תגידו לי אם זה חוקי..

night mistress

New member
תגידו לי אם זה חוקי..

אצלי בעבודה, אם אחות שוכחת להדפיס כרטיס אז לא משלמים לה על אותו יום בכלל, גם אם היא תהפןך עולמות.. זה נשמע לכם הגיוני?
 

slightly

New member
../images/Emo95.gif לא רק שזה לא הגיוני

זה אפילו לא חוקי. המשכורות מחושבות לפי הרשום בסידור העבודה ולא לפי התדפיס הממוחשב.
 
../images/Emo22.gif מתלבטת באשר לחוקיות..

אולם, לדעתי זו הלנת שכר לכל דבר. אם האחות אינה עובדת ב"ואקום", יש לה הוכחה כי הגיעה לעבודה, שהתה במקום העבודה ועבדה, יש עדים לכך, הרי שלעניות דעתי - זו בהחלט הפרה בוטה של זכויות עובד. "שעון הנוכחות" (ואגב נושא לדיון: רופאים אינם נדרשים להדפסת כרטיס נוכחות) הינו כלי שנוי במחלוקת. יש הרואים בו "מרגל" יש הרואים בו "נציג ההנהלה" ויש המברכים עליו בשל היותו לא אחת הוכחה לשהות העובד במקום מסוים - מעין "אליבי" . מוזרה לי ההתנהלות של משלמי שכרכם נייטי. ואם, אכן לא ישולם לך שכר עבור יום בו לא "הדפסת כרטיס" מה מונע ממך לקחת עצמך וללכת ליום חופשה? שהרי זה ינוכה משכרך ממילא.
מ ה דעתכם על שעוני נוכחות, כיצד תסבירו את העובדה כי הסקטור הרפואי אינו נדרש לשימוש בהם?
שבת ברוכה.
 

zvuli

New member
וכאן...

אני לא מדפיס שום דבר... אני כותב ביכתב יד מתי שאני בא ומתי שאני עוזב. אני ביום ראשון ממלא את הכרטיס לכל השבוע----הם יודעים מתי אני לא נימצא. ואם חלילה שיקרת וכתבת שאתה עבדת ביום מסוים ובאמת לא עבדת-(ושילמו לך) אז זה יכול לעלות לך בעבודה. במיקרה שציינה נייטי בוודאי שישלמו לך כאן---יש את מערך השעות המרכזי. כאן אין שעונים-- זה מזכיר לי מיפעל לגלידות.. שבת שלום זבולי
 

night mistress

New member
זהו, שלא משלמים..

ואשכרה לא משלמים..אני השבוע שכחתי את הכרטיס בבית והלכה לי שעה וחצי כי עד שהביאו לי אותו לקח זמן..
 
מכתב פיטורין?

כן את צודקת אם את עושה גלים את עלולה לטבוע רצוי היה להיעזר בוועד העובדים של האירגון. שנית ניתן לשמור את הרישום ולתבוע כעבור מספר שנים ההתישנות על הלנת שכר היא עד שבע שנים אז שמרי זאת. אפשרות שלישית היא לפנות למנגנון בשאלה תמה, שכחתי את הכרטיס בתאריך X אנא שלמו לי את עבודתי. ותמתיני לתשובה אני לא מאמין שהם יענו לך לא החתמת, עונש! כי זה לא חוקי. דרך שלשית אם זה עניין מוסדי, לפנות למועצת הפועלים שיתקנו את המועבת בשם כלל העובדים
 

slightly

New member
../images/Emo95.gif היתרון של כרטיס נוכחות

הוא שמשלמים את זמן הנוכחות עד לדקה האחרונה. אם בעבר סיימנו משמרת ערב בשעה 23:17, שילמו לנו רק עד 23:00. כיום מקבלים שכר על כל שעות העבודה.
 

monimb

New member
הדפסת כרטיס

קורה מידי פעם שאחות שוכחת להדפיס כרטיס ורושמת בסידור "לא הודפס כרטיס",והאחות האחראית חותמת. ואין בעיה.
 
וחבל שכך ../images/Emo132.gif

לצורך זה קיימים בתי הדין לעבודה. אין זו זכותו של המעביד לקזז משכרו של עובד אשר מסיבה מוצדקת לא החתים את שעון הנוכחות במידה ויש בידו ההוכחה כי אכן עבד בשעות אותן הוא מצהיר. לדעתי יש מקום להתייעץ עם עו"ד, לצורך הבהרה למעביד כי ניקוי שכר מעובד על שעות שעבד - אינה חוקית וכמוה כהלנת שכרו של העובד, אלא אם כן קיים סעיף בחוזה העבודה (לא שידוע לי על סעיף כזה) המאפשר למעביד לעשות כן. לטעמי - שעוני נוכחות מפרים משהו את מערכת האמון ההדדי הקיימת בין עובד למעביד. ידוע לי על מקומות עבודה בם כל דקה מעבר לשמונה שעות העבודה המחוייבות (במשרה מלאה) אינן משולמות לעובד אלא אם מילא הצהרה על עבודה נוספת. מכאן מתחילה דרך חתחתים בירוקרטית של צורך לאשר את השעות הנוספות, פירוט הסיבה לעבודה הנוספת וכד'. ועדיין לא עניתם לי: מדוע חובת החתמת שעון עבודה א י נ ה מוטלת על רופאים ???
 

penelopee

New member
הסכמי עבודה!

האחיות הסכימו לכך מתי שהו באיזו הסכם עבודה. הרופאים סירבו! לטענתם הם עובדים הרבה מעבר לשעות הנדרשים ובמילא לא משלמים להם שעות נוספות!
 
באזה שהוא שלב? השלב

מהיכרות אישית של השלב: אני עבדתי במחלקה שהאחראית היתה אילנה כהן, כן כן אותה אילנה כהן יום בהיר אחד נתגלה זיוף של יומני העבודה, הסגן שלה משך שנים נהג להוסיף לעצמו משמרות (ולהוריד לאחרים) לא יום יומיים - שנים להזכירכם אחראית המחלקה "חתומה" על המועבר למנגנון. באורך פלא מספר שבועות אח"כ אירגון האחיות ברשות... הסכים לחייב את אחיותיו להחתים שעון. המקרה התגלה ב 4.94 ועד סוף השנה כולנו החתמנו שעון.
 

conni

New member
שעון נוכחות הופעל מיום 1.8.95

מתוך חוברת "זכויות האחיות" מהדורה 2002, עמוד 17
 
אי הדפסת כרטיס נוכחות

בתור אחות אחראית - קורה לי יום יום כמעט שאחיות שוכחות להדפיס כרטיס או שמשום מה השעון לא עבד ואז או שהן מיידעות אותי ששכחו או שכשאני עוברת על הסידור המודפס אני מבררת איתן ומוסיפה בכתב ידי את השעות החסרות וחותמת. לא מוכרת לי השיטה של אי-תשלום שעות בגין זה.
 
האספקט החוקי

חוקי העבודה בדינת ישראל באים בראיה האוהדת את העבד. בגישה זו מתאפינים גם בתי הדין לעבודה. חוק שכר מינימום מחייב את המעסיק לשלם לעובד עבור כול שעת עבודה. גם אם לא החתמתה שעון הוא מחויב לשלם לך, אלא שעליך מותלת ההוכחה כי עבדת. לצורך העניין די אם תדוחי לאחות האחראית בהקדם כי שכחת כרטיס אסור להם להימנע מתשלום על עבודה אן אפשרות להעניש באמצעי זה אם עשו לך את זה כתבי לי אפנה אותך למי שמתעסק בדיני עבודה, החוק מאוד ברור והכסף יוחזר עם ריבית. בהצלחה
 
למעלה