תוואי אלטרנטיבי לרכבת העמק.

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
ובצדק.

נתניהו דווקא אמר שכן.
ובצדק.
צריך להבין שאזור בית שאן לא משופע במוקדי תעסוקה איכותיים, והרכבת פותחת אפשרויות שלא היו קיימות קודם לתושבי העיר. כפי שכתבתי, זמן נסיעה סביב שעה הוא לא כזה נורא, ואם הנסיעה היא ברכבת אפשר לנצל אותו גם לפעילויות מועילות (בניגוד לנהיגה).
 

nitro11

New member
בדיוק בגלל זה צריך להוריד את משך זמן הנסיעה

ובצדק.
צריך להבין שאזור בית שאן לא משופע במוקדי תעסוקה איכותיים, והרכבת פותחת אפשרויות שלא היו קיימות קודם לתושבי העיר. כפי שכתבתי, זמן נסיעה סביב שעה הוא לא כזה נורא, ואם הנסיעה היא ברכבת אפשר לנצל אותו גם לפעילויות מועילות (בניגוד לנהיגה).
בדיוק בגלל זה צריך להוריד את משך זמן הנסיעה
ושהרכבת תגיע גם ליקנעם שהיא מרכז תעסוקה גדול, צריך לזכור שגם טבריה באותו סיפור.
 

amit1270

New member
הרכבת תגיע קרוב ליקנעם

בדיוק בגלל זה צריך להוריד את משך זמן הנסיעה
ושהרכבת תגיע גם ליקנעם שהיא מרכז תעסוקה גדול, צריך לזכור שגם טבריה באותו סיפור.
הרכבת תגיע קרוב ליקנעם
וסביר להניח שיהיו הסעות או אוטובוסים מהתחנה לאזורי התעסוקה. ולגבי הורדת זמן הנסיעה - אני בעד, אבל 50 דקות זה ממש לא אסון, להפך. לא הבנתי איך טבריה באותו סיפור.
 

nitro11

New member
טבריה גם תתחבר לעפולה

הרכבת תגיע קרוב ליקנעם
וסביר להניח שיהיו הסעות או אוטובוסים מהתחנה לאזורי התעסוקה. ולגבי הורדת זמן הנסיעה - אני בעד, אבל 50 דקות זה ממש לא אסון, להפך. לא הבנתי איך טבריה באותו סיפור.
טבריה גם תתחבר לעפולה
אז גם משם ירצו להגיע ליקנעם וחיפה
 

amit1270

New member
מעולה. לא הבנתי מה הבעיה

טבריה גם תתחבר לעפולה
אז גם משם ירצו להגיע ליקנעם וחיפה
מעולה. לא הבנתי מה הבעיה
יש מין חוק בלתי כתוב שאומר שככל ששני מקומות רחוקים יותר זה מזה, זמן הנסיעה ביניהם ארוך יותר.
 
מי שצריך עבודה וגר כבר בבית שאן

הבעיה שבית שאן לא תהיה מחוברת.
נסיעה מבית שאן עד עפולה תהיה מצויינת, אבל לחיפה זה ייקח 40 או 50 דקות, אפשרי לסוע ככה כל יום לעבודה,אבל נראה לי שאנשים יוותרו על זה, כנ"ל טבריה.
מי שצריך עבודה וגר כבר בבית שאן
אולי לא יעזוב. מי שיש לו כסף ורוצה לעזוב
\מפונק יעבור ליד העבודה
 

nitro11

New member
אין חישוב מדוייק יש הערכה גסה.

עשית תחשיב עלות מול הכנסות?
כמה נוסעים בשנה יהיו ברכבות שאתה מציע?
אין חישוב מדוייק יש הערכה גסה.
אני לא אומר לצאת מחר ולבנות את זה, אבל צריך לבדוק את זה.
 
יוכלו לבדוק את זה כשמסילת העמק תתחיל לעבוד

אין חישוב מדוייק יש הערכה גסה.
אני לא אומר לצאת מחר ולבנות את זה, אבל צריך לבדוק את זה.
יוכלו לבדוק את זה כשמסילת העמק תתחיל לעבוד
לפי העומסים ואופן השימוש במסילה, יוכלו לחשב את הצריכים.
ומין הסתם רק במקרה שצפויים עומסים יסללו של LRT.
סביר להניח שלפני שזה יגיע יתגברו קווי אוטובוס.

עוגת התקציב מוגבלת...
 

nitro11

New member
אם אני לא טועה 3.5 מיליארד שקל

מה היו ההערכות לקו ההוא?
אם אני לא טועה 3.5 מיליארד שקל
כולל רכישת קרונות וציוד.
אני לא יודע מה הנתיב המדוייק שלו, אני יודע שהוא היה אמור לעבור בתוך כביש 85, עד לעכו
ונראה לי שגם בתוך כביש 70.
 

amit1270

New member
מה תחזית הנוסעים?

אם אני לא טועה 3.5 מיליארד שקל
כולל רכישת קרונות וציוד.
אני לא יודע מה הנתיב המדוייק שלו, אני יודע שהוא היה אמור לעבור בתוך כביש 85, עד לעכו
ונראה לי שגם בתוך כביש 70.
מה תחזית הנוסעים?
נראה לך שזה שווה השקעה (נוספת!) ל 3.5 מיליארד ש"ח, כשכבר עכשיו מדברים על קו העמק כ"בזבוז"?
 

amit1270

New member
שמע לי, אין מה לבדוק


צריך לבדוק את זה
שמע לי, אין מה לבדוק
 

amit1270

New member
40-50 דקות זה מעולה

הבעיה שבית שאן לא תהיה מחוברת.
נסיעה מבית שאן עד עפולה תהיה מצויינת, אבל לחיפה זה ייקח 40 או 50 דקות, אפשרי לסוע ככה כל יום לעבודה,אבל נראה לי שאנשים יוותרו על זה, כנ"ל טבריה.
40-50 דקות זה מעולה
גם בתוך גוש דן יש זמני נסיעה כאלה ואנשים נוסעים כל יום לעבודה ובחזרה גם שעה ויותר.
 

Rubim88

New member
60 קמ"ש זו מהירות שמתאימה לצפיפות תחנות הרבה

איפה ראית קו רכבת קלה של 60 ק"מ עם 8 תחנות?
מהירות ממוצעת של 60 קמ"ש היא לא רעה לקו פרברי. לא מדובר בקו בינעירוני מהיר ואין גם צורך בקו כזה עם ערים קטנות יחסית לאורכו.
60 קמ"ש זו מהירות שמתאימה לצפיפות תחנות הרבה
יותר גדולה, אם זו תהיה המהירות הממוצעת צריך לבדוק טוב טוב מי אחראי לזה בתכנון לו"ז.
 

Ccyclist

Well-known member
הרעיון בקו הוא יצירת פרוזדור ברוחב עשרות ק"מ.

תוואי אלטרנטיבי לרכבת העמק.
הסתכלתי על התוואי של רכבת העמק וראיתי שבתכנון הסופי הולכות להיות שמונה תחנות, מה שיהפוך את משך הנסיעה

מבית שאן לחיפה לחמישים דקות.

אני לא נגד רכבת העמק, אבל 8 תחנות על מסילה של שישים ק"מ,אני חושב שקצת התבלבלו בין רכבת קלה לכבדה.

מתגאים שהרכבת תיסע במהירות של 160 קמ"ש, אבל עם העצירות, המהירות הממוצעת היא קצת מעל 60 קמ"ש,
במצב הזה עדיף שישימו כמה רכבות קלות על המסילה ושחלקן יהיו ישירות וחלקן מאספות.

הפתרון שלי הוא לעשות את קו הרכבת שיהיה קו בית שאן-עפולה-יקנעם-חיפה, ולעשות עוד קו של רכבת קלה שתעבור בתוך מגדל-בעמק רמת ישי וקריית טבעון ותוכל להמשיך על המסילה של הרכבת הכבדה גם ליגור ולנשר ועד חיפה.

במפה שצירפתי הקו של רכבת העמק הוא בסגול, של הרכבת הקלה באדום ומה שבצהוב זה עוד מקומות שלפי דעתי כדאי לעשות רכבת קלה, כן גם בתוך עפולה, ככה היא תוכל להמשיך על המסילה הכבדה לקיבוצים ולמושבים בין עפולה לבית שאן ואפשר יהיה להוציא את התחנה המרכזית מתוך עפולה.
בכללי הרכבת הקלה גם יכולה להתחבר לרכבת הקלה בין נצרת לחיפה אבל אני לא יודע את הנתיב שלה אז לא סימנתי.

כל הנתיב של הרכבת הקלה עובר בכבישים דו מסלוליים בלי פגיעה בסביבה, ולגבי המחיר אני לא יודע.
לפי דעתי גם ניתן למצוא איזשהו זכיין שיהיה מוכן לבנות ולהפעיל את הרכבת הקלה ככה שיכול שזה לא יעלה בכלל.
הרעיון בקו הוא יצירת פרוזדור ברוחב עשרות ק"מ.

הפואנטה של מסילת העמק היא לתת מספר נקודות איסוף מרכזיות שאליהן אפשר לנתב תחבורה מקומית (אוטובוסים, חנייה, ואולי גם שבילי אופניים) ומשם אמצעי תחבורה גדול ומרוכז יוכל להביא נוסעים לחיפה, ובעתיד - גם לתל-אביב דרך עפולה ומסילת עירון (מסילה מתוכננת לוואדי ערה). הקו האדום שלך הוא שלוחה מקבילה בין שדות וקיבוצים, ולמעט מגדל העמק ונצרת אינני רואה בסביבה מקומות שיצדיקו השקעה ממשלתית בכלי תחבורה מסילתי.

לטעמי שלוחת רכבת מעפולה לנצרת, והמשך התוואי לטבריה דרך תחנה בהר תבור היא השקעה טובה יותר בכלכלה ובתיירות העצמאית, כי קו כזה יחבר את אתרי התיירות הנוצרית לרשת המסילות הישראלית, מה שיאפשר לתייר שמתעניין באתרים האלו להגיע אליהם עצמאית ולא בקבוצה - שהיא סוג של תיירות שכיום נחשב למיושנת ומתאימה לזקנים.

לגבי הרצת רכבות קלות על התוואי: אני מודע שיש מקומות בעולם בהם יש קטעים משותפים, אבל האפקט יהיה שהרכבת המהירה ב160 קמ"ש תצטרך להשתרך מאחורי הרקל"ת האיטית שמהירותה היא כחצי מכך, וכתוצאה זמן הנסיעה ברכבת המהירה יתארך. אמנם נכון שבהאטה לתחנות לא יהיה לזה השפעה רבה, אבל בהאצה מהן, ובקטעים שבין הישובים יהיו לקטעים המשולבים השפעות שליליות על איכות השירות של קו הרכבת. חוץ מזה מדובר כרגע על קו בודד עם אופציה להכפלה בעתיד, כך שלהריץ מספר רכבות על אותו הקטע אומר עוד ועוד המתנות ומפגשים. (ההימור שלי הוא שתחנות כמו כפר יהושע יבנו כמפגשים או תחנות תיפעוליות, ואם יהיה גידול באוכלוסייה באזור או תוכניות לבנייה חדשה - רק אז יטרחו לבנות מבני תחנות ורציפים לנוסעים).

יתכן שקטע הכביש שבין יוקנעם לחיפה יהפוך לפקוק יותר ויותר עם השנים ולכן מדובר יותר בהשקעה לעתיד (ובחיבור משא אסטרטגי לירדן, שיוכל - עם חיבורה מחדש של המסילה החיג'אזית מעקבה להמשכה לצומת דרעא ואירביד' - להיות אלטרנטיבה לתעלת סואץ אם ישראל לא תשכיל לפתוח את הרכבת לאילת שמסלולה יהיה קצר יותר)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה