל אביב?

רכבת העמק היא פרויקט מיותר וזו האמת
היא לא תקצר בשנייה את המרחק בין עפולה/ בית שאן למרכז, וכמות היוממים ובעיקר זו הפוטנציאלית בין בית שאן לחיפה היא אפסית.
במקום זאת, יש לפתח את קו המזרחי בין עפולה לת"א דרך ואדי ערה שאיני יודע האם הוא אפילו נמצא בתכנון בכלל.
בית שאן והאזור הם מקרה קלאסי בצורך לפתח תשתיות מקומיות ותעסוקה מבוססת היי טק (שמיקומך הג"ג אינו מהווה שיקול בהקמת מרכז הפיתוח), במקום לנסות לשנע אותם.
לגבי השימושים המסחריים של הקו העכשוויים או העתידיים, אין בידי נתונים. מה שכן, לא נראה שהשלום עומד לפרוץ פה בקרוב באזור, והלוואי ואני טועה.
מי אמר שזה נועד לקרב אותם לתל אביב?
בקרבתם של בית שאן ועפולה יש עוד עיר גדולה,קוראים לה חיפה,שאם תל אביב היא בירת המטרופולין של המרכז אז חיפה היא בירת המטרופולין של הצפון. חוץ מזה שגם עפולה היא לא קטנה, ומהווה מוקד יוממים לכל הקיבוצים והמושבים בעמק.
 

droriko

New member
אגב לגבי בית שאן וגרורותיה

מי אמר שזה נועד לקרב אותם לתל אביב?
בקרבתם של בית שאן ועפולה יש עוד עיר גדולה,קוראים לה חיפה,שאם תל אביב היא בירת המטרופולין של המרכז אז חיפה היא בירת המטרופולין של הצפון. חוץ מזה שגם עפולה היא לא קטנה, ומהווה מוקד יוממים לכל הקיבוצים והמושבים בעמק.
אגב לגבי בית שאן וגרורותיה
היא אף פעם לא תהייה קרובה לתל אביב,המרחק האוירי ביניהן הוא אמנם לא כזה גדול, אבל הבעיה שבין השתיים עומדת ישות שנקראת הרשות הפלשטינאית, וכדי לנסוע מעיר לשניה אתה צריך לעשות עיקוף גדול מאד.
 

asmopil

New member
יעילות רכבתית

מי אמר שזה נועד לקרב אותם לתל אביב?
בקרבתם של בית שאן ועפולה יש עוד עיר גדולה,קוראים לה חיפה,שאם תל אביב היא בירת המטרופולין של המרכז אז חיפה היא בירת המטרופולין של הצפון. חוץ מזה שגם עפולה היא לא קטנה, ומהווה מוקד יוממים לכל הקיבוצים והמושבים בעמק.
יעילות רכבתית
היעילות של הרכבת עולה ככל שהמרחק שהיא צריכה לעבור גדול יותר, זו אכסיומה של המחקר בנושא. הנסיעה מבית שאן לעפולה עורכת כ- 20 דקות עד 30 דקות במקרה הכי-הכי גרוע בתחבורה ציבורית. האוטובוסים בהחלט נותנים שירות טוב לעפולה ולבית שאן בעניין זה.
המרחק בין עפולה לחיפה עומד גם הוא על 30-40 דקות וזה בהחלט גבולי מבחינת הכדאיות (גבול תחתון ביותר), תחבורה ציבורית באוטובוסים איכותית תפתור את העניין בין השאר תגבור קו 300 בשני כיווני הנסיעה חיפה-עפולה. דבר נוסף שכדאי לבחון הוא קו אוטובוס ממרכזית הקריות דרך גלעם, שפרעם וצומת גולני לעפולה, קו כזה יקצר מאד את הדרך לאזורי התעסוקה בצפון הקריות.
 

droriko

New member
אבל הרכבת לא משרתת רק את תושבי עפולה

יעילות רכבתית
היעילות של הרכבת עולה ככל שהמרחק שהיא צריכה לעבור גדול יותר, זו אכסיומה של המחקר בנושא. הנסיעה מבית שאן לעפולה עורכת כ- 20 דקות עד 30 דקות במקרה הכי-הכי גרוע בתחבורה ציבורית. האוטובוסים בהחלט נותנים שירות טוב לעפולה ולבית שאן בעניין זה.
המרחק בין עפולה לחיפה עומד גם הוא על 30-40 דקות וזה בהחלט גבולי מבחינת הכדאיות (גבול תחתון ביותר), תחבורה ציבורית באוטובוסים איכותית תפתור את העניין בין השאר תגבור קו 300 בשני כיווני הנסיעה חיפה-עפולה. דבר נוסף שכדאי לבחון הוא קו אוטובוס ממרכזית הקריות דרך גלעם, שפרעם וצומת גולני לעפולה, קו כזה יקצר מאד את הדרך לאזורי התעסוקה בצפון הקריות.
אבל הרכבת לא משרתת רק את תושבי עפולה
אלא את כל הקיבוצים והמושבים בעמק יזרעל ובית שאן. בגלל זה אתה צריך להשוות אותה לקו 301.

קו בית שאן-עפולה יהיה הרבה יותר מהיר מאוטובוס כי אתה חוסך את הפקקים.
 

easylivin

New member
עזוב, אחד שלא שמע על רכבות פרבריות בעולם

אבל הרכבת לא משרתת רק את תושבי עפולה
אלא את כל הקיבוצים והמושבים בעמק יזרעל ובית שאן. בגלל זה אתה צריך להשוות אותה לקו 301.

קו בית שאן-עפולה יהיה הרבה יותר מהיר מאוטובוס כי אתה חוסך את הפקקים.
עזוב, אחד שלא שמע על רכבות פרבריות בעולם
הנכנסות אל תוך העיר הגדולה הקרובה, שהן לא סתם יעילות, אלא הכי יעילות, כלילות ורווחיות מבין כל הרכבות כולן (אולי מלבד רכבות עירוניות כבדות, כלומר מטרו). והתעבורה הגדולה ביותר היא ברדיוס של קילומטרים בודדים עד כעשרים ק"מ מלב המטרופולין. אז לדעתו דווקא רכבות בינעירוניות הן יעילות יותר, ודעתו זו כנראה "מבוססת" על עובדות בדיוק כמו דעתו על החשמול.
 

easylivin

New member
* כלכליות


עזוב, אחד שלא שמע על רכבות פרבריות בעולם
הנכנסות אל תוך העיר הגדולה הקרובה, שהן לא סתם יעילות, אלא הכי יעילות, כלילות ורווחיות מבין כל הרכבות כולן (אולי מלבד רכבות עירוניות כבדות, כלומר מטרו). והתעבורה הגדולה ביותר היא ברדיוס של קילומטרים בודדים עד כעשרים ק"מ מלב המטרופולין. אז לדעתו דווקא רכבות בינעירוניות הן יעילות יותר, ודעתו זו כנראה "מבוססת" על עובדות בדיוק כמו דעתו על החשמול.
* כלכליות
 

droriko

New member
הרי בדיוק את מה שהוא אומר

עזוב, אחד שלא שמע על רכבות פרבריות בעולם
הנכנסות אל תוך העיר הגדולה הקרובה, שהן לא סתם יעילות, אלא הכי יעילות, כלילות ורווחיות מבין כל הרכבות כולן (אולי מלבד רכבות עירוניות כבדות, כלומר מטרו). והתעבורה הגדולה ביותר היא ברדיוס של קילומטרים בודדים עד כעשרים ק"מ מלב המטרופולין. אז לדעתו דווקא רכבות בינעירוניות הן יעילות יותר, ודעתו זו כנראה "מבוססת" על עובדות בדיוק כמו דעתו על החשמול.
הרי בדיוק את מה שהוא אומר
אמרו בהתחלה כל מיני מומחים למינהם על הרכבת מכפר סבא לתל אביב
 

easylivin

New member
עוד שטות שאין כדוגמתה.

יעילות רכבתית
היעילות של הרכבת עולה ככל שהמרחק שהיא צריכה לעבור גדול יותר, זו אכסיומה של המחקר בנושא. הנסיעה מבית שאן לעפולה עורכת כ- 20 דקות עד 30 דקות במקרה הכי-הכי גרוע בתחבורה ציבורית. האוטובוסים בהחלט נותנים שירות טוב לעפולה ולבית שאן בעניין זה.
המרחק בין עפולה לחיפה עומד גם הוא על 30-40 דקות וזה בהחלט גבולי מבחינת הכדאיות (גבול תחתון ביותר), תחבורה ציבורית באוטובוסים איכותית תפתור את העניין בין השאר תגבור קו 300 בשני כיווני הנסיעה חיפה-עפולה. דבר נוסף שכדאי לבחון הוא קו אוטובוס ממרכזית הקריות דרך גלעם, שפרעם וצומת גולני לעפולה, קו כזה יקצר מאד את הדרך לאזורי התעסוקה בצפון הקריות.
עוד שטות שאין כדוגמתה.
 

easylivin

New member
בוא תעשה הרבה גוגל, עדיין לא בטוח שיעזור

בוא תעשה קצת גוגל לפני שאתה עושה הרבה רוח
תבדוק.
בוא תעשה הרבה גוגל, עדיין לא בטוח שיעזור
כי אתה בא מראש עם קונספציות שגויות לחלוטין ולא זז מהן במילימטר גם כשמציגים בפניך הוכחות וראיות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה