תחנת תל-ברוך

מצב
הנושא נעול.

danczi

New member
תחנת תל-ברוך

תחנת תל-ברוך
מה קרה לה? מה עשתה בעבר?
 
פגע בה ברק

תחנת תל-ברוך
מה קרה לה? מה עשתה בעבר?
פגע בה ברק
ובעבר היא שמשה כבלם אחורי בהכח ר"ג... סתאאאאם. למיטב ידיעתי תל-ברוך מעולם לא היתה תחנה במובן המקובל (של עליה וירידה של נוסעים מהרכבת) אלא שמשה יותר כנקודת מפגש לרכבות, בתקופה בה בין תל-אביב לחיפה היה רק קו (מסילה) אחד. הקו הוכפל החל בשנת 94' או 95' וההכפלה הסתיימה ב-97' או 98'. הקטע האחרון שהוכפל היה, למרבית האירוניה, דווקא הקטע בין תחנת ארלוזורוב לבין תל-ברוך. אני עוד זוכר רכבות שבאו מחדרה (יותר נכון מנהריה או חיפה) ונאלצו להמתין בתל-ברוך עד שתעבור הפרברית לנתניה או הבינעירונית לחיפה, שיצאו כמה דקות קודם מרכבת צפון (ארלוזורוב). עוד קטע שהוכפל לקראת הסוף היה בין החותרים לתחנת חוף הכרמל. כ-400 מטר דרומית לתל-ברוך היה (בעצם עד היום קיים) הסתעפות מסילתית. הפלג הראשי ממשיך דרומה (יותר נכון דרום מערב) לכוון תל-אביב ותחנות האיילון. הפלג המשני מתפצל בכ-90 מעלות שמאלה (מזרחה) ומגיע לתחנת בני-ברק. ישנה גם הסתעפות הפוכה, היוצאת צפונית ב-100 מטר לתחנת האוניברסיטה ופונה ימינה (גם כן מזרחה) לבני-ברק. על הסתעפות זו נוסעות הרכבות בקו ת"א-כ"ס_הוד-השרון. ממבט הציפור ההסתעפות הכפולה הזאת נראית כמו משולש של מסילות. צלע אחת היא תל-ברוך לת"א. צלע שניה זה תל-ברוך לבני-ברק וצלע שלישית היא ת"א לכוון בני-ברק. אגב, תחנת בני-ברק היא היום תחנה מודרנית וחדישה ונראית ככזאת. אולם עד לפני 5 שנים היא היתה במבנה בעל ארכיטקטורה של תחנה מנדטורית וחבל מאוד שהרסו את המבנה הזה ולא השאירו אותו (יכלו לבנות את התחנה כ-50 מ' הצידה וכך גם לבנות תחנה חדישה וגם להשאיר את המבנה ההיסטורי.
 
תא האיתות בתחנת בית-שמש...

פגע בה ברק
ובעבר היא שמשה כבלם אחורי בהכח ר"ג... סתאאאאם. למיטב ידיעתי תל-ברוך מעולם לא היתה תחנה במובן המקובל (של עליה וירידה של נוסעים מהרכבת) אלא שמשה יותר כנקודת מפגש לרכבות, בתקופה בה בין תל-אביב לחיפה היה רק קו (מסילה) אחד. הקו הוכפל החל בשנת 94' או 95' וההכפלה הסתיימה ב-97' או 98'. הקטע האחרון שהוכפל היה, למרבית האירוניה, דווקא הקטע בין תחנת ארלוזורוב לבין תל-ברוך. אני עוד זוכר רכבות שבאו מחדרה (יותר נכון מנהריה או חיפה) ונאלצו להמתין בתל-ברוך עד שתעבור הפרברית לנתניה או הבינעירונית לחיפה, שיצאו כמה דקות קודם מרכבת צפון (ארלוזורוב). עוד קטע שהוכפל לקראת הסוף היה בין החותרים לתחנת חוף הכרמל. כ-400 מטר דרומית לתל-ברוך היה (בעצם עד היום קיים) הסתעפות מסילתית. הפלג הראשי ממשיך דרומה (יותר נכון דרום מערב) לכוון תל-אביב ותחנות האיילון. הפלג המשני מתפצל בכ-90 מעלות שמאלה (מזרחה) ומגיע לתחנת בני-ברק. ישנה גם הסתעפות הפוכה, היוצאת צפונית ב-100 מטר לתחנת האוניברסיטה ופונה ימינה (גם כן מזרחה) לבני-ברק. על הסתעפות זו נוסעות הרכבות בקו ת"א-כ"ס_הוד-השרון. ממבט הציפור ההסתעפות הכפולה הזאת נראית כמו משולש של מסילות. צלע אחת היא תל-ברוך לת"א. צלע שניה זה תל-ברוך לבני-ברק וצלע שלישית היא ת"א לכוון בני-ברק. אגב, תחנת בני-ברק היא היום תחנה מודרנית וחדישה ונראית ככזאת. אולם עד לפני 5 שנים היא היתה במבנה בעל ארכיטקטורה של תחנה מנדטורית וחבל מאוד שהרסו את המבנה הזה ולא השאירו אותו (יכלו לבנות את התחנה כ-50 מ' הצידה וכך גם לבנות תחנה חדישה וגם להשאיר את המבנה ההיסטורי.
תא האיתות בתחנת בית-שמש...
גם אותו הרסו בצורה מבישה כפי שגדעו בתחנה זו עץ אקליפטוס בן 103 שנה... והנה המכתב שלי מאז... לכבוד מר ישראל גוטליב, ירושלים, 03.09.2002 בתשובה נא להזכיר: מסמך 3317/02 הממונה על המסחר והשימור "רכבת-ישראל", פקס. 03-6937419 תל-אביב שלום רב ! הנידון: כריתת עץ אקליפטוס בן 103 שנה בתחנת הרכבת המשודרגת בבית-שמש. בהמשך לשיחת הטלפון בינינו מיום 03.09.2002 הנני להודיעך כי אתמול יום שני 02.09.2002 בשעות הבוקר, נכרת העץ האמור ע"י קבלן גיזום במקום. בתור יו"ר חוג חובבי הרכבת בישראל, אני מבקש לבדוק באם כריתה זו נעשתה באישור גופי התכנון והשימור. בנוסף, אבקש ליידע אותי מה אתם מתכוונים לעשות בנידון. אני תקווה כי ניתן יהא להביא למקום עץ תחליפי באותו גודל מן הדרום. ניתן להוציא עץ אקליפטוס בזהירות עם השורשים מהאדמה ולהעתיקו בעזרת "מנופי-אבי" לכל יעד אחר. בנוסף, יש לבדוק הימצאותם של עצים עתיקים נוספים לאורך התוואי. ברשותי צילומים המתעדים את תהליך הכריתה. הנני ממתין לתשובתך, בברכת חג שמח ובתודה מראש, ד"ר אביתר רייטר, כתובת:XXXXXXXXXXXX ואתה חושב יענקלה יקירי שמישהו ברכבת התייחס למכתב זה? ואתה חושב יענקלה יקירי שמישהו בחברה להגנת הטבע עשה משהו ? ואתה חושב יענקלה יקירי שמישהו בארץ ישראל כאב את כאבי הנ"ל ? יוק לצערי. לילה טוב חביבלה, שלך, אביתר.
 

alantan

New member
ומה ענה מר גוטליב?!

תא האיתות בתחנת בית-שמש...
גם אותו הרסו בצורה מבישה כפי שגדעו בתחנה זו עץ אקליפטוס בן 103 שנה... והנה המכתב שלי מאז... לכבוד מר ישראל גוטליב, ירושלים, 03.09.2002 בתשובה נא להזכיר: מסמך 3317/02 הממונה על המסחר והשימור "רכבת-ישראל", פקס. 03-6937419 תל-אביב שלום רב ! הנידון: כריתת עץ אקליפטוס בן 103 שנה בתחנת הרכבת המשודרגת בבית-שמש. בהמשך לשיחת הטלפון בינינו מיום 03.09.2002 הנני להודיעך כי אתמול יום שני 02.09.2002 בשעות הבוקר, נכרת העץ האמור ע"י קבלן גיזום במקום. בתור יו"ר חוג חובבי הרכבת בישראל, אני מבקש לבדוק באם כריתה זו נעשתה באישור גופי התכנון והשימור. בנוסף, אבקש ליידע אותי מה אתם מתכוונים לעשות בנידון. אני תקווה כי ניתן יהא להביא למקום עץ תחליפי באותו גודל מן הדרום. ניתן להוציא עץ אקליפטוס בזהירות עם השורשים מהאדמה ולהעתיקו בעזרת "מנופי-אבי" לכל יעד אחר. בנוסף, יש לבדוק הימצאותם של עצים עתיקים נוספים לאורך התוואי. ברשותי צילומים המתעדים את תהליך הכריתה. הנני ממתין לתשובתך, בברכת חג שמח ובתודה מראש, ד"ר אביתר רייטר, כתובת:XXXXXXXXXXXX ואתה חושב יענקלה יקירי שמישהו ברכבת התייחס למכתב זה? ואתה חושב יענקלה יקירי שמישהו בחברה להגנת הטבע עשה משהו ? ואתה חושב יענקלה יקירי שמישהו בארץ ישראל כאב את כאבי הנ"ל ? יוק לצערי. לילה טוב חביבלה, שלך, אביתר.
ומה ענה מר גוטליב?!
 

omer landau

New member
מהו חוג חובבי הרכבות בישראל../images/Emo35.gif

תא האיתות בתחנת בית-שמש...
גם אותו הרסו בצורה מבישה כפי שגדעו בתחנה זו עץ אקליפטוס בן 103 שנה... והנה המכתב שלי מאז... לכבוד מר ישראל גוטליב, ירושלים, 03.09.2002 בתשובה נא להזכיר: מסמך 3317/02 הממונה על המסחר והשימור "רכבת-ישראל", פקס. 03-6937419 תל-אביב שלום רב ! הנידון: כריתת עץ אקליפטוס בן 103 שנה בתחנת הרכבת המשודרגת בבית-שמש. בהמשך לשיחת הטלפון בינינו מיום 03.09.2002 הנני להודיעך כי אתמול יום שני 02.09.2002 בשעות הבוקר, נכרת העץ האמור ע"י קבלן גיזום במקום. בתור יו"ר חוג חובבי הרכבת בישראל, אני מבקש לבדוק באם כריתה זו נעשתה באישור גופי התכנון והשימור. בנוסף, אבקש ליידע אותי מה אתם מתכוונים לעשות בנידון. אני תקווה כי ניתן יהא להביא למקום עץ תחליפי באותו גודל מן הדרום. ניתן להוציא עץ אקליפטוס בזהירות עם השורשים מהאדמה ולהעתיקו בעזרת "מנופי-אבי" לכל יעד אחר. בנוסף, יש לבדוק הימצאותם של עצים עתיקים נוספים לאורך התוואי. ברשותי צילומים המתעדים את תהליך הכריתה. הנני ממתין לתשובתך, בברכת חג שמח ובתודה מראש, ד"ר אביתר רייטר, כתובת:XXXXXXXXXXXX ואתה חושב יענקלה יקירי שמישהו ברכבת התייחס למכתב זה? ואתה חושב יענקלה יקירי שמישהו בחברה להגנת הטבע עשה משהו ? ואתה חושב יענקלה יקירי שמישהו בארץ ישראל כאב את כאבי הנ"ל ? יוק לצערי. לילה טוב חביבלה, שלך, אביתר.
מהו חוג חובבי הרכבות בישראל
 
זו הקבוצה שממנה נולדה עמותת

מהו חוג חובבי הרכבות בישראל
זו הקבוצה שממנה נולדה עמותת
פסים. אני מרכז את רשימות מירב החובבים בארץ ודואג להפגיש בין כאלה שיש להם עניין מסויים עם אחרים בעלי אותו עניין. יש לנו ברשימה 175 חובבי רכבת בישראל ואני מניח שיש עוד כמה עשרות לא רשומים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה