אני אגיד לך מה הבעיה בדרך המחשבה שלך...
הבעיה היא שכולם מגיעים לתל אביב - כי חייב להגיע אליה, לא כי מישהו ממש רוצה להגיע אליה. אני סבור שיש לא מעט אנשים שרוצים להגיע מהדרום או מהצפון למטרופולין - ולא ממש קרוב לתל אביב, אבל כיום כולם עוברים או עולים על הקווים לתל אביב. ואז נוצר עומס גם בקווים לתל אביב. אין שום בעיה עם הורדת התדירות נניח של הקווים 380/370, מהסיבה הפשוטה, שמי שרוצה להגיע לצפון המטרופולין או רחוק יותר, יוכל לוותר על עליה על הקווים האלו - במידה ותהיה לו חלופה ראויה. ולכן העומס ירד על הקווים שעוברים בתל אביב. אני בחיי עשיתי נסיעות יומיומיות אפילו על קו ב"ש - רשל"צ, והברירות היחידות שהיו לי זה רכבת ב"ש - לוד + רכבת לא מתואמת לראשל"צ, או לעלות על איזה קו שעושה סיבובים בכל העולם ומשמש גם כקו פנימי של קרית גת, רחובות, נס ציונה, אילת, חיפה וצפון לבנון. גם היום, אני לדוגמה נוסע לעיתים בין כפ"ס - לבאר שבע. מה הטעם להכנס לתל אביב? אין טעם, אבל אני נכנס. בנוסף הצורך להגיע למקום - נובע בין היתר גם מהנגישות שלו. אני די בטוח שאם התחבורה הציבורית תהיה קצת יותר הוגנת עבור מי שלא רוצה להגיע לתל אביב, אז גם מקומות עבודה, מרכזי בילוי ועוד יתחילו להתפזר יותר.