תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
ובנוסף...

כביש ורכבת יחד חוסכים שימושי קרקע
וכך יוצרים שרוול תחבורתי. מה שנאמר כאן על כך שהנהגים יעדיפו רכב פרטי בגלל שהמסילה צמודה לכביש, זה פשוט עלבון לאינטליגנציה. אתם באמת חושבים שאלה הנוסעים בכביש לאורך האיילון או בכלל במסילה מחיפה לת"א שבחלקה היא ליד הכביש, עושים זאת כי הרכבת על יד? רכבת משני צידי כביש היא השימוש הכי יעיל בקרקע היקרה שלנו. זה חוסך תכניות מתאר כי השרוול התחבורתי כבר מופקע ובכלל, שניים במחיר של אחד תמיד טוב בארץ דלה בקרקעות פתוחות כמו שלנו.
ובנוסף...
מיקום תחנות רכבת ליד צירים חשובים מאפשר הקמה יעילה של מרכזי תחבורה שינקזו קווי אוטובוס בינעירוניים מהירים שינועו לאורך הדרך המהירה ורכבות בינעירוניות למקום אחד מרכזי בו יוכלו לעבור הנוסעים מקווים מזינים או לקווים מפזרים מקומיים. על ידי הקמת הציר בתוך תוואי הכביש, ניתן להקים מרכזי תחבורה משולבים. דוגמאות לכך היא מה שקרה ברכבת מרכז ומה שיקרה בעתיד בראשל"צ מערב. אגב, בד"כ מדובר בכביש משני צידי הרכבת, לא להיפך! אבל הבנתי שלכך התכוונת.
 
התכוונתי לכביש משני צידי המסילה

ובנוסף...
מיקום תחנות רכבת ליד צירים חשובים מאפשר הקמה יעילה של מרכזי תחבורה שינקזו קווי אוטובוס בינעירוניים מהירים שינועו לאורך הדרך המהירה ורכבות בינעירוניות למקום אחד מרכזי בו יוכלו לעבור הנוסעים מקווים מזינים או לקווים מפזרים מקומיים. על ידי הקמת הציר בתוך תוואי הכביש, ניתן להקים מרכזי תחבורה משולבים. דוגמאות לכך היא מה שקרה ברכבת מרכז ומה שיקרה בעתיד בראשל"צ מערב. אגב, בד"כ מדובר בכביש משני צידי הרכבת, לא להיפך! אבל הבנתי שלכך התכוונת.
התכוונתי לכביש משני צידי המסילה
אכן
 

יהוושע

New member
מסכים בהחלט . כך צריך היה לעשות גם

כביש ורכבת יחד חוסכים שימושי קרקע
וכך יוצרים שרוול תחבורתי. מה שנאמר כאן על כך שהנהגים יעדיפו רכב פרטי בגלל שהמסילה צמודה לכביש, זה פשוט עלבון לאינטליגנציה. אתם באמת חושבים שאלה הנוסעים בכביש לאורך האיילון או בכלל במסילה מחיפה לת"א שבחלקה היא ליד הכביש, עושים זאת כי הרכבת על יד? רכבת משני צידי כביש היא השימוש הכי יעיל בקרקע היקרה שלנו. זה חוסך תכניות מתאר כי השרוול התחבורתי כבר מופקע ובכלל, שניים במחיר של אחד תמיד טוב בארץ דלה בקרקעות פתוחות כמו שלנו.
מסכים בהחלט . כך צריך היה לעשות גם
עם ( או במקום ) תוואי חוצה ישראל .
 

איליה.

New member
../images/Emo45.gif

כביש ורכבת יחד חוסכים שימושי קרקע
וכך יוצרים שרוול תחבורתי. מה שנאמר כאן על כך שהנהגים יעדיפו רכב פרטי בגלל שהמסילה צמודה לכביש, זה פשוט עלבון לאינטליגנציה. אתם באמת חושבים שאלה הנוסעים בכביש לאורך האיילון או בכלל במסילה מחיפה לת"א שבחלקה היא ליד הכביש, עושים זאת כי הרכבת על יד? רכבת משני צידי כביש היא השימוש הכי יעיל בקרקע היקרה שלנו. זה חוסך תכניות מתאר כי השרוול התחבורתי כבר מופקע ובכלל, שניים במחיר של אחד תמיד טוב בארץ דלה בקרקעות פתוחות כמו שלנו.

אני ממש מתפלא על כל הדיון הזה. סוף סוף מישהו שאומר דברי טעם.
 

איליה.

New member
להפחית את כמות הכבישים היא מטרה???

צודק בהחלט-למרות שכביש זה...
למרות שכביש 531 ימנע פקקים בתוך כפר סבא עצמה כי כיום יש הרבה פקקים בגלל שאנשים נוסעים ממקום למקום דרך כפר סבא וכביש 531 יהיה קיצור לא?? אבל אני בהחלט מסכים שזאת שטות לסלול כבישים בצמוד למסילות ברזל כי זה די מנוגד למטרה לא!?!? ?(להפחית את כמות הכבישים) ומשהו די מוזר שכתבתי קודם נדמה שכביש 351 יעבור על הכניסה של תחנת הרכבת כי לפני שהרכבת עוצרת אז רואים כל מיני עבודות סלילה בצמוד לתחנת הרכבת רק רכבת!!!
להפחית את כמות הכבישים היא מטרה???
חשבתי שהמטרה היא לשפר את הנגישות ודרכי התחבורה.
 

איליה.

New member
אני מאד לא מסכים.

בארץ לא הבינו מה זה "רכבת פרברים"!
מה קורה פה? גם את מסילת כ"ס רעננה שפיים צריך להקיף בכביש (בדומה לנתיבי איילון)? אם ימשיכו לסלול כבישים מהירים ליד מסילות, והרי זה מוריד את התועלת של הרכבת, כלומר, אנשים פשוט יעדיפו את הרכב הפרטי מאשר לנסוע ברכבת בשעות שאינן שעות העומס, תוריד את תדירות הרכבת בשעות אלה, ובסופו של דבר הרכבת תפעל רק בשעות 07:00-09:00 וב-16:00-18:00! המסורת הישראלית לסלול כבישים מהירים לאורך מסילות ברזל לא מוצא חן בעיני, תראו לי מקום אחר בעולם עם מסילת ברזל באמצע כביש בינעירוני! רכבת פרברים בונים בסמוך (ובלשון מחמיר - בצמוד!!!) לשכונות מגורים ומקומות עבודה ולא באמצע כביש! מקוה שישנו את התוואי המתוכנן בין תחנת נורדאו לבין קו החוף ויוסט אל תוך מרכזי הערים כפר סבא ורעננה, זה אולי נשמע לכם בלתי אפשרי, אבל אני חושב שניתן להכין תוך 5 שנים תוואי שקוע למסילה כפולה באמצע רחוב וייצמן בכ"ס וברחוב אחוזה ברעננה (קרונוע המונע בחשמל לא רועש יותר מרכבת קלה) וכך הציבור יגלה את היתרון - כניסה ויציאה מהיר יותר ברכבת מהערים הללו מאשר להגיע ברכב הפרטי ממרכז העיר אל כביש 531! (ואם תקראו עוד פעם את הנ"ל תבינו שאני לא מתכוון שיאכפו ממש לציבור להשתמש ברכב הפרטי ולעצור את כביש 531, אלא, לעודד את הציבור להעדיף להגיע מדלת אל דלת בתח"צ!)
אני מאד לא מסכים.
אי אפשר לסלול את קו הרכבת באמצע כפר סבא או רעננה, כי פשוט אין מקום. כשתכננו את הערים האלה, אף אחד לא חשב על להקדיש רצועה פנויה לקו רכבת עתידי, והיום יהיה צורך להרוס מאות בנייני מגורים כדי להעביר מסילה כזאת. המסילה כפר סבא-רעננה-הרצליה עוברת בסמוך לשכונת מגורים, ואי אפשר להעביר אותה עוד יותר קרוב. מה רע בכביש? הרחובות הראשיים של רעננה וכפר סבא פקוקים. אתה רוצה להקפיא את כל הכבישים המתוכננים במדינת ישראל?
 

david80

Member
אבל מאז שפתחו את קטע גלילות-הרצליה

אני מאד לא מסכים.
אי אפשר לסלול את קו הרכבת באמצע כפר סבא או רעננה, כי פשוט אין מקום. כשתכננו את הערים האלה, אף אחד לא חשב על להקדיש רצועה פנויה לקו רכבת עתידי, והיום יהיה צורך להרוס מאות בנייני מגורים כדי להעביר מסילה כזאת. המסילה כפר סבא-רעננה-הרצליה עוברת בסמוך לשכונת מגורים, ואי אפשר להעביר אותה עוד יותר קרוב. מה רע בכביש? הרחובות הראשיים של רעננה וכפר סבא פקוקים. אתה רוצה להקפיא את כל הכבישים המתוכננים במדינת ישראל?
אבל מאז שפתחו את קטע גלילות-הרצליה
של נתיבי איילון, סובלים היוצאים מרעננה לכיוון הרצליה מגודש תנועה, ולא פעם יצא לי בגלל זה לאחר את הרכבת מתחנת הרצליה! מה רע בכביש?! מה דעתך לשפוך את אותם תקציבים לשיפור הכבישים הקיימים (למשל: הקמת מחלפים בכביש 4), ולסלילת רשת שבילי אופניים לאורכה ולרוחבה של איזור השרון וגוש דן (מה שיקל גם על גודש התנועה בדרך לתחנות הרכבת)? או כביש או רכבת, אם הרכבת תעבור דרומית לרעננה והרצליה, אז למה שלא ייסללו את כביש 531 צפונית לכ"ס ורעננה? הצפונים יוכלו כך להגיע מהר יותר ברכב או באוטובוס לתחנת הרכבת העתיד לקום בשפיים!
 

איליה.

New member
כבר יש כביש מצפון לכ"ס-רעננה.

אבל מאז שפתחו את קטע גלילות-הרצליה
של נתיבי איילון, סובלים היוצאים מרעננה לכיוון הרצליה מגודש תנועה, ולא פעם יצא לי בגלל זה לאחר את הרכבת מתחנת הרצליה! מה רע בכביש?! מה דעתך לשפוך את אותם תקציבים לשיפור הכבישים הקיימים (למשל: הקמת מחלפים בכביש 4), ולסלילת רשת שבילי אופניים לאורכה ולרוחבה של איזור השרון וגוש דן (מה שיקל גם על גודש התנועה בדרך לתחנות הרכבת)? או כביש או רכבת, אם הרכבת תעבור דרומית לרעננה והרצליה, אז למה שלא ייסללו את כביש 531 צפונית לכ"ס ורעננה? הצפונים יוכלו כך להגיע מהר יותר ברכב או באוטובוס לתחנת הרכבת העתיד לקום בשפיים!
כבר יש כביש מצפון לכ"ס-רעננה.
הוא נקרא בן יהודה בכ"ס ווייצמן ברעננה. בעתיד הוא יוארך מערבה לכיוון נתיבי איילון וכביש 2 ויתחבר אליהם ברשפון. כמו שהצעת, הכביש הזה יקל על הגישה לקו החוף של הרכבת. זה לא נוגד סלילת כביש נוסף מדרום לרעננה וכפר סבא. אתה מדבר על כביש כדבר רע שמנוגד לפיתוח הרכבת, ולדעתי יש לך כאן טעות בסיסית. הסיבה שהיוצאים מרעננה להרצליה סובלים מגודש תנועה היא לא בגלל שיש יותר מדי כבישים, אלא בגלל שיש מעט מדי כבישים! הרי זה לא הגיוני שהגדלת כמות הכבישים תיצור גודש תנועה.
 

איליה.

New member
אגב הגודש מרעננה להרצליה שהזכרת

כבר יש כביש מצפון לכ"ס-רעננה.
הוא נקרא בן יהודה בכ"ס ווייצמן ברעננה. בעתיד הוא יוארך מערבה לכיוון נתיבי איילון וכביש 2 ויתחבר אליהם ברשפון. כמו שהצעת, הכביש הזה יקל על הגישה לקו החוף של הרכבת. זה לא נוגד סלילת כביש נוסף מדרום לרעננה וכפר סבא. אתה מדבר על כביש כדבר רע שמנוגד לפיתוח הרכבת, ולדעתי יש לך כאן טעות בסיסית. הסיבה שהיוצאים מרעננה להרצליה סובלים מגודש תנועה היא לא בגלל שיש יותר מדי כבישים, אלא בגלל שיש מעט מדי כבישים! הרי זה לא הגיוני שהגדלת כמות הכבישים תיצור גודש תנועה.
אגב הגודש מרעננה להרצליה שהזכרת
כביש 531 יקל עליו, וגם הארכת רחוב ויצמן מערבה תקל עליו.
 

omer landau

New member
יכול להיות....אבל.....

כבר יש כביש מצפון לכ"ס-רעננה.
הוא נקרא בן יהודה בכ"ס ווייצמן ברעננה. בעתיד הוא יוארך מערבה לכיוון נתיבי איילון וכביש 2 ויתחבר אליהם ברשפון. כמו שהצעת, הכביש הזה יקל על הגישה לקו החוף של הרכבת. זה לא נוגד סלילת כביש נוסף מדרום לרעננה וכפר סבא. אתה מדבר על כביש כדבר רע שמנוגד לפיתוח הרכבת, ולדעתי יש לך כאן טעות בסיסית. הסיבה שהיוצאים מרעננה להרצליה סובלים מגודש תנועה היא לא בגלל שיש יותר מדי כבישים, אלא בגלל שיש מעט מדי כבישים! הרי זה לא הגיוני שהגדלת כמות הכבישים תיצור גודש תנועה.
יכול להיות....אבל.....
אני גר במרחק של מאה מטר מכביש בן יהודה בכפר סבא ואני תמיד הולך שם עם הכלב הכביש הזה הוא קצת בעייתי כי בסופו אז הוא הופך להיות כביש רגיל ולא רחב כל כך ועובר בתוך שכונת מגורים יש כמה מקומות בכביש זה שבשעות מסוימות(בוקר-ערב) יש פקקי תנועה ענקיים לכייוון רעננה (ואין לי מושג מה קורה ברעננה) כביש 531 הוא ממש יקל על הפקקים בתוך העיר ויסעו בו אלה הגרים בכפר סבא ואלה שחוצים את כפר סבא דרך רחוב ויצמן או בן יהודה מה שיקל מאוד על הפקקים לפי דעתי אני מקווה מאוד שיסיימו לסלול את מסילת הרכבת כמה שיותר מהר כי לדעתי היא הפתרון הכי טוב
 

david80

Member
תקראו בבקשה עוד פעם את ההודעה:

יכול להיות....אבל.....
אני גר במרחק של מאה מטר מכביש בן יהודה בכפר סבא ואני תמיד הולך שם עם הכלב הכביש הזה הוא קצת בעייתי כי בסופו אז הוא הופך להיות כביש רגיל ולא רחב כל כך ועובר בתוך שכונת מגורים יש כמה מקומות בכביש זה שבשעות מסוימות(בוקר-ערב) יש פקקי תנועה ענקיים לכייוון רעננה (ואין לי מושג מה קורה ברעננה) כביש 531 הוא ממש יקל על הפקקים בתוך העיר ויסעו בו אלה הגרים בכפר סבא ואלה שחוצים את כפר סבא דרך רחוב ויצמן או בן יהודה מה שיקל מאוד על הפקקים לפי דעתי אני מקווה מאוד שיסיימו לסלול את מסילת הרכבת כמה שיותר מהר כי לדעתי היא הפתרון הכי טוב
תקראו בבקשה עוד פעם את ההודעה:
"בישראל לא הבינו מה זה רכבת פרברים" שכתבתי לעיל - אני לא נגד כבישים (רק שמספר הרכבים למשפחה בישראל עלול להיות בעתיד כמספר הטלפונים הסלולריים כיום, וגודש התנועה תחזור)! לעומת זאת, מסילת ברזל בתוך כביש מהיר/בינעירוני זה כמו "לחם בפיתה...
"
 

omer landau

New member
אני הבנתי אותך וגם לי אין דבר נגד..

תקראו בבקשה עוד פעם את ההודעה:
"בישראל לא הבינו מה זה רכבת פרברים" שכתבתי לעיל - אני לא נגד כבישים (רק שמספר הרכבים למשפחה בישראל עלול להיות בעתיד כמספר הטלפונים הסלולריים כיום, וגודש התנועה תחזור)! לעומת זאת, מסילת ברזל בתוך כביש מהיר/בינעירוני זה כמו "לחם בפיתה...
"
אני הבנתי אותך וגם לי אין דבר נגד..
כבישים
 

איליה.

New member
גם אני הבנתי אותך כבר אז.

תקראו בבקשה עוד פעם את ההודעה:
"בישראל לא הבינו מה זה רכבת פרברים" שכתבתי לעיל - אני לא נגד כבישים (רק שמספר הרכבים למשפחה בישראל עלול להיות בעתיד כמספר הטלפונים הסלולריים כיום, וגודש התנועה תחזור)! לעומת זאת, מסילת ברזל בתוך כביש מהיר/בינעירוני זה כמו "לחם בפיתה...
"
גם אני הבנתי אותך כבר אז.
כתבת: "רכבת צריכה לעבור בסמוך לשכונת מגורים ולא באמצע כביש". אני לא רואה איך זה נוגד אחד את השני. הכביש עובר בסמוך לשכונת מגורים, והרכבת עוברת באמצעו. ככה זה באיילון, וככה זה גם בכביש 531.
 
דווקא כשתכננו את רעננה חשבו על רכבת

אני מאד לא מסכים.
אי אפשר לסלול את קו הרכבת באמצע כפר סבא או רעננה, כי פשוט אין מקום. כשתכננו את הערים האלה, אף אחד לא חשב על להקדיש רצועה פנויה לקו רכבת עתידי, והיום יהיה צורך להרוס מאות בנייני מגורים כדי להעביר מסילה כזאת. המסילה כפר סבא-רעננה-הרצליה עוברת בסמוך לשכונת מגורים, ואי אפשר להעביר אותה עוד יותר קרוב. מה רע בכביש? הרחובות הראשיים של רעננה וכפר סבא פקוקים. אתה רוצה להקפיא את כל הכבישים המתוכננים במדינת ישראל?
דווקא כשתכננו את רעננה חשבו על רכבת
אתה יודע למה רחוב אחוזה רחב? כי כשתכננו את רעננה בשנות העשרים חשבו על "טראם" שיעבור בו. את המידע נתן לי בשעתו עזרא דנין ז"ל, ממנהיג הישוב בשנות המנדט (איש חדרה). אני יודע שיש דיבורים על מנהרה מתחת לרחוב אחוזה. אבל אני מניח שהיא תיועד למכוניות.
 

omer landau

New member
אני ראיתי ....בקרוב תמונות חחח

תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה
וכבר הציבו אילוסטרציה תלת-מימדית יפהיפיה בשטח התחנה. רק לפני חודש וחצי עמדו שלושה בתים פרטיים בשטח התחנה (אחד מהם שימש כבית דפוס), תוך ימים ספורים הורידו אותם לגמרי והפכו את האיזור למשטח אדמה אחיד (עליו יעבור גם כביש חוצה ישראל במספר מסלולים - משהו מפלצתי). סוף סוף תחנה במרחק סביר מהבית שלי, בתקווה שיסדרו את כביש הגישה מהוד-השרון (שכרגע הוא דרך צרה מלאה בורות ושוליים "רכים" משני הצדדים).
אני ראיתי ....בקרוב תמונות חחח
 

orib44

New member
העבודות על תחנת סוקולוב.

תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה
וכבר הציבו אילוסטרציה תלת-מימדית יפהיפיה בשטח התחנה. רק לפני חודש וחצי עמדו שלושה בתים פרטיים בשטח התחנה (אחד מהם שימש כבית דפוס), תוך ימים ספורים הורידו אותם לגמרי והפכו את האיזור למשטח אדמה אחיד (עליו יעבור גם כביש חוצה ישראל במספר מסלולים - משהו מפלצתי). סוף סוף תחנה במרחק סביר מהבית שלי, בתקווה שיסדרו את כביש הגישה מהוד-השרון (שכרגע הוא דרך צרה מלאה בורות ושוליים "רכים" משני הצדדים).
העבודות על תחנת סוקולוב.
בנוסף למה שאורן כתב החלו גם במדידות התוואי בקטע שבין תחנת נורדאו הקיימת לתחנת סוקולוב העתידית. נקווה מאוד שלא עיכובים עם התצנה החשובה הזו, כמו שעשו לתחנת נורדאו.
 

orib44

New member
התצנה=התחנה.

העבודות על תחנת סוקולוב.
בנוסף למה שאורן כתב החלו גם במדידות התוואי בקטע שבין תחנת נורדאו הקיימת לתחנת סוקולוב העתידית. נקווה מאוד שלא עיכובים עם התצנה החשובה הזו, כמו שעשו לתחנת נורדאו.
התצנה=התחנה.
 
רכבת-IN, כביש חוצה ישמעאל OUT

תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה
וכבר הציבו אילוסטרציה תלת-מימדית יפהיפיה בשטח התחנה. רק לפני חודש וחצי עמדו שלושה בתים פרטיים בשטח התחנה (אחד מהם שימש כבית דפוס), תוך ימים ספורים הורידו אותם לגמרי והפכו את האיזור למשטח אדמה אחיד (עליו יעבור גם כביש חוצה ישראל במספר מסלולים - משהו מפלצתי). סוף סוף תחנה במרחק סביר מהבית שלי, בתקווה שיסדרו את כביש הגישה מהוד-השרון (שכרגע הוא דרך צרה מלאה בורות ושוליים "רכים" משני הצדדים).
רכבת-IN, כביש חוצה ישמעאל OUT
אשמח לראות את האילוסטרציה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה