עפ"י ג'נסיס רובינסון
משתמשים בעץ אלון כי הוא עמיד למים ונוח לעבוד איתו. רק אחרי שנים גילו כי הטעמים שמתקבלים מיישון בחביות עץ אלון משלים את הטעמים שאוהבים ביין. לגבי משקאות אחרים, שתי הסיבות הראשונות נראות לי נכונות גם, אבל לא רק מכיוון שבוויסקי מחפשים גם את הטעמים המעושנים שמקבלים כששורפים את פנים החבית ומשאירים את הוויסקי המון זמן בחבית.