תחליפי גבינה

Alo Zu

New member
תחליפי גבינה

אני צריכה תחליף ליוגורט 0% שיהיה דומה בערכים התזונתיים שלו
65 קלוריות
1.7 סיבים תזונתיים
7.8 חלבונים

זה הדבר שמונע ממני לעבור לגמרי לטבעונות
אם היה יוגורט שקדים לא ממותק (כמו החלב שקדים של בלו דיימונד) הייתי עוברת עוד אתמול
אבל הגבינות הביתיות שמכינים הם על בסיס אגוזים ושמן וטחינה ואני לא רוצה להשמין
יש פיתרון דיאטתי?
 

awareness3

New member
אמנם עוד לא ניסיתי

אבל בתכנית שלי כבר הרבה זמן, להסמיך חלב לא ממותק עם קורנפלור, כמו דייסה ולהוסיף מעט לימון ומלח בכדי להגיע, לאחר קרור, לסמיכות והחמיצות העדינה של יוגורט.
גם לי מאוד חסר...
איפה את קונה חלב שקדים לא ממותק??
 

Alo Zu

New member
כמעט בכל סופר יש almond breeze unsweetened

וגם בחנויות טבע

ממ... קורנפלור זה קמח תירס נכון? קצת בעיה... אני לא רוצה לכלול קמח בתזונה שלי.
ה"קמח" היחיד שיש אצלי זה שיבולת שועל שטחנתי בשביל שיתערבב יותר טוב בשייקים, אפשר לעשות איתו משהו כזה?
 

RSPA

New member
לא ברור לי מה את מחפשת בדיוק אבל כרגע כתבתי

שהכנתי חלב שקדים ואני עושה נסיון להכין ממנו יוגורט. חכי לתוצאות אולי אם זה יצליח זה יתאים לך.
 

ladybug6

New member
קורנפלור זה עמלן תירס

לא קמח. והוא גם לא מכיל חיטה או גלוטן
 

Alo Zu

New member
אם ככה נראה לי שזה בסדר

כמה להוסיף לכוס חלב שקדים (קנוי) ? כף?
 

ladybug6

New member
לא יודעת, אף פעם לא ניסיתי להכין יוגורט

בצורה כזו :)
בדר"כ יוגורט מכינים ע"י השריה של החלב עם חיידקים פרוביוטיים בטמפ' חמימה.
אבל יכול להיות שזה יעבוד.
עם קורנפלור זה יצא לך סמיך, כמו דייסה. ובכל מקרה צריך לבשל את זה כדי שהקורנפלור ייטמע בחלב (לערבב מראש, לחמם בסיר עד כמעט-רתיחה, לבשל עד שמסמיך ואז לצנן ולשים במקרר).
קחי בחשבון שלא תהיה לזה חמיצות של יוגורט כי זה לא עבר את התהליך החמצה עם חיידקים שיוגורט עובר.
אבל אולי אם תוסיפי לזה טיפה לימון ומלח אחרי קירור זה יעבוד, לכי תדעי...
מה שלא יהיה, תחזרי לספר, כי אני סקרנית :)
 

awareness3

New member
מחממים כוס חלב

בצד, מערבבים 1/4 כוס חלב עם כף קורנפלור וכשהחלב בסיר רותח, מוסיפים את הקורנפלור המומס ומערבבים כל הזמן, כדי שלא יהיו גושים. מסירים מהאש
 

Octopussy

New member
חסר לך היוגורט או הרכיבים שלו ?

רכיבים כאלה אפשר למצוא בכל מזון טבעוני, ואף לא חומציים.
על חוסר של טעם היוגורט מן החי - זה דבר שניתן לחיות בלעדיו.
הסתובבו כאן לאחרונה מתכונים של יוגורט מחלב סויה.
חפשי בפורום.
 
זה הדבר היחיד?

יוגורט משקדים יהיה עם יותר מ-0% ..

את בטוחה שזה הדבר היחיד שמונע מבעדך את הטבעונות?
אי אפשר לחיות בלי יוגורט?
 

Alo Zu

New member
זה לא היחיד

כרגע התזונה שלי מאוזנת יפה בין קטניות ירקות דגנים בשר חלב שקדים זרעים אגוזים פירות ויוגורט 0%
כשאני אוציא את היוגורט והבשר יהיה לי חלל שאני אצטרך למלא איכשהו
ואז האיזון יפגע , יהיו הרבה סוכרים ושומנים (יותר פירות ואגוזים וטחינה) => יותר קלוריות => עודף משקל
 

ladybug6

New member
חישוב שגוי

הבשר והחלב משמינים יותר מירקות, קטניות ודגנים. פשוט תגדילי את הכמויות של שלושת אלו על חשבון הבשר והחלב ותראי שתצרכי בסופו של דבר אפילו פחות קלוריות.
את לא אמורה להעלות את מינון הטחינה והאגוזים.
במקום מנת בשר לצהריים תאכלי מנת קטניות ותגדילי את כמות הירקות והדגנים.
ובין הארוחות אפשר להוסיף נשנושים מופחתי קלוריות כמו ירקות (בצורתם המקורית או שייק או סלט), יוגורט על בסיס סויה, קצת פירות יבשים (לא ממותקים מלאכותית)
 

Alo Zu

New member
את כמות הדגנים אני לא יכולה להגדיל

קטניות וירקות בצהריים אני אוכלת כבר עכשיו (לפעמים עם חזה עוף)
שייקים ירוקים כבר יש, שיניתי היום את הארוחות ביניים :)
יוגורט על בסיס סויה? יש אותו בחנויות?
תמר 10 דקות לפני אימון (היום לראשונה הוספתי פירות יבשים)
 

RSPA

New member
הצעה ידידותית

מציע לך ללכת לדיאטנית ולסדר יחד איתה את הדיאטה שלך (על בסיס טבעוני, כרצונך) באופן שהיא תהיה מאוזנת ולא יהיו לך חששות מחוסרים כלשהם.
 

ladybug6

New member
נו, אז תורידי את העוף ותוסיפי עוד

כוס של קטניות + חצי כוס ירקות מבושלים/חיים.
זה לא שיש חלופה טבעונית שמחקה אחד לאחד את המוצרים מהחי. אבל אם בעוף יש חלבונים, תאכלי במקומו פשוט יותר קטניות. במקום 3 כפות, תאכלי כוס. או פרוסת לחם. או כוס חלב סויה. או 100 גרם טופו/סייטן. :)

יוגורט סויה (עדיין) אין בחנויות, אבל אפשר להכין בבית.
אם אין לך זמן/חשק להתעסק עם זה, תחליפי את היוגורט בכוס חלב סויה ללא תוספת סוכר.
 

Luis12

New member
גם אם החישובים שלך היו נכונים

העובדות בשטח אומרות אחרת. אני מכיר כנראה מעל מאה טבעונים אישית. ואף לא אחד מהם אפילו יקרא מלא לדעתי. וזה לא מקרי, ללא שומן מן החי צריך להאביס על עצמך הרבה יותר כדי להשמין.
בכל אופן שיהיה בהצלחה עם כל החלטה.
 

softouch

New member
היי

את לא רוצה להשמין.
אוקי, אבל למה שתשמיני אם יהיה לך תפריט בלי יוגורטים וגבינות, עם מקורות אחרים לחלבונים, ומספיק סיבים, ותפריט משביע ששומר על אותו תקציב קלורי???
חלב סויה דומה בערכים. ואז יכולה לאכול טופו. טופו לעומת יוגורט הוא משביע וקשיח כמו גבינה קשה. זה לא כמו יוגורט שאפשר לשתות.
לידיעתך, מוצרי חלב הם משמינים. כן גם יוגורט 0%. אמנם הערך הקלורי לכל גביע נמוך, אבל הם לא משביעים בכלל ואפשר לשתות אותם. חלב נועד לעגל, כדי שיצרך ממנו הרבה ובקלות ולכן נוזלי, ויעלה במהרה במשקלו. תחשבי על זה.
 

softouch

New member
ומצאתי-

פרוסת גבנ"צ טבעונית, או 2 פרוסות של נקניק טבע דלי.
זה מוצק וקשיח, ולא נוזלי, ולכן הרבהההה יותר משביע. והסידן יותר טוב מאשר בחלב מדולל במים.
מתי אנשים יבינו שיוגורט 0% זה זבל? חלב מעובד מעורבב עם מים וממתיקים. זה הכל. אין בו סין או משהו איכותי לתרום.
 

Alo Zu

New member
וגבינה צהובה טבעונית זה לא מעובד?

גם נקניק, טופו, סויה, גם כל התחליפי חלב...
אני רוצה לאכול רק דברים טבעיים , איך שהם בטבע ככה שיהיו בצלחת שלי
ואני יודעת שחלב וגבינה זה מעובד עם חומרים משמרים וחומרי טעם וריח וכו' אני רוצה להימנע מזה
אני רוצה לחיות כמה שיותר טבעי ובריא
 
כמו שאמרת

אני רוצה לאכול רק דברים טבעיים , איך שהם בטבע ככה שיהיו בצלחת שלי

הדברים האלה: פירות וירקות טריים, אגוזים בקליפתם, עלים למיניהם.
כל השאר עובד עיבוד כלשהו בדרך.

את בהחלט יכולה להתקיים מהנ"ל
ועם זאת, להתקיים טוב מאוד גם אם תקני את הנל
וגם כמה מוצרים מעובדים מעט- קטניות, דגנים, זרעים, טופו לפעמים, חלב סויה, טחינה, פירות יבשים.. - ותבשלי לעצמך ארוחות נפלאות עם כל מה שצריך בתוכן.
 
למעלה