תחנת רכבת מזכרת בתיה, האמנם?

מצב
הנושא נעול.
מספר נוסעים לא בהכרח אומר משהו

משרתת או "משרתת" על כך מעידים מספרי הנוסעים שמפורסמים כאן
כל רבעון.
אמנם אין צורך שכל הרכבות הבינעירוניות יעצרו גם בחיפה מרכז וגם בבת גלים, אבל ההצדקה לקיום שתי התחנות הללו כתחנות לפחות לרכבות פרבריות מוכחת כל רבעון מחדש.
בכל מקרה יש סיכוי שבעתיד התחנות הללו יעברו שינוי, עם פיתוח העיר התחתית ואזור הנמל כפי שעיריית חיפה מתכננת.
מספר נוסעים לא בהכרח אומר משהו
אתה יכול גם לבנות 2 בתי חולים סמוכים, אז האם עצם העובדה שלשניהם יש פציינטים אומר משהו על הנחיצות של שניהם? לא..
הרי אם לא היו 2 כולם היו מתועלים לאותו אחד.
 
תחנות יבנה מוכיחות שתוספת תחנות מגדילה את הביקוש

מספר נוסעים לא בהכרח אומר משהו
אתה יכול גם לבנות 2 בתי חולים סמוכים, אז האם עצם העובדה שלשניהם יש פציינטים אומר משהו על הנחיצות של שניהם? לא..
הרי אם לא היו 2 כולם היו מתועלים לאותו אחד.
תחנות יבנה מוכיחות שתוספת תחנות מגדילה את הביקוש
בית חולים זה לא שירות שבדרך כלל משתמשים בו יומיום. תחנת רכבת משמשת לנסיעות יומיום וככל שהנגישות אליה יותר טובה ליותר אוכלוסיה כך הביקוש לשירות גדל.
אם לא היו שתי התחנות, אז חלק מהנוסעים לא היו משתמשים ברכבת, אלא ברכב פרטי או באוטובוס.
תחנות הוד השרון סוקולוב וכפר סבא נורדאו, תחנות לוד ורמלה, שתי תחנות באר שבע, תחנות נתניה ובית יהושע הן עוד דוגמאות לכך שריבוי תחנות באזורי ביקוש מגדיל את השימוש ברכבת.
חיפה היא עיר בסדר גודל כזה שמצדיק את הקיום של ארבע התחנות שיש בה.
ריבוי התחנות מקטין לא רק את השימוש הבינעירוני ברכבים פרטיים ובאוטובוסים אלא גם את השימוש העירוני.
למשל, אם יסגרו את תחנת בת גלים, חלק מהנוסעים מהקריות לבית חולים רמב"ם יעברו למטרונית ולא לתחנת רכבת חיפה מרכז.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה