תהליכים לקבלת רישיון קנאביס רפואי

תוכן-מקודם

Member
מנהל
cannabis-herb-leaves-with-oil-extracts-jars-medical-concept.jpg
קרדיט לתמונה FREEPIK

השימוש בקנאביס רפואי היה קיים עוד משחר ההיסטוריה. יחד עם זאת, ניתן לומר כי בעשור האחרון חלה קפיצת דרך משמעותית ביותר בעולם כולו בכל הנוגע להכרות עם הסגולות של הקנאביס והיכולת שלו לסייע במגוון רחב של בעיות רפואיות ונפשיות. לא מעט אנשים הסובלים ממחלות או כאבים, זכאים לקבל רישיון לשימוש בקנאביס רפואי אשר יכול לסייע להם להתמודד בצורה הטובה ביותר עם מצבם.

האם מגיע לכם רישיון לקנאביס רפואי?​

מאחר שקנאביס איננו תרופה אלא סם המצוי תחת פקודת הסמים המסוכנים, הרי שמסלול הצריכה שלו איננו דומה למסלול של תרופה רגילה. בכדי לקבל תרופה רגילה יש לפנות לרופא משפחה או רופא מומחה ולקבל מרשם. בכדי לקבל קנאביס רפואי, יש צורך לפנות לרופא המורשה להפיק רישיון לצריכה ולרכישה של קנאביס. לא כל מחלה או בעיה רפואית תזכה אתכם ברישיון לקנאביס ובכדי לקבל רישיון זה רופא המוסמך לתת את הרישיון יבחן את מצבכם והאם בגינו אתם זכאים לרישיון. ניתן למצוא רופא קנאביס כללית או רופא קנאביס בכל קופה אחרת בכדי לגשת אליו בכדי להנפיק רישיון במידה ואתם זכאים לו. בין המצבים שיתכן שבגינם רישיון הם: מחלות סרטן, קרוהן, כאבים כרוניים, איידס, פרקינסון, תסמונת טורט, אפילפסיה, חולים סופניים, אנשים המתמודדים עם פוסט טראומה ועוד.

כיצד להתמודד עם התנגדויות בתהליך קבלת הרישיון?​

כאמור, בכדי לקבל רישיון לקנאביס רפואי, יש צורך לפנות לרופא מומחה בתחום שיש לו אסמכה להפיק רישיון מעין זה. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שלא תמיד קל להפיק רישיון וישנם רופאים שעל אף שמצבו של האדם עומד בקריטריונים של הענקת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי, לא יעניקו לו את הרישיון המבוקש. במקרה הזה, עליכם לדעת כי גם אם רופא אחד החליט שאינכם זכאים לקבלת הרישיון, אתם יכולים לקבוע תור לרופא נוסף, להסביר את מצבכם ולקוות כי תהיה שינוי בהחלטה.

טיפים למעבר תהליך קבלת רישיון קנאביס רפואי בצורה חלקה​

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לקבל רישיון לקנאביס רפואי בצורה קלה יותר:

ראשית כל, כדאי מאוד לגשת לרופא משפחה או רופא מומחה אשר טיפל בכם ומכיר את מצבכם. הרופא המדובר יוכל להפיק המלצה לרופא שיש לו אסמכה לתת רישיון לקאנביס, על כך שבהתאם למצב הרפואי שלכם ובהתאם לטיפולים שכבר ניסיתם, אתם זקוקים לקנאביס שיכול לסייע לכם. המלצה של רופא שטיפל בכם ומכיר את מצבכם היא דבר חשוב ביותר.

שנית, חשוב לדעת כי בהתאם למשרד הבריאות, כל אדם שזכאי להשתמש בקנאביס רפואי בהתאם לרשימת המחלות או הכאבים, צריך להמתין כשנה של טיפול בתרופות קונבנציונליות בכדי להיות כשיר וזכאי לקבל קנאביס רפואי. על כן, חשוב שתגיעו מראש לרופא עם תיק רפואי שבו רשומים מרשמים לתרופות שהשתמשתם בהם במשך שנה וכן כל היסטוריית הטיפולים הקודמת שלכם. מומלץ לפרט גם על תופעות לוואי שהתרופות גרמו לכם.

דבר נוסף הוא לברר מראש איזה רופא קנאביס ידוע כרופא שמנפיק רישיון בקנאביס לזכאים מבלי לעשות בעיות מיוחדות לאדם.

כמובן שרופא יכול להמליץ לכם במידה ואינכם זכאים לשימוש בקנאביס טיפול באמצעות מוצרי סבידי, שמן סיבידי ועוד. אם אתם תוהים מה זה cbd? חשוב מאוד שתקראו על הנושא ותבינו כיצד זה יכול לסייע למצבכם.

בשיתוף אגם רעות– הפורטל הגדול בישראל לשיווק מוצרי קנאביס רפואיים, הדרכות קנאביס וחידוש/הוצאת רשיון קנאביס.
 
למעלה