תוכנית למסילת רכבת חוצת דרום אמריקה
תוכנית למסילת רכבת חוצת דרום אמריקה
מנמל בדרום החוף הפרואני של האוקיינוס השקט, דרך הג'ונגל של האמזונס, ועד חופי ברזיל, ליד ריו. 5,300 ק"מ, בהשקעה סינית. הכוונה היא בין היתר להקל על שינוע סחורות, בעיקר מחצבים ותוצרת חקלאית, מפנים היבשת, ובכיוון ההפוך על שינוע סחורות מסין דרך פרו לעומק היבשת. (מעניין שהתוואי המוצע אינו עובר בתוך בוליביה, אולי מסיבות פוליטיות).
ההצעה כבר מעוררת חששות מצד גורמי סביבה, בשל השלכותיה על איזורים רחבים מאד שנותרו מבודדים ומוגנים באופן יחסי.
במגזין דה-מארקר קראתי התייחסות לתוכנית בתור "מסילת לימה-ברזיליה", שלא בדיוק מסתדרת עם המפה והפרטים בכתבה המצורפת, מהדיילי-מייל. ייתכן שמדובר בשלוחות נוספות מהמסילה הראשית.
כתבה בדיילי מייל.
תוכנית למסילת רכבת חוצת דרום אמריקה
מנמל בדרום החוף הפרואני של האוקיינוס השקט, דרך הג'ונגל של האמזונס, ועד חופי ברזיל, ליד ריו. 5,300 ק"מ, בהשקעה סינית. הכוונה היא בין היתר להקל על שינוע סחורות, בעיקר מחצבים ותוצרת חקלאית, מפנים היבשת, ובכיוון ההפוך על שינוע סחורות מסין דרך פרו לעומק היבשת. (מעניין שהתוואי המוצע אינו עובר בתוך בוליביה, אולי מסיבות פוליטיות).
ההצעה כבר מעוררת חששות מצד גורמי סביבה, בשל השלכותיה על איזורים רחבים מאד שנותרו מבודדים ומוגנים באופן יחסי.
במגזין דה-מארקר קראתי התייחסות לתוכנית בתור "מסילת לימה-ברזיליה", שלא בדיוק מסתדרת עם המפה והפרטים בכתבה המצורפת, מהדיילי-מייל. ייתכן שמדובר בשלוחות נוספות מהמסילה הראשית.
כתבה בדיילי מייל.