סביר להניח שהם מגזימים באמת
אין סיבה לעומק כזה שם. הרי כל הסיבה לחפיר זה כדי שהרכבת לא תצטרך לחצות את נמיר במפלס הקרקע (ואולי גם כדי שתוכל לטפס בשיפוע מתון יותר באינשטיין?), זה הכל. זה לא אמור להיות עמוק במיוחד, אפילו עמוק פחות מהחפיר בז'בוטינסקי בפ"ת לדעתי.
אבל כן יש הבדל "חוץ מהגג" - בתחנה תת"ק רגילה בונים מפלס ולידטורים וקונקורס, ומתחתיו מפלס רציפים. לפעמים אפילו בשלושה מפלסים - וכל זה צריך להיבנות מתחת לכביש זמני.
לעומת זאת כשבונים בחפיר מתחת לצומת הזו, חופרים את החפיר, בונים קירות וכל מה שצריך, אבל את הקונקורס והולידטורים לא ישימו מתחת לכביש, אלא בשני מבנים (אחד בכל צד של דרך נמיר) מצדי הכביש, שייבנו במקום שבו היום יש כלום. זאת אומרת שלבנות אותם זה הרבה יותר פשוט - לחפור קצת ולבנות, כמו שבונים כל מבנה רגיל עם מרתף.
מסמכי התוכנית זמינים כאן:
http://www.nta.co.il/content/תתל-71-ג#
אני מחפש את התרשים של האיזור כדי שנדע בדיוק מה העומק שמדברים עליו ואיך כל זה הולך להיראות, אבל כמו תמיד נורא קשה להתמצא ולדעת איפה כל דבר נמצא במסמכים, אז אם מישהו מוצא לפני תגידו.