תובנות על אוטובוסים בגוש דן בעקבות אירוע שקרה לי
תובנות על אוטובוסים בגוש דן בעקבות אירוע שקרה לי
לפני כשבועיים עקב איזו תחמנות בחניון העבודה חברת הניהול של הבניין
שללה לי את המנוי. בחברה בה אני עובד אחרי שעשו לי נו נו נו קטן הבטיחו שינסו
לסדר ויקח כמה זמן.
בינתיים היות ויש מצוקת חניה אדירה ברמת החיל התחלתי לנסוע לעבודה באוטובוסים.
מביתי יש את קו 33 (אני גר לא רחוק ממרום נווה) אבל צריך להחליף באזור רכבת בני ברק לאחד מרשימה ארוכה של קווים או ללכת ברגל בין 15 ל-20 דקות.
לעתים הייתי נוסע וחונה בחניון ציבורי בתשלום ליד העבודה בסכום די מופרז,
של כ-50 ש"ח +- ליום או מחנה בחניון חינמי מרוחק מאוד ולוקח קו אוטובוס.
החניון המרוחק מאוד הוא במרחק של קצת מעל 20 דקות הליכה אבל עוברים בו
מעל ל-10 קווים לרמת החיל.
אז ככה, אכן התדירות המצטברת של הקווים לרמת החיל היא פנטסטית.
אפילו יצא לי לנסוע בקו הזנק חדש, 122, שהיה מפוצץ בנוסעים (בערב מרמת החיל
לכוון הכרמלית).
הבעיה היא כשרוצים להחליף לקו 33.
אני עומד בתחנה ומחכה לראשון מבין 7 או 8 קווים שפונים שמאלה מוולנברג לקניון איילון.
אבל ברח' מבצע קדש אני ממתין לקו אחד שהוא לא הכי תדיר (במקרה הטוב פעם ב-15 דקות).
דבר שעלול לגרום שאני אמתין כמעט רבע שעה.
מתוך כל זמן הנסיעה שכולל את אותה רבע שעה, זה יוצא כמעט 25% מהזמן.
מזמן הנסיעה נטו באוטובוסים, שהוא כ-40 עד 45 דקות (5 עד 8 מהנחושת ועד
לפניה מוולנברג, 30 עד 40 דקות מהצומת של ולנברג - שיטרית - פנחס רוזן - מבצע קדש ועד לכמעט מרום נווה) זה יוצא בכלל כמעט 40% !
באחד הימים לקחתי 52 ואז זה היה באוטובוס אחד אבל עם הליכה של מעל ל-10
דקות עד הבית.
החתמתי כרטיס (עבודה של יציאה הביתה) ב-19:23 עליתי עליו ב-19:28 ואפילו הספקתי לאכול פלאפל בתאומים (מה שהיה פעם השקם של גבעתיים).
הביתה הגעתי ב-20:21. כלומר 58 דקות כולל אכילת פלאפל.
אני מתאר לעצמי שאם הייתי מוותר על הפלאפל זה היה לוקח כ-45 דקות.
וזה עוד בקו שעושה סיבוב מיותר מבחינתי (הפניה ימינה בז'בוטינסקי במקום
להמשיך ישר על בן גוריון ואז שמאלה בקניון ביאליק וכופר הישוב וכו').
בבוקר שבו לקחתי מהבית אוטובוס(ים) עד לעבודה, דלת לדלת (יצאתי כ-10
דקות לאחר זמן יציאת 33 מתחנת המוצא ובכל זאת חיכיתי לו כמעט 10 דקות
למרות שבלוח הדיגיטלי היה כתוב 6 דקות) לקח לי כ-45 דקות.
זה כולל דקה הליכה מהבית לתחנה, המתנה של כמעט 10 דקות, נסיעה של כמעט
25 דקות לרכבת בני ברק, המתנה של כ-3 עד 4 דקות, לקיחת 142
לנסיעה של 4 דקות ואז עוד שתי דקות הליכה עד למשרד.
לא כזה נורא. בפרייבט זה לוקח לי, מנסיון של שנה וחצי באותו מקום עבודה, בין 20 ל-30 דקות.
יש מקומות עבודה בארץ, ועוד מרכזיים מבחינת כמות העובדים בהם, שבתח"ץ
מישוב מרכזי (לא תגידו איזו מושב עובדים נידח או קיבוץ או עיירת פיתוח אלא
עיר עיר, נניח רמת גן או חולון) ועד אליהם לוקח פי 3 עד פי 5 יותר מאשר בפרייבט.
כאן זה בין 50 ל-100 אחוז יותר ובזמנים מוחלטים כולה עוד 20 דקות. באמת שלא נורא.
תובנות על אוטובוסים בגוש דן בעקבות אירוע שקרה לי
לפני כשבועיים עקב איזו תחמנות בחניון העבודה חברת הניהול של הבניין
שללה לי את המנוי. בחברה בה אני עובד אחרי שעשו לי נו נו נו קטן הבטיחו שינסו
לסדר ויקח כמה זמן.
בינתיים היות ויש מצוקת חניה אדירה ברמת החיל התחלתי לנסוע לעבודה באוטובוסים.
מביתי יש את קו 33 (אני גר לא רחוק ממרום נווה) אבל צריך להחליף באזור רכבת בני ברק לאחד מרשימה ארוכה של קווים או ללכת ברגל בין 15 ל-20 דקות.
לעתים הייתי נוסע וחונה בחניון ציבורי בתשלום ליד העבודה בסכום די מופרז,
של כ-50 ש"ח +- ליום או מחנה בחניון חינמי מרוחק מאוד ולוקח קו אוטובוס.
החניון המרוחק מאוד הוא במרחק של קצת מעל 20 דקות הליכה אבל עוברים בו
מעל ל-10 קווים לרמת החיל.
אז ככה, אכן התדירות המצטברת של הקווים לרמת החיל היא פנטסטית.
אפילו יצא לי לנסוע בקו הזנק חדש, 122, שהיה מפוצץ בנוסעים (בערב מרמת החיל
לכוון הכרמלית).
הבעיה היא כשרוצים להחליף לקו 33.
אני עומד בתחנה ומחכה לראשון מבין 7 או 8 קווים שפונים שמאלה מוולנברג לקניון איילון.
אבל ברח' מבצע קדש אני ממתין לקו אחד שהוא לא הכי תדיר (במקרה הטוב פעם ב-15 דקות).
דבר שעלול לגרום שאני אמתין כמעט רבע שעה.
מתוך כל זמן הנסיעה שכולל את אותה רבע שעה, זה יוצא כמעט 25% מהזמן.
מזמן הנסיעה נטו באוטובוסים, שהוא כ-40 עד 45 דקות (5 עד 8 מהנחושת ועד
לפניה מוולנברג, 30 עד 40 דקות מהצומת של ולנברג - שיטרית - פנחס רוזן - מבצע קדש ועד לכמעט מרום נווה) זה יוצא בכלל כמעט 40% !
באחד הימים לקחתי 52 ואז זה היה באוטובוס אחד אבל עם הליכה של מעל ל-10
דקות עד הבית.
החתמתי כרטיס (עבודה של יציאה הביתה) ב-19:23 עליתי עליו ב-19:28 ואפילו הספקתי לאכול פלאפל בתאומים (מה שהיה פעם השקם של גבעתיים).
הביתה הגעתי ב-20:21. כלומר 58 דקות כולל אכילת פלאפל.
אני מתאר לעצמי שאם הייתי מוותר על הפלאפל זה היה לוקח כ-45 דקות.
וזה עוד בקו שעושה סיבוב מיותר מבחינתי (הפניה ימינה בז'בוטינסקי במקום
להמשיך ישר על בן גוריון ואז שמאלה בקניון ביאליק וכופר הישוב וכו').
בבוקר שבו לקחתי מהבית אוטובוס(ים) עד לעבודה, דלת לדלת (יצאתי כ-10
דקות לאחר זמן יציאת 33 מתחנת המוצא ובכל זאת חיכיתי לו כמעט 10 דקות
למרות שבלוח הדיגיטלי היה כתוב 6 דקות) לקח לי כ-45 דקות.
זה כולל דקה הליכה מהבית לתחנה, המתנה של כמעט 10 דקות, נסיעה של כמעט
25 דקות לרכבת בני ברק, המתנה של כ-3 עד 4 דקות, לקיחת 142
לנסיעה של 4 דקות ואז עוד שתי דקות הליכה עד למשרד.
לא כזה נורא. בפרייבט זה לוקח לי, מנסיון של שנה וחצי באותו מקום עבודה, בין 20 ל-30 דקות.
יש מקומות עבודה בארץ, ועוד מרכזיים מבחינת כמות העובדים בהם, שבתח"ץ
מישוב מרכזי (לא תגידו איזו מושב עובדים נידח או קיבוץ או עיירת פיתוח אלא
עיר עיר, נניח רמת גן או חולון) ועד אליהם לוקח פי 3 עד פי 5 יותר מאשר בפרייבט.
כאן זה בין 50 ל-100 אחוז יותר ובזמנים מוחלטים כולה עוד 20 דקות. באמת שלא נורא.