תווים וגיטרה

Hurakano

New member
תווים וגיטרה

1 - התחלתי לחזור לתווים אחרי שנה הפסקה, ואני פחות או יותר זוכר איך לקרוא את הקצב, אבל יש לי קצת בעיה עם זיהוי התווים... אז רציתי לשאול איזה תו נמצא על הקו האמצעי בחמשה, בקו הראשון למעלה ובקו התחתון ? זה כבר יתן לי פרופורציה ויעזור לי לזהות את שאר התווים
2 - נדבר שניה ספציפית על אקורדים בגיטרה - אם אני עושה תוספת מסוימת לאקורד - נגיד מוסיף לו 9, ומוריד את ה-9 בחצי טון אז אני מקבל 9b. אז השאלה היא למה כשאני מוסיף 7, ומוריד אותו בחצי טון, אני מקבל 6 ולא 7b ?
 

man in heaven

New member
ככה

1. אני אניח שאתה מדבר על מפתח סול ואם כן אז: על הקו האמצעי - סי. על הקו התחתון - מי. על הקו העליון - פה. 2. זה לא בהכרח קשור לגיטרה, השאלה. תראה, כשאתה מוסיף 7 לאקורד, אתה בעצם מוסיף ספטימה קטנה מהשורש. כשאתה מוסיף Major 7 אתה מוסיף ספטימה גדולה. כשאתה מוסיף 9, אתה מוסיף אוקטבה+סקונדה גדולה (=נונה גדולה) אם הנונה קטנה, אז אתה מקבל b9. אם תלך אחורנית עם ההוספות החל מmajor7, תראה שאחכ אפשר להוסיף 7 ואחכ אין לך b7 אלא הצליל הבא בתור, מה לעשות, הוא כבר ה-6 של הסולם. ניתן לומר שה"7b" שאתה מחפש הוא בעצם ה-7, ביחס לmajor7. מקווה שהבנתי את השאלה כמו שצריך ולא סתם קשקשתי. =)
 

krypto

New member
אחלה תשובה רק חשוב להוסיף שיש

מיקרים בהם יש שימוש ב b7 - כלומר 7 דומיננטי שמורידים אותו בחצי טון נוסף, למשל באקורד dim7 - אמנם כתוב 7 רגיל אך האקורד מבוצע עם b7 כלומר עם התו שבד"כ אנחנו מזהים אותו כ6 למשל Bdim7 1 b7 b5 b3 Ab F D B Ab הוא הb7 ולא ה 6 המקורי (#G)וכמובן מתפקד כאן כדרגה שביעית לכל דבר כאילו הוא "השתלט" על המיקום של ה 6 הטבעי.
 

Hurakano

New member
כל תשובה מתקבלת בברכה ../images/Emo13.gif

והבנת הכל נכון תודה !
 
למעלה