תחבורה ציבורית יותר טובה באירופה? לא תמיד!

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
נסיוני שונה

מנסיון אישי של שהייה פעמיים בספרד
ולא, לא מדריד או ברצלונה בלבד אלא ממש מצפון לדרום ולמזרח, התח"ץ שם,
חוץ מבמטרופולינים הענקיים הוא די על הפנים.

המון ישובים אין אליהם רכבת, והאוטובוס אליהם די לא תדיר.
אם כי במדריד, ברצלונה ואולי גם בוולנסיה יש רכבת תחתית לא רעה בכלל ועשרות קווי פנים בתדירות טובה.

כמו כן יש רכבות מהירות בין הערים העיקריות וגם אלפי מוניות בכל עיר גדולה שכזו.
נסיוני שונה
נסעתי ברכבות ואוטובוסים בין ברצלונה, ז'ירונה, מספר יישובים קטנים בסביבות ז'ירונה, פיגרס, איזור קאדקס, ושוב לברצלונה. בברצלונה עצמה השתמשתי לא מעט ברכבת הפרברית.

השירות היה טוב מאד מכל הבחינות - תדירות, אמינות, נוחות וזמינות המידע.

מלבד נסיוני האישי, ממה שראיתי (כפי שגם כתבת אתה) יש רשת רכבות בין-עירונית לא רעה בכלל.
 

down under

New member
אתה היית באזור יחסית טוב בתח"ץ

נסיוני שונה
נסעתי ברכבות ואוטובוסים בין ברצלונה, ז'ירונה, מספר יישובים קטנים בסביבות ז'ירונה, פיגרס, איזור קאדקס, ושוב לברצלונה. בברצלונה עצמה השתמשתי לא מעט ברכבת הפרברית.

השירות היה טוב מאד מכל הבחינות - תדירות, אמינות, נוחות וזמינות המידע.

מלבד נסיוני האישי, ממה שראיתי (כפי שגם כתבת אתה) יש רשת רכבות בין-עירונית לא רעה בכלל.
אתה היית באזור יחסית טוב בתח"ץ
שזה בגדול מטרופולין ברצלונה והסביבה של קטלוניה.
אכן לברצלונה גם תחתית מוצלחת וגם רכבות פרברים לא רעות ומלא קווי אוטובוס למלא מקומות בקטלוניה.

אגב, למדינה הננסית אנדורה, יש אוטובוס כמה פעמים ביום מברצלונה אבל אין לשם רכבת. לא לאנדורה ולא לכמה ערים בני עשרות אלפי תושבים שבין ברצלונה לאנדורה.

למשל באמצע שנות ה-90, לא יודע איך היום, אין רכבת ממדריד לטולדו. טולדו עיר תיירותית די מרכזית, תרתי משמע (היא פיסית במרכז ספרד)
וכשהייתי בה ב-92' וב-95' לא היה רכבת ממדריד אליה. רק אוטובוסים.

באזור הדרום, קוסטה דל סול, התח"ץ ממש על הפנים. זה אזור של עשירים ושם למזלי שכרתי רכב כך שיכולתי בקלות להתנייע ממקום למקום.
 
וגם מטולדו לא ניתן להמשיך דרומה בתח"ץ

אתה היית באזור יחסית טוב בתח"ץ
שזה בגדול מטרופולין ברצלונה והסביבה של קטלוניה.
אכן לברצלונה גם תחתית מוצלחת וגם רכבות פרברים לא רעות ומלא קווי אוטובוס למלא מקומות בקטלוניה.

אגב, למדינה הננסית אנדורה, יש אוטובוס כמה פעמים ביום מברצלונה אבל אין לשם רכבת. לא לאנדורה ולא לכמה ערים בני עשרות אלפי תושבים שבין ברצלונה לאנדורה.

למשל באמצע שנות ה-90, לא יודע איך היום, אין רכבת ממדריד לטולדו. טולדו עיר תיירותית די מרכזית, תרתי משמע (היא פיסית במרכז ספרד)
וכשהייתי בה ב-92' וב-95' לא היה רכבת ממדריד אליה. רק אוטובוסים.

באזור הדרום, קוסטה דל סול, התח"ץ ממש על הפנים. זה אזור של עשירים ושם למזלי שכרתי רכב כך שיכולתי בקלות להתנייע ממקום למקום.
וגם מטולדו לא ניתן להמשיך דרומה בתח"ץ
 

טשאפק

New member
מקום וזמן

אתה היית באזור יחסית טוב בתח"ץ
שזה בגדול מטרופולין ברצלונה והסביבה של קטלוניה.
אכן לברצלונה גם תחתית מוצלחת וגם רכבות פרברים לא רעות ומלא קווי אוטובוס למלא מקומות בקטלוניה.

אגב, למדינה הננסית אנדורה, יש אוטובוס כמה פעמים ביום מברצלונה אבל אין לשם רכבת. לא לאנדורה ולא לכמה ערים בני עשרות אלפי תושבים שבין ברצלונה לאנדורה.

למשל באמצע שנות ה-90, לא יודע איך היום, אין רכבת ממדריד לטולדו. טולדו עיר תיירותית די מרכזית, תרתי משמע (היא פיסית במרכז ספרד)
וכשהייתי בה ב-92' וב-95' לא היה רכבת ממדריד אליה. רק אוטובוסים.

באזור הדרום, קוסטה דל סול, התח"ץ ממש על הפנים. זה אזור של עשירים ושם למזלי שכרתי רכב כך שיכולתי בקלות להתנייע ממקום למקום.
מקום וזמן
אכן התייחסתי לקטלוניה. התח"צ שם לא רק טוב יחסית, אלא טוב בכל קנה מידה, לדעתי.

אשר לשאר ספרד, אתה מדבר על נסיון משנות התשעים, אבל משנות התשעים השתנו דברים.

ספציפית לגבי טולדו, מאז 2005 יש רכבת ממדריד לטולדו. ישירה, מהירה ובתדירות של פעם לשעה.
 
בדומה לקו לבאר שבע הרכבת יותר יקרה

מקום וזמן
אכן התייחסתי לקטלוניה. התח"צ שם לא רק טוב יחסית, אלא טוב בכל קנה מידה, לדעתי.

אשר לשאר ספרד, אתה מדבר על נסיון משנות התשעים, אבל משנות התשעים השתנו דברים.

ספציפית לגבי טולדו, מאז 2005 יש רכבת ממדריד לטולדו. ישירה, מהירה ובתדירות של פעם לשעה.
בדומה לקו לבאר שבע הרכבת יותר יקרה
על פי ויקיתיירות 21.8 אירו הלוך חזור ברכבת לעומת 9.12 באוטובוס.
 

טשאפק

New member
ודאי. רכבות מהירות יקרות יותר בכל אירופה

בדומה לקו לבאר שבע הרכבת יותר יקרה
על פי ויקיתיירות 21.8 אירו הלוך חזור ברכבת לעומת 9.12 באוטובוס.
ודאי. רכבות מהירות יקרות יותר בכל אירופה
יקרות יותר - וגם מהירות הרבה יותר - מאוטובוסים ומרכבות איזוריות.

לא ברור מה הטענה. אם אתה טוען שהתח"צ בספרד דומה ברמתו לזה שבישראל, זה פשוט לא נכון.
 
ממש לא השוותי בין 2 ערים עם מאפיינים דומים

ודאי. רכבות מהירות יקרות יותר בכל אירופה
יקרות יותר - וגם מהירות הרבה יותר - מאוטובוסים ומרכבות איזוריות.

לא ברור מה הטענה. אם אתה טוען שהתח"צ בספרד דומה ברמתו לזה שבישראל, זה פשוט לא נכון.
ממש לא השוותי בין 2 ערים עם מאפיינים דומים
לא מכיר את כל ספרד וגם אני חוזר וטוען שערים כמו מדריד וברצלונה גדולות מידי ובינלאומיות מידי להשוואה עם ישראל. גם ספרד עצמה גדולה יותר ודלילה יותר מהארץ.
אשמח לראות השוואה בין 2 אזורים אחרים דומים בספרד מול ישראל שבהם התוצאות שונות.
 
זה אומר שהיא טובה רק למעמד בינוני ומעלה,

ודאי. רכבות מהירות יקרות יותר בכל אירופה
יקרות יותר - וגם מהירות הרבה יותר - מאוטובוסים ומרכבות איזוריות.

לא ברור מה הטענה. אם אתה טוען שהתח"צ בספרד דומה ברמתו לזה שבישראל, זה פשוט לא נכון.
זה אומר שהיא טובה רק למעמד בינוני ומעלה,
מהגרים ועניים מקומיים לא יכולים להרשות לעצמם את הרכבת על בסיס קבוע.
 

Ccyclist

Well-known member
הרכבות המהירות נועדו למרחקים גדולים לא יוממות

זה אומר שהיא טובה רק למעמד בינוני ומעלה,
מהגרים ועניים מקומיים לא יכולים להרשות לעצמם את הרכבת על בסיס קבוע.
הרכבות המהירות נועדו למרחקים גדולים לא יוממות
למשל - ממלאגה-זמברנו למדריד-אטוצ'ה זה שעתיים וחצי בערך, זמן נסיעה שאמנם קבר את הטיסה בין מלאגה-פיקסו למדריד-ברחאס, אבל לא זמן נסיעה של יומם. ההשוואה שבמקום היא בין הרכבת המהירה לטיסות הפנים.

על פניו המהגרים משגשגים יותר מהמקומיים. בשנים האחרונות הדבר היחיד שנפתח פה הם בזארים סיניים (אפילו באזור הבינעירוני שבו אני גר יש 2 מהג'ים לבית). כמו כן יש בספרד סוג הגירה שונה שאני משתייך אליו - "תיירים קבועים" שהם בכלל אליטה צרכנית מיובאת ולא הגירה קלאסית לתחתית הסולם.
 
כן בד"כ זה כך, חוץ במקרה של מדריד-טולדו

הרכבות המהירות נועדו למרחקים גדולים לא יוממות
למשל - ממלאגה-זמברנו למדריד-אטוצ'ה זה שעתיים וחצי בערך, זמן נסיעה שאמנם קבר את הטיסה בין מלאגה-פיקסו למדריד-ברחאס, אבל לא זמן נסיעה של יומם. ההשוואה שבמקום היא בין הרכבת המהירה לטיסות הפנים.

על פניו המהגרים משגשגים יותר מהמקומיים. בשנים האחרונות הדבר היחיד שנפתח פה הם בזארים סיניים (אפילו באזור הבינעירוני שבו אני גר יש 2 מהג'ים לבית). כמו כן יש בספרד סוג הגירה שונה שאני משתייך אליו - "תיירים קבועים" שהם בכלל אליטה צרכנית מיובאת ולא הגירה קלאסית לתחתית הסולם.
כן בד"כ זה כך, חוץ במקרה של מדריד-טולדו
בד"כ הרכבות חוסכות נסיעות של מעל 4 שעות , מעבר לטווח היוממות.
מדריד טולדו 85~ ק"מ שעה וקצת באוטובוס בלי פקקים. חצי שעה ברכבת.
-----------------------------
ואגב מבוגרים אמידים שעוברים למדינה חמה זה קיים גם במקסיקו\ תאילנד ועוד..
 

down under

New member
אתה לא לגמרי צודק

הרכבות המהירות נועדו למרחקים גדולים לא יוממות
למשל - ממלאגה-זמברנו למדריד-אטוצ'ה זה שעתיים וחצי בערך, זמן נסיעה שאמנם קבר את הטיסה בין מלאגה-פיקסו למדריד-ברחאס, אבל לא זמן נסיעה של יומם. ההשוואה שבמקום היא בין הרכבת המהירה לטיסות הפנים.

על פניו המהגרים משגשגים יותר מהמקומיים. בשנים האחרונות הדבר היחיד שנפתח פה הם בזארים סיניים (אפילו באזור הבינעירוני שבו אני גר יש 2 מהג'ים לבית). כמו כן יש בספרד סוג הגירה שונה שאני משתייך אליו - "תיירים קבועים" שהם בכלל אליטה צרכנית מיובאת ולא הגירה קלאסית לתחתית הסולם.
אתה לא לגמרי צודק
אני עשיתי נסיעת חובבים ברכבת המהירה, בראשית שנת 95', ממדריד לעיר המלכותית (סיודד ריאל) שנמצאת כ-150 עד 200 ק"מ ממדריד.
הנסיעה ארכה כ-50 דקות. יש יותר מ-5 רכבות בכל יום לכל כוון בין מדריד והעיר הזו ולכן למרות כמעט 200 הק"מ המפרידים בין שתי הערים
בהחלט אפשר לימם.
שעה וחצי דלת לדלת במקרה הרע (מי שצריך עוד 20 עד 30 דקות נסיעה בתוך מדריד מתחת אטוצ'ה ועוד נניח 10 דקות בתוך סיודד ריאל)
או שעה במקרה הטוב (מי שגר 5 דקות הליכה מהתחנה בסיודד ריאל ועובד פחות מ-10 דקות הליכה מתחנת אטוצ'ה במדריד)
זה בהחלט בהחלטותיים זמן סביר ליוממים.
 
אני מניח שרוב הנוסעים באים מהערים הגדולות

אתה לא לגמרי צודק
אני עשיתי נסיעת חובבים ברכבת המהירה, בראשית שנת 95', ממדריד לעיר המלכותית (סיודד ריאל) שנמצאת כ-150 עד 200 ק"מ ממדריד.
הנסיעה ארכה כ-50 דקות. יש יותר מ-5 רכבות בכל יום לכל כוון בין מדריד והעיר הזו ולכן למרות כמעט 200 הק"מ המפרידים בין שתי הערים
בהחלט אפשר לימם.
שעה וחצי דלת לדלת במקרה הרע (מי שצריך עוד 20 עד 30 דקות נסיעה בתוך מדריד מתחת אטוצ'ה ועוד נניח 10 דקות בתוך סיודד ריאל)
או שעה במקרה הטוב (מי שגר 5 דקות הליכה מהתחנה בסיודד ריאל ועובד פחות מ-10 דקות הליכה מתחנת אטוצ'ה במדריד)
זה בהחלט בהחלטותיים זמן סביר ליוממים.
אני מניח שרוב הנוסעים באים מהערים הגדולות
ברצלונה, ערי הבסקים , מלגה סבייה וקורדובה, ליימם מהן למדריד זה קצת ארוך. אולי מתאים לעבוד במדריד ולחזור בסופ"ש הבייתה.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל זה דורש שתי דירות

אני מניח שרוב הנוסעים באים מהערים הגדולות
ברצלונה, ערי הבסקים , מלגה סבייה וקורדובה, ליימם מהן למדריד זה קצת ארוך. אולי מתאים לעבוד במדריד ולחזור בסופ"ש הבייתה.
אבל זה דורש שתי דירות
ומה שהרווחת בלעבוד במדריד הולך על אחזקת שני מקומות מגורים.

הגיוני יותר שזה מתאים לסטודנטים שהולכים ללמוד בבירה, השכנים שלי שהיו הולכים לאופרה במדריד כל חודש, ביקורי קרובים וכו' - נסיעות שעושים פעם בחודש אולי קצת פחות או יותר, עם שהות של כמה ימים עד שבוע או מעבר לטווח קצר ליעד.
 
כאשר אתה חוזר הבייתה להורים\בת זוג כמובן

אבל זה דורש שתי דירות
ומה שהרווחת בלעבוד במדריד הולך על אחזקת שני מקומות מגורים.

הגיוני יותר שזה מתאים לסטודנטים שהולכים ללמוד בבירה, השכנים שלי שהיו הולכים לאופרה במדריד כל חודש, ביקורי קרובים וכו' - נסיעות שעושים פעם בחודש אולי קצת פחות או יותר, עם שהות של כמה ימים עד שבוע או מעבר לטווח קצר ליעד.
כאשר אתה חוזר הבייתה להורים\בת זוג כמובן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה