תגידו לי

icom25

New member
תגידו לי

למה מיישנים את רוב המשקאות בחביות העשויות דווקא מעץ אלון?
 

Chewbacca

New member
עפ"י ג'נסיס רובינסון

משתמשים בעץ אלון כי הוא עמיד למים ונוח לעבוד איתו. רק אחרי שנים גילו כי הטעמים שמתקבלים מיישון בחביות עץ אלון משלים את הטעמים שאוהבים ביין. לגבי משקאות אחרים, שתי הסיבות הראשונות נראות לי נכונות גם, אבל לא רק מכיוון שבוויסקי מחפשים גם את הטעמים המעושנים שמקבלים כששורפים את פנים החבית ומשאירים את הוויסקי המון זמן בחבית.
 

Chewbacca

New member
דרך אגב...

אותם טעמים מתקבלים גם שמיישנים משקאות אחרים בחביות שהיו אמורות להכיל וויסקי. יש לי רום שיושן ככה 10 שנים והוא גם קיבל טעמים מעושנים.
 
יש לי עוד כמה יתרונות ../images/Emo3.gif

מעבר לזה, הרבה משקאות מיישנים בעץ אלון מכיוון שמשתמשים בחביות משומשות שיושנו בהן בעבר משקאות אחרים.
 
למעלה