תחנת רכבת מזכרת בתיה, האמנם?

מצב
הנושא נעול.

D 0 A

New member
תחנת רכבת מזכרת בתיה, האמנם?

תחנת רכבת מזכרת בתיה, האמנם?
בתקופה האחרונה נתקלתי בכתבה על הקמת תחנת רכבת במזכרת בתיה.
כמו כן ראש המועצה פרסם בפייסבוק שלו את התמונה המצורפת.

עלו לי מספר שאלות:
1. לא זכור לי בתוכנית החומש שהוזכרה תחנה כזו, האם מדובר במציאות או רק בהבטחות של פולטיקאים? למישהו יש עוד מידע?
2. בכתבה רשום שהעבודות יתחילו ב 11/15 ואילו במה שפרסם ראש המועצה (תוכנית של הרכבת) הפתיחה היא ב 1/2016, אני מניח שיש כאן טעות בתאריך.
3. אילו רכבות יעצרו בתחנה, האם נראה רכבות ישירות ת"א באר שבע, ורכבות מאספות שעוצרות בכל תחנות הביניים, מה התדירות המשוערת?
4. האם לדעתכם הקו ישמש גם את תושבי רחובות שצריכים להגיע לבאר שבע, או שהם יעדיפו לעלות בתחנת רחובות ולהחליף בלוד.

 

סנוי

New member
די נשמע כמו הבטחות של פוליטיקאים...


תחנת רכבת מזכרת בתיה, האמנם?
בתקופה האחרונה נתקלתי בכתבה על הקמת תחנת רכבת במזכרת בתיה.
כמו כן ראש המועצה פרסם בפייסבוק שלו את התמונה המצורפת.

עלו לי מספר שאלות:
1. לא זכור לי בתוכנית החומש שהוזכרה תחנה כזו, האם מדובר במציאות או רק בהבטחות של פולטיקאים? למישהו יש עוד מידע?
2. בכתבה רשום שהעבודות יתחילו ב 11/15 ואילו במה שפרסם ראש המועצה (תוכנית של הרכבת) הפתיחה היא ב 1/2016, אני מניח שיש כאן טעות בתאריך.
3. אילו רכבות יעצרו בתחנה, האם נראה רכבות ישירות ת"א באר שבע, ורכבות מאספות שעוצרות בכל תחנות הביניים, מה התדירות המשוערת?
4. האם לדעתכם הקו ישמש גם את תושבי רחובות שצריכים להגיע לבאר שבע, או שהם יעדיפו לעלות בתחנת רחובות ולהחליף בלוד.
די נשמע כמו הבטחות של פוליטיקאים...

אני גר ביהוד. בערך לפני שנתיים, עוד לפני הבחירות לראשות העיר, הייתי מקבל הביתה כל כמה חודשים ברושורים של העירייה שמספרים על פיתוח העיר. (וייתכן, בתקווה להטמיע בדעת הקהל שראש העיר משקיע בעיר)
באחד הברושורים סופר על מגעים לבניית תחנת רכבת בפאתי יהוד (חחחח) עם שלוחה שתגיע מהמסילה המזרחית. (שעוברת למען האמת כמה קילומטרים מהעיר) כמובן ששום דבר מזה לא מגובה בתכניות, אם מתמ"א ואם מתת"לים למיניהם. אז... כנראה שזה המצב גם במזכרת בתיה. מקווה שאני טועה... אני מעודד הקמת תחנות רכבת חדשות!
 

Ccyclist

Well-known member
מוזר כי המפה נראית מקצועית - ייצוג נכון של מס' המסילות.

תחנת רכבת מזכרת בתיה, האמנם?
בתקופה האחרונה נתקלתי בכתבה על הקמת תחנת רכבת במזכרת בתיה.
כמו כן ראש המועצה פרסם בפייסבוק שלו את התמונה המצורפת.

עלו לי מספר שאלות:
1. לא זכור לי בתוכנית החומש שהוזכרה תחנה כזו, האם מדובר במציאות או רק בהבטחות של פולטיקאים? למישהו יש עוד מידע?
2. בכתבה רשום שהעבודות יתחילו ב 11/15 ואילו במה שפרסם ראש המועצה (תוכנית של הרכבת) הפתיחה היא ב 1/2016, אני מניח שיש כאן טעות בתאריך.
3. אילו רכבות יעצרו בתחנה, האם נראה רכבות ישירות ת"א באר שבע, ורכבות מאספות שעוצרות בכל תחנות הביניים, מה התדירות המשוערת?
4. האם לדעתכם הקו ישמש גם את תושבי רחובות שצריכים להגיע לבאר שבע, או שהם יעדיפו לעלות בתחנת רחובות ולהחליף בלוד.
מוזר כי המפה נראית מקצועית - ייצוג נכון של מס' המסילות.
על תתנת כפר מנחם שמענו בפורום בפרוייקט ההכפלה של המסילה לבאר-שבע, אבל על תחנה במזכרת בתיה אינני יכול להגיד ששמעתי.
&nbsp
המפה שבתמונה מראה בצורה נכונה את מספר המסילות בקווים השונים עד לרמה של פירוט מספר המסילות באיילון. לדעתי זו מפה מאד טכנית / מקצועית ויהיה מעניין לראות את המפה המלאה כולל הקווים החדשים בצפון. כמו כן - הריווח בין התחנות בקו לבאר שבע נראה כאילו התחנה במזכרת בתיה היא חלק מהדיאגרמה ולא תוספת ברמה של סימון לא שייך על גבי מפה קיימת.
 

סנוי

New member
מה שכן, מדובר בשרטוט יפה אבל כנראה שישן.

מוזר כי המפה נראית מקצועית - ייצוג נכון של מס' המסילות.
על תתנת כפר מנחם שמענו בפורום בפרוייקט ההכפלה של המסילה לבאר-שבע, אבל על תחנה במזכרת בתיה אינני יכול להגיד ששמעתי.
&nbsp
המפה שבתמונה מראה בצורה נכונה את מספר המסילות בקווים השונים עד לרמה של פירוט מספר המסילות באיילון. לדעתי זו מפה מאד טכנית / מקצועית ויהיה מעניין לראות את המפה המלאה כולל הקווים החדשים בצפון. כמו כן - הריווח בין התחנות בקו לבאר שבע נראה כאילו התחנה במזכרת בתיה היא חלק מהדיאגרמה ולא תוספת ברמה של סימון לא שייך על גבי מפה קיימת.
מה שכן, מדובר בשרטוט יפה אבל כנראה שישן.
אפשר לראות לפי התאריכים שמוצגים לצד קטעי מסילה חדשים שמדובר במשהו ישן, עם הערכות אופטימיות בחלקן. (לדוגמא, 12/14 בקטע שדרות-נתיבות)
 
המפה לא מדויקת בהקשר של המסילה המזרחית

מוזר כי המפה נראית מקצועית - ייצוג נכון של מס' המסילות.
על תתנת כפר מנחם שמענו בפורום בפרוייקט ההכפלה של המסילה לבאר-שבע, אבל על תחנה במזכרת בתיה אינני יכול להגיד ששמעתי.
&nbsp
המפה שבתמונה מראה בצורה נכונה את מספר המסילות בקווים השונים עד לרמה של פירוט מספר המסילות באיילון. לדעתי זו מפה מאד טכנית / מקצועית ויהיה מעניין לראות את המפה המלאה כולל הקווים החדשים בצפון. כמו כן - הריווח בין התחנות בקו לבאר שבע נראה כאילו התחנה במזכרת בתיה היא חלק מהדיאגרמה ולא תוספת ברמה של סימון לא שייך על גבי מפה קיימת.
המפה לא מדויקת בהקשר של המסילה המזרחית
הפיצול למסילה המזרחית לא מתבצע בתחנת רמלה (אין זוג מסילות נפרדות בין רמלה ללוד שמתחבר למסילה המזרחית) אלא צפונית לתחנת לוד.
וכמובן שהמסילה המזרחית בין לוד לראש העין ותחנת ראש העין דרום אינן פעילות לרכבות נוסעים בשירות.

גם אין קשת כפולה בין מסילת הירקון למסילת החוף.
 

טשאפק 2

New member
חיפוש בפורום מעלה כמה הודעות בעניין

תחנת רכבת מזכרת בתיה, האמנם?
בתקופה האחרונה נתקלתי בכתבה על הקמת תחנת רכבת במזכרת בתיה.
כמו כן ראש המועצה פרסם בפייסבוק שלו את התמונה המצורפת.

עלו לי מספר שאלות:
1. לא זכור לי בתוכנית החומש שהוזכרה תחנה כזו, האם מדובר במציאות או רק בהבטחות של פולטיקאים? למישהו יש עוד מידע?
2. בכתבה רשום שהעבודות יתחילו ב 11/15 ואילו במה שפרסם ראש המועצה (תוכנית של הרכבת) הפתיחה היא ב 1/2016, אני מניח שיש כאן טעות בתאריך.
3. אילו רכבות יעצרו בתחנה, האם נראה רכבות ישירות ת"א באר שבע, ורכבות מאספות שעוצרות בכל תחנות הביניים, מה התדירות המשוערת?
4. האם לדעתכם הקו ישמש גם את תושבי רחובות שצריכים להגיע לבאר שבע, או שהם יעדיפו לעלות בתחנת רחובות ולהחליף בלוד.
חיפוש בפורום מעלה כמה הודעות בעניין
אושרו תוכניות לתחנת רכבת במזכרת בתיה. למיטב ידיעתי (לא מומחה) זה בשלבים ראשוניים, בניגוד לתחנה בכפר מנחם שאכן צפויה להתממש בעתיד הנראה לעין. (אע"פ שדווקא מזכרת בתיה היא מיקום יותר הגיוני).
 
באמת בונים תחנה בין נתניה לבית יהושוע?!

תחנת רכבת מזכרת בתיה, האמנם?
בתקופה האחרונה נתקלתי בכתבה על הקמת תחנת רכבת במזכרת בתיה.
כמו כן ראש המועצה פרסם בפייסבוק שלו את התמונה המצורפת.

עלו לי מספר שאלות:
1. לא זכור לי בתוכנית החומש שהוזכרה תחנה כזו, האם מדובר במציאות או רק בהבטחות של פולטיקאים? למישהו יש עוד מידע?
2. בכתבה רשום שהעבודות יתחילו ב 11/15 ואילו במה שפרסם ראש המועצה (תוכנית של הרכבת) הפתיחה היא ב 1/2016, אני מניח שיש כאן טעות בתאריך.
3. אילו רכבות יעצרו בתחנה, האם נראה רכבות ישירות ת"א באר שבע, ורכבות מאספות שעוצרות בכל תחנות הביניים, מה התדירות המשוערת?
4. האם לדעתכם הקו ישמש גם את תושבי רחובות שצריכים להגיע לבאר שבע, או שהם יעדיפו לעלות בתחנת רחובות ולהחליף בלוד.
באמת בונים תחנה בין נתניה לבית יהושוע?!
התחנות האלה במרחק של רבע ס"מ אחד מהשני בשביל מה צריך עוד תחנה בינהם
 
ראשת עיריית נתניה (שמקושרת היטב בתוך הליכוד) לחצה להקים תחנת

באמת בונים תחנה בין נתניה לבית יהושוע?!
התחנות האלה במרחק של רבע ס"מ אחד מהשני בשביל מה צריך עוד תחנה בינהם
ראשת עיריית נתניה (שמקושרת היטב בתוך הליכוד) לחצה להקים תחנת
רכבת בסמוך לאזור התעשיה ספיר. לחצה וקיבלה.
עקרונית יש הרבה יתרונות לתחנה כזו, אבל המיקום המדויק שלה לא אופטימלי. היה עדיף למקם אותה קצת יותר צפונה כך שתהיה קרובה גם לאצטדיון ולקרית השרון ואז היא גם הייתה פחות קרובה לתחנת בית יהושע.
 

nOnAmE134

New member
את תחנת בית יהושע הולכים להרוס בסוף, לא?

ראשת עיריית נתניה (שמקושרת היטב בתוך הליכוד) לחצה להקים תחנת
רכבת בסמוך לאזור התעשיה ספיר. לחצה וקיבלה.
עקרונית יש הרבה יתרונות לתחנה כזו, אבל המיקום המדויק שלה לא אופטימלי. היה עדיף למקם אותה קצת יותר צפונה כך שתהיה קרובה גם לאצטדיון ולקרית השרון ואז היא גם הייתה פחות קרובה לתחנת בית יהושע.
את תחנת בית יהושע הולכים להרוס בסוף, לא?
 
