תחליפי חלב

תחליפי חלב

שלום לכולם

בהמלצת הרופא אני בתהליך של מעבר לתחליפי חלב (בשלב זה חלב ניגר).
בשלב הראשוני התחלתי עם חלב סויה, נתקלתי במצב כי בתור היחידה ששותה חלב סויה בבית,אינני מסיימת קרטון תוך חמישה ימים.

הבנתי כי ניתן להקפיא וכעת אני מנסה
גורם רפואי מוסמך אמר לי כי חלב סויה לא כ"כ בריא בכמויות גדולות וכי עדיף לשתות חלב שקנדים.

1.משהו שמע על כך? מה אתם שותים?
2.באמת ניתן להקפיא חלב סויה? מה אתם עושים על מנת שלא יתקלקל?
3.ניתן להקפיא גם תחליפי חלב אחרים? שקדים? אגוזים?
4.עניין תחליפי החלב די יקר..משהוא מכיר מקום אמין וזול לרכוש תחליפי חלב?

אשמח אם תעזרו לי...אני כבר שוקלת לוותר...
 
אז ככה

לא יודעת מי זה הגורם הרפואי המוסמך וכמה הוא מוסמך לייעוץ תזונתי
מה זה כמויות גדולות?
ניתן להקפיא חלב סויה
אני שותה מה שטעים לי
לא ניסיתי להקפיא אחרים
אצלנו הם מחזיקים יפה במקרר גם מעל שבוע
 
כמות גדולה = בקורנפלקס

כל בוקר
ועוד קצת בקפה

תודה :)

הגורם המוסמך היא תזונאית...אז נראה לי שכן ;)
 
הייתי מבקשת ממנה

כסמכתא לדבריה
שכן ככל שאני מכירה את הני'=קר אין סימוכין לכך אלא אם את סובלת מהשימוטו
 
אין לי מושג מה זה השימוטו

אז כנראה שאני לא סובלת מזה....תודה !

אגב\כשאמרתי שכמות גדולה= בקורנפלקס,זו הכמות הכי גדולה שאני לוקחת
 
קודם כל טוב מאד

שאין לך השימוטו
שנית זה לא הרבה אלא אם את ממלאה קערה גדולה בחלב עם מעט פתיתי תירס ויותר מפעם ביום
 

יוספה 51

New member
התזונאית ממש לא מעודכנת, גם הרופאה שלי

שאמרה זאת לא מעודכנת. יש כתבה שרצה ברשת של קופ"ח מאוחדת שמפריכה את הטענה הזו, כך שלא תגידי שרק דיאטניות טבעוניות אומרות אחרת. מישהו פה בטח יידע על מה אני מדברת וימצא לך. בכל אופן- אני אוכלת כל בוקר חלב בקורנפלקס (סויה כמובן), ועוד קצת בקפה לפעמים, ובנוסף אוכלת טופו, והכל בסדר, המדדים שלי רק נהיו מוצלחים יותר. בנוסף, יש קופסאות קטנות של חלב סויה אבל הן בהחלט יקרות יותר.
 

ימימה

New member
חלב סויה במתיקות מופחתת

של תנובה, נמצא במקררים ומחזיק אצלי בלי שום בעיה מעל שבוע, אפילו קרוב לשבועיים (עד אז הוא תמיד נגמר, אז לא בדקתי כמה יחזיק מעבר לזה
)
 

בניהו2000

New member
חלב עיזים לא תופס?

את כותבת שאת מחליפה רק חלב ניגר ואוכלת את יתר המוצרי החלב. אולי חלב עיזים יהווה תחליף ראוי מבחינתך?
 
מדובר כנראה בבעיה של לקטוז....

אז חלב עיזים עלול להיות גם בעייתי
למרות ששווה לנסות! אומרים שהוא נספג יותר בקלות...
תודה...
 

בניהו2000

New member
אני לא מבינה גדולה

אבל לדעתי אם זה אי סבילות אז חלב עיזים יכול להיות בסדר.
ובעיני שווה לנסות..
במקרה הגעתי לפורום צמחונים/טבעונים (בגלל עניינים אחרים) וראיתי את השאלה שלך, אז אני מקווה שלא יסקלו אותי פה אבל לדעתי חלב עיזים בריא יותר ובעל ערכים תזונתיים גבוהים יותר מכל תחליף אחר שתנסי (סויה/אורז/שקדים וכו').
כלומר, בהנחה שאת לא טבעונית.

ואגב, יש גם חלב שיבולת שועל. אם את מחפשת להעשיר את הרפרטואר


בריאות והצלחה!
 
לא סוקלת, רק שואלת

"לדעתי חלב עיזים בריא יותר ובעל ערכים תזונתיים גבוהים יותר מכל תחליף אחר שתנסי (סויה/אורז/שקדים וכו'). "

בריאות זה מונח כללי אז לא אתווכח איתו, אבל האם ערכים תזונתיים גבוהים יותר [כלומר יותר קלוריות? יותר חלבון? יותר שומן?] הם עניין של דעה?
 

בניהו2000

New member
לא חושבת שטרחתי לעשות לעצמי הגהה

בריאות לגמרי עניין של אסכולה בימינו.
אם הייתי מתייחסת רק לערכים תזונתיים בטח הייתי מנסחת קצת שונה.
לא ממש משנה בעיני.
נראה לי שהצלחתי להעביר לשואלת את מה שניסיתי.
 

Ofericko

New member
הנה המלצת קופ"ח כללית


כפי שהוזכרה ע"י יוספה:

http://goo.gl/8uuzYJ

ההמלצות הן לגבי טופו. אני מניח שאותו כנ"ל לגבי חל"ס. גידי?
 
תודה! מנת סויה=מנת טופו?

הם מדברים על 3 מנות טופו,אני מניחה שזה לא כמו 3 מנות סויה. בטופו אין עוד חומרים? (אני לא מכירה,לכן אני באמת שואלת...) כך שריכוז הסויה בטופו אמור להיות יותר קטן בחלב סויה..
כמה מנות סויה מותרות ביום?

או שאני טועה...(אשמח לדעת אם כן...)
 
טופו הוא מיצוי של סויה

בחלב סויה יש ריכוז יותר קטן כי הוא מכיל יותר מים.

ולא הייתי נכנסת לבהלה, לא צריך למדוד בכפיות, זה לא רעל, בסך הכל נסי שזה לא יהיה כ-ל מה שאת אוכלת.
יש ימים שאני אוכלת פנקייק שיש בו חלב סויה בבוקר, מעדן סויה לארוחת עשר, תבשיל עם טופו לצהריים ומקושקשת טופו לערב, ויש ימים שבהם אני בכלל לא אוכלת סויה כי אני אוכלת דברים אחרים, ולדעתי זה הפתרון הנכון, בכל מקרה ב-3 שנותי הטבעוניות לא נתקלתי בשום בעיה במדדים או בריאותית בגלל זה.
 
למעלה