Ccyclist
Well-known member
הארכת תחנות אינה שינוי משמעותי.
ואני יכול אפילו להביא את דוגמת הקו המרכזי בלונדון שבו כל תחנות הליבה הוארכו אחרי הקמת הקו (והצלחתו הראשונית בתחילת המאה ה20 ללא שלוחותיו משנות ה40) כדי לאפשר את הארכת הרכבות מ5 ל6 קרונות. היו דברים מעולם.
 
הייתי במערכת שדומה לרק"ל בגוש דן (המטרו של סביליה, שירשור בפורום מאביב 2013) ונראה ששיטת בניית התחנות היא לחפור קופסאת בטון מלבנית גדולה שבה מקום לרציף אי ושתי מסילות. שיטה דומה מיושמת בשתי מערכות אחרות - מאלגה (שאחריה אני עוקב בעיתונות המקומית בקוסטה דל סול) וניס (שירשור שהעליתי באוגוסט קצת לפני תחילת העבודות בגוש דן). את הקופסאות האלו ניתן להאריך בשוליהן כדי ליצור רציף ארוך יותר מבלי שההארכות יצריכו מבני שטח או גישה נוספת. חתך כלי הרכב שנוסע במערכות הרק"ל אינו קטן יותר מרכבת תחתית - ויש אפילו רכבות תחתיות אמיתיות בעלות חתך קטן יותר ( Kleinprofil ברלינאית, Tube לונדונית, ולהערכתי כמה מקווי המטרו הפריזאי מהסוג שיש לו צמיגי גומי).
 
קריאת האוצר היא לנטישה משמעותית של קווי המערכת שבנייתה החלה (ראיתי את המפות בסמארטפון ללא יכולת הגדלה) ועיכוב תיכנוני ניכר שיכול להמתח מעשור עד עשור וחצי פלוס. אם האוצר היה רציני הוא היה נוקט בצעד הזה לפני 5-10 שנה ולא טורף את הקלפים ברגע האחרון.
הארכת תחנות אינה שינוי משמעותי.מה שמדאיג זה הסיפא של דבריו
ההנחה שיש אפשרות לא לעשות בכלל היא מאד בעייתית. גם העובדה שמשרד האוצר מפעיל אנשי מקצוע מתחום הפעילות של משרד התחבורה, ללא ידיעת משרד התחבורה, מעידה על תרבות ארגונית לא בריאה.
ואגב - Ccyclist: ברגע שהצעת תחנות שיתאימו להסבה למטרו, גם אתה מציע שינויי תכנון...
ואני יכול אפילו להביא את דוגמת הקו המרכזי בלונדון שבו כל תחנות הליבה הוארכו אחרי הקמת הקו (והצלחתו הראשונית בתחילת המאה ה20 ללא שלוחותיו משנות ה40) כדי לאפשר את הארכת הרכבות מ5 ל6 קרונות. היו דברים מעולם.
 
הייתי במערכת שדומה לרק"ל בגוש דן (המטרו של סביליה, שירשור בפורום מאביב 2013) ונראה ששיטת בניית התחנות היא לחפור קופסאת בטון מלבנית גדולה שבה מקום לרציף אי ושתי מסילות. שיטה דומה מיושמת בשתי מערכות אחרות - מאלגה (שאחריה אני עוקב בעיתונות המקומית בקוסטה דל סול) וניס (שירשור שהעליתי באוגוסט קצת לפני תחילת העבודות בגוש דן). את הקופסאות האלו ניתן להאריך בשוליהן כדי ליצור רציף ארוך יותר מבלי שההארכות יצריכו מבני שטח או גישה נוספת. חתך כלי הרכב שנוסע במערכות הרק"ל אינו קטן יותר מרכבת תחתית - ויש אפילו רכבות תחתיות אמיתיות בעלות חתך קטן יותר ( Kleinprofil ברלינאית, Tube לונדונית, ולהערכתי כמה מקווי המטרו הפריזאי מהסוג שיש לו צמיגי גומי).
 
קריאת האוצר היא לנטישה משמעותית של קווי המערכת שבנייתה החלה (ראיתי את המפות בסמארטפון ללא יכולת הגדלה) ועיכוב תיכנוני ניכר שיכול להמתח מעשור עד עשור וחצי פלוס. אם האוצר היה רציני הוא היה נוקט בצעד הזה לפני 5-10 שנה ולא טורף את הקלפים ברגע האחרון.