תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב

מצב
הנושא נעול.
ולגבי המיזוג
אני נגד, מזג האוויר בישראל לא קיצוני במרכז הארץ. ואפשר לבנות תחנה חסכונית שתאפשר לנוסעים להמתין בכבוד בקיץ מבלי לחפש פיסות צל ובאותה נשימה תספק מחסה הגון נגד רוח וגשם בחורף. לא צריך חימום ולא קירור. חשוב שתהיה תאורה, שירותים , ברזיה כל תוספת פוגמת ומיותרת וכמובן, מילת המפתח: תחזוקה, תחזוקה, תחזוקה. (ע"ע: חברת שמירה וניקיון). כדי שהמקום לא יהפוך למקלט להומלסים\משתנה\מאורת סמים.
רצוי גם...
פחי זבל וטלפונים ציבוריים, מודיעין, ושילוט נאות וברור לכל. גם אל המסוף, גם בתוכו וגם ליציאות ממנו.
 
ולגבי המיזוג
אני נגד, מזג האוויר בישראל לא קיצוני במרכז הארץ. ואפשר לבנות תחנה חסכונית שתאפשר לנוסעים להמתין בכבוד בקיץ מבלי לחפש פיסות צל ובאותה נשימה תספק מחסה הגון נגד רוח וגשם בחורף. לא צריך חימום ולא קירור. חשוב שתהיה תאורה, שירותים , ברזיה כל תוספת פוגמת ומיותרת וכמובן, מילת המפתח: תחזוקה, תחזוקה, תחזוקה. (ע"ע: חברת שמירה וניקיון). כדי שהמקום לא יהפוך למקלט להומלסים\משתנה\מאורת סמים.
המיזוג הוא חלק חשוב מאיכות השירות!
אני משוכנע שמיזוג התחנה יגדיל את כמות המשתמשים בה. בנוסף, מזג האוויר בארץ הוא לא ממש נוח (חם בקיץ, קר למדי בחורף), ושינויי האקלים בשנים האחרונות הקצינו את החום והקור מבחינת הטמפרטורות ומשך השפעתן של מערכות חמות או קרות בימים. וחוץ מזה, מה רע במיזוג? אם בתחנה המרכזית של חצור הגלילית זה מתאים, למה בתחנה המרכזית של גוש דן זה לא יתאים?
 
דווקא צומת קסם?
אולי קרוב לכביש 6, אבל זהו זה, פחות או יותר. אגב, הרעיון לא היה תחנה עוקפת תל-אביב, אלא גישה למבואות העיר, במקום להיכנס לתוך שכונה מעופשת, צפופה ולא קרובה לשום דבר. ולכך צומת קסם לא מתאים - הוא רחוק מדי מתל-אביב, ונמצא במקום מרוחק מדי למרבית האנשים שיצטרכו את גוש דן.
היו כאן שני רעיונות שונים
הרעיון הראשון הוא הרעיון של יוזם השירשור שלפיו תוקם תחנה מחוץ לאיזור ת"א עבור הנוסעים מצפון הארץ לדרומה ולהפך. ברעיון הזה אני תומך, כאמור. יש מקום לדון לגבי מיקום התחנה הספציפי, ואחד השיקולים הוא מהם קווי הרכבת והרק"ל שצפויים להבנות בקרוב. הרעיון השני הוא להקים תחנה מרכזית או שתיים במבואות ת"א במקום זו הקיימת. ולכך אני מתנגד. אם בחיפה זה גרם לשיגשוג ענף החאפרים, אז בת"א זה יגרום בעיקר לכאוס ולחזרה לרכבים הפרטיים.
 

אורי404

New member
יש מקום להוסיף תחנה נוספת,אבל לא לעשות מהפכות
ת"א והערים הצמודות אליה מרכזות מספר גדול מאוד של נוסעים, לכן אין מקום לבטל את התחנה המרכזית בת"א. (זה גם יחזיר אנשים לרכב הפרטי). מה שכן, יש מקום להקים תחנה מרכזית נוספת שתרכז את התנועה של הנוסעים שאינם נכנסים לת"א. התחנה צריכה להיות בתוך קניון סגור וממוזג וצמודה בהכרח לתחנת רכבת, ואולי גם לתחנת רק"ל (לקישור לישובים הקרובים). מכאן אפשר לחשוב על כמה מיקומים, הטוב ביותר הוא לדעתי במחלף קסם, ליד תחנת הרכבת ראש העין צפון. האוטובוסים מדרום ומצפון יגיעו דרך כביש 6, מי שצריך לת"א או למקום אחר שיש בו רכבת יוכל לעלות לרכבת. מובן שזה יצריך הפעלת קווי אוטובוס חדשים. (אמנם לא תהיה במקום רק"ל, אבל יהיה ניתן לבצע החלפה מהרכבת לרק"ל בפ"ת קרית אריה).
לפני שנים היה לתקופה קצרה את קו 465א של "אגד"
מתחנת קסם לירושלים. כעבור זמן קצר הקו הזה בוטל.
 

urilei

New member
תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב
בהיותי חייל גיבור, לפני כ- 25 שנים, גרתי בדרום ושרתתי בצפון. תמיד תהיתי (או יותר נכון, התעצבנתי...) למה אני חייב להיכנס לתל אביב כדי להמשיך צפונה ומדוע לא עושים את התחנה המרכזית (בה' הידיעה) מחוץ לתל אביב - למשל באזור צומת מסובים. תת-תהייה (התעצבנות) הייתה: אם כבר אני צריך להיכנס לתל אביב, למה לדרום תל אביב? למה לא עושים את התחנה המרכזית באזור רכבת צפון (כפי שאתם רואים, כבר אז היית חכם נורא, כי מסוף 2000 עדיין לא היה קיים). והיום אני שואל שוב, למה לא עושים את התחנה המרכזית |סלינק| מחוץ לתל אביב? הרי רבים מהנוסעים שנכנסים לתל אביב בתחבורה ציבורית רק עוברים בה בדרכם למקומות אחרים. האם זה לא היה חוסך כמות גדולה של אוטובוסים שנכנסים סתם לתוך תל אביב ומוסיפים לגודש ולזיהום וגם חוסך זמן לאנשים רבים? האם אי פעם הרעיון הזה עלה אצל מקבלי ההחלטות או הגופים הרלבניים? ומה דעתכם?
תיאורית זה רעיון מעולה
מעשית, נכון מאוד שיש פתרונות הרבה יותר מוצלחים מהתחנה המרכזית שיש היום גם מבחינת מיקום וגם מבחינת איך שהיא נראית, נשמעת ומריחה. אבל, ממש אין מקום היום לתחנה מרכזית מטרופולינית גדולה מחוץ לתל אביב עצמה. תל אביב היא מוקד היוממות של רוב גוש דן. בשביל ליצור תחנה כמו שאתם מציעים צריך להקצות חלק לא מבוטל מהמשאבים הקיימים (אוטובוסים = פחות תדירות) לקווים החדשים שלא יכנסו לתל אביב. מה גם שאיפה שזה לא יהיה זה כנראה לאורך כביש 4 שהוא אסון פקקי הרבה יותר גרוע מרוב הכבישים לתל אביב. אכן הפתרון הנכון לדעתי הוא תחנה מרכזית חדשה ויעילה סמוך לרכבת מרכז, במקביל להפיכת התחנה הקיימת למסוף קצה לקווים עירוניים וקווים המגיעים מהצפון (קווים המגיעים מהדרום יגיעו ישירות לרכבת מרכז) יש גם פתרונות נוספים, למשל, תחנה מעל איילון מצידו השני של גשר ההגנה על הבעייה שצריך להיכנס לתל אביב הפקוקה בשביל להגיע מרחובות לנתניה אפשר היה בקלות להתגבר עם עוד נת"צים ועוד הרבה אכיפה. ללא ספק פתרון הרבה יותר ישים מהקמת תחנה מרכזית גדולה ומרכזית עבור 20% מהנוסעים
 

Image of me

New member
תיאורית זה רעיון מעולה
מעשית, נכון מאוד שיש פתרונות הרבה יותר מוצלחים מהתחנה המרכזית שיש היום גם מבחינת מיקום וגם מבחינת איך שהיא נראית, נשמעת ומריחה. אבל, ממש אין מקום היום לתחנה מרכזית מטרופולינית גדולה מחוץ לתל אביב עצמה. תל אביב היא מוקד היוממות של רוב גוש דן. בשביל ליצור תחנה כמו שאתם מציעים צריך להקצות חלק לא מבוטל מהמשאבים הקיימים (אוטובוסים = פחות תדירות) לקווים החדשים שלא יכנסו לתל אביב. מה גם שאיפה שזה לא יהיה זה כנראה לאורך כביש 4 שהוא אסון פקקי הרבה יותר גרוע מרוב הכבישים לתל אביב. אכן הפתרון הנכון לדעתי הוא תחנה מרכזית חדשה ויעילה סמוך לרכבת מרכז, במקביל להפיכת התחנה הקיימת למסוף קצה לקווים עירוניים וקווים המגיעים מהצפון (קווים המגיעים מהדרום יגיעו ישירות לרכבת מרכז) יש גם פתרונות נוספים, למשל, תחנה מעל איילון מצידו השני של גשר ההגנה על הבעייה שצריך להיכנס לתל אביב הפקוקה בשביל להגיע מרחובות לנתניה אפשר היה בקלות להתגבר עם עוד נת"צים ועוד הרבה אכיפה. ללא ספק פתרון הרבה יותר ישים מהקמת תחנה מרכזית גדולה ומרכזית עבור 20% מהנוסעים
 

טיפ_טיפ

New member
תיאורית זה רעיון מעולה
מעשית, נכון מאוד שיש פתרונות הרבה יותר מוצלחים מהתחנה המרכזית שיש היום גם מבחינת מיקום וגם מבחינת איך שהיא נראית, נשמעת ומריחה. אבל, ממש אין מקום היום לתחנה מרכזית מטרופולינית גדולה מחוץ לתל אביב עצמה. תל אביב היא מוקד היוממות של רוב גוש דן. בשביל ליצור תחנה כמו שאתם מציעים צריך להקצות חלק לא מבוטל מהמשאבים הקיימים (אוטובוסים = פחות תדירות) לקווים החדשים שלא יכנסו לתל אביב. מה גם שאיפה שזה לא יהיה זה כנראה לאורך כביש 4 שהוא אסון פקקי הרבה יותר גרוע מרוב הכבישים לתל אביב. אכן הפתרון הנכון לדעתי הוא תחנה מרכזית חדשה ויעילה סמוך לרכבת מרכז, במקביל להפיכת התחנה הקיימת למסוף קצה לקווים עירוניים וקווים המגיעים מהצפון (קווים המגיעים מהדרום יגיעו ישירות לרכבת מרכז) יש גם פתרונות נוספים, למשל, תחנה מעל איילון מצידו השני של גשר ההגנה על הבעייה שצריך להיכנס לתל אביב הפקוקה בשביל להגיע מרחובות לנתניה אפשר היה בקלות להתגבר עם עוד נת"צים ועוד הרבה אכיפה. ללא ספק פתרון הרבה יותר ישים מהקמת תחנה מרכזית גדולה ומרכזית עבור 20% מהנוסעים
לא תחנה מרכזית, רק מסוף שמתמפה יפה
לערים בצפון דרום ומזרח המדינה
 
תיאורית זה רעיון מעולה
מעשית, נכון מאוד שיש פתרונות הרבה יותר מוצלחים מהתחנה המרכזית שיש היום גם מבחינת מיקום וגם מבחינת איך שהיא נראית, נשמעת ומריחה. אבל, ממש אין מקום היום לתחנה מרכזית מטרופולינית גדולה מחוץ לתל אביב עצמה. תל אביב היא מוקד היוממות של רוב גוש דן. בשביל ליצור תחנה כמו שאתם מציעים צריך להקצות חלק לא מבוטל מהמשאבים הקיימים (אוטובוסים = פחות תדירות) לקווים החדשים שלא יכנסו לתל אביב. מה גם שאיפה שזה לא יהיה זה כנראה לאורך כביש 4 שהוא אסון פקקי הרבה יותר גרוע מרוב הכבישים לתל אביב. אכן הפתרון הנכון לדעתי הוא תחנה מרכזית חדשה ויעילה סמוך לרכבת מרכז, במקביל להפיכת התחנה הקיימת למסוף קצה לקווים עירוניים וקווים המגיעים מהצפון (קווים המגיעים מהדרום יגיעו ישירות לרכבת מרכז) יש גם פתרונות נוספים, למשל, תחנה מעל איילון מצידו השני של גשר ההגנה על הבעייה שצריך להיכנס לתל אביב הפקוקה בשביל להגיע מרחובות לנתניה אפשר היה בקלות להתגבר עם עוד נת"צים ועוד הרבה אכיפה. ללא ספק פתרון הרבה יותר ישים מהקמת תחנה מרכזית גדולה ומרכזית עבור 20% מהנוסעים
אני אגיד לך מה הבעיה בדרך המחשבה שלך...
הבעיה היא שכולם מגיעים לתל אביב - כי חייב להגיע אליה, לא כי מישהו ממש רוצה להגיע אליה. אני סבור שיש לא מעט אנשים שרוצים להגיע מהדרום או מהצפון למטרופולין - ולא ממש קרוב לתל אביב, אבל כיום כולם עוברים או עולים על הקווים לתל אביב. ואז נוצר עומס גם בקווים לתל אביב. אין שום בעיה עם הורדת התדירות נניח של הקווים 380/370, מהסיבה הפשוטה, שמי שרוצה להגיע לצפון המטרופולין או רחוק יותר, יוכל לוותר על עליה על הקווים האלו - במידה ותהיה לו חלופה ראויה. ולכן העומס ירד על הקווים שעוברים בתל אביב. אני בחיי עשיתי נסיעות יומיומיות אפילו על קו ב"ש - רשל"צ, והברירות היחידות שהיו לי זה רכבת ב"ש - לוד + רכבת לא מתואמת לראשל"צ, או לעלות על איזה קו שעושה סיבובים בכל העולם ומשמש גם כקו פנימי של קרית גת, רחובות, נס ציונה, אילת, חיפה וצפון לבנון. גם היום, אני לדוגמה נוסע לעיתים בין כפ"ס - לבאר שבע. מה הטעם להכנס לתל אביב? אין טעם, אבל אני נכנס. בנוסף הצורך להגיע למקום - נובע בין היתר גם מהנגישות שלו. אני די בטוח שאם התחבורה הציבורית תהיה קצת יותר הוגנת עבור מי שלא רוצה להגיע לתל אביב, אז גם מקומות עבודה, מרכזי בילוי ועוד יתחילו להתפזר יותר.
 

אורי404

New member
אני אגיד לך מה הבעיה בדרך המחשבה שלך...
הבעיה היא שכולם מגיעים לתל אביב - כי חייב להגיע אליה, לא כי מישהו ממש רוצה להגיע אליה. אני סבור שיש לא מעט אנשים שרוצים להגיע מהדרום או מהצפון למטרופולין - ולא ממש קרוב לתל אביב, אבל כיום כולם עוברים או עולים על הקווים לתל אביב. ואז נוצר עומס גם בקווים לתל אביב. אין שום בעיה עם הורדת התדירות נניח של הקווים 380/370, מהסיבה הפשוטה, שמי שרוצה להגיע לצפון המטרופולין או רחוק יותר, יוכל לוותר על עליה על הקווים האלו - במידה ותהיה לו חלופה ראויה. ולכן העומס ירד על הקווים שעוברים בתל אביב. אני בחיי עשיתי נסיעות יומיומיות אפילו על קו ב"ש - רשל"צ, והברירות היחידות שהיו לי זה רכבת ב"ש - לוד + רכבת לא מתואמת לראשל"צ, או לעלות על איזה קו שעושה סיבובים בכל העולם ומשמש גם כקו פנימי של קרית גת, רחובות, נס ציונה, אילת, חיפה וצפון לבנון. גם היום, אני לדוגמה נוסע לעיתים בין כפ"ס - לבאר שבע. מה הטעם להכנס לתל אביב? אין טעם, אבל אני נכנס. בנוסף הצורך להגיע למקום - נובע בין היתר גם מהנגישות שלו. אני די בטוח שאם התחבורה הציבורית תהיה קצת יותר הוגנת עבור מי שלא רוצה להגיע לתל אביב, אז גם מקומות עבודה, מרכזי בילוי ועוד יתחילו להתפזר יותר.
כפר סבא-ראש העין ודרומה.
כידוע קיים קו רכבת קצר מתחנת לוד לראשון לציון. חבל שהוא לא ממשיך דרך המסילה המזרחית לראש העין ולכפר סבא. כך היה ניתן לנסוע מכפר סבא לראשון לציון בלי סיבוב בתל אביב או לנסוע מכפר סבא לרמלה, לבית שמש, לירושלים, לרחובות, ליבנה, לאשדוד, לאשקלון, לקרית גת, ללהבים, לבאר שבע, לדימונה ועוד באמצעות החלפה בתחנת לוד עם אותה רכבת שהצעתי. כמו כן, אני מסכים לגמרי עם מה שאוהד כתב בסוף ההודעה שלו.
 

urilei

New member
כפר סבא-ראש העין ודרומה.
כידוע קיים קו רכבת קצר מתחנת לוד לראשון לציון. חבל שהוא לא ממשיך דרך המסילה המזרחית לראש העין ולכפר סבא. כך היה ניתן לנסוע מכפר סבא לראשון לציון בלי סיבוב בתל אביב או לנסוע מכפר סבא לרמלה, לבית שמש, לירושלים, לרחובות, ליבנה, לאשדוד, לאשקלון, לקרית גת, ללהבים, לבאר שבע, לדימונה ועוד באמצעות החלפה בתחנת לוד עם אותה רכבת שהצעתי. כמו כן, אני מסכים לגמרי עם מה שאוהד כתב בסוף ההודעה שלו.
יעיל, אבל מיותר
זה יחסוך זמן ל-10% אנשים שבאמת נוסעים במסלולים האלה, וגם לגביהם קח בחשבון שסביר שיהיה תזמון גרוע לכמחצית מיעדי ההמשך. היעד היחיד בדרום שיש בכלל הצדקה להפעיל אליו שירות מערים קטנות עד בינוניות הוא באר שבע (ובקיץ גם לאילת אבל זה ממש לא קשור), וגם ההצדקה הזו היא לא יותר מבינונית.
 

urilei

New member
אני אגיד לך מה הבעיה בדרך המחשבה שלך...
הבעיה היא שכולם מגיעים לתל אביב - כי חייב להגיע אליה, לא כי מישהו ממש רוצה להגיע אליה. אני סבור שיש לא מעט אנשים שרוצים להגיע מהדרום או מהצפון למטרופולין - ולא ממש קרוב לתל אביב, אבל כיום כולם עוברים או עולים על הקווים לתל אביב. ואז נוצר עומס גם בקווים לתל אביב. אין שום בעיה עם הורדת התדירות נניח של הקווים 380/370, מהסיבה הפשוטה, שמי שרוצה להגיע לצפון המטרופולין או רחוק יותר, יוכל לוותר על עליה על הקווים האלו - במידה ותהיה לו חלופה ראויה. ולכן העומס ירד על הקווים שעוברים בתל אביב. אני בחיי עשיתי נסיעות יומיומיות אפילו על קו ב"ש - רשל"צ, והברירות היחידות שהיו לי זה רכבת ב"ש - לוד + רכבת לא מתואמת לראשל"צ, או לעלות על איזה קו שעושה סיבובים בכל העולם ומשמש גם כקו פנימי של קרית גת, רחובות, נס ציונה, אילת, חיפה וצפון לבנון. גם היום, אני לדוגמה נוסע לעיתים בין כפ"ס - לבאר שבע. מה הטעם להכנס לתל אביב? אין טעם, אבל אני נכנס. בנוסף הצורך להגיע למקום - נובע בין היתר גם מהנגישות שלו. אני די בטוח שאם התחבורה הציבורית תהיה קצת יותר הוגנת עבור מי שלא רוצה להגיע לתל אביב, אז גם מקומות עבודה, מרכזי בילוי ועוד יתחילו להתפזר יותר.
אוהד...
לך אני צריך להסביר עד כמה חשובה התדירות עבור התחבורה הציבורית כערך עליון הרבה יותר מהיצע קווים? לך אני צריך להסביר שבשביל שכן תהיה תח"צ יעילה חייב להיות מרכז מטרופוליני חזק ולא מפוזר? הרי כבר היום התדירות היא התירוץ מספר 1 של מר ישראלי ל"למה אני נוסע ברכב פרטי", ובלא מעט קווים כשהשמש שוקעת זה בכלל נהיה קטסטרופה. היום למשל הדרך שלי הביתה (תל אביב - ראשל"צ) הייתה מורכבת ממעל 50% המתנה.
 
אוהד...
לך אני צריך להסביר עד כמה חשובה התדירות עבור התחבורה הציבורית כערך עליון הרבה יותר מהיצע קווים? לך אני צריך להסביר שבשביל שכן תהיה תח"צ יעילה חייב להיות מרכז מטרופוליני חזק ולא מפוזר? הרי כבר היום התדירות היא התירוץ מספר 1 של מר ישראלי ל"למה אני נוסע ברכב פרטי", ובלא מעט קווים כשהשמש שוקעת זה בכלל נהיה קטסטרופה. היום למשל הדרך שלי הביתה (תל אביב - ראשל"צ) הייתה מורכבת ממעל 50% המתנה.
לא אתה לא צריך להסביר לי...
אבל אין קשר בין מה שאמרתי למה שאתה כתבת, הזכרתי לי עכשיו שפעם חזרתי מראשל"צ לתל אביב, (ומשם לכפ"ס), ועליתי על קו שנראה כמו קו לתיירים ביפו. אבל זה לא קשור, המצב כרגע נראה רע בגלל סיבות אחרות. הכניסה לתל אביב מאריכה את הנסיעה, בייחוד בזמנים של פקקים. והיא מיותרת ללא מעט נוסעים. אין טעם לטרטר את הנוסעים בשביל שתהיה תדירות טובה. עדיך שתהיה תדירות סבירה - בלי יותר מדי קווים חופפים - והעיקר שיהיה תיאום ותחנות נוחות להחלפה. תחשוב כמה אנשים נוסעים במטרופולין בלי שהם צריכים להגיע לתל אביב (אני מדבר כיעד סופי ולא יעד להחלפה).
 

raminec

New member
לא אתה לא צריך להסביר לי...
אבל אין קשר בין מה שאמרתי למה שאתה כתבת, הזכרתי לי עכשיו שפעם חזרתי מראשל"צ לתל אביב, (ומשם לכפ"ס), ועליתי על קו שנראה כמו קו לתיירים ביפו. אבל זה לא קשור, המצב כרגע נראה רע בגלל סיבות אחרות. הכניסה לתל אביב מאריכה את הנסיעה, בייחוד בזמנים של פקקים. והיא מיותרת ללא מעט נוסעים. אין טעם לטרטר את הנוסעים בשביל שתהיה תדירות טובה. עדיך שתהיה תדירות סבירה - בלי יותר מדי קווים חופפים - והעיקר שיהיה תיאום ותחנות נוחות להחלפה. תחשוב כמה אנשים נוסעים במטרופולין בלי שהם צריכים להגיע לתל אביב (אני מדבר כיעד סופי ולא יעד להחלפה).
מי שרוצה לחצות את גוש דן בלי להיכנס לתמחת
הצחונה והמגעילה וגם לחסוך זמן רב, כדאי שיתפוס רכבת. מרוב תחנות הרכבת בארץ יש פיזור כמעט סביר של אוטובוסים לרוב היעדים שרוב הנוסעים צריכים להגיע אליהם. מי שהרכבת לא פותר לו את הבעיה הוא בחזקת מיעוט קטן שמערכת של תח"צ לא יכולה לספק לו פתרון יעיל. לפחות לא בשלב זה.
 
מי שרוצה לחצות את גוש דן בלי להיכנס לתמחת
הצחונה והמגעילה וגם לחסוך זמן רב, כדאי שיתפוס רכבת. מרוב תחנות הרכבת בארץ יש פיזור כמעט סביר של אוטובוסים לרוב היעדים שרוב הנוסעים צריכים להגיע אליהם. מי שהרכבת לא פותר לו את הבעיה הוא בחזקת מיעוט קטן שמערכת של תח"צ לא יכולה לספק לו פתרון יעיל. לפחות לא בשלב זה.
להזכירך...
מערכת הרכבות בארץ היא עדיין יחסית מסכנה. הרכבת לבאר שבע היא בכלל בדיחה טובה. בשעות השיא ביום ראשון בבוקר היא יוצאת כל חצי שעה, ובשאר הזמן כל שעה. ומה עם הרכבת לירושלים? ומה עם האנשים בשאר המטרופולין? האם ברעננה יש רכבת? האם יש קישור טוב בתחנת הרכבת של ראשון לציון?
 
להזכירך...
מערכת הרכבות בארץ היא עדיין יחסית מסכנה. הרכבת לבאר שבע היא בכלל בדיחה טובה. בשעות השיא ביום ראשון בבוקר היא יוצאת כל חצי שעה, ובשאר הזמן כל שעה. ומה עם הרכבת לירושלים? ומה עם האנשים בשאר המטרופולין? האם ברעננה יש רכבת? האם יש קישור טוב בתחנת הרכבת של ראשון לציון?
בכלל...
ברוב ריכוזי הערים בעולם יש רק"ל / רכבת תחתית, ובד"כ אלו מסודרות בצורה די טובה, שפותרת לרוב האנשים את הבעיות. פה אין לא זה ולא זה, וגם רשת רכבות די צולעת, אוטובוסים בעייתים וכיו"ב.
 

raminec

New member
אוהד...
לך אני צריך להסביר עד כמה חשובה התדירות עבור התחבורה הציבורית כערך עליון הרבה יותר מהיצע קווים? לך אני צריך להסביר שבשביל שכן תהיה תח"צ יעילה חייב להיות מרכז מטרופוליני חזק ולא מפוזר? הרי כבר היום התדירות היא התירוץ מספר 1 של מר ישראלי ל"למה אני נוסע ברכב פרטי", ובלא מעט קווים כשהשמש שוקעת זה בכלל נהיה קטסטרופה. היום למשל הדרך שלי הביתה (תל אביב - ראשל"צ) הייתה מורכבת ממעל 50% המתנה.
אתה צודק צודק ושוב צודק

חיזוק המטרופולין וריכוז של כל הקווים לנקודה אחת הוא זה שיוצר יעילות תחבורתית עבור תח"צ שהיא הדרך היעילה ביותר לסע מנקודה לנקודה. אוהד, אם נפזר את מקומות הבילוי, מה הסיכוי שקווי לילה יעברו בהם? אפסי! גם ככה קווי הלילה (בגוש דן) כיום הם לא יותר מתירוץ עלוב לתח"צ. הדרך היחידה שבה מרכז מטרופוליני חזק יכול להתקיים היא עם תח"צ יעילה. הדרך היחידה שבה תח"צ יעילה יכולה להתקיים היא עם מרכז מטרופוליני חזק. פיזור של מקומות תעסוקה ובילוי אל מחוץ למרכז של גוש דן יגרום להחמרת תופעת הפרבור הידועה בשם "אפקט הבייגלה".
 
אתה צודק צודק ושוב צודק

חיזוק המטרופולין וריכוז של כל הקווים לנקודה אחת הוא זה שיוצר יעילות תחבורתית עבור תח"צ שהיא הדרך היעילה ביותר לסע מנקודה לנקודה. אוהד, אם נפזר את מקומות הבילוי, מה הסיכוי שקווי לילה יעברו בהם? אפסי! גם ככה קווי הלילה (בגוש דן) כיום הם לא יותר מתירוץ עלוב לתח"צ. הדרך היחידה שבה מרכז מטרופוליני חזק יכול להתקיים היא עם תח"צ יעילה. הדרך היחידה שבה תח"צ יעילה יכולה להתקיים היא עם מרכז מטרופוליני חזק. פיזור של מקומות תעסוקה ובילוי אל מחוץ למרכז של גוש דן יגרום להחמרת תופעת הפרבור הידועה בשם "אפקט הבייגלה".
אפקט הבייגלה...
קורה כאשר יוצרים מקומות חדשים ומרוחקים. המטרופולין כבר עמוס וקיים, ואף אחד לא יעזוב אותו. למה אני צריך לנסוע עם כולם לתל אביב, להכנס לפקקים שם, אם אני בכלל לא רוצה להגיע אליה?
 

אורי404

New member
תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב
בהיותי חייל גיבור, לפני כ- 25 שנים, גרתי בדרום ושרתתי בצפון. תמיד תהיתי (או יותר נכון, התעצבנתי...) למה אני חייב להיכנס לתל אביב כדי להמשיך צפונה ומדוע לא עושים את התחנה המרכזית (בה' הידיעה) מחוץ לתל אביב - למשל באזור צומת מסובים. תת-תהייה (התעצבנות) הייתה: אם כבר אני צריך להיכנס לתל אביב, למה לדרום תל אביב? למה לא עושים את התחנה המרכזית באזור רכבת צפון (כפי שאתם רואים, כבר אז היית חכם נורא, כי מסוף 2000 עדיין לא היה קיים). והיום אני שואל שוב, למה לא עושים את התחנה המרכזית |סלינק| מחוץ לתל אביב? הרי רבים מהנוסעים שנכנסים לתל אביב בתחבורה ציבורית רק עוברים בה בדרכם למקומות אחרים. האם זה לא היה חוסך כמות גדולה של אוטובוסים שנכנסים סתם לתוך תל אביב ומוסיפים לגודש ולזיהום וגם חוסך זמן לאנשים רבים? האם אי פעם הרעיון הזה עלה אצל מקבלי ההחלטות או הגופים הרלבניים? ומה דעתכם?
אם הייתה רשת הרכבות מפותחת יותר.
בשביל נסיעות ארוכות, כמו נסיעות מדרום הארץ לצפון ולמעשה גם נסיעות קצרות יותר, הרכבת היא כלי התחבורה המתאים מבחינת נוחות ומהירות. לו הייתה רשת רכבות מפותחת יותר, מאשר קו עם מסילה בודדת לבאר שבע וקו אחד עם שתי מסילות בלבד לאורך החוף, המצב היה טוב יותר וכך לא היה צורך להיכנס לתל אביב או לחשוב על הקמת מסופי אוטובוסים אחרים מן התחנה המרכזית בתל אביב. בקשר לזה אני חושב שטוב לו היו מתכננים מסילה לאורך כביש 4. כך הייתה מסילת אורך נוספת, שגם חולפת באיזורים מרכזיים שונים. למרבה הצער, כנראה, שקו כזה לא יהיה בשנים הקרובות. גם שיקום המסילה המזרחית לכיוון חדרה מזרח ואף צפונית אליה, היה משפר את הרכבת וכך היה משפר את הנסיעה מהדרום לצפון.
 

אורי404

New member
אם הייתה רשת הרכבות מפותחת יותר.
בשביל נסיעות ארוכות, כמו נסיעות מדרום הארץ לצפון ולמעשה גם נסיעות קצרות יותר, הרכבת היא כלי התחבורה המתאים מבחינת נוחות ומהירות. לו הייתה רשת רכבות מפותחת יותר, מאשר קו עם מסילה בודדת לבאר שבע וקו אחד עם שתי מסילות בלבד לאורך החוף, המצב היה טוב יותר וכך לא היה צורך להיכנס לתל אביב או לחשוב על הקמת מסופי אוטובוסים אחרים מן התחנה המרכזית בתל אביב. בקשר לזה אני חושב שטוב לו היו מתכננים מסילה לאורך כביש 4. כך הייתה מסילת אורך נוספת, שגם חולפת באיזורים מרכזיים שונים. למרבה הצער, כנראה, שקו כזה לא יהיה בשנים הקרובות. גם שיקום המסילה המזרחית לכיוון חדרה מזרח ואף צפונית אליה, היה משפר את הרכבת וכך היה משפר את הנסיעה מהדרום לצפון.
ודרך אגב, היה לפני שנתיים את קו 995 של "אגד"
מחיפה לבאר שבע, שהיה מהיר ולא עבר באיזור של תל אביב. אולם, עם הזמן קו זה בוטל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה