תחנת חדרה מזרח

מצב
הנושא נעול.

Talash

New member
תחנת חדרה מזרח

תחנת חדרה מזרח
על מפת הקווים של רכבת ישראל מופיעה התחנה בשם חדרה מזרח. ע"פ מה שבדקתי רכבות נוסעים לא עוצרות שם (להבדיל מתחנת חדרה מערב). רציתי לשאול אם מישהו כאן יודע האם זאת תחנה לרכבות משא או תחנה בבניה?
 

איליה.

New member
לפני שנסגרה המסילה המזרחית

תחנת חדרה מזרח
על מפת הקווים של רכבת ישראל מופיעה התחנה בשם חדרה מזרח. ע"פ מה שבדקתי רכבות נוסעים לא עוצרות שם (להבדיל מתחנת חדרה מערב). רציתי לשאול אם מישהו כאן יודע האם זאת תחנה לרכבות משא או תחנה בבניה?
לפני שנסגרה המסילה המזרחית
התחנה שימשה כתחנת נוסעים לרכבות מחיפה דרומה לכיוון לוד. היום זאת תחנת משא, ואין שום תכניות להפוך אותה לתחנת נוסעים.
 

Talash

New member
למה

לפני שנסגרה המסילה המזרחית
התחנה שימשה כתחנת נוסעים לרכבות מחיפה דרומה לכיוון לוד. היום זאת תחנת משא, ואין שום תכניות להפוך אותה לתחנת נוסעים.
למה
המסילה המזרחית נסגרה?
 

איליה.

New member
עד איזו שנה היו רכבות מחיפה לי-ם

בגלל פתיחת המסילה המערבית
שהסיעה נוסעים ישירות לצפון ת"א , ולירושלים דרך ב"ב .
עד איזו שנה היו רכבות מחיפה לי-ם
במסילה שעוקפת את ת"א, דרך בני ברק? האם היו תחנות פעילות בקטע שבין הרצליה ללוד, כמו למשל בני ברק או ראש העין? עד מתי?
 

יהוושע

New member
לדעתי עד תחילת שנות ה 80

עד איזו שנה היו רכבות מחיפה לי-ם
במסילה שעוקפת את ת"א, דרך בני ברק? האם היו תחנות פעילות בקטע שבין הרצליה ללוד, כמו למשל בני ברק או ראש העין? עד מתי?
לדעתי עד תחילת שנות ה 80
אני עצמי נסעתי פעם אחת ברכבת המסוייטת הזאת , בנסיעה ארוכה בת ארבע שעות שבדרכה לירושלים , אחרי בית שמש , עוברת אומנם בנוף יפהפה , אבל הנסיעה עצמה נמשכה כאורך הגלות . אכן , היא עצרה בדרכה בב"ב , ראש העין לוד , רמלה , נען ( לפעמים ) , נחל שורק , בית שמש וירושלים . בשנות ה - 70 היו יוצאות שתי רכבות כאלה ביום לכול כיוון , אחת בבוקר ואחת אחה"צ . מי שרצה להגיע מחיפה ומירושלים לב"ש ודימונה , השתמש אף הוא בקו הזה , והיה מחליף רכבת בלוד , לשם הייתה מגיעה הרכבת לדרום שבאה מת"א ( תחנת ת"א דרום , עליה השלום , דוגמא ל " פיל לבן " שהיה חסר תכלית והיגיון מיום הקמתו ) , עד שהופסקה ב1980 בשל מיעוט נוסעים . אח"כ הופחת מס´ הרכבות לאחת ביום לכול כיוון , ועם פתיחת כביש מס´ 1 המהיר , פחת מס´ הנוסעים בקו כמעט לחלוטין , והנסיעה בו הופסקה . עכשיו עומדים לפתוח אותו מחדש , במתכונת מהירה יותר , כך אני מקווה , והרכבת תשוב לבירה .
 
לא לבלבל בין הקוים

לדעתי עד תחילת שנות ה 80
אני עצמי נסעתי פעם אחת ברכבת המסוייטת הזאת , בנסיעה ארוכה בת ארבע שעות שבדרכה לירושלים , אחרי בית שמש , עוברת אומנם בנוף יפהפה , אבל הנסיעה עצמה נמשכה כאורך הגלות . אכן , היא עצרה בדרכה בב"ב , ראש העין לוד , רמלה , נען ( לפעמים ) , נחל שורק , בית שמש וירושלים . בשנות ה - 70 היו יוצאות שתי רכבות כאלה ביום לכול כיוון , אחת בבוקר ואחת אחה"צ . מי שרצה להגיע מחיפה ומירושלים לב"ש ודימונה , השתמש אף הוא בקו הזה , והיה מחליף רכבת בלוד , לשם הייתה מגיעה הרכבת לדרום שבאה מת"א ( תחנת ת"א דרום , עליה השלום , דוגמא ל " פיל לבן " שהיה חסר תכלית והיגיון מיום הקמתו ) , עד שהופסקה ב1980 בשל מיעוט נוסעים . אח"כ הופחת מס´ הרכבות לאחת ביום לכול כיוון , ועם פתיחת כביש מס´ 1 המהיר , פחת מס´ הנוסעים בקו כמעט לחלוטין , והנסיעה בו הופסקה . עכשיו עומדים לפתוח אותו מחדש , במתכונת מהירה יותר , כך אני מקווה , והרכבת תשוב לבירה .
לא לבלבל בין הקוים
הקו המזרחי, המנדטורי, החל בחדרה מזרח, עבר ליד טול כרם וקלקיליה, ראש העין ולוד. הוא פעל עד 1968, כחלק מהמאמץ להפגין נוכחות ליד הגבול. מאז 68 זה עבר למסילת החוף, ובמסעף תל ברוך הקו פנה לבני ברק ולראש העין עם חיבור האיילון ב 1993 הקו לירושלים עבר דרך האיילון.
 
תחנת חדרה מזרח

תחנת חדרה מזרח
על מפת הקווים של רכבת ישראל מופיעה התחנה בשם חדרה מזרח. ע"פ מה שבדקתי רכבות נוסעים לא עוצרות שם (להבדיל מתחנת חדרה מערב). רציתי לשאול אם מישהו כאן יודע האם זאת תחנה לרכבות משא או תחנה בבניה?
תחנת חדרה מזרח
תחנת חדרה מזרח נבנתה ע"י הבריטים (מבנה התחנה נבנה בשנות ה-40) ונקראה במקור פשוט תחנת חדרה. תחנה זו מוקמה על קו לוד-חיפה המקורי, שנבנה ע"י הבריטים במהלך ומיד לאחר תום מלחה"ע ה-1 ובוססה ברובה על הקו שנבנה ע"י התורכים במהלך המלחמה. מספר שנים לאחר קום המדינה החלה רכבת ישראל בהקמת קו חדש לאורך החוף, על מנת ליצור קו רכבת ישיר בין חיפה לת"א שיעבור בסמוך לערי החוף (נתניה, הרצליה וכיו"ב). הקו החדש נבנה מנקודה הנמצאת מעט דרומית לתחנת פרדס חנה ועד לתחנת ת"א מרכז, עם צומת בתל ברוך לכיוון ראש העין, שנמצאת על הקו הישן. קו חדש זה כלל תחנה נוספת באיזור חדרה, שנקראה חדרה מערב, ובהתאמה שונה גם שמה של התחנה המקורית. הקו הישן שימש במשך תקופה מסוימת לרכבות מחיפה לירושלים, אולם בסופו של דבר הפסיקו גם אלו לעבור שם. הצורך בקו זה נעלם לחלוטין עם פתיחת המסילה לאורך האילון בשנות ה-90, וכיום המסילה מתחנת חדרה מזרח דרומה מנותקת ואינה בשימוש. אל תחנת חדרה מזרח עצמה מגיע מדי פעם קטר בשליחות משא למפעל הסמוך, אולם מתצפית שערכתי בה, ברור כי התחנה נטושה למדי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה