תהייה - האם מבחני המיצ"ב שבתי עברה
תהייה - האם מבחני המיצ"ב שבתי עברה
במהלך כיתה ב' הם המבחנים שמיועדים לאיתור מחוננים? או שיש חוץ מהם מבחנים אחרים במהלך כיתה ג'? למה אני שואלת? בתנו הבכורה היתה תמיד חכמה ומפותחת הרבה מעבר לממוצע בתחומים רבים, עד שסביב גיל 4-5 התחילה "להתמצע" בהדרגה. במקביל, חלה אצלה ירידה בתיאבון והתגלה המוגלובין גבולי. בדיעבד, רק אחרי שנתיים וחצי+, בתנו אובחנה כחולת צליאק לקראת סוף כיתה א'. בדיעבד מסתבר, שהמצב של צליאק לא מאובחן במשך שנתיים וחצי גרם אצלה למצב של תת-תזונה, שהשפיע גם בכיוון של קשיי ריכוז, תפיסה והבנה. בחלוף מספר חודשים מרגע המעבר לתזונה מתאימה (נטולת גלוטן) הילדה פורחת ומשלימה פערים, ועכשיו עם סיום כיתה ב' נחשבת לאחת מהילדות המצטיינות בכיתה ואני רואה שהיא עושה את כל המטלות והמבחנים בלי להתכונן ובלי להתאמץ. השאלה היא, מה קורה אם אני יודעת שהילדה ביצעה את מבחני האיתור כשלא היתה ב"שיא כושרה" המנטלי והפיזי. האם יש אפשרות כלשהיא לחזור על המבחן כדי לבדוק את יכולותיה ה"אמיתיות"? תודה מראש על כל תגובה...
תהייה - האם מבחני המיצ"ב שבתי עברה
במהלך כיתה ב' הם המבחנים שמיועדים לאיתור מחוננים? או שיש חוץ מהם מבחנים אחרים במהלך כיתה ג'? למה אני שואלת? בתנו הבכורה היתה תמיד חכמה ומפותחת הרבה מעבר לממוצע בתחומים רבים, עד שסביב גיל 4-5 התחילה "להתמצע" בהדרגה. במקביל, חלה אצלה ירידה בתיאבון והתגלה המוגלובין גבולי. בדיעבד, רק אחרי שנתיים וחצי+, בתנו אובחנה כחולת צליאק לקראת סוף כיתה א'. בדיעבד מסתבר, שהמצב של צליאק לא מאובחן במשך שנתיים וחצי גרם אצלה למצב של תת-תזונה, שהשפיע גם בכיוון של קשיי ריכוז, תפיסה והבנה. בחלוף מספר חודשים מרגע המעבר לתזונה מתאימה (נטולת גלוטן) הילדה פורחת ומשלימה פערים, ועכשיו עם סיום כיתה ב' נחשבת לאחת מהילדות המצטיינות בכיתה ואני רואה שהיא עושה את כל המטלות והמבחנים בלי להתכונן ובלי להתאמץ. השאלה היא, מה קורה אם אני יודעת שהילדה ביצעה את מבחני האיתור כשלא היתה ב"שיא כושרה" המנטלי והפיזי. האם יש אפשרות כלשהיא לחזור על המבחן כדי לבדוק את יכולותיה ה"אמיתיות"? תודה מראש על כל תגובה...