תובנות על האפליקציה של הרב קו אונליין.

Bus Nerd

Active member
אולי עם כרטיס זר אפשר גם בלי תעודת זהות

כאמור, אתה יכול לנסות להוסיף כ"א זר לחשבונך ברב-קו אונליין
ולבדוק האם לא ניתנת שגיאה כאשר אתה מקליד כל "מספר זהות" בדוי (מספר תואם luhn כולל ביקורת, כאמור כזה שלא שייך למישהו ומתחיל בספרה מ-5 עד 9), כי אם אין לכרטיס האשראי מספר זהות, ולפי ה-BIN (שש ספרות ראשונות של כ"א) ללאומי קארד מובן שזה כרטיס לא ישראלי, אז העסקה עדיין אמורה לעבור לבנק של המנפיק, אז השאלה כאן היא האם הבנק שלך מאפשר עסקאות עם שדות מקומיים שהוא לא מכיר

עם קיום חוזה 142 תקף לאותו יום (כולל שבועי) כרטיס מירושלים לנתב"ג יספיק (אם רכשת את 142 שבועי בנתב"ג או בכל מקום בגוש דן) אבל אם אין לך מראש "חוזה המשך תקף", לא ניתן לרכוש כרטיס לאזור ממכונה מחוץ לאזור המדובר, כלומר במכונות כרטוס בירושלים אין חוזים גושדניים ולהיפך
רק שה-"המשך הזה" לא תמיד פועל כמו שצריך אותומטית, אפשר למצוא את הפקח ברכבת ולתקף אצלו את החוזה השני ידנית כדי שתתאפשר יציאה, לחילופין יש את הפקח ליציאה ידנית ברעננה ליד שער יציאה לאופניים/נכים שיכול לבדוק לך את הכרטיס ולתקף יציאה עם חוזה 142 גם אם הערך הצבור תוקף לנתב"ג (אבל יש לשים את תשומת לבו לפעולה זו ולקיום שני חוזים כדי למנוע שיחה מיותרת, כי השילוב הזה זה מה שהייתי קורא לו "שיטות נוסע תח"צ מתקדמים", כי רוב הנוסעים משתמשים בחוזה יחיד בכל פעם (כלומר משלמים פעמיים על מקטע שכבר כולל בחוזה תקופתי תקף שרכשו לפני כן - גם מפנים האזור לבחוץ וגם מבחוץ לבפנים) )
לעומת זאת אם האפליקציה פועלת עם הכ"א אז אפשר לטעון כל חוזה מכל מקום, כולל מחו"ל, אין הגבלות GPS, רק קיום רב-קו וכ"א שפועל, אם אתה רוצה ניסויים, חפש בסוף רשימת החוזים היומיים את החוזה היומי הזול ביותר, ונסה לרכוש (בלי להזיז את הטלפון מהכרטיס) גם אם לא תשתמש בחוזה והוא יפוג למחרת, אם אתה אומר שבשבילך המחירים סמליים ואתה יכול להרשות לעצמך לזרוק פחות מ-£1 ברוח


"עם המרה של ערך צבור לכרטיסי רכבת לא אתעסק כי זה נראה לי מיותר"

תראה:
- טרום תיקוף מחיר נסיעה מערך צבור שיש בו מספיק יתרה (וכתוצאה שימוש בהנחת הפרופיל ה-20% כי הערך צבור מוטען עם תוספת אבל המחירים הם אותם מחירים אז זה עולה פחות בפועל), מהירה יותר מנדידה במסכי המכונה לצורך טעינת חוזה כיוון אחד שהוא ללא הנחות (לכן אם אין בכרטיס מספיק יתרה, עדיף לטעון תוספת ערך צבור במכונה, להצמיד שוב למכונה ואז לעשות טרום תיקוף אל התחנה המבוקשת בלי לזבל את הרב-קו בחוזים נוספים מיותרים)
- זו לא המרה, כי לא נוסף לך חוזה נוסף לאחר תיקוף ערך צבור, אלא זה שהערך הצבור מחויב בשער כניסה לרציף בקוד מחיר עד התחנה שנבחרה במכונה דרך לחצן ה"טרום תיקוף ערך צבור"

קוד 924 רלוונטי אם צריך מספר נסיעות כולל רכבות/אוטובוסים בשני המטרופולינים באותו היום ואולי גם לחזור למוצא
אולי עם כרטיס זר אפשר גם בלי תעודת זהות
קולגה מספרד ביקר במשרד שלי לא מזמן ורצה להשתתף בהזמנת האוכל שלנו בתן ביס. אחרי כמה ניסיונות פשוט ניסינו להשאיר את השדה לתעודת זהות ריק כשהזנו את מספר הכרטיס השאראי הספרדי שלו, וזה עבד.

כדאי לנסות את זה עם רב קו אונליין. כדאי גם ליצור קשר עם התמיכה שלהם ולשאול מה הם מצפים שתיירים יעשו בדיוק.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כן, כי כשכרטיסים זרים כן מטעינים רב-קו בכספונט,זה חסר היגיון

אולי עם כרטיס זר אפשר גם בלי תעודת זהות
קולגה מספרד ביקר במשרד שלי לא מזמן ורצה להשתתף בהזמנת האוכל שלנו בתן ביס. אחרי כמה ניסיונות פשוט ניסינו להשאיר את השדה לתעודת זהות ריק כשהזנו את מספר הכרטיס השאראי הספרדי שלו, וזה עבד.

כדאי לנסות את זה עם רב קו אונליין. כדאי גם ליצור קשר עם התמיכה שלהם ולשאול מה הם מצפים שתיירים יעשו בדיוק.
כן, כי כשכרטיסים זרים כן מטעינים רב-קו בכספונט,זה חסר היגיון
כי זו אותה מערכת
&nbsp
אבל בכספונט לא תמיד יש את החוזה שאתה צריך, כתבתי על זה לפני חודשים ויש את זה בארכיון הפורום - שזה לא הציע לי חוזה פנימי אילת באילת (כשהחוזה (1085) קיים ברב-קו אונליין) וגם לא מציע לטעון ערך צבור בסכום אחר ממה שהיתה הטעינה האחרונה
&nbsp
הקיצור ממש לא ממליץ על כספונט עד שהכל יתוקן
 

cesium

New member
מהנסיון שלי, זה לא נבדק

כרטיס אשראי זר לא ילך כי בכל אישור רכישה יש להקליד ת"ז
ולא CVV כך שתצטרך כרטיס אשראי ישראלי (הנטען מהדואר כולל)
לא יודע אבל מה יקרה אם תנסה בכל זאת להוסיף אשראי זר אבל כת"ז כאישור רכישות לרשום כל מספר תואם luhn בן 9 ספרות כולל ביקורת (עדיף כזה שלא שייך למישהו, אז המתחיל ב-9 (כעת מקצים לאזרחים/תושבים חדשים מספרים מ-3-4) ), כי הכספונט פועל באותה המערכת לרב-קו אונליין וקורא את הפס של האשראי ללא קשר אם האשראי מקומי או לא, כלומר כל כרטיס אשראי תואם מוסף אל החשבון של הכספונט כל פעם כאשר טוענים דרכו ואז מוסר ממנו

הצגת המידע על החוזים ונסיעות אחרונות - המידע רשום על הכרטיס עצמו ולא מורד מהרשת (מורד מידע עזר כגון שמות החוזים כדי לא להציג הכל בקודים)

בעת רכישה, החוזה נרשם לכרטיס וגם נשלח דיווח על הטעינה והחוזה תקף מיד

זה לא פועל עם כרטיס ויוה פורטוגזי משום שבראשיות האפליקציה הוגדר רק לקרא כרטיסים שהם כרטיסי רב-קו עפ"י תשובת ה-ATR מהכרטיס, אם קוד הזיהוי מהכרטיס הוא אינו קוד רב-קו, אין המשך פעולה

לפני הכל בכל דבר שקורא רב-קו (כולל בקורא כרטיסים במחשב) מבוצעת בדיקת סוג כרטיס (רב-קו או לא לפי ATR, משם גם המספר כרטיס)
בדיקה שניה היא קיום אפליקצית כרטיס לפי ISO7816-4 - האם בכרטיס קיימת אפליקצית כרטיס (AID) ששווה ל-#315449432e494341 (RID
315449432e49, PIX 4341) אם כן אז להמשיך בקריאת חוזים

נסיעה בודדת לרכבת וכל חוזה "לרכבת בלבד" ניתן לרכוש באתר הרכבת אל מספר הכרטיס, לאחר הרכישה ולאחר 45 דקות החוזה שהוזמן זמין לטעינה בסריקה בכל מסוף כרטוס של ר"י (הצמדה למכונת כרטוס ובחירה "טעינת חוזה שהוזמן" - זה רק חוסך נדידה במסכים של המכונה), אבל נסיעה בודדת בנפרד היא ללא הנחה כלומר לשלם תיקופים מהערך הצבור משתלם יותר, כי היתרה כוללת את הפרופיל

יש מפה באתר בתחתית "מפת איזורים"

חיפוש יש בפילטר החוזים, נותן לחפש לפי שם חוזה או חלקו או ישר לפי קוד (להקליד נניח 924 כאשר "חופשי יומי" נבחר בפילטר)

לגבי חברות שונות שלא מציעות חוזים למכירה אלא רק מאלו שבשיתוף באתר, ככה זה כאשר המפעילים עצמם קובעים דברי כרטוס והחוזים נרשמים בשמם ולא לגוף רב-קו מרכזי שהיה פועל לצד לקוח ואח"כ מתחשבן עם מפעילים (ע"ע TFL)
מהנסיון שלי, זה לא נבדק
אם יש לך כרטיס אשראי מתאים המערכת לא בודקת ת.ז. יותר מדי, למשל אין בעיה להשתמש בPREPAID ואז לרשום ת.ז. לא קיימת. לא בדקתי את כל המקרים (הקפדתי לשמור על LUHN, אבל יכול להיות שגם את זה לא בודקים) אבל במקרה הזה אפשר להטעין כרטיס.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מה הכוונה כרטיס נטען פריפייד? זה של הדואר?

מהנסיון שלי, זה לא נבדק
אם יש לך כרטיס אשראי מתאים המערכת לא בודקת ת.ז. יותר מדי, למשל אין בעיה להשתמש בPREPAID ואז לרשום ת.ז. לא קיימת. לא בדקתי את כל המקרים (הקפדתי לשמור על LUHN, אבל יכול להיות שגם את זה לא בודקים) אבל במקרה הזה אפשר להטעין כרטיס.
מה הכוונה כרטיס נטען פריפייד? זה של הדואר?
האם ניסית עם כרטיס אשראי/חיוב זר כאמור, כל עוד הכרטיס במותג מתאים (ויזה, מאסטרקארד) ואז לרשום מספר ת.ז. לא קיימת או לא לרשום ת.ז. כלל?
&nbsp
אם זה פועל אז לפחות זה ניתן לעקיפה וכל מה שנדרש מתייר זה לדעת קצת עברית כי לשירות אין תרגום
 

cesium

New member
אכן התכוונתי לאלו של הדואר

מה הכוונה כרטיס נטען פריפייד? זה של הדואר?
האם ניסית עם כרטיס אשראי/חיוב זר כאמור, כל עוד הכרטיס במותג מתאים (ויזה, מאסטרקארד) ואז לרשום מספר ת.ז. לא קיימת או לא לרשום ת.ז. כלל?
&nbsp
אם זה פועל אז לפחות זה ניתן לעקיפה וכל מה שנדרש מתייר זה לדעת קצת עברית כי לשירות אין תרגום
אכן התכוונתי לאלו של הדואר
הם מסוג PREPAID כי הם לא מול מסגרת אשראי/חשבון בנק/ אלא אתה טוען אותם מראש. לא אופתע אם המצב יהיה דומה גם לכרטיסים זרים. אם כבר, דווקא לכרטיסים הPREPAID יש בד"כ יותר מגבלות מכרטיסי אשראי (יש רשימה של תחומים שלא אמורים לקבל כרטיסים כאלו).
 

Ccyclist

Well-known member
דרך אגב: זה לא התחבר ב 01:30 שעון ישראל.

תובנות על האפליקציה של הרב קו אונליין.
הורדתי את האפליקציה היום כי יש לי חודש לארוז דברים ישראליים באנגליה לנסיעה לארץ החורף מספרד. הצלחתי להשתמש בסמארטפון לקרוא את הרב קו עם כל הנסיעות מיוני ויש בו אפילו ₪10 של ערך צבור לפי האפליקציה.

משום שאני דובר וקורא עברית זה מאד מרשים אבל אין לזה אופציה לאנגלית כך שלתייר זה חסר שימוש לחלוטין.

אין לי כוונה לזרוק £5 לערך הצבור כרגע וכל הכרטיסים התקופתיים ניתנים לטעינה בשבעת הימים הבאים אז לא בדקתי אם זה עובד עם כרטיס האשראי (א. זה כרטיס זר, ב. השימוש באשראי מצריך רישום באתר הרב קו), אולי אעשה זאת בשבוע שלפני הנסיעה.

בהשוואה לקלות השימוש בכרטיס אשראי נייד בתחתית של לונדון ללא כל התעסקות זו טכנולוגיה קצת מיושנת (אני לא נציג האובססיה לאשראי בפורום וסליחה אם זה נשמע כמוהו), אבל בהשוואה לצורך ללכת פיזית למכונה או תחנה כדי להטעין כרטיס חכם זה די מרשים.

אבהיר שיש לי אויסטר אבל לא השתמשתי בו שנים כי אם אני עולה לעיר ליום הנסיעות בעיר כלולות בכרטיס הרכבת ואם אני מגיע לעיר לכמה ימים פשוט יותר להשתמש באשראי-מגע במקום להתעסק באויסטר.

אני לא בטוח אם האפליקציה המרשימה יחסית הזו היא אובר-סיבוך כדי לפתור בעיה טכנולוגית שהפתרון לה אחר או שטוב שניתן לראות את הפונקצוינליות של מכונת כרטיסים של פעם בסמארטפון.

כמו כן קצת חבל שרשימת הכרטיסים מחייבת גלילה במקום חיפוש, ושאין אופציה לבחור לפי מוצא ויעד או מפה.

דבר שני שלא ראיתי או לא מצאתי היא אופציה להטעין נסיעה בינעירונית בודדת ברכבת.

מאד מעניין.

כמו כן כשניסיתי להטעות את האפליקציה עם כרטיס RF פורטוגזי דומה לא נרשמה טעות אלא לא היתה קריאה כלל.
דרך אגב: זה לא התחבר ב 01:30 שעון ישראל.
רציתי לראות מה יקרה עם האויסטר (לפי התשובה של ארסני92 לא יקרה דבר) אבל אפילו המסגרת הבסיסית ביותר לא עלתה והיתה הודעה כאילו אני לא מחובר לאינטרנט למרות שהייתי מחובר. אפילו איתחול מחדש לא עזר אז אני מניח שהשרת לא פועל בשעה זו למרות שלהבנתי יום חול ויש קווי לילה.
 
תקלה בשרת רכבת ישראל

דרך אגב: זה לא התחבר ב 01:30 שעון ישראל.
רציתי לראות מה יקרה עם האויסטר (לפי התשובה של ארסני92 לא יקרה דבר) אבל אפילו המסגרת הבסיסית ביותר לא עלתה והיתה הודעה כאילו אני לא מחובר לאינטרנט למרות שהייתי מחובר. אפילו איתחול מחדש לא עזר אז אני מניח שהשרת לא פועל בשעה זו למרות שלהבנתי יום חול ויש קווי לילה.
תקלה בשרת רכבת ישראל

קיבלתי הודעות מכמה חברים שניסו להזמין הלילה ולא הצליחו
 

arseny92

Well-known member
מנהל
רבקו אונלין לא קשור לר"י אבל רבקו אונלין כנראה ביצעו עדכונים

תקלה בשרת רכבת ישראל

קיבלתי הודעות מכמה חברים שניסו להזמין הלילה ולא הצליחו
רבקו אונלין לא קשור לר"י אבל רבקו אונלין כנראה ביצעו עדכונים
 

Ccyclist

Well-known member
תודה על הדיווח, התקלה שלי היתה באפליקציית רב קו אונליין.

התקלה היתה בנסיון הזמנת שוברים באתר הרכבת כאמור.

מה גרם לתקלה והיכן בדיוק נקודת הכשל אינני יודע
תודה על הדיווח, התקלה שלי היתה באפליקציית רב קו אונליין.
אינני יודע עם התקלה משותפת או נפרדת ומה גורמים לה, אבל זה צירוף מקרים די מעניין.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה