תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה

מצב
הנושא נעול.

david80

Member
בארץ לא הבינו מה זה "רכבת פרברים"!

עוד על מסילת הרכבת
בעתיד (2009?) המסילה הזאת אמורה להמשיך מערבה בעתיד לעבר רעננה, הרצליה ומסילת החוף, כאשר היא מוקפת במסלולים של כביש הרוחב, דרך מס' 531. לפי התכנית המקומית המפורטת, אמורה המסילה להיות תת-קרקעית לאורך מרחק של כמעט שני ק"מ (!) מנקודה הנמצאת כ-300 מ' מערבית לתחנת סוקולוב ועד לאיזור דרומית לרח' קזן ברעננה. זאת כנראה מכיוון שאין מספיק רוחב בשביל מסלולי הכביש והמסילה. כמו כן, מתוכננת בעתיד תחנת רכבת תת-קרקעית במחלף רעננה דרום (סמוך לנקודה שבה המנהרה מכ"ס עוברת מתחת לדרך מס' 4). לצערי, נקודה זו אינה אופטימלית מבחינת שירות נוסעים, שהרי היא מרוחקת ממסוף "אגד" הקיים בצומת רעננה וכן מבתי המשפט ושאר המבנים הציבוריים באיזור. אם ממילא המסילה עוברת בתוואי תת-קרקעי, לפי דעתי רצוי לקרב אותה צפונה ככל שניתן. לצורך גילוי נאות, אציין גם שביתי נמצא סמוך לצומת כ"ס.
בארץ לא הבינו מה זה "רכבת פרברים"!
מה קורה פה? גם את מסילת כ"ס רעננה שפיים צריך להקיף בכביש (בדומה לנתיבי איילון)? אם ימשיכו לסלול כבישים מהירים ליד מסילות, והרי זה מוריד את התועלת של הרכבת, כלומר, אנשים פשוט יעדיפו את הרכב הפרטי מאשר לנסוע ברכבת בשעות שאינן שעות העומס, תוריד את תדירות הרכבת בשעות אלה, ובסופו של דבר הרכבת תפעל רק בשעות 07:00-09:00 וב-16:00-18:00! המסורת הישראלית לסלול כבישים מהירים לאורך מסילות ברזל לא מוצא חן בעיני, תראו לי מקום אחר בעולם עם מסילת ברזל באמצע כביש בינעירוני! רכבת פרברים בונים בסמוך (ובלשון מחמיר - בצמוד!!!) לשכונות מגורים ומקומות עבודה ולא באמצע כביש! מקוה שישנו את התוואי המתוכנן בין תחנת נורדאו לבין קו החוף ויוסט אל תוך מרכזי הערים כפר סבא ורעננה, זה אולי נשמע לכם בלתי אפשרי, אבל אני חושב שניתן להכין תוך 5 שנים תוואי שקוע למסילה כפולה באמצע רחוב וייצמן בכ"ס וברחוב אחוזה ברעננה (קרונוע המונע בחשמל לא רועש יותר מרכבת קלה) וכך הציבור יגלה את היתרון - כניסה ויציאה מהיר יותר ברכבת מהערים הללו מאשר להגיע ברכב הפרטי ממרכז העיר אל כביש 531! (ואם תקראו עוד פעם את הנ"ל תבינו שאני לא מתכוון שיאכפו ממש לציבור להשתמש ברכב הפרטי ולעצור את כביש 531, אלא, לעודד את הציבור להעדיף להגיע מדלת אל דלת בתח"צ!)
 

ליילנד

New member
נכון מאוד../images/Emo45.gif

בארץ לא הבינו מה זה "רכבת פרברים"!
מה קורה פה? גם את מסילת כ"ס רעננה שפיים צריך להקיף בכביש (בדומה לנתיבי איילון)? אם ימשיכו לסלול כבישים מהירים ליד מסילות, והרי זה מוריד את התועלת של הרכבת, כלומר, אנשים פשוט יעדיפו את הרכב הפרטי מאשר לנסוע ברכבת בשעות שאינן שעות העומס, תוריד את תדירות הרכבת בשעות אלה, ובסופו של דבר הרכבת תפעל רק בשעות 07:00-09:00 וב-16:00-18:00! המסורת הישראלית לסלול כבישים מהירים לאורך מסילות ברזל לא מוצא חן בעיני, תראו לי מקום אחר בעולם עם מסילת ברזל באמצע כביש בינעירוני! רכבת פרברים בונים בסמוך (ובלשון מחמיר - בצמוד!!!) לשכונות מגורים ומקומות עבודה ולא באמצע כביש! מקוה שישנו את התוואי המתוכנן בין תחנת נורדאו לבין קו החוף ויוסט אל תוך מרכזי הערים כפר סבא ורעננה, זה אולי נשמע לכם בלתי אפשרי, אבל אני חושב שניתן להכין תוך 5 שנים תוואי שקוע למסילה כפולה באמצע רחוב וייצמן בכ"ס וברחוב אחוזה ברעננה (קרונוע המונע בחשמל לא רועש יותר מרכבת קלה) וכך הציבור יגלה את היתרון - כניסה ויציאה מהיר יותר ברכבת מהערים הללו מאשר להגיע ברכב הפרטי ממרכז העיר אל כביש 531! (ואם תקראו עוד פעם את הנ"ל תבינו שאני לא מתכוון שיאכפו ממש לציבור להשתמש ברכב הפרטי ולעצור את כביש 531, אלא, לעודד את הציבור להעדיף להגיע מדלת אל דלת בתח"צ!)
נכון מאוד
 

alantan

New member
מסכים - ולמה חייבים רכבת פרברים?

בארץ לא הבינו מה זה "רכבת פרברים"!
מה קורה פה? גם את מסילת כ"ס רעננה שפיים צריך להקיף בכביש (בדומה לנתיבי איילון)? אם ימשיכו לסלול כבישים מהירים ליד מסילות, והרי זה מוריד את התועלת של הרכבת, כלומר, אנשים פשוט יעדיפו את הרכב הפרטי מאשר לנסוע ברכבת בשעות שאינן שעות העומס, תוריד את תדירות הרכבת בשעות אלה, ובסופו של דבר הרכבת תפעל רק בשעות 07:00-09:00 וב-16:00-18:00! המסורת הישראלית לסלול כבישים מהירים לאורך מסילות ברזל לא מוצא חן בעיני, תראו לי מקום אחר בעולם עם מסילת ברזל באמצע כביש בינעירוני! רכבת פרברים בונים בסמוך (ובלשון מחמיר - בצמוד!!!) לשכונות מגורים ומקומות עבודה ולא באמצע כביש! מקוה שישנו את התוואי המתוכנן בין תחנת נורדאו לבין קו החוף ויוסט אל תוך מרכזי הערים כפר סבא ורעננה, זה אולי נשמע לכם בלתי אפשרי, אבל אני חושב שניתן להכין תוך 5 שנים תוואי שקוע למסילה כפולה באמצע רחוב וייצמן בכ"ס וברחוב אחוזה ברעננה (קרונוע המונע בחשמל לא רועש יותר מרכבת קלה) וכך הציבור יגלה את היתרון - כניסה ויציאה מהיר יותר ברכבת מהערים הללו מאשר להגיע ברכב הפרטי ממרכז העיר אל כביש 531! (ואם תקראו עוד פעם את הנ"ל תבינו שאני לא מתכוון שיאכפו ממש לציבור להשתמש ברכב הפרטי ולעצור את כביש 531, אלא, לעודד את הציבור להעדיף להגיע מדלת אל דלת בתח"צ!)
מסכים - ולמה חייבים רכבת פרברים?
אם כבר רוצים להכניס רכבת לתוך העיר, למה שלא לנכס את התוואי של רכבת ישראל לטובת הרכבת הקלה? רכבות קלות יכולות לנוע במהירות של 80 קמ"ש בשטח פתוח (כלומר בתוואי של הרכבת), ואז להכנס לרחובות הערים. מודל אפשרי שהצעתי בעבר, ועדיין מציע - - רכבת ישראל תקים את קו השרון מכיוון מערב, כמו שהיא מתוכננת, עד נורדאו במזרח. - נת"ע תנתב 50% מרכבות בקו האדום דרך דיפו קרית אריה למסילה של רכבת ישראל לראש העין ונורדאו (גם ככה התוואי המזרחי לא נראה כל כך אטרקטיבי לרכבת פרברים). מנורדאו, היא תפנה צפונה עד רח' ויצמן בכ"ס ותנוע לאורך ויצמן וטשרניחובסקי עד המסוף התחבורתי בצומת רעננה. - במקום שההקו הצהוב של נת"ע תפנה לאיזור התעשיה של הרצליה, ניתן להמשיך צפונה דרך הרצליה ואחוזה ברעננה עד צומת רעננה, עם מעבר נוסף לרכבת בדרך ירושלים במערב רעננה. מבחינה סטטוטורית תמ"א 23א' מגדיר תוואים לרכבת קלה בכל הרחובות הנ"ל פרט לנורדאו בכ"ס. כמובן שאפשר לגוון את ההצעה, אבל אני מעלה אותה כרעיון כללי.
 

curi

New member
צודק.

מסכים - ולמה חייבים רכבת פרברים?
אם כבר רוצים להכניס רכבת לתוך העיר, למה שלא לנכס את התוואי של רכבת ישראל לטובת הרכבת הקלה? רכבות קלות יכולות לנוע במהירות של 80 קמ"ש בשטח פתוח (כלומר בתוואי של הרכבת), ואז להכנס לרחובות הערים. מודל אפשרי שהצעתי בעבר, ועדיין מציע - - רכבת ישראל תקים את קו השרון מכיוון מערב, כמו שהיא מתוכננת, עד נורדאו במזרח. - נת"ע תנתב 50% מרכבות בקו האדום דרך דיפו קרית אריה למסילה של רכבת ישראל לראש העין ונורדאו (גם ככה התוואי המזרחי לא נראה כל כך אטרקטיבי לרכבת פרברים). מנורדאו, היא תפנה צפונה עד רח' ויצמן בכ"ס ותנוע לאורך ויצמן וטשרניחובסקי עד המסוף התחבורתי בצומת רעננה. - במקום שההקו הצהוב של נת"ע תפנה לאיזור התעשיה של הרצליה, ניתן להמשיך צפונה דרך הרצליה ואחוזה ברעננה עד צומת רעננה, עם מעבר נוסף לרכבת בדרך ירושלים במערב רעננה. מבחינה סטטוטורית תמ"א 23א' מגדיר תוואים לרכבת קלה בכל הרחובות הנ"ל פרט לנורדאו בכ"ס. כמובן שאפשר לגוון את ההצעה, אבל אני מעלה אותה כרעיון כללי.
צודק.
לפני כמה ימים שמעתי את ההצעה המטומטמת ביותר (ואני לא מגזים) לפתרון בעיית התחבורה במטרופולין חיפה, הנתמכת ע"י עיריית חיפה! לבנות רכבת קלה שתתחיל בקריית אתא, תיסע ללב המפרץ, בת גלים והדר. השאלה הנשאלת היא, האם לא עדיף להאריך טיפה את פסי הרכבת שממילא קיימים מבת גלים דרך לב המפרץ לקריית מוצקין, עד קריית אתא ולקבוע את המסלול של הרכבת ה"קלה" על פסי הרכבת ה"כבדה"? דבר זה יחסוך מאות מליוני שקלים, ולמרות שאני בספק אם זאת תהיה המערכת שתציל את חיפה מהפקקים, היא תהיה הרבה יותר זולה מסלילת תוואי חדש ובזבזני. להדר ניתן להניח פסים, ואפילו לשלב בין הרכבת ה"קלה" לכרמלית, ולוותר על הפסים גם בהדר. האין דבר זה מוכיח את טיפשות המתכננים בארצנו?
 
רכבת קלה בחיפה

צודק.
לפני כמה ימים שמעתי את ההצעה המטומטמת ביותר (ואני לא מגזים) לפתרון בעיית התחבורה במטרופולין חיפה, הנתמכת ע"י עיריית חיפה! לבנות רכבת קלה שתתחיל בקריית אתא, תיסע ללב המפרץ, בת גלים והדר. השאלה הנשאלת היא, האם לא עדיף להאריך טיפה את פסי הרכבת שממילא קיימים מבת גלים דרך לב המפרץ לקריית מוצקין, עד קריית אתא ולקבוע את המסלול של הרכבת ה"קלה" על פסי הרכבת ה"כבדה"? דבר זה יחסוך מאות מליוני שקלים, ולמרות שאני בספק אם זאת תהיה המערכת שתציל את חיפה מהפקקים, היא תהיה הרבה יותר זולה מסלילת תוואי חדש ובזבזני. להדר ניתן להניח פסים, ואפילו לשלב בין הרכבת ה"קלה" לכרמלית, ולוותר על הפסים גם בהדר. האין דבר זה מוכיח את טיפשות המתכננים בארצנו?
רכבת קלה בחיפה
בעבר היתה תוכנית להקמת קו רכבת 'רגיל' לקרית אתא, אולם כאשר הופיעה התוכנית הנוכחית של הרכבות הקלות (היו כמה אחרות קודמות) היא בוטלה כמובן. ובשביל הפרוטוקול - לדעתי, הרשת הזאת היא הכרח דחוף, וניתן להיווכח בכך על-ידי צפייה בפקקים באיזור הצ'קפוסט ובעזובה והטינופת שהיא הדר הפקוקה וחנוקת העשן של היום. כרגע אין לי זמן לערוך דיון מקיף בנושא, אבל אשמח לענות על שאלות באי-מייל. (ודרך אגב, לא ניתן להעלות רכבת 'רגילה' להדר, עם או בלי מסילה, פשוט בגלל השיפועים והסיבובים החדים)
 

אדיה

New member
מה ההגיון של רכבת קלה לקרית אתא?

רכבת קלה בחיפה
בעבר היתה תוכנית להקמת קו רכבת 'רגיל' לקרית אתא, אולם כאשר הופיעה התוכנית הנוכחית של הרכבות הקלות (היו כמה אחרות קודמות) היא בוטלה כמובן. ובשביל הפרוטוקול - לדעתי, הרשת הזאת היא הכרח דחוף, וניתן להיווכח בכך על-ידי צפייה בפקקים באיזור הצ'קפוסט ובעזובה והטינופת שהיא הדר הפקוקה וחנוקת העשן של היום. כרגע אין לי זמן לערוך דיון מקיף בנושא, אבל אשמח לענות על שאלות באי-מייל. (ודרך אגב, לא ניתן להעלות רכבת 'רגילה' להדר, עם או בלי מסילה, פשוט בגלל השיפועים והסיבובים החדים)
מה ההגיון של רכבת קלה לקרית אתא?
אז בסדר, אם מתעלמים ממגבלות זמן ותקציב אפשר להשתעשע בתכניות נפלאות. אבל גם אם מחליטים ללכת על זה אז כל שלבי התכנון, האישור, הכנת מכרזים, בחירת זכין, והקמת המערכת יקחו לפחות 10 שנים (בהערכה אופטימית). הגיוני יותר לבסס את התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה על רכבות פרברים שינצלו את זכויות הדרך של רכבת ישראל. זה זול בהרבה, מודולארי, מנצל תשתיות קיימות ויהיה זמין בטווח קצר בהרבה. רכבות קלות? בבקשה - באותרם מקומות שאינם נגישים לרכבת פרברית או רכבת קלה שתוכל ליסוע על המסילות הקיימות. למשל לכיוון קרית אתא יש הסתעפות מסילה (עוברת ליד בתי הזיקוק). מדוע לא להשמישה? ניתן יהי לקרב אותה בהדרגה לקרית אתא על פי הביקוש/זמינות המשאבים/ הסרת התנגדויות מקומיות. הכפלת מסילה - אפשר להוסיף מסילה שלישית בצוואר הבקבוק בחיפה. הוספת תחנות: יש תכנון עקרוני לתחנת חיפה בית המכס הסמוכה מאוד לקרית הממשלה החדשה ולבתי המשפט (ומה שלא פחות חשוב - לתחנת ככר פריס של הכרמלית).
 

cmr

New member
מה הגיון של רכבת קלה

מה ההגיון של רכבת קלה לקרית אתא?
אז בסדר, אם מתעלמים ממגבלות זמן ותקציב אפשר להשתעשע בתכניות נפלאות. אבל גם אם מחליטים ללכת על זה אז כל שלבי התכנון, האישור, הכנת מכרזים, בחירת זכין, והקמת המערכת יקחו לפחות 10 שנים (בהערכה אופטימית). הגיוני יותר לבסס את התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה על רכבות פרברים שינצלו את זכויות הדרך של רכבת ישראל. זה זול בהרבה, מודולארי, מנצל תשתיות קיימות ויהיה זמין בטווח קצר בהרבה. רכבות קלות? בבקשה - באותרם מקומות שאינם נגישים לרכבת פרברית או רכבת קלה שתוכל ליסוע על המסילות הקיימות. למשל לכיוון קרית אתא יש הסתעפות מסילה (עוברת ליד בתי הזיקוק). מדוע לא להשמישה? ניתן יהי לקרב אותה בהדרגה לקרית אתא על פי הביקוש/זמינות המשאבים/ הסרת התנגדויות מקומיות. הכפלת מסילה - אפשר להוסיף מסילה שלישית בצוואר הבקבוק בחיפה. הוספת תחנות: יש תכנון עקרוני לתחנת חיפה בית המכס הסמוכה מאוד לקרית הממשלה החדשה ולבתי המשפט (ומה שלא פחות חשוב - לתחנת ככר פריס של הכרמלית).
מה הגיון של רכבת קלה
לעיר אשר מספר תושביה כ- 50000 תושבים
 

seffic

New member
קרית אתא צפויה להתפתח ולגדול

מה הגיון של רכבת קלה
לעיר אשר מספר תושביה כ- 50000 תושבים
קרית אתא צפויה להתפתח ולגדול
יש תוכניות לרוב. בנוסף נשקלת ברצינות האופציה להאריך את המסלול לשפרעם ולנצרת, שהם עתירי אוכלוסין. רכבת רגילה לא תוכל להגיע לנצרת, אבל רכבת קלה בהחלט כן. בכל מקרה התוואי לקרית אתא יסלל רק בשלב השני או השלישי של כל הפרויקט. זה אומר לפחות עוד 20 שנה. עד אז כבר יהיה ביקוש עצום לרכבת הקלה שם.
 

seffic

New member
כשמתכננים פרויקטים בסדר גודל שכזה,

קרית אתא צפויה להתפתח ולגדול
יש תוכניות לרוב. בנוסף נשקלת ברצינות האופציה להאריך את המסלול לשפרעם ולנצרת, שהם עתירי אוכלוסין. רכבת רגילה לא תוכל להגיע לנצרת, אבל רכבת קלה בהחלט כן. בכל מקרה התוואי לקרית אתא יסלל רק בשלב השני או השלישי של כל הפרויקט. זה אומר לפחות עוד 20 שנה. עד אז כבר יהיה ביקוש עצום לרכבת הקלה שם.
כשמתכננים פרויקטים בסדר גודל שכזה,
מסתכלים כמה עשורים קדימה. אוי ואבוי למהנדס שלא עושה כך. במיוחד בישראל, כי עובר המון זמן משלבי התכנון, עד שגוזרים את הסרט.
 

cmr

New member
קרית אתא צפויה לגדול

קרית אתא צפויה להתפתח ולגדול
יש תוכניות לרוב. בנוסף נשקלת ברצינות האופציה להאריך את המסלול לשפרעם ולנצרת, שהם עתירי אוכלוסין. רכבת רגילה לא תוכל להגיע לנצרת, אבל רכבת קלה בהחלט כן. בכל מקרה התוואי לקרית אתא יסלל רק בשלב השני או השלישי של כל הפרויקט. זה אומר לפחות עוד 20 שנה. עד אז כבר יהיה ביקוש עצום לרכבת הקלה שם.
קרית אתא צפויה לגדול
אולם כיום שאר הקריות(ביאליק, מוצקין, חיים, וים) ביחד גדולות פי 4 במספר התושבים מאשר קרית אתא צפיפות האוכלוסיה לקמ"ר גבוה בהן יותר מאשר בקרית אתא וגם הן עדיין צפויות לגדול, למרות שעתודות הקרקע הרבות של קרית אתא. לכן מדוע לא לפתח רכבת קלה לקריות אלו
 

אדיה

New member
אין לי שום דבר נגד קרית אתא...

מה הגיון של רכבת קלה
לעיר אשר מספר תושביה כ- 50000 תושבים
אין לי שום דבר נגד קרית אתא...
להפך, היא בהחלט זכאית לשירות רכבתי. הבעיה היא בלוח הזמנים והעלויות. נראה לי שהרחבת שלוחה קיימת של רכבת ישראל שעוברת ליד כביש הגישה לקרית אתא (הסתכל במפה - זה מצפון לבתי הזיקוק) היא פתרון הרבה יותר זול ובלוח זמנים קצר משמעותית (אם מתלבשים על זה ברצינות - אפשר ב 3-4 שנים - הרי יש כבר זכויות דרך על המסילה הקיימת). שלוחה זו תאפשר גישה מיידית לתושבי ק. אתא לכל תחנות הרכבת שבעיר חיפה. הרבת הקלה המוצעת נראית לי כפתרון לאחרית הימים. במציאות העגומה של ארצנו עדיף להתמקד בפרוייקטים ריאליים מאשר באוטופיים.
 

shualex

New member
רכבת קלה על פסי רכבת רגילה

צודק.
לפני כמה ימים שמעתי את ההצעה המטומטמת ביותר (ואני לא מגזים) לפתרון בעיית התחבורה במטרופולין חיפה, הנתמכת ע"י עיריית חיפה! לבנות רכבת קלה שתתחיל בקריית אתא, תיסע ללב המפרץ, בת גלים והדר. השאלה הנשאלת היא, האם לא עדיף להאריך טיפה את פסי הרכבת שממילא קיימים מבת גלים דרך לב המפרץ לקריית מוצקין, עד קריית אתא ולקבוע את המסלול של הרכבת ה"קלה" על פסי הרכבת ה"כבדה"? דבר זה יחסוך מאות מליוני שקלים, ולמרות שאני בספק אם זאת תהיה המערכת שתציל את חיפה מהפקקים, היא תהיה הרבה יותר זולה מסלילת תוואי חדש ובזבזני. להדר ניתן להניח פסים, ואפילו לשלב בין הרכבת ה"קלה" לכרמלית, ולוותר על הפסים גם בהדר. האין דבר זה מוכיח את טיפשות המתכננים בארצנו?
רכבת קלה על פסי רכבת רגילה
הפסים אומנם הם אותם פסים, אך יש מאפיינים שונים רבים: מהירות התנועה, לוח זמנים (התדירות של רכבת קלה אמורה להיות גבוהה ולדעתי לא פשוט בכלל לתאם בינה לבין הרכבת בקו העמוס בחיפה), שיטות האיתות והבקרה של הרכבת עלולות לא להתאים לתפעול הרכבות הקלות. לפי דעתי יכולה גם להיות בעיה בנושא החישמול: לא כל הרכבות החשמליות פועלות על אותם עוצמת וסוג זרם. סביר שמאפייני החישמול של קו רכבות בו נוסעות רכבות משא ורכבות נוסעים כבדות יהיו שונים מהמאפיינים הדרושים לתפעול של רכבות קלות (קלות גם פיזית) הנדרשות לעצירות והאצות תכופות.
 

alantan

New member
יש לנתח כל מקרה לגופו

רכבת קלה על פסי רכבת רגילה
הפסים אומנם הם אותם פסים, אך יש מאפיינים שונים רבים: מהירות התנועה, לוח זמנים (התדירות של רכבת קלה אמורה להיות גבוהה ולדעתי לא פשוט בכלל לתאם בינה לבין הרכבת בקו העמוס בחיפה), שיטות האיתות והבקרה של הרכבת עלולות לא להתאים לתפעול הרכבות הקלות. לפי דעתי יכולה גם להיות בעיה בנושא החישמול: לא כל הרכבות החשמליות פועלות על אותם עוצמת וסוג זרם. סביר שמאפייני החישמול של קו רכבות בו נוסעות רכבות משא ורכבות נוסעים כבדות יהיו שונים מהמאפיינים הדרושים לתפעול של רכבות קלות (קלות גם פיזית) הנדרשות לעצירות והאצות תכופות.
יש לנתח כל מקרה לגופו
אני לא בטוח שכדאי להעמיס על קווי רכבת ארציים שהם ממילא עמוסים. במקרה של הקריות, יתכן שכשתושלם המסילה הכבדה לכרמיאל יש אולי מקום לשקול הארכת הרכבת הקלה מקרית אתא, כדי שחלק מנסיעות הרכבות הקלות תסתיימנה בכרמיאל, שהרי ממילא לא מתוכננות רכבות כבדות רבות לכרמיאל. בתוך חיפה, ולאורך מסילת הקריות אני לא רואה חלופה להנחת מסילות נפרדות לרכבת קלה. הנושא של הפעלת רכבות קלות על תשתית כבדה נידון בפורום שנה שעברה. בגרמניה יש נסיון רב בכך, ובערים בינוניות בגודלן כגון Karlsruhe פועלות הרכבות הקלות על מסילות כבדות של דויטשה באהן, וכך מגיעות לפרברים. מבחינת החשמל, הרכבות הקלות בנויות לפעול על שני סוגי הזרם. מבחינת שליטה ובקרה, הרכבות פועלות תחת הפיקוח של הרכבת הארצית בקטעים אלה. מדובר בעיקר בקטעים של רכבת כבדה בהם פעלו רכבות פרבריים ורכבות משא. הוחלט ברוב המקרים להפעיל את רכבות המשא בלילה, ולבטל את רכבת הפרברים לטובת הרכבת הקלה. הדבר הביא לעליה ניכרת במספר הנוסעים. לפי דעתי, כדאי לעשות בדיקת עלות-תועלת לגבי אותם הקווים הקיימים והמתוכננים של רכבת ישראל שישמשו כקווים פרבריים ומשא בלבד. כלומר קווים שלא מיועדים לשירות בינעירוני, או שלא יפגעו בצורה משמעותית אם לא יהיה בהם שירות בינעירוני. כדאי לבחון האם יש מקום להארכת קווים מתוכננים של רכבות קלות על גבי אותה תשתית כבדה, ובניית תשתית קלה נוספת בתוך רחובות ערי הלווין. אולי בכך יהיה ניתן להתגבר על כמה מהחסרונות של מיקום תחנות הרכבת בקצות הערים (כ"ס, הוד השרון, רעננה, נתניה, אשדוד...).
 

omer landau

New member
צודק בהחלט-למרות שכביש זה...

בארץ לא הבינו מה זה "רכבת פרברים"!
מה קורה פה? גם את מסילת כ"ס רעננה שפיים צריך להקיף בכביש (בדומה לנתיבי איילון)? אם ימשיכו לסלול כבישים מהירים ליד מסילות, והרי זה מוריד את התועלת של הרכבת, כלומר, אנשים פשוט יעדיפו את הרכב הפרטי מאשר לנסוע ברכבת בשעות שאינן שעות העומס, תוריד את תדירות הרכבת בשעות אלה, ובסופו של דבר הרכבת תפעל רק בשעות 07:00-09:00 וב-16:00-18:00! המסורת הישראלית לסלול כבישים מהירים לאורך מסילות ברזל לא מוצא חן בעיני, תראו לי מקום אחר בעולם עם מסילת ברזל באמצע כביש בינעירוני! רכבת פרברים בונים בסמוך (ובלשון מחמיר - בצמוד!!!) לשכונות מגורים ומקומות עבודה ולא באמצע כביש! מקוה שישנו את התוואי המתוכנן בין תחנת נורדאו לבין קו החוף ויוסט אל תוך מרכזי הערים כפר סבא ורעננה, זה אולי נשמע לכם בלתי אפשרי, אבל אני חושב שניתן להכין תוך 5 שנים תוואי שקוע למסילה כפולה באמצע רחוב וייצמן בכ"ס וברחוב אחוזה ברעננה (קרונוע המונע בחשמל לא רועש יותר מרכבת קלה) וכך הציבור יגלה את היתרון - כניסה ויציאה מהיר יותר ברכבת מהערים הללו מאשר להגיע ברכב הפרטי ממרכז העיר אל כביש 531! (ואם תקראו עוד פעם את הנ"ל תבינו שאני לא מתכוון שיאכפו ממש לציבור להשתמש ברכב הפרטי ולעצור את כביש 531, אלא, לעודד את הציבור להעדיף להגיע מדלת אל דלת בתח"צ!)
צודק בהחלט-למרות שכביש זה...
למרות שכביש 531 ימנע פקקים בתוך כפר סבא עצמה כי כיום יש הרבה פקקים בגלל שאנשים נוסעים ממקום למקום דרך כפר סבא וכביש 531 יהיה קיצור לא?? אבל אני בהחלט מסכים שזאת שטות לסלול כבישים בצמוד למסילות ברזל כי זה די מנוגד למטרה לא!?!? ?(להפחית את כמות הכבישים) ומשהו די מוזר שכתבתי קודם נדמה שכביש 351 יעבור על הכניסה של תחנת הרכבת כי לפני שהרכבת עוצרת אז רואים כל מיני עבודות סלילה בצמוד לתחנת הרכבת רק רכבת!!!
 

alantan

New member
כניסות לתחנות רכבת

צודק בהחלט-למרות שכביש זה...
למרות שכביש 531 ימנע פקקים בתוך כפר סבא עצמה כי כיום יש הרבה פקקים בגלל שאנשים נוסעים ממקום למקום דרך כפר סבא וכביש 531 יהיה קיצור לא?? אבל אני בהחלט מסכים שזאת שטות לסלול כבישים בצמוד למסילות ברזל כי זה די מנוגד למטרה לא!?!? ?(להפחית את כמות הכבישים) ומשהו די מוזר שכתבתי קודם נדמה שכביש 351 יעבור על הכניסה של תחנת הרכבת כי לפני שהרכבת עוצרת אז רואים כל מיני עבודות סלילה בצמוד לתחנת הרכבת רק רכבת!!!
כניסות לתחנות רכבת
הכביש יעבור מעל לאולם הכרטוס של שתי התחנות (נורדאו וסוקולוב). אמור להיות שם רוחב למסלול בעל שלושה נתיבים.
 

omer landau

New member
אפשר גם לחסוך הרבה כסף ו....

לא אתפלא אם יסללו כביש משני צידי
המסילת תוואי A1 לירושלים!
אפשר גם לחסוך הרבה כסף ו....
להוסיף לרכבות גלגלים של כביש ושיסעו על כל הכבישים האלה שסוללים ליד מסילות הברזל חחחח סתם אני נגד כל הקטע הדפוק הזה של יותר מידי כבישים עדיף רכבת
 
כביש ורכבת יחד חוסכים שימושי קרקע

לא אתפלא אם יסללו כביש משני צידי
המסילה בקו לכרמיאל!
כביש ורכבת יחד חוסכים שימושי קרקע
וכך יוצרים שרוול תחבורתי. מה שנאמר כאן על כך שהנהגים יעדיפו רכב פרטי בגלל שהמסילה צמודה לכביש, זה פשוט עלבון לאינטליגנציה. אתם באמת חושבים שאלה הנוסעים בכביש לאורך האיילון או בכלל במסילה מחיפה לת"א שבחלקה היא ליד הכביש, עושים זאת כי הרכבת על יד? רכבת משני צידי כביש היא השימוש הכי יעיל בקרקע היקרה שלנו. זה חוסך תכניות מתאר כי השרוול התחבורתי כבר מופקע ובכלל, שניים במחיר של אחד תמיד טוב בארץ דלה בקרקעות פתוחות כמו שלנו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה