"תחקיר" ערוץ 10: מי צריך את רכבת העמק?

מצב
הנושא נעול.
ההכנסה לא הרווח הוא עשרות מיליונים בודדים

יש לך חישוב שמוכיח את טענותיך?
יש לך מושג מה האגרה ובכמה נאמד הנזק מהמשאיות? איך זה שמדינות באירופה מתחרות ביניהן להעביר משאות דרכן? כולם טיפשים חוץ ממך?
ההכנסה לא הרווח הוא עשרות מיליונים בודדים
אתה מוזמן לפנות לחברה שאחראית על נמלי ישראל בשביל הסכום המדוייק ,מזה תוריד את עלות העבודה וכו" וכמובן את הנזק מזיהום.
ולא אין לי נתון מה הנזק מזיהום ,אבל לא צריך להיות חכם כמוך כדי להבין שהנזק הוא כבד מאד והוא לטווח ארוך, אתה מוזמן לפנות לאנשי סביבה ולבדוק.רק שזה עלול לעלות לך כסף אם זה מגורם רשמי ע"פ חוק חופש המידע ,אם בכלל עשו תסקיר סביבתי לפני שפתחו את כבישי הארץ הצפופה גם ככה למאות משאיות ירדניות.
ולגבי אירופה דבר איתי שהמשאיות מירדן יעמדו בתקן האירופאי ושהגבולות יהיו פתוחים לכל הכיוונים לא רק לצד הישראלי.
 

amit1270

New member
בקיצור אין לך מושג

ההכנסה לא הרווח הוא עשרות מיליונים בודדים
אתה מוזמן לפנות לחברה שאחראית על נמלי ישראל בשביל הסכום המדוייק ,מזה תוריד את עלות העבודה וכו" וכמובן את הנזק מזיהום.
ולא אין לי נתון מה הנזק מזיהום ,אבל לא צריך להיות חכם כמוך כדי להבין שהנזק הוא כבד מאד והוא לטווח ארוך, אתה מוזמן לפנות לאנשי סביבה ולבדוק.רק שזה עלול לעלות לך כסף אם זה מגורם רשמי ע"פ חוק חופש המידע ,אם בכלל עשו תסקיר סביבתי לפני שפתחו את כבישי הארץ הצפופה גם ככה למאות משאיות ירדניות.
ולגבי אירופה דבר איתי שהמשאיות מירדן יעמדו בתקן האירופאי ושהגבולות יהיו פתוחים לכל הכיוונים לא רק לצד הישראלי.
בקיצור אין לך מושג
 
למה אתה אומר זה?

בקיצור אין לך מושג
למה אתה אומר זה?
כי לא נתתי לך חישוב?
אולי תתן לי חישוב שמוכיח שיש כאן רווח ותכניס גם את גורם הזיהום כפקטור ,את הסיכון העודף בתאונות דרכים עקב משאיות ואת הפקקים?
אני בניגוד אליך לא צריך להוכיח לך כלום, ואני יודע שאני צודק זה שאני לא מתחיל לזרוק מספרים הפך אותך לצודק?
בוא נלך באותה מטבע לשון שאתה משתמש בה...
אז הנה בוא נראה אותך מוכיח מספרית ההפיך, אם לא אז לך אין מושג!!!
דרך אגב יש הרבה מחקרים על הכנסת פקקים וזיהום אוויר כחלק מעלות תועלת יאללה תתחיל לקרא ולחשב , קח את הזמן!
אם תרצה להעמיק גם אולי תבדוק את עלויות הביטוח מצפה לך חגיגה.
 

amit1270

New member
להפך. אתה קבעת בנחרצות שהנזק גדול מהתועלת

למה אתה אומר זה?
כי לא נתתי לך חישוב?
אולי תתן לי חישוב שמוכיח שיש כאן רווח ותכניס גם את גורם הזיהום כפקטור ,את הסיכון העודף בתאונות דרכים עקב משאיות ואת הפקקים?
אני בניגוד אליך לא צריך להוכיח לך כלום, ואני יודע שאני צודק זה שאני לא מתחיל לזרוק מספרים הפך אותך לצודק?
בוא נלך באותה מטבע לשון שאתה משתמש בה...
אז הנה בוא נראה אותך מוכיח מספרית ההפיך, אם לא אז לך אין מושג!!!
דרך אגב יש הרבה מחקרים על הכנסת פקקים וזיהום אוויר כחלק מעלות תועלת יאללה תתחיל לקרא ולחשב , קח את הזמן!
אם תרצה להעמיק גם אולי תבדוק את עלויות הביטוח מצפה לך חגיגה.
להפך. אתה קבעת בנחרצות שהנזק גדול מהתועלת
ולא הבאת כל סימוכין לכך. גם לי אין כרגע חישובים שמוכיחים את ההפך, אבל יש דוגמאות רבות מהעולם לרווחים גדולים ממעבר משאיות, למרות העומס שהן גורמות. ואגב, אם הנזק גדול כל כך אפשר פשוט להעלות את האגרה. מכיוון שמדובר במסלול כמעט בלעדי במצב הגיאופוליטי כיום סביר שזה לא יקטין את השימוש.

לגבי פקקים וזיהום אוויר אתה לא צריך לשכנע אותי. אבל כשמדברים על הדברים האלה והנזק שהם גורמים מתכוונים לקנה מידה של מטרופולין, ולא לכביש אחד ודי שולי (עם כל הכבוד לבית שאן וישובי התענכים) שמצליח לעמוד בעומס הנורא למרות הכול (וויסות נכון של זמני הנסיעה של המשאיות זה יכול להוריד את העומס עוד יותר). בסך הכול מדובר בכמה מאות משאיות לכל היותר ובכביש שלא חוסם כניסה לאף מטרופולין. הנזק הוא שולי ביותר.
 
האגרה היא שולית!!!

להפך. אתה קבעת בנחרצות שהנזק גדול מהתועלת
ולא הבאת כל סימוכין לכך. גם לי אין כרגע חישובים שמוכיחים את ההפך, אבל יש דוגמאות רבות מהעולם לרווחים גדולים ממעבר משאיות, למרות העומס שהן גורמות. ואגב, אם הנזק גדול כל כך אפשר פשוט להעלות את האגרה. מכיוון שמדובר במסלול כמעט בלעדי במצב הגיאופוליטי כיום סביר שזה לא יקטין את השימוש.

לגבי פקקים וזיהום אוויר אתה לא צריך לשכנע אותי. אבל כשמדברים על הדברים האלה והנזק שהם גורמים מתכוונים לקנה מידה של מטרופולין, ולא לכביש אחד ודי שולי (עם כל הכבוד לבית שאן וישובי התענכים) שמצליח לעמוד בעומס הנורא למרות הכול (וויסות נכון של זמני הנסיעה של המשאיות זה יכול להוריד את העומס עוד יותר). בסך הכול מדובר בכמה מאות משאיות לכל היותר ובכביש שלא חוסם כניסה לאף מטרופולין. הנזק הוא שולי ביותר.
האגרה היא שולית!!!
אתה מדבר על קביעה נחרצת ובאותה נשימה אומר שהנזק הוא שולי בביטחון מלא.
ובוא אני יגלה לך עוד סוד מדינה הבידוק הבטחוני שכל הדבר הזה עובר פשוט לא שווה את העיניין.גם אם נתעלם מזיהום האוויר הפקקים והבטיחות בדרכים שאותם משאיות גורמות.
 

amit1270

New member
רגע רגע, עד לפני שתי הודעות הנזק היה מהזיהום

האגרה היא שולית!!!
אתה מדבר על קביעה נחרצת ובאותה נשימה אומר שהנזק הוא שולי בביטחון מלא.
ובוא אני יגלה לך עוד סוד מדינה הבידוק הבטחוני שכל הדבר הזה עובר פשוט לא שווה את העיניין.גם אם נתעלם מזיהום האוויר הפקקים והבטיחות בדרכים שאותם משאיות גורמות.
רגע רגע, עד לפני שתי הודעות הנזק היה מהזיהום
ומה"פקקים". מה קרה שגרם לך לשנות את דעתך?
 
היה פרסום רשמי בערוץ 2

רגע רגע, עד לפני שתי הודעות הנזק היה מהזיהום
ומה"פקקים". מה קרה שגרם לך לשנות את דעתך?
היה פרסום רשמי בערוץ 2
אז כנראה שזה לא סוד שגם יש בזה סכנה בטחונית אז בעקבות זה רשמתי.
אל תחמיא לעצמך אתה לא תשנה את דעתי .
ולא ענית והתחמקת מזה שאתה קובע נחרצות שהנזק הוא שולי על סמך מה אתה אומר זאת?
 

amit1270

New member
אם נותנים למשאיות האלה לעבור אז כנראה יודעים

היה פרסום רשמי בערוץ 2
אז כנראה שזה לא סוד שגם יש בזה סכנה בטחונית אז בעקבות זה רשמתי.
אל תחמיא לעצמך אתה לא תשנה את דעתי .
ולא ענית והתחמקת מזה שאתה קובע נחרצות שהנזק הוא שולי על סמך מה אתה אומר זאת?
אם נותנים למשאיות האלה לעבור אז כנראה יודעים
איך להתמודד עם הסכנה הבטחונית. ועדיין לא הבאת בדל הוכחה לטענה המקורית שלך שהמדינה מפסידה בגלל המשאיות האלה.
 

etal2

New member
למה להוריד את עלות העבודה?

ההכנסה לא הרווח הוא עשרות מיליונים בודדים
אתה מוזמן לפנות לחברה שאחראית על נמלי ישראל בשביל הסכום המדוייק ,מזה תוריד את עלות העבודה וכו" וכמובן את הנזק מזיהום.
ולא אין לי נתון מה הנזק מזיהום ,אבל לא צריך להיות חכם כמוך כדי להבין שהנזק הוא כבד מאד והוא לטווח ארוך, אתה מוזמן לפנות לאנשי סביבה ולבדוק.רק שזה עלול לעלות לך כסף אם זה מגורם רשמי ע"פ חוק חופש המידע ,אם בכלל עשו תסקיר סביבתי לפני שפתחו את כבישי הארץ הצפופה גם ככה למאות משאיות ירדניות.
ולגבי אירופה דבר איתי שהמשאיות מירדן יעמדו בתקן האירופאי ושהגבולות יהיו פתוחים לכל הכיוונים לא רק לצד הישראלי.
למה להוריד את עלות העבודה?
עבודה שמתבצעת על ידי ישראלים שהכנסתם היא חלק בלתי נפרד מהכלכלה פה, כשמנסים לבדוק את התרומה לשוק דווקא הרווח הנקי של החברה שאחראית על נמלי ישראל הוא הרבה פחות מעניין.
 
כי ככה בודקים רווח.

למה להוריד את עלות העבודה?
עבודה שמתבצעת על ידי ישראלים שהכנסתם היא חלק בלתי נפרד מהכלכלה פה, כשמנסים לבדוק את התרומה לשוק דווקא הרווח הנקי של החברה שאחראית על נמלי ישראל הוא הרבה פחות מעניין.
כי ככה בודקים רווח.
 

etal2

New member
רווח של מי?

כי ככה בודקים רווח.
רווח של מי?
ככה אולי בודקים רווח של חברה בע"מ אבל פה השאלה היתה מה הרווח של מדינת ישראל ככלל ולא של חברה מסויימת בישראל. אתה לא יכול מצד אחד להחסיר מהחישוב את הכספים העקיפים שנכנסים לכלכלת ישראל ומצד שני כן להכניס לחישוב את הנזקים העקיפים.
 
חברת נמלי ישראל חנ"י היא חברה בע"מ

רווח של מי?
ככה אולי בודקים רווח של חברה בע"מ אבל פה השאלה היתה מה הרווח של מדינת ישראל ככלל ולא של חברה מסויימת בישראל. אתה לא יכול מצד אחד להחסיר מהחישוב את הכספים העקיפים שנכנסים לכלכלת ישראל ומצד שני כן להכניס לחישוב את הנזקים העקיפים.
חברת נמלי ישראל חנ"י היא חברה בע"מ
והיא גם שייכת למדינת ישראל ככה שהכל מוכנס אותו כח אדם מקומי שעובד בנמל ככה או ככה היה עובד בנמל.
 

easylivin

New member
משכורת מנפוחת של עובד בחברה ממשלתית

למה להוריד את עלות העבודה?
עבודה שמתבצעת על ידי ישראלים שהכנסתם היא חלק בלתי נפרד מהכלכלה פה, כשמנסים לבדוק את התרומה לשוק דווקא הרווח הנקי של החברה שאחראית על נמלי ישראל הוא הרבה פחות מעניין.
משכורת מנפוחת של עובד בחברה ממשלתית
באה בהכרח על חשבונם של אזרחים אחרים. אין שום סיבה כלכלית או חברתית שעובד ללא שום השכלה יקבל 20-40 אלף ש"ח, בשום תפקיד שבעולם (כולל שר או ח"כ, שלא לדבר על מפעיל עגורן או גוררת). זה לא צדק חברתי, זה הפסד טהור למדינה, חולי כלכלי כרוני שיש לטפל בו, למרות שקשה בגלל "היד על השאלטר" מסיבות היסטוריות שחלף זמנן. לא נורא, הציבור לפחות מפנים את זה ברובו ולכן אנחנו בהחלט בדרך לתיקון העוול.
 

etal2

New member
הכל נכון

משכורת מנפוחת של עובד בחברה ממשלתית
באה בהכרח על חשבונם של אזרחים אחרים. אין שום סיבה כלכלית או חברתית שעובד ללא שום השכלה יקבל 20-40 אלף ש"ח, בשום תפקיד שבעולם (כולל שר או ח"כ, שלא לדבר על מפעיל עגורן או גוררת). זה לא צדק חברתי, זה הפסד טהור למדינה, חולי כלכלי כרוני שיש לטפל בו, למרות שקשה בגלל "היד על השאלטר" מסיבות היסטוריות שחלף זמנן. לא נורא, הציבור לפחות מפנים את זה ברובו ולכן אנחנו בהחלט בדרך לתיקון העוול.
הכל נכון
אבל איך זה רלוונטי לדיון?
 

easylivin

New member
כל עוד תתן לחברה הממשלתית בצרותה הנוכחית

הכל נכון
אבל איך זה רלוונטי לדיון?
כל עוד תתן לחברה הממשלתית בצרותה הנוכחית
"להרוויח יותר", הכלכלה בטח שלא תרוויח מזה אלא רק כיסי הבריונים המושחטית ימשיכו להתמלא בכסף שלא מגיע להם. אם הבנתי אותך נכון, דיברת על הנמלים.

כשמדברים על "עובדים ישראליים שירוויחו", כדאי לקחת בחשבון על איזה "עובדים" בדיוק מדובר. בהחלט היה עדיף אילו חברה ישראלית פרטית הרשומה בישראל והמשלמת כאן מסים תרוויח יותר, ושחברה ממשלתית "תרוויח" כמה שפחות.
 

easylivin

New member
* מושחתים

כל עוד תתן לחברה הממשלתית בצרותה הנוכחית
"להרוויח יותר", הכלכלה בטח שלא תרוויח מזה אלא רק כיסי הבריונים המושחטית ימשיכו להתמלא בכסף שלא מגיע להם. אם הבנתי אותך נכון, דיברת על הנמלים.

כשמדברים על "עובדים ישראליים שירוויחו", כדאי לקחת בחשבון על איזה "עובדים" בדיוק מדובר. בהחלט היה עדיף אילו חברה ישראלית פרטית הרשומה בישראל והמשלמת כאן מסים תרוויח יותר, ושחברה ממשלתית "תרוויח" כמה שפחות.
* מושחתים
 

easylivin

New member
שוויץ מרוויחה אפילו יותר מהמסילות שלה

כסף - אגרות בנמל חיפה
ובמעבר הגבול ירדן
שויץ למשל מרויחה סכומי עתק ממעבר משאיות בתחומה
שוויץ מרוויחה אפילו יותר מהמסילות שלה
שעליהן דווקא, ולא במשאיות, עוברת נכון להיום מרבית התעבורה דרך האלפים.
 
כן , אבל גם שוויץ שולחת משאיות ממנה

שוויץ מרוויחה אפילו יותר מהמסילות שלה
שעליהן דווקא, ולא במשאיות, עוברת נכון להיום מרבית התעבורה דרך האלפים.
כן , אבל גם שוויץ שולחת משאיות ממנה
אל מדינות האיזור דרך מדינות אחרות ככה שזה מתאזן ,בכלל באירופה זה אחרת כי שם זה גבולות פתוחים לכל הכיוונים ומעטפת מכס אחידה.ועשרות אלפי תקנות שנאכפות בדקדקנות.וכמו שאמרת הרוב הוא דרך רכבות.
 

easylivin

New member
זה לא מתאזן בשוויץ. רוב התעבורה שם היא

כן , אבל גם שוויץ שולחת משאיות ממנה
אל מדינות האיזור דרך מדינות אחרות ככה שזה מתאזן ,בכלל באירופה זה אחרת כי שם זה גבולות פתוחים לכל הכיוונים ומעטפת מכס אחידה.ועשרות אלפי תקנות שנאכפות בדקדקנות.וכמו שאמרת הרוב הוא דרך רכבות.
זה לא מתאזן בשוויץ. רוב התעבורה שם היא
באמצעות רכבות, זאת עובדה. אין עוד הרבה מדינות כאלו, אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים לשאוף לזה.
 

עוזי ק

New member
באוסטריה פשוט נותנים לנהגים לישון בנסיעה

שוויץ מרוויחה אפילו יותר מהמסילות שלה
שעליהן דווקא, ולא במשאיות, עוברת נכון להיום מרבית התעבורה דרך האלפים.
באוסטריה פשוט נותנים לנהגים לישון בנסיעה
מזלצבורג לאיטליה \ יגוסלביה \ או בעצם לאן שהם רוצים
עולי בערב בזלצבורג שותים הרבה בירה וישנים טוב בלילה ומתעוררים בבוקר בצד השני של האלפים

בנקודות אסטרטגיות בערב עוברות רכבות כאלה בתדירות של כל חצי שעה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה