תובנות על האפליקציה של הרב קו אונליין.

Ccyclist

Well-known member
תובנות על האפליקציה של הרב קו אונליין.

יש עדכון אצל שתבשתיות
תובנות על האפליקציה של הרב קו אונליין.
הורדתי את האפליקציה היום כי יש לי חודש לארוז דברים ישראליים באנגליה לנסיעה לארץ החורף מספרד. הצלחתי להשתמש בסמארטפון לקרוא את הרב קו עם כל הנסיעות מיוני ויש בו אפילו ₪10 של ערך צבור לפי האפליקציה.

משום שאני דובר וקורא עברית זה מאד מרשים אבל אין לזה אופציה לאנגלית כך שלתייר זה חסר שימוש לחלוטין.

אין לי כוונה לזרוק £5 לערך הצבור כרגע וכל הכרטיסים התקופתיים ניתנים לטעינה בשבעת הימים הבאים אז לא בדקתי אם זה עובד עם כרטיס האשראי (א. זה כרטיס זר, ב. השימוש באשראי מצריך רישום באתר הרב קו), אולי אעשה זאת בשבוע שלפני הנסיעה.

בהשוואה לקלות השימוש בכרטיס אשראי נייד בתחתית של לונדון ללא כל התעסקות זו טכנולוגיה קצת מיושנת (אני לא נציג האובססיה לאשראי בפורום וסליחה אם זה נשמע כמוהו), אבל בהשוואה לצורך ללכת פיזית למכונה או תחנה כדי להטעין כרטיס חכם זה די מרשים.

אבהיר שיש לי אויסטר אבל לא השתמשתי בו שנים כי אם אני עולה לעיר ליום הנסיעות בעיר כלולות בכרטיס הרכבת ואם אני מגיע לעיר לכמה ימים פשוט יותר להשתמש באשראי-מגע במקום להתעסק באויסטר.

אני לא בטוח אם האפליקציה המרשימה יחסית הזו היא אובר-סיבוך כדי לפתור בעיה טכנולוגית שהפתרון לה אחר או שטוב שניתן לראות את הפונקצוינליות של מכונת כרטיסים של פעם בסמארטפון.

כמו כן קצת חבל שרשימת הכרטיסים מחייבת גלילה במקום חיפוש, ושאין אופציה לבחור לפי מוצא ויעד או מפה.

דבר שני שלא ראיתי או לא מצאתי היא אופציה להטעין נסיעה בינעירונית בודדת ברכבת.

מאד מעניין.

כמו כן כשניסיתי להטעות את האפליקציה עם כרטיס RF פורטוגזי דומה לא נרשמה טעות אלא לא היתה קריאה כלל.
 

Bus Nerd

Active member
יש חיפוש

תובנות על האפליקציה של הרב קו אונליין.
הורדתי את האפליקציה היום כי יש לי חודש לארוז דברים ישראליים באנגליה לנסיעה לארץ החורף מספרד. הצלחתי להשתמש בסמארטפון לקרוא את הרב קו עם כל הנסיעות מיוני ויש בו אפילו ₪10 של ערך צבור לפי האפליקציה.

משום שאני דובר וקורא עברית זה מאד מרשים אבל אין לזה אופציה לאנגלית כך שלתייר זה חסר שימוש לחלוטין.

אין לי כוונה לזרוק £5 לערך הצבור כרגע וכל הכרטיסים התקופתיים ניתנים לטעינה בשבעת הימים הבאים אז לא בדקתי אם זה עובד עם כרטיס האשראי (א. זה כרטיס זר, ב. השימוש באשראי מצריך רישום באתר הרב קו), אולי אעשה זאת בשבוע שלפני הנסיעה.

בהשוואה לקלות השימוש בכרטיס אשראי נייד בתחתית של לונדון ללא כל התעסקות זו טכנולוגיה קצת מיושנת (אני לא נציג האובססיה לאשראי בפורום וסליחה אם זה נשמע כמוהו), אבל בהשוואה לצורך ללכת פיזית למכונה או תחנה כדי להטעין כרטיס חכם זה די מרשים.

אבהיר שיש לי אויסטר אבל לא השתמשתי בו שנים כי אם אני עולה לעיר ליום הנסיעות בעיר כלולות בכרטיס הרכבת ואם אני מגיע לעיר לכמה ימים פשוט יותר להשתמש באשראי-מגע במקום להתעסק באויסטר.

אני לא בטוח אם האפליקציה המרשימה יחסית הזו היא אובר-סיבוך כדי לפתור בעיה טכנולוגית שהפתרון לה אחר או שטוב שניתן לראות את הפונקצוינליות של מכונת כרטיסים של פעם בסמארטפון.

כמו כן קצת חבל שרשימת הכרטיסים מחייבת גלילה במקום חיפוש, ושאין אופציה לבחור לפי מוצא ויעד או מפה.

דבר שני שלא ראיתי או לא מצאתי היא אופציה להטעין נסיעה בינעירונית בודדת ברכבת.

מאד מעניין.

כמו כן כשניסיתי להטעות את האפליקציה עם כרטיס RF פורטוגזי דומה לא נרשמה טעות אלא לא היתה קריאה כלל.
יש חיפוש
ואי אפשר להטעין נסיעה בודדת ברכבת כי רכבת ישראל לא שותפה ברב קו אונליין. המפעילות שלא שותפות ברב קו אונליין הן דן (ששותפה עם "הופ און" במקום, רק כי הופ און היו שם קודם וכנראה חתמו עם דן על בלעדיות) ורכבת ישראל (שבנתה מערכת משלה בשיתוף עם ישראקארט אם אינני טועה).
 

Ccyclist

Well-known member
האם כוונתך לאפליקציה או לכרטיס עצמו במכונות הרכבת?

יש חיפוש
ואי אפשר להטעין נסיעה בודדת ברכבת כי רכבת ישראל לא שותפה ברב קו אונליין. המפעילות שלא שותפות ברב קו אונליין הן דן (ששותפה עם "הופ און" במקום, רק כי הופ און היו שם קודם וכנראה חתמו עם דן על בלעדיות) ורכבת ישראל (שבנתה מערכת משלה בשיתוף עם ישראקארט אם אינני טועה).
האם כוונתך לאפליקציה או לכרטיס עצמו במכונות הרכבת?
האם אוכל להטעין נסיעה בודדת לכרטיס ממכונות הרכבת או שאצטרך כרטיס נייר ?
&nbsp
הביזור בין המפעילות נשמע לי סיפור מוכר מכל מה שקראתי על הרב קו כסוג של "דיסק" המטעין "קבצים" שונים של מפעילות שונות ללא שתהיה תאימות בין הקבצים ומערכת הגבייה / כירטוס.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כן, ניתן להטעין נסיעה בודדת מהמכונה, אבל כאמור זה לא משתלם

האם כוונתך לאפליקציה או לכרטיס עצמו במכונות הרכבת?
האם אוכל להטעין נסיעה בודדת לכרטיס ממכונות הרכבת או שאצטרך כרטיס נייר ?
&nbsp
הביזור בין המפעילות נשמע לי סיפור מוכר מכל מה שקראתי על הרב קו כסוג של "דיסק" המטעין "קבצים" שונים של מפעילות שונות ללא שתהיה תאימות בין הקבצים ומערכת הגבייה / כירטוס.
כן, ניתן להטעין נסיעה בודדת מהמכונה, אבל כאמור זה לא משתלם
לעומת טרום תיקוף ערך צבור לאותה תחנה מהיתרה
&nbsp
&nbsp
הביזור בין המפעילות - אכן, מכל מה שקראת עד כה, כולל השירשורים שבהם עניתי על דברים טכניים (הארכיון לא נמחק ורוב הדברים נכתב לפני החודשים האחרונים שהוסתרו)
&nbsp
תאימות בין קבצים היא כזו, שלא משנה מאיזה מפעיל אתה טוען כרטיס תקופתי או ערך צבור, זה פועל (לאותם איזורים) גם במפעילים שלא מוכרים חוזים ברב-קו אונליין (למשל אפשר לטעון מהאפליקציה ערך צבור של סופרבוס, ולהשתמש בערך צבור זה בדן, במטרונית, בטרום תיקוף ר"י, או להיפך ערך צבור שנרכש מהמכונה של ר"י (שיוך המפעיל של החוזה נהיה ר"י) ניתן לשימוש בכל אוטובוס), אבל אם במקרה יש בעיה עם חוזה כלשהו, אתה צריך לנסוע חצי מדינה לעמדה של המפעיל שממנו החחווזה נרכש כדי לטפל בדגלים דיגיטליים
&nbsp
וכן, Bus Nerd התכוון לאפליקציה - לא נמכרים בה חוזים של הרכבת לשימוש ברכבת בלבד, אבל כן ניתן להטעין כרטיסים אלו במכונה (ורב-קו אונליין רק יציג את פרטיהם כאשר אתה סורק כרטיס אבל ללא אפשרות לטעינתם דרך השירות)
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
אם כך השאלה היא אם יש גבול תשלום עליון בתוך ירושלים.

כן, ניתן להטעין נסיעה בודדת מהמכונה, אבל כאמור זה לא משתלם
לעומת טרום תיקוף ערך צבור לאותה תחנה מהיתרה
&nbsp
&nbsp
הביזור בין המפעילות - אכן, מכל מה שקראת עד כה, כולל השירשורים שבהם עניתי על דברים טכניים (הארכיון לא נמחק ורוב הדברים נכתב לפני החודשים האחרונים שהוסתרו)
&nbsp
תאימות בין קבצים היא כזו, שלא משנה מאיזה מפעיל אתה טוען כרטיס תקופתי או ערך צבור, זה פועל (לאותם איזורים) גם במפעילים שלא מוכרים חוזים ברב-קו אונליין (למשל אפשר לטעון מהאפליקציה ערך צבור של סופרבוס, ולהשתמש בערך צבור זה בדן, במטרונית, בטרום תיקוף ר"י, או להיפך ערך צבור שנרכש מהמכונה של ר"י (שיוך המפעיל של החוזה נהיה ר"י) ניתן לשימוש בכל אוטובוס), אבל אם במקרה יש בעיה עם חוזה כלשהו, אתה צריך לנסוע חצי מדינה לעמדה של המפעיל שממנו החחווזה נרכש כדי לטפל בדגלים דיגיטליים
&nbsp
וכן, Bus Nerd התכוון לאפליקציה - לא נמכרים בה חוזים של הרכבת לשימוש ברכבת בלבד, אבל כן ניתן להטעין כרטיסים אלו במכונה (ורב-קו אונליין רק יציג את פרטיהם כאשר אתה סורק כרטיס אבל ללא אפשרות לטעינתם דרך השירות)
&nbsp
&nbsp
אם כך השאלה היא אם יש גבול תשלום עליון בתוך ירושלים.
אני רגיל לשיטה בה הערך הצבור פשוט נגבה ממני בשערים בלי שאתעסק בכך וכל מה שנדרש ממני הוא שתהיה לי יתרה שתאפשר זאת (ומשלב מסויים בתחילת העשור היה אפשר לצאת אפילו עם יתרה שלילית ולהטעין במכונות)
&nbsp
אם יש גבול תשלום עילי בתוך ירושלים (כלומר שנסיעות אוטובוס ורק"ל לא יוציאו מהערך יותר ממחיר כרטיס יומי ירושלים 1) אז אני יכול לעשות חישוב מהיר של שתי נסיעות בינעירוניות פלוס מספר ימים בירושלים ולבסס על זה סכום בערך הצבור ודי. אני לא רוצה לטעון כרטיסים יומיים כל יום אםאני יכול להמנע מכך. (האם הרק"ל כבר מכבדת ערך צבור?)
&nbsp
גוש דן 1-2 שווה לי לשאר הביקור. תודה על הטיפ שהמכונות בירושלים לא יאפשרו להטעין אותו. האם זה נכון גם למכונות בתחנת הרכבת או רק למסופי הכספונט?
&nbsp
ולא לגמרי קשור, אבל קשור לאפליקציה:
&nbsp
כרטיס הויוה לא נקרא כלל.
&nbsp
כרטיס האויסטר יוצר הודעה על כרטיס לא נתמך, כנ"ל כרטיס האשראי מגע.
&nbsp
הרב קו נקרא במהירות וללא בעיות, אך לא ניסיתי להטעין ואני מודע לבעיות שלפעמים הכרטיס נקרא אבל מתנתק.
&nbsp
ניסויים פיננסיים אעשה בקרבת התאריך.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אין caps כמו באוייסטר, צריך לחשב לבד מה משתלם

אם כך השאלה היא אם יש גבול תשלום עליון בתוך ירושלים.
אני רגיל לשיטה בה הערך הצבור פשוט נגבה ממני בשערים בלי שאתעסק בכך וכל מה שנדרש ממני הוא שתהיה לי יתרה שתאפשר זאת (ומשלב מסויים בתחילת העשור היה אפשר לצאת אפילו עם יתרה שלילית ולהטעין במכונות)
&nbsp
אם יש גבול תשלום עילי בתוך ירושלים (כלומר שנסיעות אוטובוס ורק"ל לא יוציאו מהערך יותר ממחיר כרטיס יומי ירושלים 1) אז אני יכול לעשות חישוב מהיר של שתי נסיעות בינעירוניות פלוס מספר ימים בירושלים ולבסס על זה סכום בערך הצבור ודי. אני לא רוצה לטעון כרטיסים יומיים כל יום אםאני יכול להמנע מכך. (האם הרק"ל כבר מכבדת ערך צבור?)
&nbsp
גוש דן 1-2 שווה לי לשאר הביקור. תודה על הטיפ שהמכונות בירושלים לא יאפשרו להטעין אותו. האם זה נכון גם למכונות בתחנת הרכבת או רק למסופי הכספונט?
&nbsp
ולא לגמרי קשור, אבל קשור לאפליקציה:
&nbsp
כרטיס הויוה לא נקרא כלל.
&nbsp
כרטיס האויסטר יוצר הודעה על כרטיס לא נתמך, כנ"ל כרטיס האשראי מגע.
&nbsp
הרב קו נקרא במהירות וללא בעיות, אך לא ניסיתי להטעין ואני מודע לבעיות שלפעמים הכרטיס נקרא אבל מתנתק.
&nbsp
ניסויים פיננסיים אעשה בקרבת התאריך.
&nbsp
&nbsp
אין caps כמו באוייסטר, צריך לחשב לבד מה משתלם
 

Ccyclist

Well-known member
תודה. נשמע כאילו מדובר בחיקוי שבור נוסח דרום אירופה.

אין caps כמו באוייסטר, צריך לחשב לבד מה משתלם
תודה. נשמע כאילו מדובר בחיקוי שבור נוסח דרום אירופה.
בדרום אירופה יש מערכות שבהן הכרטיס השבועי לתייר עולה למעשה כמו כרטיס חודשי לתייר (ברצלונה, מדריד, רומא) ואך כאלו שאין בהן כרטיס שבועי כלל וכלל (ליסבון, מערכת מאד מעיקה בגלל שיגיונותיה). נשמע שהיעדר ה Cap והיעדר הכרטיס השבועי ל 924 ( קוד שהיה יכול להיות מאד שימושי אם הייתי בא לחופשת כוכב בתל אביב "30 דקות" מכל היעדים שציינתי).
&nbsp
יש גם שיטות של 10 ניקובים (כרטיס מגע נטען בסביליה ומאלגה, כרטיס נייר חד פעמי בניס) שמאפשרות נסיעות רבות מתשלום אחד אך האפקט הוא שהן גורמות לצימצום הנסיעות במערכת כי השקעה בכרטיס נוסף נראית לא כדאית.
&nbsp
כמובן שלא ארצה להיות במצב שבו הערך הצבור משלם על יותר נסיעות מהכרטיס היומי הרלוונטי אז אעשה את החישוב ואראה אילו כרטיסים משתלמים לי בחלק הקצר יותר של הביקור כשהכרטיס השבועי אינו משתלם (ואינו קיים).
&nbsp
כמו כן אני מתכוון לנסוע בשבוס בערב שישי ויש לי שבת בירושלים שבמהלכה אצטרך מונית לאחד היעדים הפתוחים ביום זה - גן החיות, מתחם התחנה, מוזיאון ישראל או משהו בסגנון.
&nbsp
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שיטה של ניקובים עדיין קיימת כי במכונות של סיטיפס עדיין יש

תודה. נשמע כאילו מדובר בחיקוי שבור נוסח דרום אירופה.
בדרום אירופה יש מערכות שבהן הכרטיס השבועי לתייר עולה למעשה כמו כרטיס חודשי לתייר (ברצלונה, מדריד, רומא) ואך כאלו שאין בהן כרטיס שבועי כלל וכלל (ליסבון, מערכת מאד מעיקה בגלל שיגיונותיה). נשמע שהיעדר ה Cap והיעדר הכרטיס השבועי ל 924 ( קוד שהיה יכול להיות מאד שימושי אם הייתי בא לחופשת כוכב בתל אביב "30 דקות" מכל היעדים שציינתי).
&nbsp
יש גם שיטות של 10 ניקובים (כרטיס מגע נטען בסביליה ומאלגה, כרטיס נייר חד פעמי בניס) שמאפשרות נסיעות רבות מתשלום אחד אך האפקט הוא שהן גורמות לצימצום הנסיעות במערכת כי השקעה בכרטיס נוסף נראית לא כדאית.
&nbsp
כמובן שלא ארצה להיות במצב שבו הערך הצבור משלם על יותר נסיעות מהכרטיס היומי הרלוונטי אז אעשה את החישוב ואראה אילו כרטיסים משתלמים לי בחלק הקצר יותר של הביקור כשהכרטיס השבועי אינו משתלם (ואינו קיים).
&nbsp
כמו כן אני מתכוון לנסוע בשבוס בערב שישי ויש לי שבת בירושלים שבמהלכה אצטרך מונית לאחד היעדים הפתוחים ביום זה - גן החיות, מתחם התחנה, מוזיאון ישראל או משהו בסגנון.
&nbsp
&nbsp
שיטה של ניקובים עדיין קיימת כי במכונות של סיטיפס עדיין יש
כרטיסיות, אבל הן ניתנות לשימוש רק בירושלים (אוטובוס אגד פנימי או הרק"ל)

אבל כאשר במקביל טעון לך ערך צבור ארצי עם יתרה מספקת, זה נהפך לטלפון שבור כי העדיפות הראשונה באוטובוס היא לכרטיסיה (אחרי תקופתיים) אם קיימת ויש בה ניקובים (כאשר אגד מוכרת רק ערך צבור ותקופתיים במכונות שלה), וברק"ל העדיפות הראשונה לערך צבור (אחרי תקופתיים) כאשר היא עצמה לא מוכרת אותו, מתכון לחיובים כפולים במקום מעבר שעתי
 

Ccyclist

Well-known member
נראה שאמנע מ"התענוג". אם האפליקציה תטען אלך על מגוון אחר.

שיטה של ניקובים עדיין קיימת כי במכונות של סיטיפס עדיין יש
כרטיסיות, אבל הן ניתנות לשימוש רק בירושלים (אוטובוס אגד פנימי או הרק"ל)

אבל כאשר במקביל טעון לך ערך צבור ארצי עם יתרה מספקת, זה נהפך לטלפון שבור כי העדיפות הראשונה באוטובוס היא לכרטיסיה (אחרי תקופתיים) אם קיימת ויש בה ניקובים (כאשר אגד מוכרת רק ערך צבור ותקופתיים במכונות שלה), וברק"ל העדיפות הראשונה לערך צבור (אחרי תקופתיים) כאשר היא עצמה לא מוכרת אותו, מתכון לחיובים כפולים במקום מעבר שעתי
נראה שאמנע מ"התענוג". אם האפליקציה תטען אלך על מגוון אחר.
שבועי 142 אחד, יש יום נסיעות אחד שעדיף לי 924 ואחר שעדיף לי ערך צבור. יש מספר ימים בירושלים שאינני יודע אם עדיף לי חופשי יומי או ערך צבור או אולי אפילו "לונהפארק" של 924 לתל אביב אם החישמול יגיע להגנה והלאה כי שתי הנסיעןת הבינעירוניות שלי תהיינה בלילה וחבל שלא לראות את הקו באור יום.
&nbsp
שבועי 924 וכמה יומיים 142 היו יכולים להיות אופציה אידיאלית מבחינתי תוך אפשרות להכיל את כל הנסיעות הבינעירוניות בכרטיס אחד שירכש ערב / ביום ההגעה לארץ תוך כיסוי מרבית השהות.
&nbsp
מה הקוד הכלל ארצי או חיפה-ב"ש והמחיר השבועי שלו ? ( קוד 919 או משהו בסגנון) ? אם מחיר החודשי לא שונה מהותית מ ₪600 והשבועי נגזר ממנו (₪150-₪200) זה עדיין משתלם יחסית ויכול להיות פתח לנסיעה נוספת במרחב הזה, אולי תיירות בחיפה או משהו בסגנון.
&nbsp
לא מצאתי הגדרה כזו בחוזים שהוצעו באפליקציה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
חוזים בינמטרופוליניים קיימים רק כיומי, חודשי ו-30 יום

נראה שאמנע מ"התענוג". אם האפליקציה תטען אלך על מגוון אחר.
שבועי 142 אחד, יש יום נסיעות אחד שעדיף לי 924 ואחר שעדיף לי ערך צבור. יש מספר ימים בירושלים שאינני יודע אם עדיף לי חופשי יומי או ערך צבור או אולי אפילו "לונהפארק" של 924 לתל אביב אם החישמול יגיע להגנה והלאה כי שתי הנסיעןת הבינעירוניות שלי תהיינה בלילה וחבל שלא לראות את הקו באור יום.
&nbsp
שבועי 924 וכמה יומיים 142 היו יכולים להיות אופציה אידיאלית מבחינתי תוך אפשרות להכיל את כל הנסיעות הבינעירוניות בכרטיס אחד שירכש ערב / ביום ההגעה לארץ תוך כיסוי מרבית השהות.
&nbsp
מה הקוד הכלל ארצי או חיפה-ב"ש והמחיר השבועי שלו ? ( קוד 919 או משהו בסגנון) ? אם מחיר החודשי לא שונה מהותית מ ₪600 והשבועי נגזר ממנו (₪150-₪200) זה עדיין משתלם יחסית ויכול להיות פתח לנסיעה נוספת במרחב הזה, אולי תיירות בחיפה או משהו בסגנון.
&nbsp
לא מצאתי הגדרה כזו בחוזים שהוצעו באפליקציה.
חוזים בינמטרופוליניים קיימים רק כיומי, חודשי ו-30 יום
חוזה 919 כולל לך הכל מאזור נהריה עד אזור אשדוד
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3087
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3089
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3090

חוזה 924 כולל לך את מטרופוליני גוש דן וירושלים

חוזה 375 כולל לך את מטרפוליני ירושלים ובאר שבע
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3075
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3077
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3078

917 באר שבע וגושדן כולל אזורי קרית גת ואשקלון
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3081
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3083
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3084

חוזה 950 כל הארץ ממטולה למצפה רמון
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3103
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3105
https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/3106

חודשי ו30 יום לא ניתן לטעון לכרטיס אנונימי, אז אם אתה מחפש חוזים עם כרטיס סרוק, זה יציג לך רק את מה שזמין לטעינה בהתאם לפילטר החוזים (רק כרטיסיות, ערך צבור, יומי ושבועי)

אם צריך כרטיס שבועי לשני מטרופולינים, נניח גוש דן וחיפה (919) אז אפשר לטעון חוזה 150 ( https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/1087 ) וגם חוזה 499 (https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/1218) או נניח חוזה 741 (https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/1411) יחדיו ולתקף את שניהם ע"י שיחה עם פקח ברכבת או נהג אוטובוס על קו שחוצה את גבול המטרופולינים - "שיטות נוסע מתקדמים"
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ולגבי "תהיינה בלילה וחבל שלא לראות את הקו באור יום."

נראה שאמנע מ"התענוג". אם האפליקציה תטען אלך על מגוון אחר.
שבועי 142 אחד, יש יום נסיעות אחד שעדיף לי 924 ואחר שעדיף לי ערך צבור. יש מספר ימים בירושלים שאינני יודע אם עדיף לי חופשי יומי או ערך צבור או אולי אפילו "לונהפארק" של 924 לתל אביב אם החישמול יגיע להגנה והלאה כי שתי הנסיעןת הבינעירוניות שלי תהיינה בלילה וחבל שלא לראות את הקו באור יום.
&nbsp
שבועי 924 וכמה יומיים 142 היו יכולים להיות אופציה אידיאלית מבחינתי תוך אפשרות להכיל את כל הנסיעות הבינעירוניות בכרטיס אחד שירכש ערב / ביום ההגעה לארץ תוך כיסוי מרבית השהות.
&nbsp
מה הקוד הכלל ארצי או חיפה-ב"ש והמחיר השבועי שלו ? ( קוד 919 או משהו בסגנון) ? אם מחיר החודשי לא שונה מהותית מ ₪600 והשבועי נגזר ממנו (₪150-₪200) זה עדיין משתלם יחסית ויכול להיות פתח לנסיעה נוספת במרחב הזה, אולי תיירות בחיפה או משהו בסגנון.
&nbsp
לא מצאתי הגדרה כזו בחוזים שהוצעו באפליקציה.
ולגבי "תהיינה בלילה וחבל שלא לראות את הקו באור יום."
הקו לירושלים א'-ה' משש וחצי בבוקר עד שבע וחצי בערב בלבד, לפחות בזמן ההרצה ולא ידוע אם ישנו את זה
 

Ccyclist

Well-known member
זו מגבלה הקשורה להשעיית קו מודיעין. נקווה שעד ביקורי ישתפר.

ולגבי "תהיינה בלילה וחבל שלא לראות את הקו באור יום."
הקו לירושלים א'-ה' משש וחצי בבוקר עד שבע וחצי בערב בלבד, לפחות בזמן ההרצה ולא ידוע אם ישנו את זה
זו מגבלה הקשורה להשעיית קו מודיעין. נקווה שעד ביקורי ישתפר.
התיכנון הוא לפספס את ה"תענוג" של תקופת ההרצה והשוברים. אני מניח שעד דצמבר-ינואר ישלימו את החישמול להגנה.
&nbsp
 
לא הייתי בונה על זה

זו מגבלה הקשורה להשעיית קו מודיעין. נקווה שעד ביקורי ישתפר.
התיכנון הוא לפספס את ה"תענוג" של תקופת ההרצה והשוברים. אני מניח שעד דצמבר-ינואר ישלימו את החישמול להגנה.
&nbsp
לא הייתי בונה על זה
ברגע שהקו כבר פועל והסרט נגזר, אין הגיון בפתרון המאולץ של ההגנה, אני מעריך שאנשי המקצוע יפעילו לחצים להימנע מלשב ביניים זה ולחכות עד שיהיה חישמול עד סבידור כתחנת קצה. וזה יקרה רק במהלך 2019 (אני מקווה שברבעון ראשון).
מצב המסילות הנבנות בין האוניברסיטה להרצליה ממש לא מעודד, כך שההארכה עד הרצליה כנראה תקרה רק בסוף 2019 במקרה הטוב.
 

Ccyclist

Well-known member
אין לי בעיה להחליף, אבל אני צריך שהקו יפעל בערבים.

לא הייתי בונה על זה
ברגע שהקו כבר פועל והסרט נגזר, אין הגיון בפתרון המאולץ של ההגנה, אני מעריך שאנשי המקצוע יפעילו לחצים להימנע מלשב ביניים זה ולחכות עד שיהיה חישמול עד סבידור כתחנת קצה. וזה יקרה רק במהלך 2019 (אני מקווה שברבעון ראשון).
מצב המסילות הנבנות בין האוניברסיטה להרצליה ממש לא מעודד, כך שההארכה עד הרצליה כנראה תקרה רק בסוף 2019 במקרה הטוב.
אין לי בעיה להחליף, אבל אני צריך שהקו יפעל בערבים.
כרגע קו מודיעין מושבת בשישי ומוצ"ש כחלק מעבודות החישמול ואין לקו מירושלים לאן להעביר את נוסעיו.
&nbsp
אני מניח שאי ההפעלה בערבי חול בשעות שקו מודיעין פועל היא עניין זמני ביותר לשבועות הראשונים (הכנת ציוד, הכשרת נהגים וכו') וכבר בשבועות הקרובים ישימו לב שירושלים קיימת אחרי 7 בערב.
&nbsp
חישמול עד לנקודה כלשהי באיילון יחסוך לי החלפה כפולה ( ירושלים - נתב"ג - איילון-רעננה/הרצליה) אבל אינו קריטי. אם ישלימו את החישמול עד לאיילון בחודשים הקרובים (גם בלי להתחיל את חישמול האיילון עצמו) לא תהיה סיבה להשבית את קו מודיעין.
&nbsp
הנסיעות שלי מתוכננות לערבים בגלל גורמים כמו שעות טיסה ושעות הפעלת התח"צ בארץ שאינן בשליטתי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לגבי זה שחוזה של אזור אחר אין בירושלים זה נכון גם למכונות של

אם כך השאלה היא אם יש גבול תשלום עליון בתוך ירושלים.
אני רגיל לשיטה בה הערך הצבור פשוט נגבה ממני בשערים בלי שאתעסק בכך וכל מה שנדרש ממני הוא שתהיה לי יתרה שתאפשר זאת (ומשלב מסויים בתחילת העשור היה אפשר לצאת אפילו עם יתרה שלילית ולהטעין במכונות)
&nbsp
אם יש גבול תשלום עילי בתוך ירושלים (כלומר שנסיעות אוטובוס ורק"ל לא יוציאו מהערך יותר ממחיר כרטיס יומי ירושלים 1) אז אני יכול לעשות חישוב מהיר של שתי נסיעות בינעירוניות פלוס מספר ימים בירושלים ולבסס על זה סכום בערך הצבור ודי. אני לא רוצה לטעון כרטיסים יומיים כל יום אםאני יכול להמנע מכך. (האם הרק"ל כבר מכבדת ערך צבור?)
&nbsp
גוש דן 1-2 שווה לי לשאר הביקור. תודה על הטיפ שהמכונות בירושלים לא יאפשרו להטעין אותו. האם זה נכון גם למכונות בתחנת הרכבת או רק למסופי הכספונט?
&nbsp
ולא לגמרי קשור, אבל קשור לאפליקציה:
&nbsp
כרטיס הויוה לא נקרא כלל.
&nbsp
כרטיס האויסטר יוצר הודעה על כרטיס לא נתמך, כנ"ל כרטיס האשראי מגע.
&nbsp
הרב קו נקרא במהירות וללא בעיות, אך לא ניסיתי להטעין ואני מודע לבעיות שלפעמים הכרטיס נקרא אבל מתנתק.
&nbsp
ניסויים פיננסיים אעשה בקרבת התאריך.
&nbsp
&nbsp
לגבי זה שחוזה של אזור אחר אין בירושלים זה נכון גם למכונות של
ר"י כי במכונות רכבת בגוש דן אין חוזים של נניח חיפה בלבד, ואפשר לטעון יחד עם גוש דן (חוזה 919), באותו האופן אם צריך ירושלים, אז במכונה בגוש דן תציג רק את 924 או 950 בנוסף לחוזים גושדניים הכוללים את האיזור שבו נמצאת התחנה (לא ניתן להטעין חוזה טבעת 1 או 1+2 (141/142) אם אתה נניח בתחנת אשדוד אבל כן יש לך מבחר מכל חוזה שכולל את איזור 3.3 גושדן)
ללא קשר לזמינות חוזים במכונה, אפשר לבקש כל קוד בקופה אם היא פועלת (כולל חוזה של אזור אחר, אבל תצטרך להגיד לקופאי משהו בסגנון "אני יודע מה אני עושה" או "זה מראש לאחר כך" למילותיו ש-"כאן זה לא תקף" וכדומה) וגם לבקש התחלת תוקף לעד שבוע בעתיד (חוזה שבועי שמתחיל בעוד ארבעה ימים? בבקשה), אבל אם אתה טוען במכונה, תחילת תוקף ישר מהרכישה
&nbsp
לא זוכר על בטוח אבל נדמה לי שראיתי שבמכונות טעינה של אגד (הירוקות סלט) יש חוזים של אזורים אחרים (כך שניתן בירושלים לטעון חוזה פנימי לנניח אילת)
&nbsp
מכונות של סיטיפס לא מוכרות ערך צבור (וחוזים של אזורים שאינם מטרופולין ירושלים) אבל הרק"ל מכבדת ערך צבור שנרכש מכל מפעיל אחר
&nbsp
אין גבול תשלום עילי לכל הנסיעות ערך צבור בכל הארץ, צריך לבד לחשב עלויות (כולל הנחה ואז לקזז למחיר בפועל) ולבדוק אם חוזה תקופתי כלשהו משתלם יותר
 

Ccyclist

Well-known member
אבצע ניסויים בחורף ואראה.

לגבי זה שחוזה של אזור אחר אין בירושלים זה נכון גם למכונות של
ר"י כי במכונות רכבת בגוש דן אין חוזים של נניח חיפה בלבד, ואפשר לטעון יחד עם גוש דן (חוזה 919), באותו האופן אם צריך ירושלים, אז במכונה בגוש דן תציג רק את 924 או 950 בנוסף לחוזים גושדניים הכוללים את האיזור שבו נמצאת התחנה (לא ניתן להטעין חוזה טבעת 1 או 1+2 (141/142) אם אתה נניח בתחנת אשדוד אבל כן יש לך מבחר מכל חוזה שכולל את איזור 3.3 גושדן)
ללא קשר לזמינות חוזים במכונה, אפשר לבקש כל קוד בקופה אם היא פועלת (כולל חוזה של אזור אחר, אבל תצטרך להגיד לקופאי משהו בסגנון "אני יודע מה אני עושה" או "זה מראש לאחר כך" למילותיו ש-"כאן זה לא תקף" וכדומה) וגם לבקש התחלת תוקף לעד שבוע בעתיד (חוזה שבועי שמתחיל בעוד ארבעה ימים? בבקשה), אבל אם אתה טוען במכונה, תחילת תוקף ישר מהרכישה
&nbsp
לא זוכר על בטוח אבל נדמה לי שראיתי שבמכונות טעינה של אגד (הירוקות סלט) יש חוזים של אזורים אחרים (כך שניתן בירושלים לטעון חוזה פנימי לנניח אילת)
&nbsp
מכונות של סיטיפס לא מוכרות ערך צבור (וחוזים של אזורים שאינם מטרופולין ירושלים) אבל הרק"ל מכבדת ערך צבור שנרכש מכל מפעיל אחר
&nbsp
אין גבול תשלום עילי לכל הנסיעות ערך צבור בכל הארץ, צריך לבד לחשב עלויות (כולל הנחה ואז לקזז למחיר בפועל) ולבדוק אם חוזה תקופתי כלשהו משתלם יותר
אבצע ניסויים בחורף ואראה.
מוזר מאד שהאפליקציה מראה את כל החוזים האפשריים אך המכונה לא מסוגלת לכך. בדרך כלל מדובר בתרגום של אותה מערכת ממשק בסיסית למספר אמצעים שונים. יתכן שזו "התאמה" ארורה כמו שקורה למשל כשנוחתים בספרד ואתרי אינטרנט בוחרים להיות בספרדית כי ה IP ספרדי וצריך לחפש את הלינק או האייקון לשינוי שפות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
האפליקציה מראה רק חוזים שהמפעילים שבחרו לעבוד איתם בחרו

אבצע ניסויים בחורף ואראה.
מוזר מאד שהאפליקציה מראה את כל החוזים האפשריים אך המכונה לא מסוגלת לכך. בדרך כלל מדובר בתרגום של אותה מערכת ממשק בסיסית למספר אמצעים שונים. יתכן שזו "התאמה" ארורה כמו שקורה למשל כשנוחתים בספרד ואתרי אינטרנט בוחרים להיות בספרדית כי ה IP ספרדי וצריך לחפש את הלינק או האייקון לשינוי שפות.
האפליקציה מראה רק חוזים שהמפעילים שבחרו לעבוד איתם בחרו
למכור, ללא קשר לשותפות חוזים

רב-קו אונליין זה לא מרכז שירות, אלא aggregator חוזים של המפעילים שמוכרים דרכו חוזים

חוזים עדיין נרשמים בשם המפעיל שמכר אותם, הכסף הולך למפעיל (לפחות איך שזה נראה מהקבלות בהיסטוריית הטעינות)

כל מפעיל אחראי לממשק המכונות שלו בלבד (כולל למתקפים וכו') ומוכר רק חוזים שלו ונותן שירות רק לחוזים שלו, למרות שכל הכספים של הנוסעים הם למעשה כספי משרד התחבורה ולא של המפעילים באופן ישיר, אומנם יש באק אופיס, אבל הוא רק אוסף דיווחי טעינות ותיקופים מהמפעילים ולא משתתף בכרטוס לנוסע כלל ולא פועל כמרכז נורמלי סגנון "TFL"

יש לציין שעוד אז התכתבתי עם תמיכת רב-קו אונליין בכל הנושאים של תפעול סגנון TFL כפי שכתבתי בקישורים כאן ובשירשורים אחרים אבל אחרי דיון ארוך איתם הכל נסתם ב-"פועלים לפי הוראות של משרד התחבורה", כאשר ניסיתי לפנות למשרד התחבורה עם כל מה שדויין אז אף אחד לא רצה אפילו לנסות להבין את הדברים
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כרטיס אשראי זר לא ילך כי בכל אישור רכישה יש להקליד ת"ז

תובנות על האפליקציה של הרב קו אונליין.
הורדתי את האפליקציה היום כי יש לי חודש לארוז דברים ישראליים באנגליה לנסיעה לארץ החורף מספרד. הצלחתי להשתמש בסמארטפון לקרוא את הרב קו עם כל הנסיעות מיוני ויש בו אפילו ₪10 של ערך צבור לפי האפליקציה.

משום שאני דובר וקורא עברית זה מאד מרשים אבל אין לזה אופציה לאנגלית כך שלתייר זה חסר שימוש לחלוטין.

אין לי כוונה לזרוק £5 לערך הצבור כרגע וכל הכרטיסים התקופתיים ניתנים לטעינה בשבעת הימים הבאים אז לא בדקתי אם זה עובד עם כרטיס האשראי (א. זה כרטיס זר, ב. השימוש באשראי מצריך רישום באתר הרב קו), אולי אעשה זאת בשבוע שלפני הנסיעה.

בהשוואה לקלות השימוש בכרטיס אשראי נייד בתחתית של לונדון ללא כל התעסקות זו טכנולוגיה קצת מיושנת (אני לא נציג האובססיה לאשראי בפורום וסליחה אם זה נשמע כמוהו), אבל בהשוואה לצורך ללכת פיזית למכונה או תחנה כדי להטעין כרטיס חכם זה די מרשים.

אבהיר שיש לי אויסטר אבל לא השתמשתי בו שנים כי אם אני עולה לעיר ליום הנסיעות בעיר כלולות בכרטיס הרכבת ואם אני מגיע לעיר לכמה ימים פשוט יותר להשתמש באשראי-מגע במקום להתעסק באויסטר.

אני לא בטוח אם האפליקציה המרשימה יחסית הזו היא אובר-סיבוך כדי לפתור בעיה טכנולוגית שהפתרון לה אחר או שטוב שניתן לראות את הפונקצוינליות של מכונת כרטיסים של פעם בסמארטפון.

כמו כן קצת חבל שרשימת הכרטיסים מחייבת גלילה במקום חיפוש, ושאין אופציה לבחור לפי מוצא ויעד או מפה.

דבר שני שלא ראיתי או לא מצאתי היא אופציה להטעין נסיעה בינעירונית בודדת ברכבת.

מאד מעניין.

כמו כן כשניסיתי להטעות את האפליקציה עם כרטיס RF פורטוגזי דומה לא נרשמה טעות אלא לא היתה קריאה כלל.
כרטיס אשראי זר לא ילך כי בכל אישור רכישה יש להקליד ת"ז
ולא CVV כך שתצטרך כרטיס אשראי ישראלי (הנטען מהדואר כולל)
לא יודע אבל מה יקרה אם תנסה בכל זאת להוסיף אשראי זר אבל כת"ז כאישור רכישות לרשום כל מספר תואם luhn בן 9 ספרות כולל ביקורת (עדיף כזה שלא שייך למישהו, אז המתחיל ב-9 (כעת מקצים לאזרחים/תושבים חדשים מספרים מ-3-4) ), כי הכספונט פועל באותה המערכת לרב-קו אונליין וקורא את הפס של האשראי ללא קשר אם האשראי מקומי או לא, כלומר כל כרטיס אשראי תואם מוסף אל החשבון של הכספונט כל פעם כאשר טוענים דרכו ואז מוסר ממנו

הצגת המידע על החוזים ונסיעות אחרונות - המידע רשום על הכרטיס עצמו ולא מורד מהרשת (מורד מידע עזר כגון שמות החוזים כדי לא להציג הכל בקודים)

בעת רכישה, החוזה נרשם לכרטיס וגם נשלח דיווח על הטעינה והחוזה תקף מיד

זה לא פועל עם כרטיס ויוה פורטוגזי משום שבראשיות האפליקציה הוגדר רק לקרא כרטיסים שהם כרטיסי רב-קו עפ"י תשובת ה-ATR מהכרטיס, אם קוד הזיהוי מהכרטיס הוא אינו קוד רב-קו, אין המשך פעולה

לפני הכל בכל דבר שקורא רב-קו (כולל בקורא כרטיסים במחשב) מבוצעת בדיקת סוג כרטיס (רב-קו או לא לפי ATR, משם גם המספר כרטיס)
בדיקה שניה היא קיום אפליקצית כרטיס לפי ISO7816-4 - האם בכרטיס קיימת אפליקצית כרטיס (AID) ששווה ל-#315449432e494341 (RID
315449432e49, PIX 4341) אם כן אז להמשיך בקריאת חוזים

נסיעה בודדת לרכבת וכל חוזה "לרכבת בלבד" ניתן לרכוש באתר הרכבת אל מספר הכרטיס, לאחר הרכישה ולאחר 45 דקות החוזה שהוזמן זמין לטעינה בסריקה בכל מסוף כרטוס של ר"י (הצמדה למכונת כרטוס ובחירה "טעינת חוזה שהוזמן" - זה רק חוסך נדידה במסכים של המכונה), אבל נסיעה בודדת בנפרד היא ללא הנחה כלומר לשלם תיקופים מהערך הצבור משתלם יותר, כי היתרה כוללת את הפרופיל

יש מפה באתר בתחתית "מפת איזורים"

חיפוש יש בפילטר החוזים, נותן לחפש לפי שם חוזה או חלקו או ישר לפי קוד (להקליד נניח 924 כאשר "חופשי יומי" נבחר בפילטר)

לגבי חברות שונות שלא מציעות חוזים למכירה אלא רק מאלו שבשיתוף באתר, ככה זה כאשר המפעילים עצמם קובעים דברי כרטוס והחוזים נרשמים בשמם ולא לגוף רב-קו מרכזי שהיה פועל לצד לקוח ואח"כ מתחשבן עם מפעילים (ע"ע TFL)
 

Ccyclist

Well-known member
אם כך אשתמש במכונות. ממילא המחיר סמלי במונחים בריטיים.

כרטיס אשראי זר לא ילך כי בכל אישור רכישה יש להקליד ת"ז
ולא CVV כך שתצטרך כרטיס אשראי ישראלי (הנטען מהדואר כולל)
לא יודע אבל מה יקרה אם תנסה בכל זאת להוסיף אשראי זר אבל כת"ז כאישור רכישות לרשום כל מספר תואם luhn בן 9 ספרות כולל ביקורת (עדיף כזה שלא שייך למישהו, אז המתחיל ב-9 (כעת מקצים לאזרחים/תושבים חדשים מספרים מ-3-4) ), כי הכספונט פועל באותה המערכת לרב-קו אונליין וקורא את הפס של האשראי ללא קשר אם האשראי מקומי או לא, כלומר כל כרטיס אשראי תואם מוסף אל החשבון של הכספונט כל פעם כאשר טוענים דרכו ואז מוסר ממנו

הצגת המידע על החוזים ונסיעות אחרונות - המידע רשום על הכרטיס עצמו ולא מורד מהרשת (מורד מידע עזר כגון שמות החוזים כדי לא להציג הכל בקודים)

בעת רכישה, החוזה נרשם לכרטיס וגם נשלח דיווח על הטעינה והחוזה תקף מיד

זה לא פועל עם כרטיס ויוה פורטוגזי משום שבראשיות האפליקציה הוגדר רק לקרא כרטיסים שהם כרטיסי רב-קו עפ"י תשובת ה-ATR מהכרטיס, אם קוד הזיהוי מהכרטיס הוא אינו קוד רב-קו, אין המשך פעולה

לפני הכל בכל דבר שקורא רב-קו (כולל בקורא כרטיסים במחשב) מבוצעת בדיקת סוג כרטיס (רב-קו או לא לפי ATR, משם גם המספר כרטיס)
בדיקה שניה היא קיום אפליקצית כרטיס לפי ISO7816-4 - האם בכרטיס קיימת אפליקצית כרטיס (AID) ששווה ל-#315449432e494341 (RID
315449432e49, PIX 4341) אם כן אז להמשיך בקריאת חוזים

נסיעה בודדת לרכבת וכל חוזה "לרכבת בלבד" ניתן לרכוש באתר הרכבת אל מספר הכרטיס, לאחר הרכישה ולאחר 45 דקות החוזה שהוזמן זמין לטעינה בסריקה בכל מסוף כרטוס של ר"י (הצמדה למכונת כרטוס ובחירה "טעינת חוזה שהוזמן" - זה רק חוסך נדידה במסכים של המכונה), אבל נסיעה בודדת בנפרד היא ללא הנחה כלומר לשלם תיקופים מהערך הצבור משתלם יותר, כי היתרה כוללת את הפרופיל

יש מפה באתר בתחתית "מפת איזורים"

חיפוש יש בפילטר החוזים, נותן לחפש לפי שם חוזה או חלקו או ישר לפי קוד (להקליד נניח 924 כאשר "חופשי יומי" נבחר בפילטר)

לגבי חברות שונות שלא מציעות חוזים למכירה אלא רק מאלו שבשיתוף באתר, ככה זה כאשר המפעילים עצמם קובעים דברי כרטוס והחוזים נרשמים בשמם ולא לגוף רב-קו מרכזי שהיה פועל לצד לקוח ואח"כ מתחשבן עם מפעילים (ע"ע TFL)
אם כך אשתמש במכונות. ממילא המחיר סמלי במונחים בריטיים.
בבריטניה אין מספרי זהות אז אין מספר כזה שרשום לכרטיס האשראי שלי. בספרד הכרטיס קשור למספר זיהוי לזרים לא תושבים שכולל גם אותיות.
&nbsp
אני מודע במשהו לבעיה הזו כי כשרוצים לתרום לשבוס מחו"ל אי אפשר לעשות את זה בעמוד בעברית והעמוד באנגלית מקרטע ולא עובד תמיד. בקניות בסופר כשמבקשים מספר טלפון מילאתי את הבריטי ולא עשו לי בעיות.
&nbsp
משום שהנסיעה בימי החול תדמה סוף סוף לנסיעה רכבתית נורמאלית בכל מדינה מפותחת יהיו מכונות כרטיסים בכל הנקודות העיקריות בנסיעות שאני מתכנן מנתב"ג ועד ירושלים האומה כך שאני חושב שאתעסק איתן לנסיעות הבינעירוניות ולכרטיסי החופשי כאילו אין אפליקציות. ממילא זה מה שאני עושה בכל מקום עם מערכת רכבתית וטוב ששיטת הכירטוס בארץ מאפשרת לרכוש כרטיסי חופשי וכו' בתחנות הרכבת.
&nbsp
עם המרה של ערך צבור לכרטיסי רכבת לא אתעסק כי זה נראה לי מיותר אם אני צריך לגשת ממילא למכונות הרכבת. בבריטניה יש נסיבות שאעשה דבר כזה עקב שיטת התימחור לפי שעות שיא ושפל כי לעיתים המכונה לא תמכור כרטיס שפל בשעות השיא ושאר מריעין בישין (יש מספר קטגוריות ולא יפה לעמוד שם ולעכב תור שלם בהתלבטויות ואם יש קופאי אז הוא מתחקר אותך בתקיפות באילו רכבות אתה רוצה להשתמש כדי להתקיל אותך למחיר גבוה יותר במקום לדבר במושגי שיא / שפל ולהציע אופציות).
&nbsp
נראה לי שהפיצול ההגיוני מבחינתי הוא:
&nbsp
כרטיס נתב"ג ירושלים ויומי ירושלים.
מספר כרטיסים יומיים בירושלים או ערך צבור
כרטיס מירושלים לגוש דן (האם כרטיס לנתב"ג יספיק?)
כרטיס שבועי גוש דן 1+2 קוד 142 (?) אם אי אפשר להשתמש בו ככרטיס המשך מנתב"ג בלי לרדת ולתקף שוב ארכש כרטיס רכבת מירושלים לרעננה.
&nbsp
מבחינתי העלות סמלית והמטרה היא להיות יעיל יחסית ולא להצטרך להתעסק יותר מדי עם כירטוס אלא להיות מסוגל לעלות לאוטובוסים ולרכבות.
&nbsp
קוד 924 מעניין אבל לא הכי רלוונטי עבורי כי למרות הקו החדש כוונתי לפצל את שהותי בין שתי ערים שונות ולא להתנייד ביניהן כל הזמן. היעדר האוםציה לכרטיס שבועי הופכת אותו לפחות רלוונטי לתיירים באופן כולל וחבל שאי אפשר לבחור כל תקופה לכל קוד.
&nbsp
ממילא יהיו לי עלויות בסדרי גודל גדולים יותר ;)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כאמור, אתה יכול לנסות להוסיף כ"א זר לחשבונך ברב-קו אונליין

אם כך אשתמש במכונות. ממילא המחיר סמלי במונחים בריטיים.
בבריטניה אין מספרי זהות אז אין מספר כזה שרשום לכרטיס האשראי שלי. בספרד הכרטיס קשור למספר זיהוי לזרים לא תושבים שכולל גם אותיות.
&nbsp
אני מודע במשהו לבעיה הזו כי כשרוצים לתרום לשבוס מחו"ל אי אפשר לעשות את זה בעמוד בעברית והעמוד באנגלית מקרטע ולא עובד תמיד. בקניות בסופר כשמבקשים מספר טלפון מילאתי את הבריטי ולא עשו לי בעיות.
&nbsp
משום שהנסיעה בימי החול תדמה סוף סוף לנסיעה רכבתית נורמאלית בכל מדינה מפותחת יהיו מכונות כרטיסים בכל הנקודות העיקריות בנסיעות שאני מתכנן מנתב"ג ועד ירושלים האומה כך שאני חושב שאתעסק איתן לנסיעות הבינעירוניות ולכרטיסי החופשי כאילו אין אפליקציות. ממילא זה מה שאני עושה בכל מקום עם מערכת רכבתית וטוב ששיטת הכירטוס בארץ מאפשרת לרכוש כרטיסי חופשי וכו' בתחנות הרכבת.
&nbsp
עם המרה של ערך צבור לכרטיסי רכבת לא אתעסק כי זה נראה לי מיותר אם אני צריך לגשת ממילא למכונות הרכבת. בבריטניה יש נסיבות שאעשה דבר כזה עקב שיטת התימחור לפי שעות שיא ושפל כי לעיתים המכונה לא תמכור כרטיס שפל בשעות השיא ושאר מריעין בישין (יש מספר קטגוריות ולא יפה לעמוד שם ולעכב תור שלם בהתלבטויות ואם יש קופאי אז הוא מתחקר אותך בתקיפות באילו רכבות אתה רוצה להשתמש כדי להתקיל אותך למחיר גבוה יותר במקום לדבר במושגי שיא / שפל ולהציע אופציות).
&nbsp
נראה לי שהפיצול ההגיוני מבחינתי הוא:
&nbsp
כרטיס נתב"ג ירושלים ויומי ירושלים.
מספר כרטיסים יומיים בירושלים או ערך צבור
כרטיס מירושלים לגוש דן (האם כרטיס לנתב"ג יספיק?)
כרטיס שבועי גוש דן 1+2 קוד 142 (?) אם אי אפשר להשתמש בו ככרטיס המשך מנתב"ג בלי לרדת ולתקף שוב ארכש כרטיס רכבת מירושלים לרעננה.
&nbsp
מבחינתי העלות סמלית והמטרה היא להיות יעיל יחסית ולא להצטרך להתעסק יותר מדי עם כירטוס אלא להיות מסוגל לעלות לאוטובוסים ולרכבות.
&nbsp
קוד 924 מעניין אבל לא הכי רלוונטי עבורי כי למרות הקו החדש כוונתי לפצל את שהותי בין שתי ערים שונות ולא להתנייד ביניהן כל הזמן. היעדר האוםציה לכרטיס שבועי הופכת אותו לפחות רלוונטי לתיירים באופן כולל וחבל שאי אפשר לבחור כל תקופה לכל קוד.
&nbsp
ממילא יהיו לי עלויות בסדרי גודל גדולים יותר ;)
כאמור, אתה יכול לנסות להוסיף כ"א זר לחשבונך ברב-קו אונליין
ולבדוק האם לא ניתנת שגיאה כאשר אתה מקליד כל "מספר זהות" בדוי (מספר תואם luhn כולל ביקורת, כאמור כזה שלא שייך למישהו ומתחיל בספרה מ-5 עד 9), כי אם אין לכרטיס האשראי מספר זהות, ולפי ה-BIN (שש ספרות ראשונות של כ"א) ללאומי קארד מובן שזה כרטיס לא ישראלי, אז העסקה עדיין אמורה לעבור לבנק של המנפיק, אז השאלה כאן היא האם הבנק שלך מאפשר עסקאות עם שדות מקומיים שהוא לא מכיר

עם קיום חוזה 142 תקף לאותו יום (כולל שבועי) כרטיס מירושלים לנתב"ג יספיק (אם רכשת את 142 שבועי בנתב"ג או בכל מקום בגוש דן) אבל אם אין לך מראש "חוזה המשך תקף", לא ניתן לרכוש כרטיס לאזור ממכונה מחוץ לאזור המדובר, כלומר במכונות כרטוס בירושלים אין חוזים גושדניים ולהיפך
רק שה-"המשך הזה" לא תמיד פועל כמו שצריך אותומטית, אפשר למצוא את הפקח ברכבת ולתקף אצלו את החוזה השני ידנית כדי שתתאפשר יציאה, לחילופין יש את הפקח ליציאה ידנית ברעננה ליד שער יציאה לאופניים/נכים שיכול לבדוק לך את הכרטיס ולתקף יציאה עם חוזה 142 גם אם הערך הצבור תוקף לנתב"ג (אבל יש לשים את תשומת לבו לפעולה זו ולקיום שני חוזים כדי למנוע שיחה מיותרת, כי השילוב הזה זה מה שהייתי קורא לו "שיטות נוסע תח"צ מתקדמים", כי רוב הנוסעים משתמשים בחוזה יחיד בכל פעם (כלומר משלמים פעמיים על מקטע שכבר כולל בחוזה תקופתי תקף שרכשו לפני כן - גם מפנים האזור לבחוץ וגם מבחוץ לבפנים) )
לעומת זאת אם האפליקציה פועלת עם הכ"א אז אפשר לטעון כל חוזה מכל מקום, כולל מחו"ל, אין הגבלות GPS, רק קיום רב-קו וכ"א שפועל, אם אתה רוצה ניסויים, חפש בסוף רשימת החוזים היומיים את החוזה היומי הזול ביותר, ונסה לרכוש (בלי להזיז את הטלפון מהכרטיס) גם אם לא תשתמש בחוזה והוא יפוג למחרת, אם אתה אומר שבשבילך המחירים סמליים ואתה יכול להרשות לעצמך לזרוק פחות מ-£1 ברוח


"עם המרה של ערך צבור לכרטיסי רכבת לא אתעסק כי זה נראה לי מיותר"

תראה:
- טרום תיקוף מחיר נסיעה מערך צבור שיש בו מספיק יתרה (וכתוצאה שימוש בהנחת הפרופיל ה-20% כי הערך צבור מוטען עם תוספת אבל המחירים הם אותם מחירים אז זה עולה פחות בפועל), מהירה יותר מנדידה במסכי המכונה לצורך טעינת חוזה כיוון אחד שהוא ללא הנחות (לכן אם אין בכרטיס מספיק יתרה, עדיף לטעון תוספת ערך צבור במכונה, להצמיד שוב למכונה ואז לעשות טרום תיקוף אל התחנה המבוקשת בלי לזבל את הרב-קו בחוזים נוספים מיותרים)
- זו לא המרה, כי לא נוסף לך חוזה נוסף לאחר תיקוף ערך צבור, אלא זה שהערך הצבור מחויב בשער כניסה לרציף בקוד מחיר עד התחנה שנבחרה במכונה דרך לחצן ה"טרום תיקוף ערך צבור"

קוד 924 רלוונטי אם צריך מספר נסיעות כולל רכבות/אוטובוסים בשני המטרופולינים באותו היום ואולי גם לחזור למוצא
 
למעלה