תחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.
תחבורה ציבורית

תחבורה ציבורית
אנשים הפסיקו לנסוע באוטובוס, ממש לא רק עקב הפיגועים, הסיבה האמיתית היא שזה ממש אבל ממש לא משתלם. אנחנו גרים במרחק של בערך 17-18 ק"מ מהעיר הקרובה בערך 12-15 דקות ברכב פרטי. נסיעה כזו עולה לנו היום לאחר העליה האחרונה 9.20 ש"ח. תגידו לי מי האיש שהברירה בידיו, שיזרוק סכום כזה על נסיעה של רבע שעה?. ואם נוסעת משפחה נאמר אם עם 2 ילדים אז מדובר בהוצאה של כמעט 60 ש"ח. הלוך וחזור. זול יותר להחזיק רכב ולסוע בו.שלא נדבר על תדירות של 5 פעמים ביום בלבד. הצעתי לאגד, תתחילו לקנות מיניבוסים קטנים יותר ותנו אותו בתדירות של שעה. תראו לכמה אנשים ישתלם להשאיר את הרכב בבית וליסוע בתחבורה ציבורית אם הוא יודע שכל שעה יש לו איך ליסוע ואיך לחזור מהעיר.
 

עלי כהן

New member
מדוע מחיר כפול?

תחבורה ציבורית
אנשים הפסיקו לנסוע באוטובוס, ממש לא רק עקב הפיגועים, הסיבה האמיתית היא שזה ממש אבל ממש לא משתלם. אנחנו גרים במרחק של בערך 17-18 ק"מ מהעיר הקרובה בערך 12-15 דקות ברכב פרטי. נסיעה כזו עולה לנו היום לאחר העליה האחרונה 9.20 ש"ח. תגידו לי מי האיש שהברירה בידיו, שיזרוק סכום כזה על נסיעה של רבע שעה?. ואם נוסעת משפחה נאמר אם עם 2 ילדים אז מדובר בהוצאה של כמעט 60 ש"ח. הלוך וחזור. זול יותר להחזיק רכב ולסוע בו.שלא נדבר על תדירות של 5 פעמים ביום בלבד. הצעתי לאגד, תתחילו לקנות מיניבוסים קטנים יותר ותנו אותו בתדירות של שעה. תראו לכמה אנשים ישתלם להשאיר את הרכב בבית וליסוע בתחבורה ציבורית אם הוא יודע שכל שעה יש לו איך ליסוע ואיך לחזור מהעיר.
מדוע מחיר כפול?
בכל העולם (!!!) הפסיקו עם "כרטיס לנסיעה בודדת" - כרטיס הנקנה אצל הנהג או כרטיסיה הם לנסיעה בזמן קצוב בכל הקוים או באיזורים שנקבעים, וניתן לעלות ולרדת מאוטובוס (לפעמים משולב ברכבת עירונית, שלא קיימת "כמובן" בארה"ק) ללא הגבלה בתחום הזמן או האיזור. מדוע בישראל חייבים לשלם מחיר כפול על נסיעה ב-2 קוים שונים רק משום שלחברת התחבורה ("קואטופרטיב" להורקת הארנק?!) אין קו אחד בין שתי נקודות בתחומי העיר? מצב זה זועק בחוסר הצדק שבו אבל אינני מאמין שה"קואופרטיבים לתחבורה" יפעלו עם משרד התחבורה לתיקון העוול הזועק הזה.
 

seffic

New member
צריך להחליף את שם משרד התחבורה ל..

תחבורה ציבורית
אנשים הפסיקו לנסוע באוטובוס, ממש לא רק עקב הפיגועים, הסיבה האמיתית היא שזה ממש אבל ממש לא משתלם. אנחנו גרים במרחק של בערך 17-18 ק"מ מהעיר הקרובה בערך 12-15 דקות ברכב פרטי. נסיעה כזו עולה לנו היום לאחר העליה האחרונה 9.20 ש"ח. תגידו לי מי האיש שהברירה בידיו, שיזרוק סכום כזה על נסיעה של רבע שעה?. ואם נוסעת משפחה נאמר אם עם 2 ילדים אז מדובר בהוצאה של כמעט 60 ש"ח. הלוך וחזור. זול יותר להחזיק רכב ולסוע בו.שלא נדבר על תדירות של 5 פעמים ביום בלבד. הצעתי לאגד, תתחילו לקנות מיניבוסים קטנים יותר ותנו אותו בתדירות של שעה. תראו לכמה אנשים ישתלם להשאיר את הרכב בבית וליסוע בתחבורה ציבורית אם הוא יודע שכל שעה יש לו איך ליסוע ואיך לחזור מהעיר.
צריך להחליף את שם משרד התחבורה ל..
למשרד לעידוד השימוש ברכב פרטי. בניגוד לעולם הנאור, ידוע בישראל כי ככל שמרבים להשתמש ברכב הפרטי, והכניסות לערים נסתמות ואין חניה (גם לא בחינם), הרי זה משובח. אז למה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, גם אם היא פרימיטיבית ומתבססת בעיקר על אוטובוסים, ע"י הגברת התדירויות ומעבר למיניבוסים, ושימוש בכרטיס התקף לזמן מוגבל ועוד. אצלנו הרי גובים מחיר מופקע עבור נסיעה של תחנות ספורות, והנה עוד הזדמנות לעשות קופה על חשבון הקשישים והחלשים. אני לא אתפלא אם תבוא הצעה, בשם עידוד הצמיחה והתעשייה, להוזיל את אגרת הרכב השנתית. אני מקווה שהדור הבא של מקבלי ההחלטות במדינה זו,יהיו בעלי תפיסות שונות מקודמיהם.
 

עלי כהן

New member
האבסורד של מיגבלות השבת

צריך להחליף את שם משרד התחבורה ל..
למשרד לעידוד השימוש ברכב פרטי. בניגוד לעולם הנאור, ידוע בישראל כי ככל שמרבים להשתמש ברכב הפרטי, והכניסות לערים נסתמות ואין חניה (גם לא בחינם), הרי זה משובח. אז למה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, גם אם היא פרימיטיבית ומתבססת בעיקר על אוטובוסים, ע"י הגברת התדירויות ומעבר למיניבוסים, ושימוש בכרטיס התקף לזמן מוגבל ועוד. אצלנו הרי גובים מחיר מופקע עבור נסיעה של תחנות ספורות, והנה עוד הזדמנות לעשות קופה על חשבון הקשישים והחלשים. אני לא אתפלא אם תבוא הצעה, בשם עידוד הצמיחה והתעשייה, להוזיל את אגרת הרכב השנתית. אני מקווה שהדור הבא של מקבלי ההחלטות במדינה זו,יהיו בעלי תפיסות שונות מקודמיהם.
האבסורד של מיגבלות השבת
ונא לא לשכוח - בישראל (פרט לחיפה) קיים איסור ה"סטאטוס קוו" של הדתיים שלפיו אין תחבורה ציבורית (קרי- אוטובוסים בלבד) פועלת בשבת. מוניות ותחבורה פרטית, המעסיקים אלפי נהגים בשכר ושלא בשכר - זה בסדר. אוטובוסים - לא. ופירושו של דבר:אם חילוני רוצה להגיע לים עליו להזדקק לתחבורה יקרה ולא זמינה במיוחד של מוניות או לרכוש רכב פרטי, וכדור השלג המכביד על הכבישים ועל הכיס של האדם הקטן הולך וגדל למפולת בלתי נמנעת!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה