תוואי אלטרנטיבי לרכבת העמק.

מצב
הנושא נעול.

nitro11

New member
יש תיכנון להוסיף 3 תחנות.

איפה ראית קו רכבת קלה של 60 ק"מ עם 8 תחנות?
מהירות ממוצעת של 60 קמ"ש היא לא רעה לקו פרברי. לא מדובר בקו בינעירוני מהיר ואין גם צורך בקו כזה עם ערים קטנות יחסית לאורכו.
יש תיכנון להוסיף 3 תחנות.
אבל הטענה העיקרית שלי היא לגבי מיקום התחנות של כפר יהושע ותל ברוך.
כל האנשים שגרים בין עפולה לחיפה(ונוסעים לחיפה או לעפולה או יקנעם) לא הולכים להשתמש בה כי הם יצטרכו לנסוע ברכב או אוטובוס לתחנה ומשם רכבת שעוברת פעם בשעה, אם הם יקחו את הרכב או אוטובוס זה יצא להם בערך אותו זמן.
 
מעולה, אם הם לא ישתמשו

יש תיכנון להוסיף 3 תחנות.
אבל הטענה העיקרית שלי היא לגבי מיקום התחנות של כפר יהושע ותל ברוך.
כל האנשים שגרים בין עפולה לחיפה(ונוסעים לחיפה או לעפולה או יקנעם) לא הולכים להשתמש בה כי הם יצטרכו לנסוע ברכב או אוטובוס לתחנה ומשם רכבת שעוברת פעם בשעה, אם הם יקחו את הרכב או אוטובוס זה יצא להם בערך אותו זמן.
מעולה, אם הם לא ישתמשו
ישאר יותר זמן מסילה לרכבות משא מירדן.

אבל תתפלא, ראינו מה קורה כשמגיע רכבת, תראה מה קרה ביבנה, ומה קורה באשדוד/אשקלון. גם כשהתחנות רחוקות ממרכז העיר, וצריך להגיע אליהן באוטובוס/רכב, הרכבת מתמלאת במהירות. וחסרים קרונות/נסיעות.
 

nitro11

New member
לא בנו מסילה ב-4 מיליארד בשביל רכבות משא

מעולה, אם הם לא ישתמשו
ישאר יותר זמן מסילה לרכבות משא מירדן.

אבל תתפלא, ראינו מה קורה כשמגיע רכבת, תראה מה קרה ביבנה, ומה קורה באשדוד/אשקלון. גם כשהתחנות רחוקות ממרכז העיר, וצריך להגיע אליהן באוטובוס/רכב, הרכבת מתמלאת במהירות. וחסרים קרונות/נסיעות.
לא בנו מסילה ב-4 מיליארד בשביל רכבות משא
אני לא אומר שהיא לא טובה אני פשוט חושב שאפשר לעשות נתיב שבו לא צריך לנסוע באוטובוס או רכב לתחנה.

אני לא מבין למה מתעקשים על הקו הזה כשאפשר בעזרת קו רכבת קלה והסטה של הכבדה, לפתור את כל השיטוטים האלה בין אוטובוס לרכבת.
והמחיר לא אמור להיות יקר.
 
למה לא פנית אליהם לפני שנים?

לא בנו מסילה ב-4 מיליארד בשביל רכבות משא
אני לא אומר שהיא לא טובה אני פשוט חושב שאפשר לעשות נתיב שבו לא צריך לנסוע באוטובוס או רכב לתחנה.

אני לא מבין למה מתעקשים על הקו הזה כשאפשר בעזרת קו רכבת קלה והסטה של הכבדה, לפתור את כל השיטוטים האלה בין אוטובוס לרכבת.
והמחיר לא אמור להיות יקר.
למה לא פנית אליהם לפני שנים?
עכשיו קצת מאוחר מידי להסיט את מסילת הרכבת.

ומה בדיוק הבעיה שלך עם אוטובוסים? ההזנה לרכבת היא באמצעות אוטובוס, לא יבנו רכבת קלה רק לצורך הזנה לרכבת. אם יבנו רכבת קלה זה רק במקרה שיהיה עומס בהזנה לרכבת. מה שאתה טוען שלא צפוי להיות.
 

nitro11

New member
רק עכשיו התחלתי להתעניין בנושא

למה לא פנית אליהם לפני שנים?
עכשיו קצת מאוחר מידי להסיט את מסילת הרכבת.

ומה בדיוק הבעיה שלך עם אוטובוסים? ההזנה לרכבת היא באמצעות אוטובוס, לא יבנו רכבת קלה רק לצורך הזנה לרכבת. אם יבנו רכבת קלה זה רק במקרה שיהיה עומס בהזנה לרכבת. מה שאתה טוען שלא צפוי להיות.
רק עכשיו התחלתי להתעניין בנושא
לגבי הזנה באוטובוסים,היתרון היחיד לאנשים שגרים במגדל העמק,קריית טבעות וכל האזור הזה, בנסיעה ברכבת הוא בסך הכל לא לחכות בפקקים בבוקר, את זה פותרת רכבת קלה שנכנסת לתוך העיר.
זה פשוט שבמרחקים האלה היתרונות של הרכבת הכבדה מצטמצמים.
אין מה לעשות חייבים גם וגם,והמחיר לא גבוה.
צריך לזכור שמתוכננת רכבת קלה מנצרת לחיפה זה עוד שיקול לטובת רכבת קלה, מדובר בסך הכל במסילה של 20 קילומטר אולי פחות.
 
לא צריך בשביל זה רכבת קלה, מספיק נ.ת.צ. בכביש

רק עכשיו התחלתי להתעניין בנושא
לגבי הזנה באוטובוסים,היתרון היחיד לאנשים שגרים במגדל העמק,קריית טבעות וכל האזור הזה, בנסיעה ברכבת הוא בסך הכל לא לחכות בפקקים בבוקר, את זה פותרת רכבת קלה שנכנסת לתוך העיר.
זה פשוט שבמרחקים האלה היתרונות של הרכבת הכבדה מצטמצמים.
אין מה לעשות חייבים גם וגם,והמחיר לא גבוה.
צריך לזכור שמתוכננת רכבת קלה מנצרת לחיפה זה עוד שיקול לטובת רכבת קלה, מדובר בסך הכל במסילה של 20 קילומטר אולי פחות.
לא צריך בשביל זה רכבת קלה, מספיק נ.ת.צ. בכביש
75 שהרחבתו היא אחד הפרויקטים המבוצעים כעת.
הרכבת לנצרת מתוכננת בתוואי כביש 79 ואמורה להגיע לנצרת מכיוון צפון מערב. מה הקשר בין התכנון לרכבת הזו לרכבת הקלה שאתה רוצה?
יש מקומות יותר עמוסים בישראל שמחכים כבר שנים לרכבת קלה ועדיין אין להם.
 

nitro11

New member
אפשר נת"צ.

לא צריך בשביל זה רכבת קלה, מספיק נ.ת.צ. בכביש
75 שהרחבתו היא אחד הפרויקטים המבוצעים כעת.
הרכבת לנצרת מתוכננת בתוואי כביש 79 ואמורה להגיע לנצרת מכיוון צפון מערב. מה הקשר בין התכנון לרכבת הזו לרכבת הקלה שאתה רוצה?
יש מקומות יותר עמוסים בישראל שמחכים כבר שנים לרכבת קלה ועדיין אין להם.
אפשר נת"צ.
אבל אני מסביר לך שרכבת קלה לא תעלה הרבה, אולי שום דבר.
בכללי אין קשר בין הרכבת הקלה בכביש 79 ל-75.

המסילה של הרכבת הקלה תתחבר למסילת העמק, כל מה שצריך זה להכפיל אותה מאזור אלרואי, כבר יש הכנה.

נכון שיש מקומות יותר עמוסים אבל הפרוייקט הזה לא יעכב אף פרוייקט אחר ולא יעלה הרבה.
 
איך הנחת מסילה לא תעלה? "אולי שום דבר"?

אפשר נת"צ.
אבל אני מסביר לך שרכבת קלה לא תעלה הרבה, אולי שום דבר.
בכללי אין קשר בין הרכבת הקלה בכביש 79 ל-75.

המסילה של הרכבת הקלה תתחבר למסילת העמק, כל מה שצריך זה להכפיל אותה מאזור אלרואי, כבר יש הכנה.

נכון שיש מקומות יותר עמוסים אבל הפרוייקט הזה לא יעכב אף פרוייקט אחר ולא יעלה הרבה.
איך הנחת מסילה לא תעלה? "אולי שום דבר"?
ואיזו סיבה יש להניח מסילת רכבת במקום שאין עומס?
קודם שיתחילו שם אוטובוסים, בהמשך אם יהיה עומס יחשבו על BRT או LRT

אין שום סיבה הגיונית לסלול שם מסילה כרגע
 
היתרון של עקיפת פקקים קיים גם באשדוד

רק עכשיו התחלתי להתעניין בנושא
לגבי הזנה באוטובוסים,היתרון היחיד לאנשים שגרים במגדל העמק,קריית טבעות וכל האזור הזה, בנסיעה ברכבת הוא בסך הכל לא לחכות בפקקים בבוקר, את זה פותרת רכבת קלה שנכנסת לתוך העיר.
זה פשוט שבמרחקים האלה היתרונות של הרכבת הכבדה מצטמצמים.
אין מה לעשות חייבים גם וגם,והמחיר לא גבוה.
צריך לזכור שמתוכננת רכבת קלה מנצרת לחיפה זה עוד שיקול לטובת רכבת קלה, מדובר בסך הכל במסילה של 20 קילומטר אולי פחות.
היתרון של עקיפת פקקים קיים גם באשדוד
ועם פתיחת קו החוף אז גם באשקלון.
בשעות העומס הרכבת תעקוף פקקים, בשאר שעות היום האוטובוס מספיק מהיר.
מה לעשות, זה חלק מהיתרון של הרכבת.

בכל מקרה, עכשיו מאוחר מידי לשנות את נתיב המסילה.
כבר עובדים עליה בקצב.
בין נצרת לחיפה תוכננה רכבת קלה, שבהחלטת ממשלה הוחלט להמיר אותה לכבדה.
התכנון שם של רכבת קלה הוא מטעמי שיפועים.
הרכבת אמורה לטפס לנצרת, ואחרי זה לרדת לטבריה. התכנון של רכבת כבדה בתחום הזה יותר קשה.
מצד שני נבדקה האפשרות להמשיך את המסילה מעפולה לנצרת ומשם לטבריה.
בכל מקרה המסילה הזאת היא עדיין עתידית, ועוד לא עברה תהליכים סטטוטרים.
 

amit1270

New member
אני חושב שאתה מבלבל כמה פרויקטים

היתרון של עקיפת פקקים קיים גם באשדוד
ועם פתיחת קו החוף אז גם באשקלון.
בשעות העומס הרכבת תעקוף פקקים, בשאר שעות היום האוטובוס מספיק מהיר.
מה לעשות, זה חלק מהיתרון של הרכבת.

בכל מקרה, עכשיו מאוחר מידי לשנות את נתיב המסילה.
כבר עובדים עליה בקצב.
בין נצרת לחיפה תוכננה רכבת קלה, שבהחלטת ממשלה הוחלט להמיר אותה לכבדה.
התכנון שם של רכבת קלה הוא מטעמי שיפועים.
הרכבת אמורה לטפס לנצרת, ואחרי זה לרדת לטבריה. התכנון של רכבת כבדה בתחום הזה יותר קשה.
מצד שני נבדקה האפשרות להמשיך את המסילה מעפולה לנצרת ומשם לטבריה.
בכל מקרה המסילה הזאת היא עדיין עתידית, ועוד לא עברה תהליכים סטטוטרים.
אני חושב שאתה מבלבל כמה פרויקטים
לא זכור לי שהחליטו להמיר את קו הרק"ל בין חיפה לנצרת לקו רכבת כבדה. יכול להיות שהתבלבלת עם הקו לכרמיאל שחכמי האוצר רצו להמיר לקו רכבת קלה ולבסוף הוחלט לא לעשות זאת.
לא ידוע לי גם על תכנון לקו רכבת מנצרת לטבריה.
 

nitro11

New member
יש תכנון לקו רכבת עפולה טבריה.

אני חושב שאתה מבלבל כמה פרויקטים
לא זכור לי שהחליטו להמיר את קו הרק"ל בין חיפה לנצרת לקו רכבת כבדה. יכול להיות שהתבלבלת עם הקו לכרמיאל שחכמי האוצר רצו להמיר לקו רכבת קלה ולבסוף הוחלט לא לעשות זאת.
לא ידוע לי גם על תכנון לקו רכבת מנצרת לטבריה.
יש תכנון לקו רכבת עפולה טבריה.
 
אולי אני טועה, בכל מקרה

אני חושב שאתה מבלבל כמה פרויקטים
לא זכור לי שהחליטו להמיר את קו הרק"ל בין חיפה לנצרת לקו רכבת כבדה. יכול להיות שהתבלבלת עם הקו לכרמיאל שחכמי האוצר רצו להמיר לקו רכבת קלה ולבסוף הוחלט לא לעשות זאת.
לא ידוע לי גם על תכנון לקו רכבת מנצרת לטבריה.
אולי אני טועה, בכל מקרה
זה לא משנה כאן לדיון. אין היגיון לסלול מסילת רכבת בגלל "שאולי יהיה עומס"
 
יש סדרי עדיפויות, ובאילוצים הקיימים לא משרד

לא בנו מסילה ב-4 מיליארד בשביל רכבות משא
אני לא אומר שהיא לא טובה אני פשוט חושב שאפשר לעשות נתיב שבו לא צריך לנסוע באוטובוס או רכב לתחנה.

אני לא מבין למה מתעקשים על הקו הזה כשאפשר בעזרת קו רכבת קלה והסטה של הכבדה, לפתור את כל השיטוטים האלה בין אוטובוס לרכבת.
והמחיר לא אמור להיות יקר.
יש סדרי עדיפויות, ובאילוצים הקיימים לא משרד
האוצר ולא משרד התחבורה יאשרו גם רכבת עמק כבדה וגם רכבת עמק קלה.
לא חסרים פרויקטים בעדיפות גבוהה יותר מרכבת קלה בנוסף לכבדה בעמק יזרעאל, כולל פרויקט רכבת (קלה או כבדה) אחר באזור הצפון - הרכבת לנצרת.
ודווקא כן בונים את המסילה הזו תוך מחשבה על רכבות משא. אם היו חושבים על רכבות נוסעים בלבד, כלל לא בטוח שהיו מחליטים על מסילה עד לבית שאן ויכול להיות שהיו מחליטים שהיא תהיה עד עפולה. אחד הטריגרים למסילה עד בית שאן זו המחשבה על רכבות משא לירדן וממנה.
מדינת ישראל שוקלת להקים מסילה הרבה יותר יקרה ממסילת העמק במחשבה על רכבות משא - המסילה לאילת.
 

nitro11

New member
רוב הכסף הושקע בחלק של עפולה חיפה

יש סדרי עדיפויות, ובאילוצים הקיימים לא משרד
האוצר ולא משרד התחבורה יאשרו גם רכבת עמק כבדה וגם רכבת עמק קלה.
לא חסרים פרויקטים בעדיפות גבוהה יותר מרכבת קלה בנוסף לכבדה בעמק יזרעאל, כולל פרויקט רכבת (קלה או כבדה) אחר באזור הצפון - הרכבת לנצרת.
ודווקא כן בונים את המסילה הזו תוך מחשבה על רכבות משא. אם היו חושבים על רכבות נוסעים בלבד, כלל לא בטוח שהיו מחליטים על מסילה עד לבית שאן ויכול להיות שהיו מחליטים שהיא תהיה עד עפולה. אחד הטריגרים למסילה עד בית שאן זו המחשבה על רכבות משא לירדן וממנה.
מדינת ישראל שוקלת להקים מסילה הרבה יותר יקרה ממסילת העמק במחשבה על רכבות משא - המסילה לאילת.
רוב הכסף הושקע בחלק של עפולה חיפה
החלק מעפולה לבית שאן עלה, נראה לי פחות ממיליארד.
 
נגיד והקטע עלה מיליארד

רוב הכסף הושקע בחלק של עפולה חיפה
החלק מעפולה לבית שאן עלה, נראה לי פחות ממיליארד.
נגיד והקטע עלה מיליארד
זה לא כסף? עוגת התקציב מצומצמת. ובמצב של היום יש פרוייקטים שמוקפאים.
העלות של הקטע הזה לא משנה, אם לא היו סוללים אותו, יתכן ולא היו כלל סוללים את מסילת העמק.
אין למסילת העמק שום היגיון חוץ מחיבור לבית שאן ולמעבר הגבול.
 

nitro11

New member
הבעיה שבית שאן לא תהיה מחוברת.

נגיד והקטע עלה מיליארד
זה לא כסף? עוגת התקציב מצומצמת. ובמצב של היום יש פרוייקטים שמוקפאים.
העלות של הקטע הזה לא משנה, אם לא היו סוללים אותו, יתכן ולא היו כלל סוללים את מסילת העמק.
אין למסילת העמק שום היגיון חוץ מחיבור לבית שאן ולמעבר הגבול.
הבעיה שבית שאן לא תהיה מחוברת.
נסיעה מבית שאן עד עפולה תהיה מצויינת, אבל לחיפה זה ייקח 40 או 50 דקות, אפשרי לסוע ככה כל יום לעבודה,אבל נראה לי שאנשים יוותרו על זה, כנ"ל טבריה.
 
הרכבת לא מיועדת ליוממים מבית שאן לחיפה.

הבעיה שבית שאן לא תהיה מחוברת.
נסיעה מבית שאן עד עפולה תהיה מצויינת, אבל לחיפה זה ייקח 40 או 50 דקות, אפשרי לסוע ככה כל יום לעבודה,אבל נראה לי שאנשים יוותרו על זה, כנ"ל טבריה.
הרכבת לא מיועדת ליוממים מבית שאן לחיפה.
אני לא חושב שזה נאמר בתכנון שלה.
אבל בכל מקרה,נסיעה של 40 דקות ואפילו 50 זה בהחלט בטווח היוממות
אפילו שעה ועשר דקות נחשב בטווח הזה.

וכשהרכבת תהיה מחושמלת, היא תוכל לגמוע את המרחק הזה בזמן קצר יותר
 

nitro11

New member
נתניהו דווקא אמר שכן.

הרכבת לא מיועדת ליוממים מבית שאן לחיפה.
אני לא חושב שזה נאמר בתכנון שלה.
אבל בכל מקרה,נסיעה של 40 דקות ואפילו 50 זה בהחלט בטווח היוממות
אפילו שעה ועשר דקות נחשב בטווח הזה.

וכשהרכבת תהיה מחושמלת, היא תוכל לגמוע את המרחק הזה בזמן קצר יותר
נתניהו דווקא אמר שכן.
 
אוקי, אז היא מתאימה גם ליוממים

נתניהו דווקא אמר שכן.
אוקי, אז היא מתאימה גם ליוממים
הייתה תקופה שנסעתי כל יום מאשקלון להרצליה, שעה וחצי נסיעה.
יוממות יכולה מקובל להגיע לטווח של עד שעה -שעה ועשר דקות.

אף אחד לא ימות מה50 דקות נסיעה שרשמת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה