תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב

מצב
הנושא נעול.

urilei

New member
ודרך אגב, היה לפני שנתיים את קו 995 של "אגד"
מחיפה לבאר שבע, שהיה מהיר ולא עבר באיזור של תל אביב. אולם, עם הזמן קו זה בוטל.
זה טיפה בים...
מדובר פה על פתרון כולל לנסיעות מחוץ לתל אביב מגדרה לרעננה מהרצליה ליהוד מנתניה ללוד מרחובות לפרדס חנה אני לא חושב שנכון למשאבים הקיימים ולנכונות הממשלתית לממן תחבורה ציבורית יש בכלל על מה לדבר...
 

אורי404

New member
זה טיפה בים...
מדובר פה על פתרון כולל לנסיעות מחוץ לתל אביב מגדרה לרעננה מהרצליה ליהוד מנתניה ללוד מרחובות לפרדס חנה אני לא חושב שנכון למשאבים הקיימים ולנכונות הממשלתית לממן תחבורה ציבורית יש בכלל על מה לדבר...
השאלה היא מהי כמות הנוסעים.
אם כל הכבוד, מהו כבר מספר הנוסעים ובתוכם היוממים מגדרה לרעננה או מהרצליה ליהוד? דרך אגב, בחלק משעות היום ניתן לנסוע בין המקומות ללא כניסה לתל אביב: מרעננה לגדרה - קו 505 או 504 לאיזור של מחלף גהה או בר אילן ומשם בטח יותר קל להגיע לאיזור גדרה. מהרצליה ליהוד - קו מהיר לתל השומר (נדמה לי ש-620) ובטח מאיזור כביש 4 או מתל השומר יש אוטובוס ליהוד. מנתניה ללוד או מרחובות לפרדס חנה יש את הרכבת.
 

Image of me

New member
השאלה היא מהי כמות הנוסעים.
אם כל הכבוד, מהו כבר מספר הנוסעים ובתוכם היוממים מגדרה לרעננה או מהרצליה ליהוד? דרך אגב, בחלק משעות היום ניתן לנסוע בין המקומות ללא כניסה לתל אביב: מרעננה לגדרה - קו 505 או 504 לאיזור של מחלף גהה או בר אילן ומשם בטח יותר קל להגיע לאיזור גדרה. מהרצליה ליהוד - קו מהיר לתל השומר (נדמה לי ש-620) ובטח מאיזור כביש 4 או מתל השומר יש אוטובוס ליהוד. מנתניה ללוד או מרחובות לפרדס חנה יש את הרכבת.
אתה יודע כמה יוממים יש בקו 164?
אתה יודע למה אין כמות כזאת של יוממים מראשון לרעננה? רק כי אין קו כזה. ברגע שיהיה קו תדיר שאפשר לסמוך עליו, שהוא לא גימיק שנוסע פעם בשעתיים, יהיו גם אנשים שייסעו בו. הקווים שהבאת הם ממש מצחיקים. 504 ו-505 פועלים רק בשעות השיא ונוחים אך ורק למי שעובד/לומד/משרת באיזור תל השומר. 620 נוסע פעם ביום!!! ולידיעתך, הדרך המהירה מבר אילן לגדרה דורשת החלפה נוספת במרכז ראשון לציון.
 

אורי404

New member
אתה יודע כמה יוממים יש בקו 164?
אתה יודע למה אין כמות כזאת של יוממים מראשון לרעננה? רק כי אין קו כזה. ברגע שיהיה קו תדיר שאפשר לסמוך עליו, שהוא לא גימיק שנוסע פעם בשעתיים, יהיו גם אנשים שייסעו בו. הקווים שהבאת הם ממש מצחיקים. 504 ו-505 פועלים רק בשעות השיא ונוחים אך ורק למי שעובד/לומד/משרת באיזור תל השומר. 620 נוסע פעם ביום!!! ולידיעתך, הדרך המהירה מבר אילן לגדרה דורשת החלפה נוספת במרכז ראשון לציון.
אני בעד פתיחת קו אוטובוס, שיצדיק מבחינת
כמות הנוסעים. אם יהיו יוממים רבים מרעננה לראשון לציון, אני בהחלט בעד. בלי לפגוע בגדרה, שהוא מקום נחמד מאוד, אני לא חושב שיש כמות עצומה של יוממים מרעננה ומכפר סבא. מה שכן, אני בעד הרחבת קווים 504 ו-505, שבהם כן יש ביקוש גבוה. ובקשר לקו 620 והגעה מהרצליה לבקעת אונו: אם ממש לא רוצים להיכנס לתל אביב, ניתן לנסוע לכפר הירוק, להחליף ל-49 ובגהה להחליף אוטובוס לאיזור בקעת אונו. גם פה שוב עולה העניין של רשת רכבות מפותחת. לו הייתה רכבת מרעננה לתל אביב + קו רכבת לראשון לציון דרך איילון, המצב היה טוב באופן ניכר.
 

urilei

New member
השאלה היא מהי כמות הנוסעים.
אם כל הכבוד, מהו כבר מספר הנוסעים ובתוכם היוממים מגדרה לרעננה או מהרצליה ליהוד? דרך אגב, בחלק משעות היום ניתן לנסוע בין המקומות ללא כניסה לתל אביב: מרעננה לגדרה - קו 505 או 504 לאיזור של מחלף גהה או בר אילן ומשם בטח יותר קל להגיע לאיזור גדרה. מהרצליה ליהוד - קו מהיר לתל השומר (נדמה לי ש-620) ובטח מאיזור כביש 4 או מתל השומר יש אוטובוס ליהוד. מנתניה ללוד או מרחובות לפרדס חנה יש את הרכבת.
המסלולים שנתתי
הם מן הסתם לא לקווים ישירים, אלא לשירות בטופולוגית מזלג שמרכזו באותה תחנה מרכזית תיאורטית מדוברת. אם יהיה קו מאשקלון לנתניה דרך שם ומקריית גת לפרדס חנה דרך שם אז תחליף באמצע כדי להגיע מגדרה לרעננה. אבל לדעתי אין לזה שום סיכוי במציאות הנוכחית התדירות שקווים כאלה יצדיקו, אפילו אם לא יסעו מאוד מלאים, תבטל את היתרון שבאי-כניסה לעיר החטאים
 

אורי404

New member
המסלולים שנתתי
הם מן הסתם לא לקווים ישירים, אלא לשירות בטופולוגית מזלג שמרכזו באותה תחנה מרכזית תיאורטית מדוברת. אם יהיה קו מאשקלון לנתניה דרך שם ומקריית גת לפרדס חנה דרך שם אז תחליף באמצע כדי להגיע מגדרה לרעננה. אבל לדעתי אין לזה שום סיכוי במציאות הנוכחית התדירות שקווים כאלה יצדיקו, אפילו אם לא יסעו מאוד מלאים, תבטל את היתרון שבאי-כניסה לעיר החטאים
שוב, בנסיעות ארוכות עדיף לנסוע ברכבת טובה.
יש רכבת מאשקלון לנתניה וכאשר יהיה הקו המהיר דרך איילון, השירות אמור להשתפר עם זמן נסיעה קצר יותר. כמו כן, אפשר לנסוע ברכבת (או ברכבות, תלוי בקו הרכבת) מקרית גת לפרדס חנה. מה שנותר הוא לשפר את הרכבת.
 
ודרך אגב, היה לפני שנתיים את קו 995 של "אגד"
מחיפה לבאר שבע, שהיה מהיר ולא עבר באיזור של תל אביב. אולם, עם הזמן קו זה בוטל.
קו 995 היה מהיר יותר מזמן הנסיעה הממוצע ברכבת
כולל איחורים. אני מזכיר שנסיעה מחוף הכרמל לב"ש לפני שבועיים ארכה 3 שעות ו-25 דקות באותה רכבת.
 
קו 995 היה מהיר יותר מזמן הנסיעה הממוצע ברכבת
כולל איחורים. אני מזכיר שנסיעה מחוף הכרמל לב"ש לפני שבועיים ארכה 3 שעות ו-25 דקות באותה רכבת.
סביר להניח...
הבעיות הן: א. לטעמי נסיעה של שעתיים וחצי באוטובוס היא לא נוחה בעליל. ב. אנשים חושבים שהרכבת יותר מהירה. (עד היום יש אנשים שטוענים שנסיעה מבאר שבע לתל אביב היא 1:10 דקות) ג. אנשים לא מודעים תמיד לחלופות. ד. התדירות של הקו הייתה מאוד נמוכה. אני חושב שחבר שלי השתמש בו בשירותו הצבאי.
 

Image of me

New member
קו 995 היה מהיר יותר מזמן הנסיעה הממוצע ברכבת
כולל איחורים. אני מזכיר שנסיעה מחוף הכרמל לב"ש לפני שבועיים ארכה 3 שעות ו-25 דקות באותה רכבת.
אבל מה עוזר קו מהיר שנוסע 3 פעמים ביום?
וזה גם לא היה בשעות השיא, אלא בסתם שעות. כמו 313 ו-330 התמוהים של קונקס. מה הפואנטה להוציא אוטובוס לבני המזל שיוצאים מהעבודה בדיוק בדיוק בשעה מסוימת? זה גימיק של אנשים שלא מבינים כלום בתחבורה ציבורית.
 

raminec

New member
אם הייתה רשת הרכבות מפותחת יותר.
בשביל נסיעות ארוכות, כמו נסיעות מדרום הארץ לצפון ולמעשה גם נסיעות קצרות יותר, הרכבת היא כלי התחבורה המתאים מבחינת נוחות ומהירות. לו הייתה רשת רכבות מפותחת יותר, מאשר קו עם מסילה בודדת לבאר שבע וקו אחד עם שתי מסילות בלבד לאורך החוף, המצב היה טוב יותר וכך לא היה צורך להיכנס לתל אביב או לחשוב על הקמת מסופי אוטובוסים אחרים מן התחנה המרכזית בתל אביב. בקשר לזה אני חושב שטוב לו היו מתכננים מסילה לאורך כביש 4. כך הייתה מסילת אורך נוספת, שגם חולפת באיזורים מרכזיים שונים. למרבה הצער, כנראה, שקו כזה לא יהיה בשנים הקרובות. גם שיקום המסילה המזרחית לכיוון חדרה מזרח ואף צפונית אליה, היה משפר את הרכבת וכך היה משפר את הנסיעה מהדרום לצפון.
מסילה לאורך כביש 4 זה רעיון מצויין

עדיף בהרבה מאופציה של המסילה המזרחית שמחברת כלום עם שום דבר. הבעיה היא שבמסילה המזרחית לרכבת ישראל יש "זכויות דרך" היסטוריות ובכביש 4 אין. לכן, משיקולים של עלויות ועיכובים שיהיו כרוכים בהפקעות של קרקעות באיזור כביש 4, האופציה שתיבחר כאלטרנטיבה למסילת החוף תהיה תמיד המסילה המזרחית ההיסטורית. אין לי ספק שהצורך בשטח והזמינות למשתמש מצביעים רק ואך ורק על האופציה של מסילה בין הנתיבים של כביש 4. מסילה מזרחית יכולה לשמש רכבות משא ע"מ שלא יעמיסו על המסילות של רכבות הנוסעים לאורך כביש החוף ולאורך כביש 4, אך לא הרבה יותר מזה. לסיכום, מסילה לאורך כביש 4 זה פרוייקט חיוני שיעלה מליארדים ויקח שנים רבות ליישם. אני לא רואה שום תרחיש שבו פרוייקט כזה יוצא לפועל מכיוון שאין פה שרי תחבורה שמסוגלים להרים פרוייקטים ברמה הזו ואריק שרון שהרים את הפרוייקט של A1 כבר לא יחזור אלינו...
 

אורי404

New member
מסילה לאורך כביש 4 זה רעיון מצויין

עדיף בהרבה מאופציה של המסילה המזרחית שמחברת כלום עם שום דבר. הבעיה היא שבמסילה המזרחית לרכבת ישראל יש "זכויות דרך" היסטוריות ובכביש 4 אין. לכן, משיקולים של עלויות ועיכובים שיהיו כרוכים בהפקעות של קרקעות באיזור כביש 4, האופציה שתיבחר כאלטרנטיבה למסילת החוף תהיה תמיד המסילה המזרחית ההיסטורית. אין לי ספק שהצורך בשטח והזמינות למשתמש מצביעים רק ואך ורק על האופציה של מסילה בין הנתיבים של כביש 4. מסילה מזרחית יכולה לשמש רכבות משא ע"מ שלא יעמיסו על המסילות של רכבות הנוסעים לאורך כביש החוף ולאורך כביש 4, אך לא הרבה יותר מזה. לסיכום, מסילה לאורך כביש 4 זה פרוייקט חיוני שיעלה מליארדים ויקח שנים רבות ליישם. אני לא רואה שום תרחיש שבו פרוייקט כזה יוצא לפועל מכיוון שאין פה שרי תחבורה שמסוגלים להרים פרוייקטים ברמה הזו ואריק שרון שהרים את הפרוייקט של A1 כבר לא יחזור אלינו...
אולי גם יהיו בעיות עם המסילה המזרחית.
ייתכן שגם, כאשר יהיו עבודות על הקמתו מחדש של הקו המזרחי מאיזור צומת חמד לחדרה יהיו בעיות שונות של שטח ושל רעש, בדומה לאיומים באיזורים, שקו העמק עובר. כמובן, שאלה בעיות קטנות, בהשוואה לעבודות (אם וכאשר יהיו, כמובן) של מסילה לאורך כביש 4.
 

david80

Member
תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב
בהיותי חייל גיבור, לפני כ- 25 שנים, גרתי בדרום ושרתתי בצפון. תמיד תהיתי (או יותר נכון, התעצבנתי...) למה אני חייב להיכנס לתל אביב כדי להמשיך צפונה ומדוע לא עושים את התחנה המרכזית (בה' הידיעה) מחוץ לתל אביב - למשל באזור צומת מסובים. תת-תהייה (התעצבנות) הייתה: אם כבר אני צריך להיכנס לתל אביב, למה לדרום תל אביב? למה לא עושים את התחנה המרכזית באזור רכבת צפון (כפי שאתם רואים, כבר אז היית חכם נורא, כי מסוף 2000 עדיין לא היה קיים). והיום אני שואל שוב, למה לא עושים את התחנה המרכזית |סלינק| מחוץ לתל אביב? הרי רבים מהנוסעים שנכנסים לתל אביב בתחבורה ציבורית רק עוברים בה בדרכם למקומות אחרים. האם זה לא היה חוסך כמות גדולה של אוטובוסים שנכנסים סתם לתוך תל אביב ומוסיפים לגודש ולזיהום וגם חוסך זמן לאנשים רבים? האם אי פעם הרעיון הזה עלה אצל מקבלי ההחלטות או הגופים הרלבניים? ומה דעתכם?
או קווים מהדרום לצפון ללא מעורבות
המרכזית בת``א, נניח קו לאורך כל כביש 4 מאשקלון לנהריה עם עצירות במצמתים (נניח: סילבר, בני דרום, בר אילן, רעננה, בית ליד וכד`) יכול לחסוך הרבה זמן. חבל שגם הרכבת לא מעבירה חלק מקווי הנוסעים דרך מסילת לוד - רה``ע למי שרוצה להגיע מהדרום לצפון במהירות בלי להתעכב בתחנות של ת``א.
 

urilei

New member
או קווים מהדרום לצפון ללא מעורבות
המרכזית בת``א, נניח קו לאורך כל כביש 4 מאשקלון לנהריה עם עצירות במצמתים (נניח: סילבר, בני דרום, בר אילן, רעננה, בית ליד וכד`) יכול לחסוך הרבה זמן. חבל שגם הרכבת לא מעבירה חלק מקווי הנוסעים דרך מסילת לוד - רה``ע למי שרוצה להגיע מהדרום לצפון במהירות בלי להתעכב בתחנות של ת``א.
הבעייה הייתה ונשארה תדירות
בשביל שמישהו יהיה מוכן לחכות בבר אילן לקו שיצא מאשקלון צריכה להיות לו תדירות של 20 דקות, גג-גגותיים חצי שעה. אני ממש לא רואה קו כזה מצליח להצדיק את התדירות הזו או אפילו חצי ממנה.
 

אורי404

New member
הבעייה הייתה ונשארה תדירות
בשביל שמישהו יהיה מוכן לחכות בבר אילן לקו שיצא מאשקלון צריכה להיות לו תדירות של 20 דקות, גג-גגותיים חצי שעה. אני ממש לא רואה קו כזה מצליח להצדיק את התדירות הזו או אפילו חצי ממנה.
לכן צריך להתחיל מקטן:
אולי לתגבר את קו האוטובוס מאשדוד לבר אילן או לפתוח קו אוטובוס מאשדוד לפתח תקווה ויותר מאוחר לבצע שינויים אחרים.
 
תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב
בהיותי חייל גיבור, לפני כ- 25 שנים, גרתי בדרום ושרתתי בצפון. תמיד תהיתי (או יותר נכון, התעצבנתי...) למה אני חייב להיכנס לתל אביב כדי להמשיך צפונה ומדוע לא עושים את התחנה המרכזית (בה' הידיעה) מחוץ לתל אביב - למשל באזור צומת מסובים. תת-תהייה (התעצבנות) הייתה: אם כבר אני צריך להיכנס לתל אביב, למה לדרום תל אביב? למה לא עושים את התחנה המרכזית באזור רכבת צפון (כפי שאתם רואים, כבר אז היית חכם נורא, כי מסוף 2000 עדיין לא היה קיים). והיום אני שואל שוב, למה לא עושים את התחנה המרכזית |סלינק| מחוץ לתל אביב? הרי רבים מהנוסעים שנכנסים לתל אביב בתחבורה ציבורית רק עוברים בה בדרכם למקומות אחרים. האם זה לא היה חוסך כמות גדולה של אוטובוסים שנכנסים סתם לתוך תל אביב ומוסיפים לגודש ולזיהום וגם חוסך זמן לאנשים רבים? האם אי פעם הרעיון הזה עלה אצל מקבלי ההחלטות או הגופים הרלבניים? ומה דעתכם?
הבהרות לרעיון
הרעיון הוא לא תחנה מרכזית נוספת לזו שקיימת כבר בתל אביב, אלא תחנה שתחליף את התחנה המרכזית הקיימת. כלומר, כל הקווים הבינעירוניים יגיעו לתחנה הזו ויצאו ממנה. הרי בכל מקרה, גם מי שרוצה להגיע לתל אביב בדרך כלל צריך לקחת אוטובוס אחד נוסף לפחות ליעד שלו בתוך תל אביב. כך מי שיגיע לתחנה המרכזית הגדולה הזו, ייקח אוטובוס או רכבת ליעד שלו בתוך תל אביב, או מחוץ לתל אביב. סיבה נוספת שחשבתי על צומת מסובים (או יותר נכון, דרומית לו) היא הקרבה לפסי הרכבת שמקבילים לכביש מס' 1, כך שבתחנה המרכזית הזו תהיה גם רכבת.
 
הבהרות לרעיון
הרעיון הוא לא תחנה מרכזית נוספת לזו שקיימת כבר בתל אביב, אלא תחנה שתחליף את התחנה המרכזית הקיימת. כלומר, כל הקווים הבינעירוניים יגיעו לתחנה הזו ויצאו ממנה. הרי בכל מקרה, גם מי שרוצה להגיע לתל אביב בדרך כלל צריך לקחת אוטובוס אחד נוסף לפחות ליעד שלו בתוך תל אביב. כך מי שיגיע לתחנה המרכזית הגדולה הזו, ייקח אוטובוס או רכבת ליעד שלו בתוך תל אביב, או מחוץ לתל אביב. סיבה נוספת שחשבתי על צומת מסובים (או יותר נכון, דרומית לו) היא הקרבה לפסי הרכבת שמקבילים לכביש מס' 1, כך שבתחנה המרכזית הזו תהיה גם רכבת.
רעיון נאה, אבל הצעת המיקום בעייתית
אני אתך בכל הנוגע למיקומה המאוד בעייתי של התמח"ת - אזור לא ישוב, מפחיד, מגעיל וצפוף. אבל לגבי מסובים - המקום נמצא בפינה הדרום מזרחית של תל-אביב, כך שנוסעי ההמשך (ותסכים אתי שאין באמת ביקוש של אמת דווקא לצומת מסובים), יאלצו ברובם להזדקק לנסיעות עירוניות ארוכות. הרי הלב של תל-אביב נמצא מרחק קילומטרים צפונה ומערבה משם. לפיכך מסובים (או לדעתי טוב אפילו יותר - גנות) יכולה להיות תחנה יעילה אם היא תהיה רק רגל אחת של שתי מרכזיות - דרומית, כשלצדה תחנה צפונית. אחרת - מוטב לחשוב על מקום נגיש יותר. מסוף 2000 הוא נקודת האמצע האידאלית בעיניי, קרובה למרבית הצירים המרכזיים של המטרופולין, וצמודה לתחנת רכבת ראשית.
 

harhanegev

New member
רעיון נאה, אבל הצעת המיקום בעייתית
אני אתך בכל הנוגע למיקומה המאוד בעייתי של התמח"ת - אזור לא ישוב, מפחיד, מגעיל וצפוף. אבל לגבי מסובים - המקום נמצא בפינה הדרום מזרחית של תל-אביב, כך שנוסעי ההמשך (ותסכים אתי שאין באמת ביקוש של אמת דווקא לצומת מסובים), יאלצו ברובם להזדקק לנסיעות עירוניות ארוכות. הרי הלב של תל-אביב נמצא מרחק קילומטרים צפונה ומערבה משם. לפיכך מסובים (או לדעתי טוב אפילו יותר - גנות) יכולה להיות תחנה יעילה אם היא תהיה רק רגל אחת של שתי מרכזיות - דרומית, כשלצדה תחנה צפונית. אחרת - מוטב לחשוב על מקום נגיש יותר. מסוף 2000 הוא נקודת האמצע האידאלית בעיניי, קרובה למרבית הצירים המרכזיים של המטרופולין, וצמודה לתחנת רכבת ראשית.
מסוף 2000 אכן אידיאלי,
ועם או בלי הכרזה רשמית הוא הופך בשנים האחרונות למרכז תחבורתי פופולרי מאוד עם יותר ויותר קוים מתחילים ומסיימים, ולא רק עוברים. עם זאת, יש לתמח"ת ולצומת מסובים משהו משותף : בשתיהן יש המון זבל
 

אורי404

New member
מסוף 2000 אכן אידיאלי,
ועם או בלי הכרזה רשמית הוא הופך בשנים האחרונות למרכז תחבורתי פופולרי מאוד עם יותר ויותר קוים מתחילים ומסיימים, ולא רק עוברים. עם זאת, יש לתמח"ת ולצומת מסובים משהו משותף : בשתיהן יש המון זבל
מסוף 2000 נוח ולא במקרה אוריינט אקספרס
כתב עליו, שזהו מסוף אוטובוסים מוצלח. חבל שאין קווים נוספים מאיזור השפלה והנגב למסוף 2000. גם בקווים, שכן מגיעים למסוף או נוסעים ממנו, כמו למשל קו 369א של "מטרופולין" או קווים 280 ו-281 של "קונקס" מספר הנסיעות קטן, יחסית.
 

טיפ_טיפ

New member
מסוף 2000 אכן אידיאלי,
ועם או בלי הכרזה רשמית הוא הופך בשנים האחרונות למרכז תחבורתי פופולרי מאוד עם יותר ויותר קוים מתחילים ומסיימים, ולא רק עוברים. עם זאת, יש לתמח"ת ולצומת מסובים משהו משותף : בשתיהן יש המון זבל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה