תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
תוכניות לפיתוח אזור התחנה

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
תוכניות לפיתוח אזור התחנה
1:10,000 במקור.
 

קובי לו

New member
מוסך הרכבת הקלה אמור להיות

מעניין איפה בדיוק אמור להיות הדיפו
של הרכבת הקלה.
מוסך הרכבת הקלה אמור להיות
כחמישים עד מאה מטר צפונית, כן, צפונית לתחנת רכבת קרית אריה. מסילת הרכבת הקלה תעבור, ככל הנראה, במנהרה מתחנת למסילת ר"י שבין בני-ברק לסגולה.
 

luckydude

Active member
מעניין, תודה

מוסך הרכבת הקלה אמור להיות
כחמישים עד מאה מטר צפונית, כן, צפונית לתחנת רכבת קרית אריה. מסילת הרכבת הקלה תעבור, ככל הנראה, במנהרה מתחנת למסילת ר"י שבין בני-ברק לסגולה.
מעניין, תודה
אתה צודק, הרי אמורה בעצם להיות מנהרה כל הדרך מהדיפו ועד לצומת גהה.
 

luckydude

Active member
אני לא יודע

אתה חושב שיגיעו לשם נוסעים?
אני לא יודע
אבל אם תהיה תחנת רכבת קלה צמודה לתחנת רכבת ישראל הזאת אז אני מאמין שזה יוסיף לכמות הנוסעים שישתמשו בתחנה (גם בתחנה של הקלה וגם בשו של רכבת ישראל). כמובן שבקו הזה גם לא יצטרכו את אותה תדירות של הקלה. גם מבחינת התפעול זה הגיוני לשים שם תחנה מיכיוון שבקטע הממונהר של הרכבת הקלה כך או כך אמורה להיות תנועה יותר ערה של רכבות ומבחינה תפעולית הרכבות "הנוספות" (אלו שמיועדות לשירות המוגבר בתוך המנהרה) לא יכולות לבוא ממרכז פ"ת מבחינה תפעולית אלא חייבות להגיע מהדיפו בכל מקרה.
 

mucool2

New member
אני כמעט בטוח שלא יהיו נוסעים בקטע

אני לא יודע
אבל אם תהיה תחנת רכבת קלה צמודה לתחנת רכבת ישראל הזאת אז אני מאמין שזה יוסיף לכמות הנוסעים שישתמשו בתחנה (גם בתחנה של הקלה וגם בשו של רכבת ישראל). כמובן שבקו הזה גם לא יצטרכו את אותה תדירות של הקלה. גם מבחינת התפעול זה הגיוני לשים שם תחנה מיכיוון שבקטע הממונהר של הרכבת הקלה כך או כך אמורה להיות תנועה יותר ערה של רכבות ומבחינה תפעולית הרכבות "הנוספות" (אלו שמיועדות לשירות המוגבר בתוך המנהרה) לא יכולות לבוא ממרכז פ"ת מבחינה תפעולית אלא חייבות להגיע מהדיפו בכל מקרה.
אני כמעט בטוח שלא יהיו נוסעים בקטע
הזה.
 

קובי לו

New member
מדוע ?

אני כמעט בטוח שלא יהיו נוסעים בקטע
הזה.
מדוע ?
אנשים שיבואו מכפ"ס, הוד"ש, ראה"ע וכן מכוון ת"א/חיפה/ב"ש ויצטרכו לצומת גהה והאזור שלידו (צומת - זכר ולא נקבה) יוכלו לרדת בתחנת ר"י ק' אריה ולקחת את הקו שיוצא מאזור המוסך ולרדת באחת מהתחנות שלאורך הקטע בין המוסך לבין תחילת הצד המזרחי של העיר בני-ברק. דוקא הגיוני שיהיו לא מעט נוסעים. לא כמות היסטרית, אך הייתי משער שכמעט בוודאות כמה עשרות רבות עד מאות בודדות ביום, לעומת עשרות אלפים ביום בכל הקו.
 

raminec

New member
אתה מתכוון בוודאי למאות אלפים

מדוע ?
אנשים שיבואו מכפ"ס, הוד"ש, ראה"ע וכן מכוון ת"א/חיפה/ב"ש ויצטרכו לצומת גהה והאזור שלידו (צומת - זכר ולא נקבה) יוכלו לרדת בתחנת ר"י ק' אריה ולקחת את הקו שיוצא מאזור המוסך ולרדת באחת מהתחנות שלאורך הקטע בין המוסך לבין תחילת הצד המזרחי של העיר בני-ברק. דוקא הגיוני שיהיו לא מעט נוסעים. לא כמות היסטרית, אך הייתי משער שכמעט בוודאות כמה עשרות רבות עד מאות בודדות ביום, לעומת עשרות אלפים ביום בכל הקו.
אתה מתכוון בוודאי למאות אלפים
בקו כולו ביום. מדברים על קו עם תחזית למאה מליון נוסעים בשנה. לי אישית לא נראה שקיים פוטנציאל ממש גדול לרכבות קלות/תחתיות שיעצרו ליד תחנת קרית אריה, למרות שזה לא סותר את העובדה שצריך לבנות שם תחנת נוסעים. זה חיוני מכיוון שאמצעי תחבורה ציבורית חייבים להיות מחוברים אחד לשני על מנת להיות יעילים באמת (אפילו שיש כבר חיבור ב"ארלוזרוב" ו"השלום"). ההשקעה בהוספת תחנה אחת נוספת בשטח פתוח כזה לא צריכה גדולה במיוחד. אולי בדומה לתחנת הרכבת, היא תשרת את תושבי הסביבה בשכונה שמתפתחת בסמוך למסילה.
 

luckydude

Active member
כמו שאמרתי...

אתה מתכוון בוודאי למאות אלפים
בקו כולו ביום. מדברים על קו עם תחזית למאה מליון נוסעים בשנה. לי אישית לא נראה שקיים פוטנציאל ממש גדול לרכבות קלות/תחתיות שיעצרו ליד תחנת קרית אריה, למרות שזה לא סותר את העובדה שצריך לבנות שם תחנת נוסעים. זה חיוני מכיוון שאמצעי תחבורה ציבורית חייבים להיות מחוברים אחד לשני על מנת להיות יעילים באמת (אפילו שיש כבר חיבור ב"ארלוזרוב" ו"השלום"). ההשקעה בהוספת תחנה אחת נוספת בשטח פתוח כזה לא צריכה גדולה במיוחד. אולי בדומה לתחנת הרכבת, היא תשרת את תושבי הסביבה בשכונה שמתפתחת בסמוך למסילה.
כמו שאמרתי...
אם תהיה תחנה באם המושבות על אותה שלוחה צדדית לדיפו בלי קשר, אין סיבה שגם בדיפו לא ייבנו תחנה בצמוד לתחנת ר"י. דבר שאני מאמין שייקרה.
 

mucool2

New member
התכוונתי שהרק"ל תיסע שם ריקה

מדוע ?
אנשים שיבואו מכפ"ס, הוד"ש, ראה"ע וכן מכוון ת"א/חיפה/ב"ש ויצטרכו לצומת גהה והאזור שלידו (צומת - זכר ולא נקבה) יוכלו לרדת בתחנת ר"י ק' אריה ולקחת את הקו שיוצא מאזור המוסך ולרדת באחת מהתחנות שלאורך הקטע בין המוסך לבין תחילת הצד המזרחי של העיר בני-ברק. דוקא הגיוני שיהיו לא מעט נוסעים. לא כמות היסטרית, אך הייתי משער שכמעט בוודאות כמה עשרות רבות עד מאות בודדות ביום, לעומת עשרות אלפים ביום בכל הקו.
התכוונתי שהרק"ל תיסע שם ריקה
 

luckydude

Active member
יהיו נוסעים ואפילו מתוכננת תחנה

אני כמעט בטוח שלא יהיו נוסעים בקטע
הזה.
יהיו נוסעים ואפילו מתוכננת תחנה
באם המושבות שהיא ממוקמת על השלוחה לדיפו ולא בהמשך לפ"ת. כמו שאמרתי, מבחינה תפעולית יהיו צריכים לשלוח רכבות מהדיפו כל הזמן (בגלל הבדלי התדירות מחוץ ובתוך המנהרה) אז אני מאמין שייבנו שם תחנה.
 

luckydude

Active member
יהיו נוסעים ואפילו מתוכננת תחנה

אני כמעט בטוח שלא יהיו נוסעים בקטע
הזה.
יהיו נוסעים ואפילו מתוכננת תחנה
באם המושבות שהיא ממוקמת על השלוחה לדיפו ולא בהמשך לפ"ת. כמו שאמרתי, מבחינה תפעולית יהיו צריכים לשלוח רכבות מהדיפו כל הזמן (בגלל הבדלי התדירות מחוץ ובתוך המנהרה) אז אני מאמין שייבנו שם תחנה.
 

mucool2

New member
קישור? תוכניות?

יהיו נוסעים ואפילו מתוכננת תחנה
באם המושבות שהיא ממוקמת על השלוחה לדיפו ולא בהמשך לפ"ת. כמו שאמרתי, מבחינה תפעולית יהיו צריכים לשלוח רכבות מהדיפו כל הזמן (בגלל הבדלי התדירות מחוץ ובתוך המנהרה) אז אני מאמין שייבנו שם תחנה.
קישור? תוכניות?
מנין המידע?
 

luckydude

Active member
פריט מעניין בתשריט הזה הוא

תוכניות לפיתוח אזור התחנה
1:10,000 במקור.
פריט מעניין בתשריט הזה הוא
שמצד ימין רואים שם את המשולש המסילתי המתןכנן לשלוחת רכבת ישראל לתחנת הרכבת העתידית ליד תחנת האוטובוסים המרכזית של פ"ת ברחוב אורלוב.
 

raminec

New member
אתה צודק

פריט מעניין בתשריט הזה הוא
שמצד ימין רואים שם את המשולש המסילתי המתןכנן לשלוחת רכבת ישראל לתחנת הרכבת העתידית ליד תחנת האוטובוסים המרכזית של פ"ת ברחוב אורלוב.
אתה צודק
בכלל לא שמתי לב לזה קודם. כנראה מכיוון שהסימון של המסילה הוא הרבה יותר בהיר והתמונה בצד הזה לא בפוקוס לגמרי. נקודה מעניינת שעולה בעקבות זה היא מדוע לא מצויר במפה התוואי העתידי של הרכבת הקלה באיזור ומדוע לא מצויין הדיפו שאמורים להתחיל לבנות מתישהו בעתיד הקרוב.
 

luckydude

Active member
כנראה שמערכת הGIS

אתה צודק
בכלל לא שמתי לב לזה קודם. כנראה מכיוון שהסימון של המסילה הוא הרבה יותר בהיר והתמונה בצד הזה לא בפוקוס לגמרי. נקודה מעניינת שעולה בעקבות זה היא מדוע לא מצויר במפה התוואי העתידי של הרכבת הקלה באיזור ומדוע לא מצויין הדיפו שאמורים להתחיל לבנות מתישהו בעתיד הקרוב.
כנראה שמערכת הGIS
שממנה הונפק התרשים עדיין לא עודכנה עם התוואי של הקלה. התוכנית של הרכבת לתוך פ"ת כבר קיימת הרבה שנים. לפני מספר שנים היא אף "קוצצה" כך שהיא תסתיים בתחנה המרכזית במקום בככר המייסדים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה