תחבורה ציבורית בחינם לבני 75 ומעלה

שמונו

Active member
אני מדבר על עכשיו כמובן
מתי עדכון התעריפים החדש אמור להכנס לתוקף?
מצטער, אך מאחר ואיני בארץ כעת, לא יכול לעקוב אחר כל הפרסומים אם פספסתי תאריך יעד בכתבות שפורסמו
אם אתה מדבר על עכשיו זה ברור.. כל הרפורמה עדיין לא נכנסה, היא רק פורסמה כעת
ותכנס לתוקף בקיץ הקרוב בעז"ה
 
רפורמה בתחבורה הציבורית: כרטיס חופשי-חודשי ארצי ב-225 שקלים בלבד

שרת התחבורה ושר האוצר הודיעו כי החל מהקיץ הממשלה תסבסד משמעותית את מחירי התחבורה הציבורית, והמחירים יירדו דרמטית. כרטיס חופשי-אזורי בפריפריה יעלה 99 שקלים בלבד, בני 75 ומעלה יזכו בנסיעות חינם ובני 60 ומעלה להנחה משמעותית. מרב מיכאלי: "משרד התחבורה הזניח את התחבורה הציבורית במשך שנים"


נכון. בבקשה
תעריפים
 

קבצים מצורפים

  • תעריפים1.jpg
    תעריפים1.jpg
    KB 128.1 · צפיות: 37
  • תעריפים2.jpg
    תעריפים2.jpg
    KB 131.2 · צפיות: 37

Ccyclist

Well-known member
איפה אתה רואה יחס של פי 3? אני רואה יחס של בערך 1.7. (שזה אמנם גבוה, אבל לא פי 3).

המחיר לחופשי ארצי כולל רכבת, טבלאת המחירים אצל האלמוני המאושר. כ 600 לארצי רכבת וכ 200 לארצי אוטובוסים. זה יחס של כ פי 3 גם אם אפשר להתחשבן שזה באמת 2.7 .
 
המחיר לחופשי ארצי כולל רכבת, טבלאת המחירים אצל האלמוני המאושר. כ 600 לארצי רכבת וכ 200 לארצי אוטובוסים. זה יחס של כ פי 3 גם אם אפשר להתחשבן שזה באמת 2.7 .
בחופשי חודשי ארצי אתה צודק, ויש לי תחושה שהטבלה הזו היא לא הסופית ויהיו בה עוד שינויים. אבל כל שאר ההשוואות לרכבת הן באזור 1.7. ובסוף אנחנו יודעים שרוב האנשים נוסעים מרחקים קצרים יותר באופן קבוע.
 

Ccyclist

Well-known member
בחופשי חודשי ארצי אתה צודק, ויש לי תחושה שהטבלה הזו היא לא הסופית ויהיו בה עוד שינויים. אבל כל שאר ההשוואות לרכבת הן באזור 1.7. ובסוף אנחנו יודעים שרוב האנשים נוסעים מרחקים קצרים יותר באופן קבוע.

בגדול הרובריקה שוב שבורה. מישהו החליט שלא יהיו כרטיסי חודשי בעירוני-מקומי ובבינעירוני עד 120 ק"מ. במערכת מחירים נורמאלית נותנים אופציות מחיר לכל הצירופי תטווח והתקופה והנוסע בוחר מה מתאים לו.

אני מאד בעד מחיר גבוה לכרטיס שכולל את הרכבת כי זה המצב במקומות אחרים.
 

מנכל אחד

Active member
היעדר מחיר לשבועי מדאיג, עקרונית המחיר הגבוה יותר לרכבת מוצדק, אבל יחס של פי 3 הוא קצת מוגזם.
משער שהרכבת התנגדה להפחתה בתעריפים בטענה שהקווים הקיימים לא יוכלו לעמוד בביקושים אם המחיר ירד באופן משמעותי.
אם זה היה תלוי בי, כן הייתי מוסיף הנחת פרפריה של 50% גם למבוגרים. 5.5 ש"ח זה תעריף יקר בשביל נסיעה של פחות מ10 דקות
 
משער שהרכבת התנגדה להפחתה בתעריפים בטענה שהקווים הקיימים לא יוכלו לעמוד בביקושים אם המחיר ירד באופן משמעותי.
אם זה היה תלוי בי, כן הייתי מוסיף הנחת פרפריה של 50% גם למבוגרים. 5.5 ש"ח זה תעריף יקר בשביל נסיעה של פחות מ10 דקות
אתה נותן למחיר משקל רב מדי. רכב פרטי עולה פי עשר ויותר מתחבורה ציבורית. אף אחד לא ינהר או יעזוב בגלל שינוי של כמה שקלים למעלה או למטה. גם לפי כל הספרות המקצועית המחיר הוא הגורם האחרון שמשפיע על ההחלטה אם להשתמש או לא בתח"צ (לפניו תדירות, אמינות, ניצול זמן יעיל ועוד). המחיר צריך להיות הוגן, אבל לא בהכרח הכי זול שאפשר.

וגם בפריפריה, יש נסיעות ארוכות יותר מ-10 דקות (מגבעת המורה למרכז עפולה, מטבריה עילית לטבריה תחתית ועוד ועוד דוגמאות). ואלה הנסיעות השכיחות גם בערים הפריפריאליות.
 

מנכל אחד

Active member
אתה נותן למחיר משקל רב מדי. רכב פרטי עולה פי עשר ויותר מתחבורה ציבורית. אף אחד לא ינהר או יעזוב בגלל שינוי של כמה שקלים למעלה או למטה. גם לפי כל הספרות המקצועית המחיר הוא הגורם האחרון שמשפיע על ההחלטה אם להשתמש או לא בתח"צ (לפניו תדירות, אמינות, ניצול זמן יעיל ועוד). המחיר צריך להיות הוגן, אבל לא בהכרח הכי זול שאפשר.

וגם בפריפריה, יש נסיעות ארוכות יותר מ-10 דקות (מגבעת המורה למרכז עפולה, מטבריה עילית לטבריה תחתית ועוד ועוד דוגמאות). ואלה הנסיעות השכיחות גם בערים הפריפריאליות.
כיום יש הרבה נוסעים שמתשמשים ברכבת למרחקים קצרים מכיון שהנסיעה ברכבת כלולה במחיר המינוי שלהם.
הנוסעים האלה מקשים על הרכבת. כשתחנת הרכבת באופקים נפתחה, פניתי למשרד התחבורה בבקשה להעלות את התדירות במקטע שלבין באר שבע לאשקלון ל3-4 נסיעות בשעה. הקישור מאופקים מערבה לוקה בחסר, והנסיעה לבאר שבע כרוכה בפקקים ובעמידה ברמזורים שלא תוזמנו כראוי ולכן אני עדיין חושב שהרכבת יכולה לתת מענה איכותי במקטע הזה.
המשרד התנגד בטענה שהרכבת מיועדת בעיקר עבור נסיעות לתל אביב והנוסעים שעולים ויורדים בתחנות מאיטים את קצב הנסיעה של הרכבת.
בתקופה האחרונה הורידו עוד יותר את התדירות של הרכב, מזה אני מסיק שהרכבת מעוניינת לסנן חלק מהביקושים שזה דבר אפשרי לעשות באמצעות תדירות או מבנה תעריפים שונה מהמבנה הכללי.
 
כיום יש הרבה נוסעים שמתשמשים ברכבת למרחקים קצרים מכיון שהנסיעה ברכבת כלולה במחיר המינוי שלהם.
הנוסעים האלה מקשים על הרכבת. כשתחנת הרכבת באופקים נפתחה, פניתי למשרד התחבורה בבקשה להעלות את התדירות במקטע שלבין באר שבע לאשקלון ל3-4 נסיעות בשעה. הקישור מאופקים מערבה לוקה בחסר, והנסיעה לבאר שבע כרוכה בפקקים ובעמידה ברמזורים שלא תוזמנו כראוי ולכן אני עדיין חושב שהרכבת יכולה לתת מענה איכותי במקטע הזה.
המשרד התנגד בטענה שהרכבת מיועדת בעיקר עבור נסיעות לתל אביב והנוסעים שעולים ויורדים בתחנות מאיטים את קצב הנסיעה של הרכבת.
בתקופה האחרונה הורידו עוד יותר את התדירות של הרכב, מזה אני מסיק שהרכבת מעוניינת לסנן חלק מהביקושים שזה דבר אפשרי לעשות באמצעות תדירות או מבנה תעריפים שונה מהמבנה הכללי.
מכניסים פה משהו שלא היה קיים בעבר. שירות רכבתי יקר יותר למדינה משירות אוטובוסים, וגם מספק (כשהיא עובדת) שירות יותר איכותי ויותר מתוזמן. ועכשיו המדינה אומרת את מה שהיא לא אמרה בעבר, וזה שהרכבת צריכה לעלות יותר (האמת שהיא אמרה את זה גם בעבר בכל הקשור למחירים של כרטיסים בודד, אבל עכשיו היא אומרת את זה גם בהקשר של הסדרים לנוסעים קבועים).

ההבדלים הם לא בשמיים, , ואני בהחלט יכול לדמיין את עצמי, מרעננה לתל אביב, מקבל החלטה לקנות את החופשי חודשי היקר יותר בכמה עשרות שקלים רק כדי לנסוע ברכבת, וזאת למרות שיש לי אופציה של אוטובוסים בלבד. אבל אני גם יכול לדמיין אדם אחר, שבשבילו הכמה עשרות שקלים האלה בחודש מאד חשובים והוא יחליט שהוא קונה רק את הזול יותר, ו"משלם על כך" בזמן הגעה לעבודה ובחזרה. (אגב, ברוב שעות היום ההבדלים כמעט זניחים, רק בשיא בוקר הם ממש חדים, כלומר אני אפילו לא מחפש בהכרח אדם עני, זה יכול להיות אדם ששונא החלפות לדוגמה...).

אני לא חושב שיש פה מזימה לסנן ביקושים מהרכבת. הרכבת מתוגמלת בין היתר לפי מספר הנוסעיםש בה, ואולי יש גם מדד של מספר הק"מ שכל נוסע עשה אבל אף מדד לא עומד לבד. כן יש אמירה של "להשקיע במה שחשוב", ומה לעשות שבין אופקים לבאר שבע האוטובוסים עושים סה"כ עבודה בסדר והרכבת נותנת ערך וסף שלא נורא גם אם לא היה, לעומת זאת מאופקים לתל אביב הרכבת מספקת שירות שונה לגמרי מאוטובוס, מושך יותר , וחשוב יותר בראיה משקית. ועדיין לא ההבדל במחיר בין רכבת לאוטובוס ידיר מהרכבת אנשים שהנוחות של הרכבת ממש חשובה להם (אלה שבחיים לא ייתפסו עולים על אוטובוס, אבל כן מוכנים לנסוע ברכבת).
 

מנכל אחד

Active member
מכניסים פה משהו שלא היה קיים בעבר. שירות רכבתי יקר יותר למדינה משירות אוטובוסים, וגם מספק (כשהיא עובדת) שירות יותר איכותי ויותר מתוזמן. ועכשיו המדינה אומרת את מה שהיא לא אמרה בעבר, וזה שהרכבת צריכה לעלות יותר (האמת שהיא אמרה את זה גם בעבר בכל הקשור למחירים של כרטיסים בודד, אבל עכשיו היא אומרת את זה גם בהקשר של הסדרים לנוסעים קבועים).

ההבדלים הם לא בשמיים, , ואני בהחלט יכול לדמיין את עצמי, מרעננה לתל אביב, מקבל החלטה לקנות את החופשי חודשי היקר יותר בכמה עשרות שקלים רק כדי לנסוע ברכבת, וזאת למרות שיש לי אופציה של אוטובוסים בלבד. אבל אני גם יכול לדמיין אדם אחר, שבשבילו הכמה עשרות שקלים האלה בחודש מאד חשובים והוא יחליט שהוא קונה רק את הזול יותר, ו"משלם על כך" בזמן הגעה לעבודה ובחזרה. (אגב, ברוב שעות היום ההבדלים כמעט זניחים, רק בשיא בוקר הם ממש חדים, כלומר אני אפילו לא מחפש בהכרח אדם עני, זה יכול להיות אדם ששונא החלפות לדוגמה...).

אני לא חושב שיש פה מזימה לסנן ביקושים מהרכבת. הרכבת מתוגמלת בין היתר לפי מספר הנוסעיםש בה, ואולי יש גם מדד של מספר הק"מ שכל נוסע עשה אבל אף מדד לא עומד לבד. כן יש אמירה של "להשקיע במה שחשוב", ומה לעשות שבין אופקים לבאר שבע האוטובוסים עושים סה"כ עבודה בסדר והרכבת נותנת ערך וסף שלא נורא גם אם לא היה, לעומת זאת מאופקים לתל אביב הרכבת מספקת שירות שונה לגמרי מאוטובוס, מושך יותר , וחשוב יותר בראיה משקית. ועדיין לא ההבדל במחיר בין רכבת לאוטובוס ידיר מהרכבת אנשים שהנוחות של הרכבת ממש חשובה להם (אלה שבחיים לא ייתפסו עולים על אוטובוס, אבל כן מוכנים לנסוע ברכבת).
זו אינה מזימה, אלא החלטה שתלויה בשיקול הדעת ויתכן והיא גם נכונה.
השירות הרכבתי יקר יותר למדינה בגלל העלויות האחזקה הקבועות של אחזקת התחנות ומסילות הרכבת שעולות הון רב ואינן תלוית במספר הנוסעים.
הוספת נסיעות (כאשר אין צורך לרכוש ציוד נוסף לצורך ההפעלה של הנסיעה) אינה אמורה לעלות יותר מעלות ההפעלה של אוטובוס בהתחשב במספר הנוסעים שיכולים לנסוע בכל רכבת.
אבל גם בלי להוסיף נסיעות, הרכבות באזורי הפריפריה שבין כה וכה נוסעות אינן עמוסות, כך שלולי המחשבה שמדובר בעיכוב של הרכבת אין סיבה שלא לאפשר לנוסעים לנצל את המשאב הקיים הזה.

נ.ב. הציר בין באר שבע לאשקלון הוא ציר בעל ביקושים גבוהים, שירות האוטובוסים לא עונה על הצרכים הקיימים, ולרכבת יש יתרון באזור בכך שהיא אינה צריכה לעמוד עם כל כל הרכב בפקקים של כביש 25. בסקר שערך משרד התחבורה לאחרונה בשיתוף העירייה, נושא הרכבת ליעדים הקרובים היה הנושא שהכי הפריע לנוסעים, כך שכנראה שהנוסעים כן חושבים שיש יתרון לרכבת.
די ברור שתדירות של 2-3 נסיעות לשעה יזכו לביקושים גבוהים שאינם מקבלים כיום מענה הולם בתח"צ.

לדעתי יש צורך לשלב את הרכבת באזורים בהם כרטיס המינוי החודשי הוא מוזל מכיון שעלולים להתפתח ביקושים חריגים, וחלק מהקווים (כמו הקווים בין אופקים לבאר שבע) אינם עונים על הביקושים בשעות השיא ולכן במצב הנוכחי שבו הרכבת אינה חלק ממערכת הנסיעות הבסיסי תפנה חלק מהביקושים שהרכבת יכלה לתת להם מענה לאוטובוסים ותגרור ירידה משמעותית ברמת השירות של האוטובוסים.
 
זו אינה מזימה, אלא החלטה שתלויה בשיקול הדעת ויתכן והיא גם נכונה.
השירות הרכבתי יקר יותר למדינה בגלל העלויות האחזקה הקבועות של אחזקת התחנות ומסילות הרכבת שעולות הון רב ואינן תלוית במספר הנוסעים.
הוספת נסיעות (כאשר אין צורך לרכוש ציוד נוסף לצורך ההפעלה של הנסיעה) אינה אמורה לעלות יותר מעלות ההפעלה של אוטובוס בהתחשב במספר הנוסעים שיכולים לנסוע בכל רכבת.
אבל גם בלי להוסיף נסיעות, הרכבות באזורי הפריפריה שבין כה וכה נוסעות אינן עמוסות, כך שלולי המחשבה שמדובר בעיכוב של הרכבת אין סיבה שלא לאפשר לנוסעים לנצל את המשאב הקיים הזה.

נ.ב. הציר בין באר שבע לאשקלון הוא ציר בעל ביקושים גבוהים, שירות האוטובוסים לא עונה על הצרכים הקיימים, ולרכבת יש יתרון באזור בכך שהיא אינה צריכה לעמוד עם כל כל הרכב בפקקים של כביש 25. בסקר שערך משרד התחבורה לאחרונה בשיתוף העירייה, נושא הרכבת ליעדים הקרובים היה הנושא שהכי הפריע לנוסעים, כך שכנראה שהנוסעים כן חושבים שיש יתרון לרכבת.
די ברור שתדירות של 2-3 נסיעות לשעה יזכו לביקושים גבוהים שאינם מקבלים כיום מענה הולם בתח"צ.

לדעתי יש צורך לשלב את הרכבת באזורים בהם כרטיס המינוי החודשי הוא מוזל מכיון שעלולים להתפתח ביקושים חריגים, וחלק מהקווים (כמו הקווים בין אופקים לבאר שבע) אינם עונים על הביקושים בשעות השיא ולכן במצב הנוכחי שבו הרכבת אינה חלק ממערכת הנסיעות הבסיסי תפנה חלק מהביקושים שהרכבת יכלה לתת להם מענה לאוטובוסים ותגרור ירידה משמעותית ברמת השירות של האוטובוסים.
אני לא בקיא בשיקולים של הרכבת, אבל אני די בטוח ש"עיכוב" שגורמים עוד נוסעים הוא לא אחד מהם. נוסעים גורמים ברכבת עיכוב רק כשיש עומס רציני והם לא מצליחים לעלות על הרכבת ו"מחזיקים אותה".
כן אני יכול לדמיין שיקול של "אנחנו צריכים חלונות מסילה פנויים כדי להתמודד בצורה טובה יותר עם העיכובים ברכבות הארוכות שמגיעות מתל אביב". . וכן אני יכול לדמיין שיקול של היעדר מקום מספק ברציפים בבאר שבע או באשקלון (גם אם יש מקום, אולי לא רוצים להגיע לניצול מקסימלי כי אז אין מרווח לתיקון בעיות). זה מאד מעצבן כי אני לגמרי בעד תדירות, גם ברכבות, אבל זה יכול להיות ואני לגמרי מבין למה מתעדפים את השירות לכיוון ת"א על פני שירות פרברי בין אשקלון לב"ש.
 

Ccyclist

Well-known member
אני לא בקיא בשיקולים של הרכבת, אבל אני די בטוח ש"עיכוב" שגורמים עוד נוסעים הוא לא אחד מהם. נוסעים גורמים ברכבת עיכוב רק כשיש עומס רציני והם לא מצליחים לעלות על הרכבת ו"מחזיקים אותה".
כן אני יכול לדמיין שיקול של "אנחנו צריכים חלונות מסילה פנויים כדי להתמודד בצורה טובה יותר עם העיכובים ברכבות הארוכות שמגיעות מתל אביב". . וכן אני יכול לדמיין שיקול של היעדר מקום מספק ברציפים בבאר שבע או באשקלון (גם אם יש מקום, אולי לא רוצים להגיע לניצול מקסימלי כי אז אין מרווח לתיקון בעיות). זה מאד מעצבן כי אני לגמרי בעד תדירות, גם ברכבות, אבל זה יכול להיות ואני לגמרי מבין למה מתעדפים את השירות לכיוון ת"א על פני שירות פרברי בין אשקלון לב"ש.

במערכת הלונדונית מחיר הרכבות יקר משמעותית ממחיר האוטובוסים כי התשתית יקרה יותר וזמן הנסיעה קצר ואמין יותר. די התפלאתי שבארץ כללו את הרכבות במחיר גלובלי כאילו היו אוטובוסים. זו טעות תימחור שעולה למערכת הון. אישית מעולם לא החזקתי חוזה תקופתי אוטובוסי בלונדון אם כי בשלב מסויים היה לי פנקס נסיעות בודדות לנסיעות מזדמנות. כל החוזים התקופתיים שהחזקתי היו רכבתיים כולל אוטובוסים.
 

DAVIDADATO

Well-known member
מתוך מסיבת העיתונאים של שרת התחבורה ושר האוצר:
יובל שדה Yuval Sade

@SadeYuval





רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית: ביטול ההנחות ההיסטוריות, נסיעה בחינם לבני 75 פלוס, ההנחות לסטודנטים, ילדים וכו' נשארות. חופשי חודשי באוטובוס ב225 שקל בכל המדינה, 100 שקל לחופשי חודשי בפריפריה. הנחה לנכים עולה ל50 אחוז. מחיר בסיס לכרטיס יעמוד על 5.5 שקל. מבטיח מסודר בהמשך.


הנחת הערך הצבור בוטלה, אבל גם כל המודל.

אה ויהיה תשלום באשראי
לדעתי ביטול הנחת ערך צבור זה אבסורדי ולמה? כי יש אנשים שלא נוסעים באופן יומיומי באוטובוס או ברכבת
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי ביטול הנחת ערך צבור זה אבסורדי ולמה? כי יש אנשים שלא נוסעים באופן יומיומי באוטובוס או ברכבת

המעבר משקר רב קו לשקל חדש זה מעבר מבורך.

נסיעה בודדת שעולה 6.5 שקר עולה בעצם 5.41 שקל, אז ההעלאה ל 5.50 אחרי שנים רבות של הקפאת מחירים היא מזערית.

שקר רב קו פרופיל רגיל שווה 1.2 שקלים חדשים. כדי להמיר משקר לשקל צריך לחלק ב 1.2

המעבר למחירים בשקלים חדשים, ההליך החוקי בישראל, תאפשר גישה למערכת מכרטיסי אשראי מגע והסבת כרטיסים מסוג אחד לסוג אחר בגלל המטבע האחיד. במערכת הלונדונית למשל - אפשר לבטל חוזה תקופתי ולקבל את שווי היתרה (מינוס אגרה של כמה פאונד) כהחזר או ערך צבור.
 

DAVIDADATO

Well-known member
המעבר משקר רב קו לשקל חדש זה מעבר מבורך.

נסיעה בודדת שעולה 6.5 שקר עולה בעצם 5.41 שקל, אז ההעלאה ל 5.50 אחרי שנים רבות של הקפאת מחירים היא מזערית.

שקר רב קו פרופיל רגיל שווה 1.2 שקלים חדשים. כדי להמיר משקר לשקל צריך לחלק ב 1.2

המעבר למחירים בשקלים חדשים, ההליך החוקי בישראל, תאפשר גישה למערכת מכרטיסי אשראי מגע והסבת כרטיסים מסוג אחד לסוג אחר בגלל המטבע האחיד. במערכת הלונדונית למשל - אפשר לבטל חוזה תקופתי ולקבל את שווי היתרה (מינוס אגרה של כמה פאונד) כהחזר או ערך צבור.
שקר רב קו?
 

Ccyclist

Well-known member
שקר רב קו?
כן.

אתה מטעין ₪30 ומשקרים לך שהיתרה היא ₪36. זה שקר רב קו.

אתה משלם "₪6.5" על נסיעה עירונית אבל בעצם זה רק ₪5.41 - זה כי המחיר נקוב בשקר רב קו.

שיטת ניפוח היתרות במקום יצירת מערכת מחירים בשקלים כולל בפרופילי ההנחה היא שיטה של שימוש במטבע מקביל שיקרי.

בעבר היינו דנים בפורום במושג "שקל רב קו", אבל הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו :

שקר רב קו !
 
למעלה