בעולם מתוקן

את תחנת בית יהושע הולכים להרוס בסוף, לא?
בעולם מתוקן
תחנת ספיר היתה צריכה להחליף לחלוטין את תחנת בית יהושע

בעולם לא מתוקן, לא ניתן כמעט לבטל תחנה קיימת, כך שהן יתקיימו זו לצד זו והרכבות יעצרו לסירוגין בשתיהן, מה שיביא לתדירות נמוכה יותר ובסופו של דבר לרשת פחות טובה.

באותה מידה, אישור תחנת מזכרת בתיה מבטלת את הצורך בתחנת כפר מנחם, אבל זה לא יקרה. שתיהן יקומו.
 
ברשת פרברית מחושמלת גם תחנות במרחק קרוב שימושיות.

בעולם מתוקן
תחנת ספיר היתה צריכה להחליף לחלוטין את תחנת בית יהושע

בעולם לא מתוקן, לא ניתן כמעט לבטל תחנה קיימת, כך שהן יתקיימו זו לצד זו והרכבות יעצרו לסירוגין בשתיהן, מה שיביא לתדירות נמוכה יותר ובסופו של דבר לרשת פחות טובה.

באותה מידה, אישור תחנת מזכרת בתיה מבטלת את הצורך בתחנת כפר מנחם, אבל זה לא יקרה. שתיהן יקומו.
ברשת פרברית מחושמלת גם תחנות במרחק קרוב שימושיות.
ראה הקו לראשון מערב למשל שאף לפני החשמול יש בו הרבה נוסעים.
חוץ מזה חלק מהתחנות יעברו בידול (לדוגמא אחת מהן לנוסעים ברכב עם מגרש חניה גדול והשנייה שקרובה להולכי רגל ונוחה יותר בתח"ץ)
 
בקו של חולון בת ים יש לפחות שתי תחנות מיותרות

ברשת פרברית מחושמלת גם תחנות במרחק קרוב שימושיות.
ראה הקו לראשון מערב למשל שאף לפני החשמול יש בו הרבה נוסעים.
חוץ מזה חלק מהתחנות יעברו בידול (לדוגמא אחת מהן לנוסעים ברכב עם מגרש חניה גדול והשנייה שקרובה להולכי רגל ונוחה יותר בתח"ץ)
בקו של חולון בת ים יש לפחות שתי תחנות מיותרות
 

nOnAmE134

New member
זה כמו חולון, בת ים ורעננה – התחנות די צמודות, מה המטרה פה?

בעולם מתוקן
תחנת ספיר היתה צריכה להחליף לחלוטין את תחנת בית יהושע

בעולם לא מתוקן, לא ניתן כמעט לבטל תחנה קיימת, כך שהן יתקיימו זו לצד זו והרכבות יעצרו לסירוגין בשתיהן, מה שיביא לתדירות נמוכה יותר ובסופו של דבר לרשת פחות טובה.

באותה מידה, אישור תחנת מזכרת בתיה מבטלת את הצורך בתחנת כפר מנחם, אבל זה לא יקרה. שתיהן יקומו.
זה כמו חולון, בת ים ורעננה – התחנות די צמודות, מה המטרה פה?
 
בקווים פרבריים טוב שיש תחנות בצפיפות גבוהה

זה כמו חולון, בת ים ורעננה – התחנות די צמודות, מה המטרה פה?
בקווים פרבריים טוב שיש תחנות בצפיפות גבוהה
כך הקווים משרתים יותר אוכלוסיה ויותר יעדים ובצורה טובה יותר.
אתה מסתכל אולי על תוספת הזמן הזעירה שמוסיפה עצירה בכל תחנה נוספת, אבל מצד שני נחסך זמן הגעה לתחנה וזמן פיזור מהתחנה.
 

טשאפק 2

New member
בחולון ובת ים צפיפות האוכלוסייה גבוהה מאד

זה כמו חולון, בת ים ורעננה – התחנות די צמודות, מה המטרה פה?
בחולון ובת ים צפיפות האוכלוסייה גבוהה מאד
בטווח הליכה מתחנה כמו יוספטל (בגבול בת ים - חולון) חיים, אני מניח, יותר אנשים מאשר בטווח נסיעה לא קצרה מתחנת כפר מנחם המתוכננת.
 

oshlick1

New member
תחנת ספיר ותחנת בית יהושע משרתות שני קהלים שונים לגמרי

בעולם מתוקן
תחנת ספיר היתה צריכה להחליף לחלוטין את תחנת בית יהושע

בעולם לא מתוקן, לא ניתן כמעט לבטל תחנה קיימת, כך שהן יתקיימו זו לצד זו והרכבות יעצרו לסירוגין בשתיהן, מה שיביא לתדירות נמוכה יותר ובסופו של דבר לרשת פחות טובה.

באותה מידה, אישור תחנת מזכרת בתיה מבטלת את הצורך בתחנת כפר מנחם, אבל זה לא יקרה. שתיהן יקומו.
תחנת ספיר ותחנת בית יהושע משרתות שני קהלים שונים לגמרי
תחנת ספיר תשרת את עובדי א''ת ספיר.
תחנת בית יהושע משרתת את תושבי בית יהושע ומושבי כביש 553.
&nbsp
אם היו ממקמים את תחנת ספיר צפונה יותר היא הייתה הופכת פחות אטרקטיבית לעובדי אזור התעשיה, שבמיקום המתוכנן שלה אפשר ללכת ממנה ברגל כמעט לכל נקודה באזור התעשיה הזה.
 
תחנת בית יהושע משרתת גם את קדימה וצורן

תחנת ספיר ותחנת בית יהושע משרתות שני קהלים שונים לגמרי
תחנת ספיר תשרת את עובדי א''ת ספיר.
תחנת בית יהושע משרתת את תושבי בית יהושע ומושבי כביש 553.
&nbsp
אם היו ממקמים את תחנת ספיר צפונה יותר היא הייתה הופכת פחות אטרקטיבית לעובדי אזור התעשיה, שבמיקום המתוכנן שלה אפשר ללכת ממנה ברגל כמעט לכל נקודה באזור התעשיה הזה.
תחנת בית יהושע משרתת גם את קדימה וצורן
מיקום צפוני יותר לתחנת ספיר היה מקטין במעט את האטרקטיביות לעובדי אזור התעשיה ומגדיל את האטרקטיביות לתושבי מזרח נתניה.
 
"משרתת"

תחנת ספיר ותחנת בית יהושע משרתות שני קהלים שונים לגמרי
תחנת ספיר תשרת את עובדי א''ת ספיר.
תחנת בית יהושע משרתת את תושבי בית יהושע ומושבי כביש 553.
&nbsp
אם היו ממקמים את תחנת ספיר צפונה יותר היא הייתה הופכת פחות אטרקטיבית לעובדי אזור התעשיה, שבמיקום המתוכנן שלה אפשר ללכת ממנה ברגל כמעט לכל נקודה באזור התעשיה הזה.
"משרתת"
זה בערך כמו תחנת בת גלים ותחנת חיפה מרכז.
חיפה יכלה להסתדר גם רק עם אחת מהן. אין שם באמת יתרון ב-2 התחנות.
 
משרתת או "משרתת" על כך מעידים מספרי הנוסעים שמפורסמים כאן

"משרתת"
זה בערך כמו תחנת בת גלים ותחנת חיפה מרכז.
חיפה יכלה להסתדר גם רק עם אחת מהן. אין שם באמת יתרון ב-2 התחנות.
משרתת או "משרתת" על כך מעידים מספרי הנוסעים שמפורסמים כאן
כל רבעון.
אמנם אין צורך שכל הרכבות הבינעירוניות יעצרו גם בחיפה מרכז וגם בבת גלים, אבל ההצדקה לקיום שתי התחנות הללו כתחנות לפחות לרכבות פרבריות מוכחת כל רבעון מחדש.
בכל מקרה יש סיכוי שבעתיד התחנות הללו יעברו שינוי, עם פיתוח העיר התחתית ואזור הנמל כפי שעיריית חיפה מתכננת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה