תוספת לבצק. אמוניה??? מכירים???

תוספת לבצק. אמוניה??? מכירים???

מקווה שלא תצחקו עלי. ביקשתי לפני יומיים מתכון ל"רוסקיטס די אלחשו" - מתכון בולגרי. קיבלתי מתכון, והכנתי - (אמנם לפי הספר הבישול הספרדי) - יצא מדהים. הכנתי את זה במיוחד לאבא שלי, שזכר את זה מבית אמו, וקיוויתי שהצלחתי לקלוע ולעשות כמו שהוא זכר. לשמחתי, התוצאה היתה מוצלחת. אבל (בלי אבל אי אפשר), הוא אומר שהבצק של סבתא שלי היה קשה יותר, ושהיא היתה מוסיפה לבצק חומר בשם אמוניה, חומר שהיה לו ריח חזק. הוא גם זוכר שהוא עצמו היה מוכר את זה במכולת שלו ביפו, במיוחד בפורים, כי כל הבולגרים השתמשו בזה למתכון הזה. האם מישהו שמע על זה, השתמש בזה, יודע מה זה? תודה מראש.
 

wan

New member
תשובה עד ששוש תגיע ותוסיף

תשובתי היא כן,יש דבר כזה. נתן לקנות בחנות תבלינים. התוסף הנ"ל נותן פריכות ואוורירות לבצק לעוגיות , מלוחות ומתוקות כאחד.. יש שיחלקו על התוסף הזה מטעמי בריאות. אבל יש כאלה שכן משתמשים. וזה נותן תוצאה פריכה מאד.שגם מחזיקה מעמד. אם לא מחסלים את העוגיות מהר....
 

chanit

New member
אמוניה,

בפורום שכן,פורום גורמה, היה דיון מעמיק אודות האמוניה, מקוה שתעזרי.
 
../images/Emo53.gif לא מוצאת את הדיון,

עשיתי חיפוש במנוע החיפוש, עד 1/03 ולא מצאתי. (יכול להיות שהמנוע פשוט לא עובד, כי גם הופיע לי הודעה על טעות). אם למישהו יש קישור, אשמח לקבל אותו. שוב תודה.
 

chanit

New member
אמוניה,היה דיון ארוך מאוד,

בפורום גורמה, אבל המנוע שובת כך, שאולי מחר... הדיון נערך המחצית השניה של 2003 ,ומילות חיפוש אפשריות נוספות זה, אמוניום ביקרבונט. מחפשת קשת,את חייבת את האמוניה? ,כי קראתי שזה לא סימפטי לעבודה.
 

22רין

New member
אצלנו זה נקרא מוניקה

גם בעדה הלובית משתמשים במוניקה לעוגיות מכונה כעכ מתוק למוניקה יש ריח חזק מאוד {אפשר לרכוש את זה בנתניה, בלוינסקי,בפרדס כץ.
 
תודה על הקישור.מדינת ישראל ../images/Emo35.gif

לפי מה שהבנתי, להחליף את אבקת האפיה באמוניאק? עדיין לא מצליחה לשלוח מסר למדינת ישראל, כדי לקבל תשובה אם הבנתי נכון. אם מישהו יכול ליצור איתה קשר, אשמח. לא הבנתי מה לא בריא בחומר הזה, ולמה חילוקי הדעות בקשר לשימוש בו.
 

מירבלי

New member
תוכלי למצוא את מדינת ישראל פה../images/Emo8.gif

היא מנהלת את הפורום בישול לילדים
 

22רין

New member
תחליף אבקת אפיה מעט סודה לשתיה

כן אפשר להחליף באבקת אפיה.עם 1/4 כפית סודה לשתיה.
 

miShigeNe cOw

New member
אמוניה

אנחנו למדנו על החומר הזה בשיעורי ביולוגיה וכימיה... ויש חילוקי דעות בעניין השימוש בו, כנראה, משום שהוא עלול לגרום למוות בשאיפה ישירה של הרבה ממנו (גז)... זה בכל אופן מה שאני הבנתי... ייתכן שאנחנו מדברות על דברים אחרים
מקווה שעזרתי
 
למעלה