תחנת אוטובוס עם 10 קווים - דוגמה לטירוף המערכתי אצלכם.

Ccyclist

Well-known member
לדעתי מגיע לזה שירשור במקום פוסט שילך לאיבוד.

לפני יומיים הייתי ממילא על וויצמן רעננה אז החלטתי לעשות סיבוב בקריית שרת כדי להתרשם בעצמי מהשכונה של הרוכב לאוטובוסים שהוא מביא כדוגמה לשכונת בלון טיפוסית. נכנסתי מוויצמן ברחוב שמהווה חיבור עיקרי מהשכונה לשאר העולם ועשיתי את טבעת הרחובות העיקרית בשכונה כולל רחובות התחיה וקיבוץ גלויות. הרחובות היו רחבים מספיק לשתי מכוניות לעבור זו את זו עם האטה מסויימת אבל לדעתי אוטובוס יחסום את מה שבא מולו. הבנייה די צמודת קרקע עם בתים בני קומותיים וקומה אחת.

כשחזרתי ממסעותי החלטתי לראות מה יש בתחנת האוטובוס שם ומה שראיתי זיעזע אותי - 10 קווים שונים !

מובאות תמונות שממחישות הן את אמיתות הטענה והן את התחנה ואזורה.

בתחנה כזו לא אמורים להיות יותר מקו או שניים, אולי 2.5 עם איזו חלופת א'. בלונדון 3 קווים זה מספר לציר ראשי שלעולם לא יהיה בתחנה פרברית על סיבוב הארכה שכזה.

השכונה צריכה קו לתחנת הרכבת רעננה מערב וקו לאחוזה. אחד הקווים צריך לחבר אותה לאזור התעשייה שסביב קניון רננים, שניהם יחברו אותה לשלל קווים אחרים על וויצמן ואחוזה.

10 !!! קווים מכל מקום לכל מקום פירושם המתנות ארוכות - בדקתי ומדובר בתדירויות של 20 - 30 דקות בקווים החד סיפרתיים החזקים. זה אומר שאמנם יש חיבורים ישירים לכל מני מקומות אבל ההמתנה לקו הנכון ארוכה מאד בהשוואה לקווים בתדירות של כל 10 - 5 דקות. (ראלית - 2 של כל 7-8 דקות בערך ייצרו הרגשה של המתנה מינימלית).

במקום שיוממי רעננה מערב בשכונה ימחלו על כבודם לקפיצה של 5 דקות באוטובוס תדיר (במערכת מתוקנת התחנה צריכה להיות כ15-20 דקות ברכבת מסבידור והשלום) ההמתנות הארוכות גורמות גם לתומכי תח"צ מובהקים להשתמש באמצעים אחרים במקום לסמוך על המערכת.
Screenshot_20220423-110109_Maps.jpg Screenshot_20220423-112218_Maps.jpg Screenshot_20220423-112232_Maps.jpg
 
לדעתי מגיע לזה שירשור במקום פוסט שילך לאיבוד.

לפני יומיים הייתי ממילא על וויצמן רעננה אז החלטתי לעשות סיבוב בקריית שרת כדי להתרשם בעצמי מהשכונה של הרוכב לאוטובוסים שהוא מביא כדוגמה לשכונת בלון טיפוסית. נכנסתי מוויצמן ברחוב שמהווה חיבור עיקרי מהשכונה לשאר העולם ועשיתי את טבעת הרחובות העיקרית בשכונה כולל רחובות התחיה וקיבוץ גלויות. הרחובות היו רחבים מספיק לשתי מכוניות לעבור זו את זו עם האטה מסויימת אבל לדעתי אוטובוס יחסום את מה שבא מולו. הבנייה די צמודת קרקע עם בתים בני קומותיים וקומה אחת.

כשחזרתי ממסעותי החלטתי לראות מה יש בתחנת האוטובוס שם ומה שראיתי זיעזע אותי - 10 קווים שונים !

מובאות תמונות שממחישות הן את אמיתות הטענה והן את התחנה ואזורה.

בתחנה כזו לא אמורים להיות יותר מקו או שניים, אולי 2.5 עם איזו חלופת א'. בלונדון 3 קווים זה מספר לציר ראשי שלעולם לא יהיה בתחנה פרברית על סיבוב הארכה שכזה.

השכונה צריכה קו לתחנת הרכבת רעננה מערב וקו לאחוזה. אחד הקווים צריך לחבר אותה לאזור התעשייה שסביב קניון רננים, שניהם יחברו אותה לשלל קווים אחרים על וויצמן ואחוזה.

10 !!! קווים מכל מקום לכל מקום פירושם המתנות ארוכות - בדקתי ומדובר בתדירויות של 20 - 30 דקות בקווים החד סיפרתיים החזקים. זה אומר שאמנם יש חיבורים ישירים לכל מני מקומות אבל ההמתנה לקו הנכון ארוכה מאד בהשוואה לקווים בתדירות של כל 10 - 5 דקות. (ראלית - 2 של כל 7-8 דקות בערך ייצרו הרגשה של המתנה מינימלית).

במקום שיוממי רעננה מערב בשכונה ימחלו על כבודם לקפיצה של 5 דקות באוטובוס תדיר (במערכת מתוקנת התחנה צריכה להיות כ15-20 דקות ברכבת מסבידור והשלום) ההמתנות הארוכות גורמות גם לתומכי תח"צ מובהקים להשתמש באמצעים אחרים במקום לסמוך על המערכת.
צפה בקובץ המצורף 46355 צפה בקובץ המצורף 46356 צפה בקובץ המצורף 46357
ולא קפצת לקפה?

א. אתה צודק בכל מילה, והקדשתי לזה פוסט (הלפני אחרון) על רשת 2025 שמתכוונת לסדר בדיוק דברים כאלה. רק אומר שזה אשכרה קורה בשטח, כפי שמעיד השרשור על קווים עם נסיעה ביום שבוטלו (אלה פשוט חלופות עם מספר קו אחר), ויש גם חלופות מבוטלות וקווים דלילים מבוטלים, כלומר המערכת שהגיעה לשיא של מעל 3,000 קווים שונים הולכת ומצטמצמת במספר הקווים אבל עולה בתדירות הקווים.
ב. שינוי לא חייב להיות קשור למכרז, אבל במקרה הספציפי הזה המכרז קרוב (מכרז השרון החדש) ורשת 2025 מוטמעת בו. נראה שיהיה רק קו אחד לשכונה בתדירות גבוהה מהיום. (וכנראה שזה יהיה קו מס' 1 שהוא בין הבודדים ברשת שלא יעבור שינוי מהותי). הזכיין שיזכה יתחיל להפעיל "על בסיס מצב קיים" (לקח עבר של בלבול מטורף של שינוי גדול שנעשה ביום הפעלת זכיין), וכשלושה חודשים עד חצי שנה אחר כך יטמיע את השינויים.

ג. קצת הסטוריה כדי להבין איך מתגלגלים תהליכים.
בעבר בהרבה ערים בארץ היה מקובל לעשות קווים פנימיים מעגליים בתצורת "פרח". כלומר כל הקווים יוצאים ממסוף מרכזי, כל אחד עושה את השכונות שלו, ובסוף כולם חוזרים למסוף מרכזי. זה מאד נוח למפעיל, אבל פחות נוח לנוסעים כי הקווים ארוכים ולא סימטריים, הנסיעה מהבית תיקח 5 דקות והנסיעה חזרה הביתה תיקח 25 דקות. וגם אם הם "בלון עם חוט ארוך", האמיונת בדרך חזרה פשוט מזעזעת והבנצ'ינג חוגג. כבר עשרים שונה שמשרד התחבורה שובר לאט לאט את הקווים הסיבוביים האלה, אבל המקומות הכי קשים לפיצוח הם שכונות ישנות וצפופות כמו קרית שרת בהם הרחובות הם חד סיטריים, או רחובות דו סיטריים, אבל לא ברוחב מתאים לאוטובוסים לחלוף אחד מול השני. במקרה של קרית שרת הכל בעייתי קצת, אבל יש מקטע אחד מאד בעייתי (באזור של התחיה פינת פרץ) שקובע את הטון לכל השכונה. אגב, אם הסתובבת בשפל צהריים זה לא מייצג, הבעיה הגדולה היא אחר הצהריים כשהמכוניות חוזרות ומתחילות לחנות בכל מיני פינות ועם שני גלגלים על המדרכה וכו'. (ואף עירייה חוץ מתל אביב לא ממש אוכפת חניה פרועה כל עוד זה לא חוסם מעבר של רכבים פרטיים).

אז קו 1 נולד כקו סיבובי לפני כמה וכמה עשורים טובים (בתחילה ממרכז רעננה ואח"כ ממסוף רעננה לשכונת קרית שרת של הצ'ח'צחים שהוגלו לשכונה בלב שדות רחוק מהאשכנתוזים ולכן היו צריכים אוטובוסים להגיע ללב העניינים (וזה תיאור של ותיק בשכונה, לא שלי). ורק בשנות ה-90 כשנולדה שכונת לב הפארק שכללה במפתיע תחנת קצה נוחה לאוטובוסים הקו הוארך אליה ופוצל לשני כיוונים. אבל אויה, מה עושים עם הקטע בקרית שרת? משרתים אותו כפול באותו כיוון נסיעה, פעם בהלוך ופעם בחזור. זה כמובן דורש שעל השלט יהיו שתי שורות, קו 1 לכיוון לב הפארק וקו 1 לכיוון מסוף רעננה (ובהמשך קו 1 הוארך לביה"ח מאיר בכפר סבא במהלך מאד חכם, אבל אז נוצרו בכפר סבא שני קווי 1...). הנוסעים בקרית שרת. נאלצו לעצור את האוטבווס ולשאול אותו לאן הוא נוסע עד שהומצא שילוט החזית שהקטין קצת את הבעיה.

בזמן שהשכונה עוד היתה עניה ורמת המינוע בה היתה נמוכה, חיפשו אנשים טובים באגד ובדן איך להקל את מצבם של תושבי השכונה. ובמקביל גם להקל עליהם תפעולית. כך נולדה החלופה של 502 (בזמנו של אגד), ששירתה את השכונה פעם ביום בבוקר. הנהג פשוט הגיעה עם האוטובוס הראשון של הבוקר לשכונה במקום למנסוף רעננה וכך נחסכו קצת קילומטרים יקרים בקטע קו שבכל מקרה לא היה מלא (קו 502 התמלא בהרצליה). בזמנו זה היה הקו הכי מהיר לתל אביב כי אפילו רחוב הבריגדה עוד לא נסלל. (ואחרי שהוא נסלל אף אחד באגד לא חשב לעקוף את ביצת הזהב של הרחוב הראשי של הרצליה). 502 בוטל ונסיעותיו עברו ל-501 וחבל שלא ניצלו הזדמנות לביטול החלופות האלה.
גם קו 505 שהיה של אגד מטייל בשכונה בדרכו דרך אחוזה לתל השדומר, את המקור ההסטורי של כניסתו לשכונה אני פחות מבין, מניח שמתישהו מישהו אמר כן לאיזו בקשה ומאז זה נשאר. הקו פועל פעמים בודדות ביום.

דן היתה פחות צינית, קו 48 הוא מראש חלופה של 47 שמטרתה להוסיף כיסוי לשכונות ברעננה (קרית שרת שהיתה בתחילה תחנת הקצה של הקו, ובהמשך לב הפארק), ובהרצליה שכונת שביב שחסרה שירות למרכז הרצליה ודן פשוט זיהתה ואקום של אגד ונכנסה בו, וגם על הדרך נתנה מענה לנוסעי 47 מצפון תל אביב שיעדם מרכז הרצליה בלי מעבר)) והוא ארוך במקומות אלה בתמורה לזה שהוא לא עושה את כל אחוזה וכך דן לא היתה צריכה לשלם לאגד שכירות במסוף רעננה שהיה"שלה". מאחר והקו ארוך, הוא משרת את קרית שרת בתחנה אחת בלבד ברחוב הראשי של השכונה ולא מכסה את כולה. במהלך השנים התקבלו בקשות שהגיחה של 48 לקרית שרת תהפוך למסלול מלא בתוך השכונה. בדן החליטו על 2 נסיעות בוקר (הכי מוקדם בבוקר ועוד אחד בשעת התלמידים) שיעשו את כל הסיבוב וכך נולדו החלופות האלה.

ועוד משהו לגבי 48 שכאמור עושה גיחה למרכז המסחרי וחזרה במרבית שעות היום. פעם היתה לו תחנה ב"הלוך" בצד המערבי של רחוב גאולה, ותחנה ב"חזור" בצד המזרחי של רחוב גאולה. בתחנה חזור עצרו גם כל הקווים האחרים אבל התחנה "הלוך" שימשה רק אותו. התושבים רצו עוד פתרונות חניה ולכן התחנה בוטלה לפני כמה שנים ועכשיו 48 עוצר הן בהלוך והן בחזור באותה תחנה. מה שלא תורם להתמצאות במרחב...

והנה קיבלת עוד 3 מספרים על השלט שפועלים פעמים בודדות בבוקר (48, 501, 505). אני די בטוח שהיה להם ביקוש ער בתחילה, אך ככל שרמת המינוע עלתה והשימוש בתח"צ ירד, והאוכלוסיה התחלפה, הם נשארו פשוט שריד לא רלוונטי לעבר.

נמשיך, הרשת הפנימית קיבלה מתישהו את קו 16, קו מעגלי כמובן, שבא לתמוך בחיבור בין העיר לבין אזור התעשיה שלה (בתחילה הוא התחיל וסיים ברחבת הקאונטרי, היום הוא מתחיל ומסיים במסוף של מטרופולין בקצה התדהר). הקו טייל בהמון שכונות בעיר, כמובן כולל קרית שרת ולב הפארק וחזר לאזור התעשיה.
במכרז השרון הקודם לפני יותר מעשור חיפשו איך לשבור את הסיבוביות של קו 16 והמציאו את קו 6. קו קצר מלב הפארק וקרית שרת לאזור התעשיה. שכמובן מאחר והוא דו כיווני עושה את המסלול בקרית שרת באותו כיוון נסיעה. התוצאה היתה הכפלה של כמות האוטוובסים בשכונה והיו כמה תושבים זועמים. בצר לו משרד התחבורה חזר אחורה, החזיר את קו 16 והשאיר את קו 6 בתדירות מופחתת. קו 6 הוארך לרכבת רק לאחרונה. ובכך מספק קישור טוב בין לב הפארק לרכבת. אבל בגלל שהוא לא בתדירות טובה זה לא ממש עוזר...

ולבסוף קווי התלמידים. כרגע הם פשוט שם. אבל האמירה היא שכלל שהרשת תסתדר ותתעבה כך יהיה בהם פחות ופחות צורך ואולי יבטלו חלק מהם.
 

Ccyclist

Well-known member
ולא קפצת לקפה?

א. אתה צודק בכל מילה, והקדשתי לזה פוסט (הלפני אחרון) על רשת 2025 שמתכוונת לסדר בדיוק דברים כאלה. רק אומר שזה אשכרה קורה בשטח, כפי שמעיד השרשור על קווים עם נסיעה ביום שבוטלו (אלה פשוט חלופות עם מספר קו אחר), ויש גם חלופות מבוטלות וקווים דלילים מבוטלים, כלומר המערכת שהגיעה לשיא של מעל 3,000 קווים שונים הולכת ומצטמצמת במספר הקווים אבל עולה בתדירות הקווים.
ב. שינוי לא חייב להיות קשור למכרז, אבל במקרה הספציפי הזה המכרז קרוב (מכרז השרון החדש) ורשת 2025 מוטמעת בו. נראה שיהיה רק קו אחד לשכונה בתדירות גבוהה מהיום. (וכנראה שזה יהיה קו מס' 1 שהוא בין הבודדים ברשת שלא יעבור שינוי מהותי). הזכיין שיזכה יתחיל להפעיל "על בסיס מצב קיים" (לקח עבר של בלבול מטורף של שינוי גדול שנעשה ביום הפעלת זכיין), וכשלושה חודשים עד חצי שנה אחר כך יטמיע את השינויים.

ג. קצת הסטוריה כדי להבין איך מתגלגלים תהליכים.
בעבר בהרבה ערים בארץ היה מקובל לעשות קווים פנימיים מעגליים בתצורת "פרח". כלומר כל הקווים יוצאים ממסוף מרכזי, כל אחד עושה את השכונות שלו, ובסוף כולם חוזרים למסוף מרכזי. זה מאד נוח למפעיל, אבל פחות נוח לנוסעים כי הקווים ארוכים ולא סימטריים, הנסיעה מהבית תיקח 5 דקות והנסיעה חזרה הביתה תיקח 25 דקות. וגם אם הם "בלון עם חוט ארוך", האמיונת בדרך חזרה פשוט מזעזעת והבנצ'ינג חוגג. כבר עשרים שונה שמשרד התחבורה שובר לאט לאט את הקווים הסיבוביים האלה, אבל המקומות הכי קשים לפיצוח הם שכונות ישנות וצפופות כמו קרית שרת בהם הרחובות הם חד סיטריים, או רחובות דו סיטריים, אבל לא ברוחב מתאים לאוטובוסים לחלוף אחד מול השני. במקרה של קרית שרת הכל בעייתי קצת, אבל יש מקטע אחד מאד בעייתי (באזור של התחיה פינת פרץ) שקובע את הטון לכל השכונה. אגב, אם הסתובבת בשפל צהריים זה לא מייצג, הבעיה הגדולה היא אחר הצהריים כשהמכוניות חוזרות ומתחילות לחנות בכל מיני פינות ועם שני גלגלים על המדרכה וכו'. (ואף עירייה חוץ מתל אביב לא ממש אוכפת חניה פרועה כל עוד זה לא חוסם מעבר של רכבים פרטיים).

אז קו 1 נולד כקו סיבובי לפני כמה וכמה עשורים טובים (בתחילה ממרכז רעננה ואח"כ ממסוף רעננה לשכונת קרית שרת של הצ'ח'צחים שהוגלו לשכונה בלב שדות רחוק מהאשכנתוזים ולכן היו צריכים אוטובוסים להגיע ללב העניינים (וזה תיאור של ותיק בשכונה, לא שלי). ורק בשנות ה-90 כשנולדה שכונת לב הפארק שכללה במפתיע תחנת קצה נוחה לאוטובוסים הקו הוארך אליה ופוצל לשני כיוונים. אבל אויה, מה עושים עם הקטע בקרית שרת? משרתים אותו כפול באותו כיוון נסיעה, פעם בהלוך ופעם בחזור. זה כמובן דורש שעל השלט יהיו שתי שורות, קו 1 לכיוון לב הפארק וקו 1 לכיוון מסוף רעננה (ובהמשך קו 1 הוארך לביה"ח מאיר בכפר סבא במהלך מאד חכם, אבל אז נוצרו בכפר סבא שני קווי 1...). הנוסעים בקרית שרת. נאלצו לעצור את האוטבווס ולשאול אותו לאן הוא נוסע עד שהומצא שילוט החזית שהקטין קצת את הבעיה.

בזמן שהשכונה עוד היתה עניה ורמת המינוע בה היתה נמוכה, חיפשו אנשים טובים באגד ובדן איך להקל את מצבם של תושבי השכונה. ובמקביל גם להקל עליהם תפעולית. כך נולדה החלופה של 502 (בזמנו של אגד), ששירתה את השכונה פעם ביום בבוקר. הנהג פשוט הגיעה עם האוטובוס הראשון של הבוקר לשכונה במקום למנסוף רעננה וכך נחסכו קצת קילומטרים יקרים בקטע קו שבכל מקרה לא היה מלא (קו 502 התמלא בהרצליה). בזמנו זה היה הקו הכי מהיר לתל אביב כי אפילו רחוב הבריגדה עוד לא נסלל. (ואחרי שהוא נסלל אף אחד באגד לא חשב לעקוף את ביצת הזהב של הרחוב הראשי של הרצליה). 502 בוטל ונסיעותיו עברו ל-501 וחבל שלא ניצלו הזדמנות לביטול החלופות האלה.
גם קו 505 שהיה של אגד מטייל בשכונה בדרכו דרך אחוזה לתל השדומר, את המקור ההסטורי של כניסתו לשכונה אני פחות מבין, מניח שמתישהו מישהו אמר כן לאיזו בקשה ומאז זה נשאר. הקו פועל פעמים בודדות ביום.

דן היתה פחות צינית, קו 48 הוא מראש חלופה של 47 שמטרתה להוסיף כיסוי לשכונות ברעננה (קרית שרת שהיתה בתחילה תחנת הקצה של הקו, ובהמשך לב הפארק), ובהרצליה שכונת שביב שחסרה שירות למרכז הרצליה ודן פשוט זיהתה ואקום של אגד ונכנסה בו, וגם על הדרך נתנה מענה לנוסעי 47 מצפון תל אביב שיעדם מרכז הרצליה בלי מעבר)) והוא ארוך במקומות אלה בתמורה לזה שהוא לא עושה את כל אחוזה וכך דן לא היתה צריכה לשלם לאגד שכירות במסוף רעננה שהיה"שלה". מאחר והקו ארוך, הוא משרת את קרית שרת בתחנה אחת בלבד ברחוב הראשי של השכונה ולא מכסה את כולה. במהלך השנים התקבלו בקשות שהגיחה של 48 לקרית שרת תהפוך למסלול מלא בתוך השכונה. בדן החליטו על 2 נסיעות בוקר (הכי מוקדם בבוקר ועוד אחד בשעת התלמידים) שיעשו את כל הסיבוב וכך נולדו החלופות האלה.

ועוד משהו לגבי 48 שכאמור עושה גיחה למרכז המסחרי וחזרה במרבית שעות היום. פעם היתה לו תחנה ב"הלוך" בצד המערבי של רחוב גאולה, ותחנה ב"חזור" בצד המזרחי של רחוב גאולה. בתחנה חזור עצרו גם כל הקווים האחרים אבל התחנה "הלוך" שימשה רק אותו. התושבים רצו עוד פתרונות חניה ולכן התחנה בוטלה לפני כמה שנים ועכשיו 48 עוצר הן בהלוך והן בחזור באותה תחנה. מה שלא תורם להתמצאות במרחב...

והנה קיבלת עוד 3 מספרים על השלט שפועלים פעמים בודדות בבוקר (48, 501, 505). אני די בטוח שהיה להם ביקוש ער בתחילה, אך ככל שרמת המינוע עלתה והשימוש בתח"צ ירד, והאוכלוסיה התחלפה, הם נשארו פשוט שריד לא רלוונטי לעבר.

נמשיך, הרשת הפנימית קיבלה מתישהו את קו 16, קו מעגלי כמובן, שבא לתמוך בחיבור בין העיר לבין אזור התעשיה שלה (בתחילה הוא התחיל וסיים ברחבת הקאונטרי, היום הוא מתחיל ומסיים במסוף של מטרופולין בקצה התדהר). הקו טייל בהמון שכונות בעיר, כמובן כולל קרית שרת ולב הפארק וחזר לאזור התעשיה.
במכרז השרון הקודם לפני יותר מעשור חיפשו איך לשבור את הסיבוביות של קו 16 והמציאו את קו 6. קו קצר מלב הפארק וקרית שרת לאזור התעשיה. שכמובן מאחר והוא דו כיווני עושה את המסלול בקרית שרת באותו כיוון נסיעה. התוצאה היתה הכפלה של כמות האוטוובסים בשכונה והיו כמה תושבים זועמים. בצר לו משרד התחבורה חזר אחורה, החזיר את קו 16 והשאיר את קו 6 בתדירות מופחתת. קו 6 הוארך לרכבת רק לאחרונה. ובכך מספק קישור טוב בין לב הפארק לרכבת. אבל בגלל שהוא לא בתדירות טובה זה לא ממש עוזר...

ולבסוף קווי התלמידים. כרגע הם פשוט שם. אבל האמירה היא שכלל שהרשת תסתדר ותתעבה כך יהיה בהם פחות ופחות צורך ואולי יבטלו חלק מהם.

רציתי לשטוף את הרכב בסונול שעל כביש 4, אבל למרות שהתחנה פתוחה והחניון מלא לחלוטין - מכונת שטיפת הרכב שמרה שבת. בחזור המחלף העלה אותי על וויצמן אז חשבתי שאם כבר - אז אראה "הכצעקתה".

בנוסף למה שתיארתי היתה מכונית שעצרה על מעבר החצייה בתקווה ממש מול מעגל התנועה של גאולה - לצורך העלאת אזרח וותיק עם מקל שבא מהמדרכה למכונית. היה שקט יחסית (שביעי של פסח) אז יכלתי לעקוף. ה"אין דרישה" חוסמת את הכבישים כי מישהו צריך להסיע את הסבא או הדוד לארוחת החג או בית הכנסת במקום האוטובוס שאם יאסוף אותו מתחנה מסודרת זה איכשהו "סוף המדינה היהודית" לשיטתם.

על התחנה לחצתי בדיעבד ואת התגובה שלי למה שגיליתי קראת.

תודה על ההסבר של איך האבולוציה של הקווים באזור יצרה את מה שיצרה. לדעתי כל עוד רעננה מערב נותנת חיבור פגום לתל אביב (במערכת הגיונית צריכות להיות רכבות שיבצעו את החיבור ב 15-20 דקות) יהיה מקום מסויים לקווי ה 5xx כי לא הגיוני לשלוח את תושבי האזור עד צומת רעננה שמשמשת כתחנה המרכזית של השרון כשהם כבר על סף הרצליה. הבעיה הגדולה של רעננה היא שאין לה למה להתחבר מצפון או מדרום ולכן אי אפשר להריץ בה קווים חזקים שיחצו אותה בצורה כזו. זה יוצר מצב שהמזרח-מערב חזק, בעיקר באחוזה, ומשרת יותר אנשים שנוסעים דרך העיר ולא את תושביה.

הפרספקטיבה שלי של העיר ברכב פרטי היתה שונה לחלוטין מזו שהיתה לי בשני ביקורים קודמים כמשתמש תח"צ. רננים נמצא פתאום 8 דקות ממני ולא כחצי שעה עם חיבור בתדירות נמוכה, מקומות באזור פרדס משותף או וויצמן אינם מעבר להרי החושך, טיב טעם פתוח 24 שעות זו כבר לא סיסמה אלא מקום שאפשר להגיע אליו גם ב 8 דקות - ואפילו קולנוע בערב שישי יש שם. זה קיום אחר לחלוטין שנמנע ממני בזדון בשני הביקורים הקודמים. אינני דורש דבר וחצי דבר שאינו קיים במדינת ישראל מלבד גישה תח"צית לכל מה שממילא פתוח.
 
נערך לאחרונה ב:
רציתי לשטוף את הרכב בסונול שעל כביש 4, אבל למרות שהתחנה פתוחה והחניון מלא לחלוטין - מכונת שטיפת הרכב שמרה שבת. בחזור המחלף העלה אותי על וויצמן אז חשבתי שאם כבר - אז אראה "הכצעקתה".

בנוסף למה שתיארתי היתה מכונית שעצרה על מעבר החצייה בתקווה ממש מול מעגל התנועה של גאולה - לצורך העלאת אזרח וותיק עם מקל שבא מהמדרכה למכונית. היה שקט יחסית (שביעי של פסח) אז יכלתי לעקוף. ה"אין דרישה" חוסמת את הכבישים כי מישהו צריך להסיע את הסבא או הדוד לארוחת החג או בית הכנסת במקום האוטובוס שאם יאסוף אותו מתחנה מסודרת זה איכשהו "סוף המדינה היהודית" לשיטתם.

על התחנה לחצתי בדיעבר ואת התגובה שלי למה שגיליתי קראת.

תודה על ההסבר של איך האבולוציה של הקווים באזור יצרה את מה שיצרה. לדעתי כל עוד רעננה מערב נותנת חיבור פגום לתל אביב (במערכת הגיונית צריכות להיות רכבות שיבצעו את החיבור ב 15-20 דקות) יהיה מקום מסויים לקווי ה 5xx כי לא הגיוני לשלוח את תושבי האזור עד צומת רעננה שמשמשת כתחנה המרכזית של השרון כשהם כבר על סף הרצליה. הבעיה הגדולה של רעננה היא שאין לה למה להתחבר מצפון או מדרום ולכן אי אפשר להריץ בה קווים חזקים שיחצו אותה בצורה כזו. זה יוצר מצב שהמזרח-מערב חזק, בעיקר באחוזה, ומשרת יותר אנשים שנוסעים דרך העיר ולא את תושביה.

הפרספקטיבה שלי של העיר ברכב פרטי היתה שונה לחלוטין מזו שהיתה לי בשני ביקורים קודמים כמשתמש תח"צ. רננים נמצא פתאום 8 דקות ממני ולא כחצי שעה עם חיבור בתדירות נמוכה, מקומות באזור פרדס משותף או וויצמן אינם מעבר להרי החושך, טיב טעם פתוח 24 שעות זו כבר לא סיסמה אלא מקום שאפשר להגיע אליו גם ב 8 דקות - ואפילו קולנוע בערב שישי יש שם. זה קיום אחר לחלוטין שנמנע ממני בזדון בשני הביקורים הקודמים. אינני דורש דבר וחצי דבר שאינו קיים במדינת ישראל מלבד גישה תח"צית לכל מה שממילא פתוח.
טוב אז קפה בפעם הבאה... אגב החיבור לתל אביב, על אף שהוא דורש מעבר בהרצליה, מספק מענה די מהיר של 27 דקות לסבידור מרכז, למערי הם החזירו אותו לפעם בחצי שעה בלבד אבל אני מקווה שבהמשך הוא יעלה חזרה לכל רבע שעה ואז גם זמן ההמתנה יהיה קצר ולא נצטרך לתזמן הגעה לתחנה.
זמן של 27 דקות מנצח את 347 בשיא בוקר ב"קצת", ומאחר ו-347 נהנה הנת"צ בנמיר זה מנצח את הרכב הפרטי אפילו ביותר (אם כי בזמן מדלת לדלת כנראה הרכב הפרטי עדיין מנצח אלא אם אתה ממש עובד על תחנת הרכבת).

על אף התיאור הנכון שלך של צפון דרום מול מזרח מערב. מעטים האנשים לדעתי שחוצים דרך אחוזה ואינםן תושבי העיר, ביחס לשימוש התכוף של תושבי העיר הגרים קרוב לאחוזה. למעט 29 ו-39 המקשרים בין כפר סבא להרצליה, לכל הקשרים האחרים בגוש דן, בדגש על תל אביב כמובן, בדרך כלל כבר עדיף לנסוע דרך האוטוסטראדות. (לכפר סבאים יש קווים משלהם לתל אביב וכך גם להוד שרונים, עקב היעדר קצה נוח לקווי אוטובסו בהרצליה כל הקווים מהרצליה לתל אביב מסיימים בתוך רעננה, אבל השימוש בהם בתוך רעננה לא גבוה.

לפיכך ה-5XX לא ממש חשובים ברעננה, הם יותר תוצר של אילוץ מאשר צורך. קו 347 מחבר את רעננה לתל אביב, קו 29 להרצליה וכפר סבא, קו 504 למוקדים לאורך ציר ז'בוטינסקי וכל שאר העירוניים העורקיים זה די אקסטרה. אני מניח שבתכנון חלק גדול מקווי ה-500 האלה יתבטל.
 

DanielOne

New member
לדעתי מגיע לזה שירשור במקום פוסט שילך לאיבוד.

לפני יומיים הייתי ממילא על וויצמן רעננה אז החלטתי לעשות סיבוב בקריית שרת כדי להתרשם בעצמי מהשכונה של הרוכב לאוטובוסים שהוא מביא כדוגמה לשכונת בלון טיפוסית. נכנסתי מוויצמן ברחוב שמהווה חיבור עיקרי מהשכונה לשאר העולם ועשיתי את טבעת הרחובות העיקרית בשכונה כולל רחובות התחיה וקיבוץ גלויות. הרחובות היו רחבים מספיק לשתי מכוניות לעבור זו את זו עם האטה מסויימת אבל לדעתי אוטובוס יחסום את מה שבא מולו. הבנייה די צמודת קרקע עם בתים בני קומותיים וקומה אחת.

כשחזרתי ממסעותי החלטתי לראות מה יש בתחנת האוטובוס שם ומה שראיתי זיעזע אותי - 10 קווים שונים !

מובאות תמונות שממחישות הן את אמיתות הטענה והן את התחנה ואזורה.

בתחנה כזו לא אמורים להיות יותר מקו או שניים, אולי 2.5 עם איזו חלופת א'. בלונדון 3 קווים זה מספר לציר ראשי שלעולם לא יהיה בתחנה פרברית על סיבוב הארכה שכזה.

השכונה צריכה קו לתחנת הרכבת רעננה מערב וקו לאחוזה. אחד הקווים צריך לחבר אותה לאזור התעשייה שסביב קניון רננים, שניהם יחברו אותה לשלל קווים אחרים על וויצמן ואחוזה.

10 !!! קווים מכל מקום לכל מקום פירושם המתנות ארוכות - בדקתי ומדובר בתדירויות של 20 - 30 דקות בקווים החד סיפרתיים החזקים. זה אומר שאמנם יש חיבורים ישירים לכל מני מקומות אבל ההמתנה לקו הנכון ארוכה מאד בהשוואה לקווים בתדירות של כל 10 - 5 דקות. (ראלית - 2 של כל 7-8 דקות בערך ייצרו הרגשה של המתנה מינימלית).

במקום שיוממי רעננה מערב בשכונה ימחלו על כבודם לקפיצה של 5 דקות באוטובוס תדיר (במערכת מתוקנת התחנה צריכה להיות כ15-20 דקות ברכבת מסבידור והשלום) ההמתנות הארוכות גורמות גם לתומכי תח"צ מובהקים להשתמש באמצעים אחרים במקום לסמוך על המערכת.
צפה בקובץ המצורף 46355 צפה בקובץ המצורף 46356 צפה בקובץ המצורף 46357
יכולים להיות גם 20 קווים.השאלה כמה מהם פעילים ותדיריים. יותר מחצי מהקווים שציינת אלו קווים מאספים שעובדים בחלופות רק בבבוקר/לילה או קווי תלמידים.
 

Ccyclist

Well-known member
יכולים להיות גם 20 קווים.השאלה כמה מהם פעילים ותדיריים. יותר מחצי מהקווים שציינת אלו קווים מאספים שעובדים בחלופות רק בבבוקר/לילה או קווי תלמידים.

החלופות האלו, בשעות השיא, הן מה שמסרבל ומאמלל לכם את המערכת. אלו תשומות שנלקחות בדיוק כשאין נהגים. למעט קו תלמידים או שניים אין תירוץ לדבר כזה. בתחנה דומה בלונדון לא תראה יותר מקו אחד, אולי שניים.
 

DanielOne

New member
החלופות האלו, בשעות השיא, הן מה שמסרבל ומאמלל לכם את המערכת. אלו תשומות שנלקחות בדיוק כשאין נהגים. למעט קו תלמידים או שניים אין תירוץ לדבר כזה. בתחנה דומה בלונדון לא תראה יותר מקו אחד, אולי שניים.
אני גם לא חושב שיש צורך בחלופות האלה. והן נשארו מסיבות היסטוריות. קו מאסף אחד שעושה חלופה בבוקר. ועוד כמה קווים שעובדים בלילות או סופשי"ם. שוב אין בזה אולי יש צורך זה פחות משנה.

מה שמשנה זה שזה שולי. ולכן אתה לא יכול להביא דוגמה של קווים שפועלים בחלופה/בסופש/תלמידים. ולהציג כאילו יש עשרה קווים בתחנה הזאת, כי זה לא נכון זה טפל ולא העיקר..
 

tal#

Active member
לדעתי מגיע לזה שירשור במקום פוסט שילך לאיבוד.

לפני יומיים הייתי ממילא על וויצמן רעננה אז החלטתי לעשות סיבוב בקריית שרת כדי להתרשם בעצמי מהשכונה של הרוכב לאוטובוסים שהוא מביא כדוגמה לשכונת בלון טיפוסית. נכנסתי מוויצמן ברחוב שמהווה חיבור עיקרי מהשכונה לשאר העולם ועשיתי את טבעת הרחובות העיקרית בשכונה כולל רחובות התחיה וקיבוץ גלויות. הרחובות היו רחבים מספיק לשתי מכוניות לעבור זו את זו עם האטה מסויימת אבל לדעתי אוטובוס יחסום את מה שבא מולו. הבנייה די צמודת קרקע עם בתים בני קומותיים וקומה אחת.

כשחזרתי ממסעותי החלטתי לראות מה יש בתחנת האוטובוס שם ומה שראיתי זיעזע אותי - 10 קווים שונים !

מובאות תמונות שממחישות הן את אמיתות הטענה והן את התחנה ואזורה.

בתחנה כזו לא אמורים להיות יותר מקו או שניים, אולי 2.5 עם איזו חלופת א'. בלונדון 3 קווים זה מספר לציר ראשי שלעולם לא יהיה בתחנה פרברית על סיבוב הארכה שכזה.

השכונה צריכה קו לתחנת הרכבת רעננה מערב וקו לאחוזה. אחד הקווים צריך לחבר אותה לאזור התעשייה שסביב קניון רננים, שניהם יחברו אותה לשלל קווים אחרים על וויצמן ואחוזה.

10 !!! קווים מכל מקום לכל מקום פירושם המתנות ארוכות - בדקתי ומדובר בתדירויות של 20 - 30 דקות בקווים החד סיפרתיים החזקים. זה אומר שאמנם יש חיבורים ישירים לכל מני מקומות אבל ההמתנה לקו הנכון ארוכה מאד בהשוואה לקווים בתדירות של כל 10 - 5 דקות. (ראלית - 2 של כל 7-8 דקות בערך ייצרו הרגשה של המתנה מינימלית).

במקום שיוממי רעננה מערב בשכונה ימחלו על כבודם לקפיצה של 5 דקות באוטובוס תדיר (במערכת מתוקנת התחנה צריכה להיות כ15-20 דקות ברכבת מסבידור והשלום) ההמתנות הארוכות גורמות גם לתומכי תח"צ מובהקים להשתמש באמצעים אחרים במקום לסמוך על המערכת.
צפה בקובץ המצורף 46355 צפה בקובץ המצורף 46356 צפה בקובץ המצורף 46357
הא? אין שום בעיה למצוא תחנות מרובות קווים תדירים
וכמובן שה3 מתחת לסמל אוטובס לא מופיע באפליקציה
זה מהרשת ומהראש אפשר להוסיף את התחנה בשדרות רגר -מול הדואר ומול סורוקה\בן גוריון
 

קבצים מצורפים

  • FPKnai0XoAgdMq_.png
    FPKnai0XoAgdMq_.png
    1.3 MB · צפיות: 5

Ccyclist

Well-known member
הא? אין שום בעיה למצוא תחנות מרובות קווים תדירים
וכמובן שה3 מתחת לסמל אוטובס לא מופיע באפליקציה
זה מהרשת ומהראש אפשר להוסיף את התחנה בשדרות רגר -מול הדואר ומול סורוקה\בן גוריון

אי אפשר להשוות את מעגל הרחובות הפנימי בשכונת מגורים כמו קריית שרת ברעננה לציר ראשי כמו שדרות רגר בבאר שבע המחבר את העיר למרחב שמצפון לה וכן למרכז.
 
למעלה